در قالب بیانیه دوم عنوان شد؛

هم آفرینی صنفی، فرصت نوسازی نقش پارلمان بازیگران صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات

۱۳۹۹/۰۷/۳۰ - ۱۵:۵۱:۴۸
کد خبر: ۱۰۷۶۵۰۸
هم آفرینی صنفی، فرصت نوسازی نقش پارلمان بازیگران صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات
شورای ائتلاف هم آفرینی صنفی پس از صدور اطلاعیه اول و فراخوان دعوت برای حضور حداکثری در ششمین دوره سرنوشت ساز انتخابات نظام صنفی رایانه ای ، دومین بیانیه خود را با رویکرد نوسازی و بازآفرینی نقش و جایگاه پارلمان بازیگران صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات مبتنی بر زیربنای کنونی نظام صنفی رایانه ای را صادر کرد

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، بیانیه شورای ائتلاف هم آفرینی صنفی به شرح زیر است:

اعضای گرانقدر سازمان نظام صنفی رایانه ای

سلام و عرض احترام؛

پس از صدور اطلاعیه اول و فراخوان دعوت برای حضور حداکثری در انتخابات نظام صنفی رایانه ای دوره سرنوشت ساز ششم -چه در مقام نامزد و چه در مقام رای دهنده- بسیار خرسندیم که ترکیبی از افراد جوان، خوشفکر، توانمند و نیز افراد متخصص، باتجربه و فعال - که متعهد به منافع جمعی و دارای دغدغه صنفی هستند- در شاخه شرکت‌ها خود را نامزد نموده‌اند.

در شاخه مشاوران نیز خوشبختانه نامزدهای توانمند و امتحان پس‌داده‌ای خود را در معرض رای شما بزرگواران قرار داده‌اند. متاسفانه شرایط خاص حاکم بر فضای کسب و کار موجب خسارت به فعالین در شاخه فروشگاهها شد و عدم توفیق سازمان نصر در بهبود این شرایط در این ایام نیز موجب شد تا یکی از بخشهای مهم و تاثیر گزار صنف در رویکرد به انتخابات منفعلانه رفتار کرده و در نتیجه حضور کمترین تعداد کاندیدا را طی دوره های مختلف تا این تاریخ شاهد باشیم.

چتر حمایت صنف و تعامل آن با برخی بخش‌ها به گونه‌ای بوده است که علیرغم تلاش‌های بعضا موفق دوره اخیر با نگاه جذب حداکثری، برخی از اعضای خانواده فاوای کشور-چه در حوزه سخت‌افزار، چه در حوزه نرم‌افزار و به ویژه در حوزه‌های استارتاپی-، نظام صنفی رایانه ای را به عنوان یگانه ملجا و مرجع فعالیت‌های صنفی نپذیرفته و با داشتن دغدغه فعالیت‌های صنفی به سایر نهادها روی کرده و حتی گاهی به تاسیس تشکل‌های موازی دست زده‌اند.

باور ما این است که سازمان نظام صنفی رایانه ای به مدد زحمات همه‌ی ادوار صنف  مانند پیله‌ای زیباست که با #هم­آفرینی­صنفی آماده پروانه شدن و بلوغ کارکردی و ماموریتی است. راز و رمز رسیدن به الگوی پایدار توسعه، پذیرفتن مشارکت جدی و موثر نسل جدید (با همه نقاط قوت و ضعف) در کنار استفاده از تجربه افراد باسابقه است.

با به رسمیت شناختن این نسل با ویژگی‌هایی چون صراحت در بیان، شجاعت در به چالش کشیدن رویکردهای بعضا بی ثمر و عافیت طلبانه، مقلد نبودن در ساحت اندیشه واز همه مهمتر، ساختن زیرساختی رفیع برای نقش­آفرینی صنف در مقررات و رویه های حکمرانی کشور، امکان نوسازی و بازآفرینی نقش "پارلمان بازیگران صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات" در سراسر کشور مبتنی بر زیربنای کنونی نظام صنفی رایانه ای فراهم می گردد. باور داریم که شما اعضای محترم نصر با ایجاد تحول در هنگامه شروع قرن آتی می‌توانید نظام صنفی رایانه ای را به تاثیرگذارترین صنف کشور - چه در حمایت از کسب و کارهای خصوصی، چه در تعامل با نهادهای حاکمیتی و دولتی- تبدیل کنید.

و اما اگر تحولات لازم در سازمان، همسو و هم‌آهنگ با تحولات رخ داده در جامعه و  فضای فناوری کشور و نسل جدید راهبران کسب و کارهای نوظهور ایجاد نشود و اصرار بر تکرار روش‌ها و برنامه‌های قدیمی باشد، صادقانه و صریح بیان می کنیم امکان افول و کوچک شدن نقش و کارکرد سازمان وجود داشته و آسیب دیدن  آن حتمی است.

باید بپذیریم که علیرغم تلاش‌های جدی و تحسین برانگیز در ادوار مختلف صنف، جایگاه فعلی سازمان نظام صنفی رایانه ای همسو با سرعت تحولات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، ارتقاء و توسعه نیافته و بسیاری از تصمیم‌گیران در تمامی قوای کشور برای سازمان جایگاه قانونی و شان صنفی متناسبی با ظرفیتهای سترگ اعضاء آن قائل نیستند.

صنف ما برای تصمیم‌سازی و سیاست گذاری کارشناسانه محور برای حکمرانان کشور نیازمند تحول جدی است. و این تحول به وقوع نخواهد پیوست،  مگر آنکه تمامی اعضای صنف دست در دست هم بدهند و آماده دفاع از ارتقاء جایگاه خطیر فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات باشند.

#هم­آفرینی­صنفی قبل از آنکه نام و نشان یک گروه یا لیستی از افراد نامزد با نگاه تحول خواهانه باشد، اتحادی است بین اعضا برای شانه دادن زیر بار فعالیت‌های صنفی؛ تجدید عهدی است بین فعالان یک صنف در راستای روشنگری فردا و آبادانی کشور با همراهی همه‌ی بازیگران در کل فضای اقتصاد دانش پایه کشور.

ضمن بیان تقاضای مجدد برای حضور پرشور همه اعضای حقیقی و حقوقی صنف در انتخابات سازمان نظام صنفی رایانه ای، از همه‌ی اعضای ارجمند که دل در گروی پیشرفت کشور و توسعه حوزه فاوا دارند، درخواست می‌کنیم با مرور مجدد رئوس برنامه‌های #هم­آفرینی­صنفی از این برنامه‌ها -و نه لزوما افراد خاص- برای ایجاد تحول در صنف حمایت کنند. شروع این نوسازی نیازمند حضور نمایندگان با رای حداکثری است. از تک تک شما بزرگواران خواهشمندیم اگر حتی به نگاه تحول خواهی و #هم­آفرینی­صنفی رای نمی دهید، با تمدید عضویت خود در سازمان، آماده حضور در انتخابات ۲۹ آبان به عنوان یک نقطه عطف مهم در تاریخ صنف فاوا شویم.

شروع به مذاکره اثربخش با مجلس شورای اسلامی و نمایندگان به منظور تصویب یک قانون محکم و بروز برای نظام مهندسی ارتباطات و فناوری اطلاعات و ارتقا جایگاه و کارکرد صنف، اولین قول ما در راستای این تحول است.

همراه شو عزیز

همراه شو عزیز

تنها نمان به درد، کاین درد مشترک

هرگز جدا جدا، درمان نمی‌شود

دشوار زندگی، هرگز برای ما

بی رزم مشترک، آسان نمی‌شود

نظر شما
پرونده ویژه