انواع کانکس ها و کاربردهای آن

۱۳۹۹/۰۷/۲۰ - ۱۵:۴۶:۴۹
کد خبر: ۱۰۷۱۷۷۴
انواع کانکس ها و کاربردهای آن
برای اینکه بدانید کدام یک از کانکس های موجود در بازار، توانایی برطرف کردن نیاز شما را دارد، باید در ابتدا انواع آنها را بشناسید و البته نسبت به کاربردهای هر یک آشنایی کامل بدست آورید. پس توصیه می کنیم در ادامه این محتوا با ما همراه باشید. در نظر داریم توضیحاتی در این زمینه خدمت شما ارائه دهیم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، کانکس ها از جمله سازه های پیش ساخته به حساب می آیند که توانسته اند در دنیای کنونی امروزی، مزایای بسیار زیادی را برای انسان ها فراهم آورند. آشنایی با انواع این بناهای پیش ساخته نیز می تواند جذابیت های خاصی را با خود به همراه داشته باشد.

زیرا این سازه ها در حال حاضر در صنعت ساختمان توانسته اند جایگاه بسیار مهمی را به خود اختصاص دهند. این مسئله را نیز باید به خاطر داشته باشید که انواع مختلفی از این کانکس ها طراحی و به بازار عرضه شده اند. که گروه تولیدی پوریا کانتین در تلاش است تا آنها را در اختیار شما قرار دهد و سازه ای متناسب با نیاز شما را برایتان فراهم آورد.

در واقع حضور چنین سازه هایی در دنیای پیشرفته کنونی و ظهور فناوری های نوین باعث شده تا رسیدن به خواسته ها و داشتن یک زندگی راحت تر به مراتب از آن چیزی که در ذهن داشتیم هم ساده تر شود. این سازه ها با قابلیت جابجایی بسیار ساخت، ساخت و نصب سریع کمک می‌ کند تا در کمترین زمان ممکن به آن چیزی که مدنظر داریم برسیم.

اما برای اینکه بدانید کدام یک از کانکس های موجود در بازار، توانایی برطرف کردن نیاز شما را دارد، باید در ابتدا انواع آنها را بشناسید و البته نسبت به کاربردهای هر یک آشنایی کامل بدست آورید.

پس توصیه می کنیم در ادامه این محتوا با ما همراه باشید . در نظر داریم توضیحاتی در این زمینه خدمت شما ارائه دهیم.

انواع کانکس ها و کاربرد آنها را بشناسید

در وهله اول باید بدانید؛ انواع مختلفی از انواع کانکس ها وجود دارد که این مسئله خود مخاطب را ایجاب می کند با امکانات، ویژگی ها و البته قیمت های متفاوتی از کانکس روبرو شود. اگر سوالی در این زمینه ذهن شما را به خود مشغول کرده میتوانید به بخش تماس باما مراجعه کنید تا کارشناسان سایت پوریا کانتین اطلاعات کاملی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهند و راهنمایی های دقیقی را برای خرید کانکس ها، ارائه دهند.

البته در ادامه شما را با انواع کانکس های موجود آشنا خواهیم کرد.

*کانکس مسکونی

در حال حاضر کانکس های مسکونی خود به دسته های مختلفی تقسیم بندی می شوند که هرکدام از آنها عبارتند از کانس های ویلایی و کانس های خانه های از پیش ساخته شده. هر کدام از این کانکس ها از امکانات رفاهی همچون اتاق خواب، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام برخوردار می باشند.

امروزه مشاهده کانکس های ویلایی طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده و مورد استفاده مهندسان بیشماری قرار میگیرد. این نوع از سازه ها تقریبا 75درصد از فرآیند ساخت را از قبل صورت داده اند و به نوعی در کاهش آلودگی محیط زیست نقشی موثر ایفا می کنند. البته از این مسئله نباید غافل شوید که بهره گیری از این سازه ها باعث می شود تا زودتر از آن چیزی که تصور می کنید؛ نتیجه نهایی را دریافت کنید.

در صورتی که کانکس های ویلایی در متراژ بالا مورد استفاده قرار گیرد معمولا از فضاهایی همچون کمد دیواری و فضای پذیرایی نیز برخوردار می باشد. حتی دو یا چندین اتاق خواب نیز در آن تعبیه می شود تا افراد اقامت راحت و آرامش بخشی را در آن تجربه نمایند.

این نوع از کانکس ها از دوام و پایداری مناسبی برخوردارند و میتوانند به اقامتگاه دائمی افراد تبدیل شوند.

هرچند که این کانکس ها معمولا زمانی مورد استفاده قرار میگیرند که بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله و... خساراتی را به محل اقامت افراد وارد کرده اند. البته استفاده های دیگری از این نوع کانکس ها می شود.

کانکس های مسکونی  ظاهری زیبا دارند، فضا های داخلی با ترکیب مناسبی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و چیدمان فضای داخلی آن با دقت ویژه ای  انجام شده است.

شاید باور این مسئله کمی سخت باشد اما کانکس های مسکونی دربرابر سرقت نیز امنیت بالایی از خود نشان می‌دهند. البته برای معرفی آنان نیز، از جمله «خانه‌ های قابل حمل» نیز استفاده می شود.

انواع کانکس

*کانکس های خدمات شهری

مطمئنا این نوع از کانکس ها را به وفور در سطح شهر دیده‌اید. نمونه ای بارز از آن وجود دارد. بانک شهر!

بخش اعظمی از این کانکس ها را در سطح شهر بانک شهر به خود اختصاص داده است. 

این کانکس ها وظیفه ارائه خدمات را برعهده دارند. از آنها در راستای ارائه خدمات به مراجعات مردمی و شهروندان استفاده می‌کنند. به طور کلی این نوع کانکس ها برای آن دسته از افرادی که در یک مجموعه به انجام کارهایشان می پردازند کاربرد زیادی دارد.

البته کاربردهای دیگر آن به شرح زیر است:

*فروشگاه ها، فست فودهای سیار، کافی شاپ ها، ایستگاه های اتوبوس، مترو و حتی عابر بانک می توانند برای ارائه خدمات به مشتریان خود به سراغ کانکس های شهری بروند. جالب اینجاست کانکس های رستورانی دارای آشپزخانه ای با تمامی تجهیزات می باشند. آنها از تمامی امکانات آشپزخانه ای مانند سرویس بهداشتی، لوله کشی گرم و سرد، محل طبخ غذا، یخچال و... برخوردارند.

این کانکس ها نه تنها امکانات متفاوتی دارند بلکه در ابعاد متفاوتی طراحی و تولید شده اند. حتی در برخی موارد میتوان از مصالح متفاوتی برای ساخت این نوع از کانکس ها استفاده نمود.

اما مسئله ای که بسیار مورد توجه قرار میگیرد اینجاست: اینکه این قبیل از کانکس‌ها اغلب برای فضاهای عمومی طراحی و تولید می شوند.

کانکس های خدمات شهری کاملا کاربرد عمومی دارند. آنها به خوبی با المان های سطح شهر مطابقت دارند و هیچگونه استفاده شخصی از آنها نمی شود.

برای همین است که از این کانکس ها بیشتر در شهرداری ها و یا مجموعه های توریستی استفاده می شود.

*کانکس های کارگاهی

از دیگر انواع کانکس ها میتوان به کانکس های کارگاهی اشاره کرد. این دسته از کانکس ها همانطور که از اسمش پیداست اغلب در پروژه های کارگاهی و تولید و یا پروژه های ساختمانی و عمرانی مورد استفاده قرار میگیرد. البته نباید از کارخانجات غافل شد. کارخانجات از جمله طرفداران پروپاقرص این قبیل کانکس ها هستند. آنها در راستای اقامت دادن پرسنل، کارگران، نیروی کار و حتی نیروهایی که در شب مشغول به فعالیت هستند از کانکس استفاده می کنند.

البته در برخی از موارد نگهداری تجهیزات کارگاهی و یا مصالح ساختمانی را به عهده کانکس میگذارند.

کانکس نگهبانی را نیز میتوان در این گروه از کانکس ها قرار داد.

اتاقکی که اکثرا در کارخانجات، پادگان ها، ادارات، شرکت ها، سازمان ها، و جاهایی که برای حفظ و برقراری امنیت نیاز به نگهبان و حراست فیزیکی دارند تولید و استفاده می گردد. همچنین در این کانکس ها برای این که نگهبان دید خوب و روشنی به محیط اطراف داشته باشد باید در آن پروژکتوری را تعبیه نمایند.

در این زمینه برای کسب اطلاعات بیشتر توصیه می کنیم که حتما با کارشناسان پوریا کانتین بین الملل ارتباط برقرار کنید.

اگر بخواهیم به مقایسه ای از کانکس های موجود در بازار بپردازیم. باید بگوییم؛ کانکس های گروهی بسیار ساده تر بوده و از فضاهای خالی بیشتری برخوردارند. این کانکس ها تنها دارای میز نهارخوری یا تخت خواب هستند و کارگران و افراد مختلف تنها برای صرف غذا و استراحت به داخل آن مراجعه می نمایند.

هیچ طراحی خاص و ویژه ای برای کانکس های کارگاهی در نظر گرفته نشده است. هیچ اهمیتی هم به ظاهر و چیدمان داخلی آن قائل نشده است.

اصلی ترین دلیل بهره گیری از این کانکس ها، هزینه پایین و مدت زمان کوتاه ساخت آن می باشد.

بیشترین مدت زمان استفاده از آن چندماه، نهایت یک سال است. پس از آن میتوانید به عنوان کانکس دست دوم در اختیار سایر افراد قرار دهید و یا بفروشید.

* کانکس اداری

این روزها با توجه به پیشرفت های صورت گرفته از کانکس اداری که با ویژگی ها و مشخصات مختلفی در بازار موجود است و موجب شده تا آن را به دسته های مختلفی تقسیم کنند، تحت عنوان کانکس آفیس نیز یاد می شود. درواقع شما این نوع از کانکس ها را باید براساس ابعاد، امکانات و تجهیزات و حتی تعداد طبقات و... به انواع مختلفی دسته بندی نمائید. حال بیایید کمی بیشتر از آنها بدانیم.

کانکس اداری ساده همانطور که از اسمش پیداست؛ معمولی ترین امکانات و تجهیزات را به خود اختصاص داده است. آنها به صورت یک-تکه و در ابعاد کوچک و حتی متوسط طراحی و ساخته خواهند شد. از جمله این کانکس ها میتوان به محل مراجعه کارگران برای صحبت با کارفرما اشاره کرد.

کانکس اداری لوکس اما کمی تفاوت دارد. این تفاوت را شما میتوانید چه از لحاظ ظاهری، امکانات و تجهیزات و حتی استحکام نیز مشاهده نمائید. این کانکس ها اغلب به عنوان کانکس مدیریتی نیز شناخته می شود و حتی برای برگزاری جلسات، اتاق VIP و برای سکونت میهمانان ویژه نیز مورد استفاده قرار میگیرد.

کانکس از پیش ساخته شده که معمولا دو یا چند طبقه است. آنها همچنین ابعاد بیشتر و وسیع تری را به خود اختصاص می دهد. از آنها تحت عنوان کمپ اداری پیش ساخته نیز یاد می شود. شما این کانکس ها را چه از لحاظ طراحی، استحکام، مقاومت و حتی سهولت در دسترسی مورد بررسی قرار دهید.

این کانکس ها با توجه به دسته ای که شما اقدام به خرید می کنید، کاربردهای متفاوتی دارند. درواقع این کانکس ها میتوانند به عنوان دفتر فروش و حتی پذیرش کسب و کار، مورد استفاده قرار گیرد. حتی تعداد زیادی فروشنده را نیز در خود جای دهد. 

حتی فعالیت مشاوره نیز و ارائه خدمات مرتبط با کسب‌وکار نیز میتواند در داخل کانکس های اداری صورت گیرد.

شرکت پوریا کانتین در زمینه طراحی و ساخت انواع سازه های از پیش ساخته شده در طی چندین سال گذشته، در سطح اول کشور به عنوان یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان انواع کانکس مشغول به فعالیت است. در صورتی که تمایل به استفاده از هرگونه خدمات مرتبط با کانکس را دارید، میتوانید با خیالی آسوده به مشاوره و خرید از این شرکت بپردازید.

انواع کانکس

*کانکس فروشگاهی

از این سازه ها برای استفاده در بازارموقت، نمایشگاه ها، مراکز فروش میوه و تره بار و... استفاده می شود. همچنین در مدارس هم می توان برای فروش تغزیه به دانش آموزان از این نوع سازه استفاده کرد استفاده نمود. در بازارچه های موقت نیز به عنوان یک غرفه ی فروش از این کانکس ها استفاده می گردد. این دسته از کانکس ها به عنوان کانکس های ارزان شناخته می شوند و می توانند بسیار شبیه به کانتینر هستند.

کانکس های فروش فروشگاهی می‌توانند در ابعاد مختلفی از جمله چند ضلعی  و با مصالح مختلفی از جمله شیشه، فایبرگلاس و... و به ‌صورت ساخت در محل مورد استفاده قرار بگیرند.

جالب اینجاست که به راحتی میتوان این دسته از کانکس ها را با کمک پیچ و مهره به یکدیگر متصل کرد.

همچنین وجود مواردی همچون کپسول آتش نشانی، سیستم تهویه، سینک ظرفشویی، ویترین، وسایل گرمایشی و سرمایشی و... ضروری است.

*کانکس مدرسه

اگر سری به استان کرمانشاه و شهر سرپل ذهاب بزنید مطمئنا با کانکس های مدرسه روبرو خواهید شد. کانکس هایی که در راستای تعلیم و آموزش مورد استفاده قرار میگیرند. این کانکس ها نه تنها برای مناطقی که به واسطه سیل یا زلزله دچار تخریب شده اند مورد استفاده قرار میگیرد بلکه برای مناطق روستایی و عشایری و البته مناطق محروم، مدارسی را به وجود می آورند. این دسته از کانکس ها میتواند با تعداد کلاس های مختلف و همچنین ابعاد متفاوت طراحی و تولید شوند.

از ساختاری دولایه برخوردارند و در بین دو لایه آن معمولا از عایق حرارتی و صدا استفاده می شود.

*کانکس سرویس بهداشتی

محال است کانکس سرویس بهداشتی را ندیده و یا از آن استفاده نکرده باشید. این نوع از کانکس ها را میتوان از جمله پرکاربردترین کانکس های موجود در بازار دانست. به راحتی میتوانید آن را در مناطق مختلف مانند معابر عمومی شهر، مساجد، پارک ها، ساختمان های نیمه کاره، دانشگاه، بین راه شهرها و... مشاهده کنید.

کلام آخر

در این محتوا به طور کامل در رابطه با انواع کانکس ها و کاربرد هرکدام از آنها آشنایی کاملی پیدا کردید. حال میدانید که کدام یک از کانکس های موجود در بازار میتواند نیاز شما را برآورده سازد. با این حال اگر سوالی ذهن شما را به خود مشغول کرده، توصیه میکنیم به بخش تماس باما مراجعه کنید تا کارشناسان پوریا کانتین اطلاعات کاملی در رابطه با کانکس های موجود خدمت شما ارائه دهند و راهنمایی های دقیقی را در رابطه با خرید و نحوه شناخت هرکدام به شما گزارش دهند.

نظر شما