۵ کاربرد اساسی هولوگرام

۱۳۹۹/۰۷/۲۳ - ۱۰:۱۰:۳۹
کد خبر: ۱۰۷۳۰۶۰
۵ کاربرد اساسی هولوگرام
برچسب های هولوگرامی متنوع ترین و مقرون به صرفه ترین راهکار برای حفاظت از برند، احراز هویت و جلوگیری از جعل محصولات است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، برچسب های هولوگرامی متنوع ترین و مقرون به صرفه ترین راهکار برای حفاظت از برند، احراز هویت و جلوگیری از جعل محصولات است. چاپ هولوگرام کاملا قابل تنظیم، معتبر و قابل ردگیری است، بنابراین جای تعجب ندارد که توسط بسیاری از برند های مطرح جهان مانند اینتل، اپل و ... مورد استفاده قرار میگیرد.

 

از تجهیزات کامپیوتری گرفته تا مواد غذایی، اسناد امنیتی، دارو های معتبر و ... برچسب های هولوگرافی بهترین راه برای حفاظت و تایید اصالت محصولات شماست. در این مقاله به 5 مورد از کاربرد های هولوگرام اشاره خواهیم کرد، با برنانیوز همراه باشید.

ویژگی ها و کاربرد های برچسب هولوگرافی

هولوگرام

 

  1. ضد دستکاری و کنده شدن

هولوگرام ها را نمیتوان با دستکاری و مخدوش کردن از محصول جدا کرد. برای جلوگیری از این عمل طرح های مختلفی از هولوگرام وجود دارد از جمله:

  • طرح لانه زنبوری که پس از کنده شدن روی کالا باقی میماند.
  • تکه تکه شدن برچسب امنیتی هنگام جداشدن از سطح
  • هولوگرام دو لایه ای که لایه زیرین پس از کنده شدن لایه بالایی باقی میماند.
  1. حفاظت از برند

برند های مطرح همواره در خطر جعل کنندگان هستند. استفاده از برچسب هولوگرام راهی مناسب و در عین حال ایمن برای محافظت از محصولات ارائه می دهد. از طرفی میتوان هولوگرام شخصی سازی شده و منحصر به برند شما را تولید کرد که کپی برداری از آن برای دیگران بسیار دشوار باشد.

  1. بسته بندی و تبلیغات

استفاده از هولوگرام برای بسته بندی و روی محصولات بسیار مناسب است. زیرا جلوه زیبایی به محصولات بخشیده و آنها را در قفسه از سایر محصولات مشابه متمایز میکنند. از طرفی هولوگرام را میتوان به هر نوع بسته بندی مانند جعبه، کیف و ... چسباند.

  1. تقویت ارزش برند

هنگامی که شما از برچسب هولوگرام برای محصولات خود استفاده میکنید، ارزش و احترام متقابل هم برای خود و هم برای مصرف کننده نهایی قائل میشوید. بسیاری از شرکت های مطرح ایران مانند رایتل، ایرانسل، داریا همراه، گلدیران و ... نیز از هولوگرام امنیتی استفاده میکنند. پس اگر شما به فکر تقویت ارزش ویژه برند خود هستید، میتوانید از این برچسب ها استفاده کنید.

  1. احراز هویت و تایید اصالت

برچسب های هولوگرامی اغلب برای مقاصد شناسایی از جمله انواع اسناد (کارت شناسایی، کارت اعتباری، اسناد بانکی و ...) استفاده میشود. دلیل این امر نیز واضح است؛ سختی جعل و تکثیر پذیری هولوگرام ها.

همچنین برای دریافت اطلاعات جامع در مورد انواع هولوگرام و چیستی هولوگرام، میتوانید به مقاله هولوگرام چیست مجتمع چاپی سینا مراجعه کنید. در این مقاله بصورت جامع هر آنچه در مورد ساخت و سفارش هولوگرام نیاز دارید را میتوانید مطالعه کنید.

بهترین مجتمع چاپی جهت سفارش هولوگرام

هولوگرام

 

وقتی صحبت از انتخاب بهترین میشود، دقت و شاخص عملکرد کمی حساس تر است. به همین دلیل از سایت IHMA (انجمن بین المللی تولید کنندگان هولوگرام) کمک میگیریم. بطور کلی برای انتخاب بهترین شرکت چاپ هولوگرام در ایران معیار های زیر اهمیت بالایی دارند:

  1. سابقه کاری و قدمت شرکت
  2. نمونه کار ها و شرکای تجاری
  3. کیفیت محصولات
  4. قیمت محصولات چاپی

بر اساس معیار های بالا و بررسی های به عمل آمده، مجتمع چاپی سینا به نشانی اینترنتی sinapacking.com یکی از بهترین شرکت های تولیدی و سفارش گیری هولوگرام، برچسب اموال و لیبل پشت چسبدار است. از لحاظ سابقه و قدمت این شرکت از سال 1378 شروع به کار کرده است و از لحاظ نمونه کار، با شرکت های قدرتمندی از جمله گلدیران، داریا همراه، آریا شیمی و ... همکاری داشته است. کیفیت محصولات چاپی و قیمت آنها را نیز میتوانید از سایت سیناپکینگ پیگیری کنید.

سوالات متداول در مورد علم هولوگرافی

هولوگرام

 

پروسه طراحی و تولید هولوگرام چگونه است؟

چاپ هولوگرام بوسیله ی جوهر و یا سایر وسایل چاپی معمول طراحی و تولید نمیشود، بلکه صرفا با استفاده از لیزر و پراش نوری میتوان پروسه تولید هولوگرام را طی کرد. برچسب هولوگرام را نمیتوان بوسیله ی فن آوری های استاندارد چاپ مبتنی بر جوهر مانند افست، فلکسوگرافی و ... تولید یا کپی کرد.

چرا هولوگرام امنیتی بهترین راهکار برای جلوگیری از جعل کالاست؟

اکثر دستگاه های تکثیر که توانایی اسکن و کپی را دارند، میتوانند برچسب را کپی کنند. اما از آنجا که در هولوگرام هیچ جوهری به کار نمیرود، کپی برداری از آن عملا ممکن نیست. از این رو برچسب های هولوگرام قوی ترین سلاح برای جنگ با کالای تقلبی هستند.

مزیت اصلی هولوگرام چیست؟

برچسب هولوگرامی ویژگی احراز هویت بصری را به محصول مد نظر میدهد و به مصرف کننده کمک میکند تا محصول اصل را از کالای تقلبی تمیز دهد.

نظر شما چیست؟ تا چه حد با هولوگرام و کاربرد های آن آشنا بودید؟

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز