مراحل ثبت شرکت در ترکیه

۱۳۹۹/۰۷/۰۲ - ۱۵:۴۱:۰۱
کد خبر: ۱۰۶۳۰۹۲
مراحل ثبت شرکت در ترکیه
اگر قصد دارید به ترکیه مهاجرت کنید، یکی از روش هایی که می توانید اقامت این کشور را گرفته و شهروند این کشور محسوب شوید، دریافت اقامت کاری از طریق ثبت شرکت در ترکیه است. ثبت شرکت در هر کشور، قوانین و ضوابط خاص خود را دارد. در ادامه به بررسی شرایط و مراحل ثبت شرکت در ترکیه می پردازیم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، ترکیه کشوری اوراسیایی بوده و با ایران مرز مشترک دارد. این کشور در سال های اخیر به یکی از کشورهای مورد علاقه افراد برای مهاجرت و سرمایه گذاری تبدیل شده است. در سال های اخیر این کشور رشد اقتصادی قابل توجهی داشته و از همین رو بسیاری از افراد خواهان سرمایه گذاری در ترکیه هستند. ترکیه یکی از کشورهای توسعه یافته بوده و در آخرین رتبه بندی های اقتصادی نیز این کشور در بین 20 کشور برتر صنعتی قرار گرفته است. گردشگری، هتلداری، کشاورزی و صنایع بومی از جمله بخش هایی هستند که در حال توسعه و پیشرفت بوده و تجار و سرمایه داران می توانند در آن ها سرمایه گذاری کنند. یکی از راه های سرمایه گذاری، ثبت شرکت در ترکیه است. همچنین اگر قصد دارید به ترکیه مهاجرت کنید، یکی از روش هایی که می توانید اقامت این کشور را گرفته و شهروند این کشور محسوب شوید، دریافت اقامت کاری از طریق ثبت شرکت در ترکیه است. ثبت شرکت در هر کشور، قوانین و ضوابط خاص خود را دارد. در ادامه به بررسی شرایط و مراحل ثبت شرکت در ترکیه می پردازیم.

شرایط کلی و عمومی ثبت شرکت در ترکیه

در سال های اخیر افراد بسیاری از نقاط مختلف جهان برای کار و زندگی به ترکیه مهاجرت کرده اند. برای سرمایه گذاری و نیز دریافت اقامت در ترکیه ابتدا باید اطلاعات کافی را کسب کرده و پس از بهره مندی از مشاوره حقوقی و جمع آوری مدارک مورد نیاز، نسبت به این کار اقدام کنید. در این کشور مالیات بر درآمد نرخ پایینی داشته و دستمزد نیروی کار نیز چندان بالا نیست؛ همین موارد می توانند دلیل و انگیزه کافی برای ثبت شرکت در ترکیه باشند. از دیگر مزیت های ثبت شرکت در ترکیه امکان صفر به ده ها کشور جهان بدون نیاز به ویزا و عدم پرداخت هزینه ثابت و مالیت بر اساس درآمد شرکت است. همچنین همان طور که پیش تر نیز به آن اشاره کردیم، با سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در ترکیه می توانید اقامت این کشور را نیز دریافت کنید. اقامت از طریق ثبت شرکت به این صورت است که پس از دریافت اجازه کار شما اقامت یک ساله خواهید داشت و پس از پنج سال اقامت دائم دریافت خواهید کرد.

مراحل ثبت شرکت در ترکیه

در ابتدای کار و به عنوان مرحله اول باید محل شرکت تعیین شود؛ در قدم بعدی باید اساسنامه شرکت تنظیم شده و فرم های ثبت شرکت در ترکیه دریافت شود. پس از دریافت شماره مالیاتی از اداره دارایی ترکیه و گرفتن تاییدیه اساسنامه شرکت از دفترخانه رسمی ترکیه، شرکت شما باید در اتاق بازرگانی ترکیه ثبت شود. مرحله بعدی چاپ روزنامه رسمی، گرفتن تاییدیه وکالت نامه و نمونه امضا از دفترخانه رسمی ترکیه و تنظیم فرم اداره دارایی ترکیه است. پس از طی این مراحل باید به اداره دارایی ترکیه مراجعه کرده و فرم مربوطه را تحویل دهید تا بررسی شود؛ شما باید بعد از تایید فرم و همین طور تایید آدرس شرکت توسط بازرسان اداره و بررسی های نهایی، شماره مالیاتی شرکت و کارت بازرگانی را دریافت کنید. در گام بعدی و پس از تصدیق دفاتر حسابداری باید یک حساب بانکی برای شرکت افتتاح کرده و یک مشاور مالی رسمی معرفی کنید. لازم به ذکر است که کلیه این مراحل تنها در پنج روز کاری انجام شده و بر خلاف ثبت شرکت در ایران، ثبت یک شرکت در ترکیه اصلا زمان‌بر نخواهد بود.

ثبت شرکت در ترکیه

انواع ثبت شرکت در ترکیه

مانند سایر کشورهای دنیا، شرکت های مختلفی قابل ثبت در ترکیه هستند که در ادامه به معرفی و بررسی برخی از آن ها می پردازیم:

شرکت با مسئولیت محدود

این شرکت ها را می توان با حداقل یک نفر و حداکثر 55 نفر نفر نیروی کار تاسیس کرد. بنا بر قانون هر سهام دار حقیقی یا حقوقی بسته به میزان سهمی که دارد در سود یا زیان شرکت سهیم است. محدودیت خاصی برای هیئت مدیره این شرکت ها وجود ندارد و مدیران این نوع از شرکت ها می توانند از شهروندان ترکیه یا اتباع خارجی باشند.

شرکت سهامی

این نوع از شرکت ها به دو گروه شرکت های سهامی خاص و سهامی عام تقسیم می شوند؛ شرکت های سهامی خاص، شرکت هایی هستند تعداد سرمایه گذاران آن ها از 250 نفر کم تر باشد. در مقابل شرکت هایی که بیش از 250 نفر سرمایه گذار دارند، در گروه سهامی عام قرار می گیرند. سهم های شرکت های سهامی مساوی بوده و هر فرد می تواند به میزان دلخواه سهم خریده و. متناسب با سهمی که دارد در سود و زیان شرکت سهیم باشد. نکته حائز اهمیت درباره این نوع شرکت ها این است که بر اساس قانون ترکیه، باید حتما نمایندگان وزارت بازرگانی در مجمع عمومی شرکت های سهامی حضور داشته باشند.

موسسات مالی (صرافی)

این موسسات نیز در گروه شرکت های سهامی جای می گیرند؛ اما برای ثبت و تاسیس آن ها باید مجوزهای مربوطه را اخذ کرده و حتما با یک وکیل باتجربه مشورت کنید.

شرکت تضامنی

پرداخت بدهی های شرکت های تضامنی بر عهده تمام شرکا است و حتی اگر میزان بدهی از سرمایه و ارزش شرکت بیشتر باشد نیز آن ها موظف هستند به طور کامل آن را بپردازند.

با ثبت هر کدام از این شرکت ها، می توانید یک سرمایه گذاری ایمن و مطمئن در ترکیه داشته باشید و از مزایای آن بهره مند شوید. شرکت خدمات مهاجرتی شایان با بهره مندی از دانش و تجربه کافی و آشنایی کامل با قوانین و ضوابط ثبت شرکت در ترکیه و مهاجرت به این کشور، به شما در زمینه اقامت، مهاجرت، ثبت شرکت و خرید ملک در ترکیه مشاوره داده و در تمام مراحل، از ترجمه مدارک تا ثبت نهایی همراه شما خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز