روشهای مختلف درمان سرماخوردگی

۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۱۳:۳۷:۳۰
کد خبر: ۱۰۷۱۱۰۸
روشهای مختلف درمان سرماخوردگی
روشهای مختلف برای درمان سرماخوردگی وجود دارد از جمله درمانهای سنتی و همینطور درمانهای دارویی، البته این درمانها نیز روشهای مختلفی دارد، در زیر به چند روش اشاره میکنیم و همچنین مصاحبه با یکی از دکترهای خوب ایرانی به شما نشان می دهیم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از blog.okala ، روشهای مختلف برای درمان سرماخوردگی وجود دارد از جمله درمانهای سنتی و همینطور درمانهای دارویی، البته این درمانها نیز روشهای مختلفی دارد، در زیر به چند روش اشاره میکنیم و همچنین مصاحبه با یکی از دکترهای خوب ایرانی به شما نشان می دهیم.

سوپ مرغ: سوپ مرغ وقتی سرما خوردگی دارید و حالتان بد است کمک زیادی به شما می کند. سوپ مرغ همراه با سبزیجات می تواند باعث کندی حرکت نوتوروفیل ها در بدن شما می شود. نوتروفیل ها نوعی از گلبول های سفید هستند که وظیفه مبارزه با بیماری ها را دارند. وقتی این سلول های نوتروفیل با سرعت کمتری حرکت کنند تمرکز بیشتری بر روی از بین بردن میکروب ها داشته و باعث بهبود بیشتر می شوند.

تحقیقات نشان می دهند که سوپ مرغ خصوصا برای بیماری های قسمت های بالایی دستگاه تنفس مناسب هستند. سوپ مرغ هم اب بدن شما را تامین می کند و هم مواد مغذی به بدن می رساند.

۲- زنجبیل

اثرات مثبت ریشه زنجبیل بر سرما خوردگی هزاران سال است که کشف شده است. اما امروزه علم نیز اثرات مثبت زنجبیل بر سرما خوردگی را تایید کرده است. مقداری زنجبیل خرد شده را در آب بجوشانید محلول حاضر برای سرفه و گلودرد بسیار مفید است. همچنین حالت تهوع ناشی از انفلوآنزا نیز با زنجبیل بهتر می شود. در مننبعی معتبر امده که یک گرم از ریشه زنجبیل می تواند از بستری شدن شخص مبتلا به آنفلوآنزا جلوگیری کند.

مصاحبه با یک متخصص عفونی درباره درمان سرماخوردگی در منزل

نقش قرقره در درمان شسرما خوردگی: این یک راه خوب برای تسکین گلودرد است. آب نمک تورم را کاهش می‌دهد و مخاط را شل می‌کند. یک چهارم قاشق چایخوری نمک را داخل یک فنجان آب گرم بریزید تا حل شود و چند بار در روز غرغره کنید.

محمدی افزودبا یک لیوان چای نیز می‌توان سرماخوردگی را تسکین داد. تحقیقات نشان می‌دهد گرما می‌تواند علائم سرماخوردگی مانند گلودرد و خستگی را کاهش دهد. چای گیاهی غیر کافئین دار، آب لیمو یا مایعات گرم را امتحان کنید.

این متخصص بیماری‌های عفونی در خصوص مصرف عسل برای از بین بردن ویروس سرماخوردگی، یادآور شدیک قاشق غذاخوری عسل میل کنید، این ماده چسبنده می‌تواند سرفه را تسکین دهد. در یک مطالعه، کودکانی که در زمان خواب حدود نیمی از قاشق غذاخوری عسل می‌خورند، نسبت به افرادی که دارو استفاده می کردند، کمتر سرفه کردند. آن را درون یک فنجان آب یا آب لیمو هم بزنید. البته فراموش نشود به نوزادان زیر یک سال نباید عسل داد.

او با اشاره به این که تنفس در بخار می تواند گلو و بینی خشک را مرطوب کند، گفت: دوش گرفتن و حمام رفتن در بازه های زمانی کوتاه، مخاط را شل می کند. گرما همچنین می تواند به تسکین درد عضلات کمک کند.

این متخصص بیماری‌های عفونی در پاسخ به این سوال که داروهای آنتی هیستامین دکونژستان به چه میزان می‌تواند موثر باشد؟ اظهار کرداین دارو رگ‌های خونی را در بینی شما کوچک می‌کند تا راه‌های هوایی شما باز شود. استفاده از اسپری‌های ضد احتقان زیاد آن می تواند باعث احتقان بیشتر شود ، بنابراین آنها را بیش از 3 روز استفاده نکنید.

محمدی ادامه دادآنتی هیستامین مواد شیمیایی موجود در بدن شما را که باعث ایجاد عطسه و آبریزش بینی می شود را، مسدود می‌کند.

او در پایان گفتاز اسپری نمکی یا شستشوی بینی استفاده کنید، اسپری‌های بدون نسخه آب نمکی بینی شما را مرطوب می‌کند و این باعث می‌شود که تنفس شما راحت‌تر شود. همچنین ممکن است بخواهید آبیاری بینی را امتحان کنید. این زمانی است که شما به آرامی یک محلول نمکی را در یک سوراخ بینی بریزید و آن را بیرون بیربزید. این مخاط خشک شده را شسته و می‌تواند راحت‌تر نفس بکشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز