شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا در سال ۲۰۲۱

۱۳۹۹/۰۸/۰۱ - ۱۰:۴۵:۲۴
کد خبر: ۱۰۷۶۷۵۱
شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا در سال ۲۰۲۱
دستیابی به مشاورینی با آگاهی از آخرین قوانین مهاجرتی می تواند متقاضیان را در تسریع روند مهاجرتی یاری کند متخصصین اسکورایز با دسترسی به منابع اطلاعاتی به روز و معتبر، تجربه و آگاهی خود را با شما در میان خواهند گذاشت.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سال 2020 سالی پر از چالش برای متقاضیان مهاجرت به کانادا بود. دنیا گیری ویروس کرونا باعث به وجود آمدن بحرانی جهانی شد و زندگی شهروندان تمام کره زمین را تحت تاثیر قرار داد.  در نتیجه کشور های مهاجرپذیری ماننند کانادا که با روی باز پذیرای دانشجویان مهاجر بودند، تغییراتی در سیاست‌ های خود به وجود آورده اند که باعث پیچیده تر شدن پروسه اقدام برای مهاجرت تحصیلی گردیده است. از سوی دیگر بسیاری نسبت به سیاست های مهاجرتی تازه دولت کانادا نا آکاه هستند و این امر باعث بروز چالش های جدی در فرایند صدور ویزای آن ها می شود. در این بین دستیابی به مشاورینی با آگاهی از آخرین قوانین مهاجرتی می تواند متقاضیان را در تسریع روند مهاجرتی یاری کند متخصصین اسکورایز با دسترسی به منابع اطلاعاتی به روز و معتبر، تجربه و آگاهی خود را با شما در میان خواهند گذاشت. دانستن این موارد کمک می‌ کند روند مهاجرت تحصیلی به کانادا در سال ۲۰۲۱ را به صورت هوشمندانه طی کنید.

تاثیر کرونا روی مهاجرت تحصیلی به کانادا

روند کنترل ویروس کرونا و جلوگیری از آسیب‌ های آن در کشور کانادا به درستی و به شکل اصولی انجام شد، البته هنوز هم رعایت نکات بهداشتی و ایمنی برای جلوگیری از ابتلای شهروندان در دستور کار کانادا قرار دارد. به همین منظور ممکن است دولت این کشور از بیم اوج گیری شمار مبتلایان به ویروس کرونا چالش‌ های جدیدی را پیش روی شما قرار دهد. وزیر امور خارجه کانادا مدتی پیش اعلام کرد که ویروس کرونا بر روی جمعیت این کشور تغییرات زیادی ایجاد نکرده و همچنان تعداد افراد بازنشسته نسبت به نیروی کار در کانادا بیشتر است. مزایایی که ورود مهاجران برای کشور کانادا به همراه دارد باعث شده که سیاست گذاری های جذب مهاجر همچنان از سوی این کشور پیگیری شود. اخبارهایی که از سیستم مدیریتی کانادا به گوش می‌ رسد نشان دهنده این است که دولت این کشور قصد دارد در ماه سپتامبر مجدداً جذب دانشجویان خارجی را از سر بگیرد.

مهاجرت تحصیلی به کانادا

مشکلات مهاجرت تحصیلی به کانادا در سال ۲۰۲۱

با این که دولت کانادا آمادگی نسبی خود برای پذیرش دانشجویان و صدور ویزای تحصیلی برای آنها را اعلام کرده است، هنوز هم محدودیت‌ های زیادی در مسیر افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور را دارند وجود دارد. مختل شدن برنامه شرکت‌ های هواپیمایی و مسافربری، وجود مشکلات مختلف برای ثبت مدارک، انجام روال‌ های قانونی درون کشور، و روند انجام انگشت نگاری موانعی هستند که گذر از آنها برای افراد متقاضی مهاجرت به کانادا می‌ تواند چالش برانگیز باشد. وزیر خارجه کانادا نیز چندی پیش اعلام کرد که دولت این کشور همواره سعی بر هموار کردن مسیر برای افراد متقاضی تحصیل در این کشور دارد، اما نمی تواند هیچ کنترلی روی محدودیت‌ هایی که توسط سایر کشورها اعمال  گردیده است داشته باشد. بهترین راهکاری که برای پشت سر گذاشتن این محدودیت‌ ها پیشنهاد می شود، استفاده از خدمات آژانس‌ های مهاجرتی است که تجربه بالا در این زمینه دارند و می‌ توان به آنها اطمینان کرد.

چالش‌ های موجود برای دانشجویان ایرانی

بخش دیگری از مشکلات شهروندان ایرانی که قصد دریافت ویزای تحصیلی کانادا دارند، مربوط به مسائل سیاسی و اقتصادی می‌ شود. وجود تحریم‌ های گوناگون باعث شده ایرانیانی که می‌ خواهند ویزای تحصیلی کانادا بگیرند با مشکلات زیادی روبرو شوند. وضعیت سیاسی ایران به گونه‌ ای است که شاهد افزایش حساسیت کشورهای مختلف بر روی شهروندان ایرانی شده‌ ایم. همین ممکن است باعث دشوار تر شدن مراحل مهاجرت تحصیلی به کانادا در سال ۲۰۲۱ شود. از سوی دیگر افزایش نرخ ارز در کشور ما مشکلات زیادی را برای افراد متقاضی مهاجرت به وجود خواهد آورد. بهتر است قبل از انجام روند مربوط به مهاجرت تحصیلی با موانعی که در این مسیر قرار دارد آشنا شوید تا در مراحل بعدی بتوانید تصمیمات بهتری بگیرید.

شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا

شرایط عمومی برای مهاجر به کانادا با وجود مشکلات فعلی و مسائل بهداشتی، یکسان باقی مانده است. برای ادامه تحصیل در این کشور باید شرایط خاصی داشته باشید و بتوانید برخی از هزینه ها را متقبل شوید. این موارد عبارتند از:

  • نداشتن فاصله زمانی بیش از 5 سال بین مقاطع تحصیلی
  • توانایی تامین هزینه تحصیل و زندگی در کانادا: استفاده از کمک هزینه‌ ها، وام‌ها یا کار پاره وقت در این زمینه می‌ تواند مشکلات مربوط به تامین هزینه ها را برطرف کند. همچنین دانشگاه‌ های کانادا امتیازاتی در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می‌ دهند که باعث می‌ شود بتوانند از عهده پرداخت هزینه و زندگی بر آیند.
  • تامین مبلغ تمکن مالی: این مبلغ با توجه به ایالت مورد نظر برای تحصیل می تواند متفاوت باشد.
  • داشتن معدل کافی مد نظر دانشگاه: این مورد با توجه به رشته، مقطع تحصیلی و دانشگاه متفاوت است.

بورسیه تحصیلی به کانادا

در کشور کانادا برای بسیاری از رشته های تحصیلی در مقاطع گوناگون، بورسیه تحصیلی وجود دارد که دانشجویان بین المللی نیز می‌ توانند از آن استفاده کنند. بورسیه تحصیلی کمک هزینه ای است که هزینه های تحصیل مانند شهریه دانشگاه، خرید کتاب و هزینه پروژه‌ های تحقیقاتی و گاهی هزینه های زندگی یک دانشجو را نیز تامین می‌ کند. در کانادا سه نوع فاند تحصیلی وجود دارد که شامل موارد زیر است:

  • Financial aid
  • Fellowship
  • Scholarship

گرفتن بورسیه تحصیلی کانادا نیازمند داشتن شایستگی های لازم است، معمولا این بورسیه ها به دانشجویان ممتاز داده می شود. لازم به ذکر است که میزان هزینه های تحت پوشش بورسیه بسته به رشته، دانشگاه و مقطع تحصیلی متفاوت خواهد بود، به طور معمول بورسیه در مقطع دکترا بالاتر از سایر مقاطع است. نوع دیگری از بورسیه تحصیلی کانادا از طرف صنایع به دانشجویان واگذار می شود تا بر روی پروژه های تحقیقاتی مورد نظر یک کمپانی فعالیت داشته باشند. اگر قصد دارید برای ادامه تحصیل در کانادا بورسیه تحصیلی دریافت کنید، می بایست از تمام شرایط اخذ بورسیه در مقطع و رشته خود آگاهی کامل کسب کنید.

چطور با وجود شیوع کرونا امکان مهاجرت تحصیلی به کانادا وجود دارد؟

کشور کانادا مساحت بسیار بالا و جمعیت پایینی دارد که باعث شده تراکم جمعیت در این کشور پایین باشد. از سوی دیگر افزایش سن مردمان این کشور، باعث شده که سیاستگذاری‌ های آنها در جهت جذب نیروی کار حرفه‌ ای و دانشجویانی که در آینده بتوانند متخصصان کشور را تامین کند انجام شود. در مدت اخیر ویروس کرونا باعث شد قسمت‌ های زیادی از دنیا رکود اقتصادی شدیدی را تجربه کنند. به همین دلیل دولت هر کشور سیاست گذاری‌ های جدی و هوشمندانه برای جبران این ضرر‌ها مدنظر قرار داده است، تا از آسیب های آتی پیشگیری نماید. کشور کانادا برای جبران آسیب‌ های ناشی از رکود اقتصادی اخیر و ویروس کرونا نیاز مبرمی به نیروی کار حرفه ای دارد و از سوی دیگر جذب دانشجو به این کشور کمک می‌ کند تا نیروی کار مورد نیاز خود را تربیت کرده و بعد از اتمام تحصیلات،  وارد بازار کار کند. جالب است بدانید این اولین بحران اقتصادی نیست که سیاستمداران کانادا با استفاده از جذب مهاجر آن را پشت سر می‌ گذارند. از همین رو به هیچ عنوان افرادی که تمایل به اخذ ویزای تحصیلی کانادا در سال ۲۰۲۱ را دارند نباید ناامید شوند، چرا که بعد از این بحران زمان بسیار خوبی برای مهاجرت می باشد.

مدارک زبان مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی به کانادا

مهاجرت تحصیلی به کانادا

داشتن مدرک زبان معتبر و تایید شده همواره یکی از مهم ترین مدارکی است که افراد متقاضی برای مهاجرت به کانادا باید به همراه داشته باشند. معمولا در کشور کانادا تحصیلات به دو زبان فرانسوی و انگلیسی امکان پذیر است. متقاضیان می‌ توانند در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا در این کشور به ادامه تحصیل بپردازند. اما داشتن مدرک زبان برای افرادی که در مقاطع تحصیلی مختلف قصد فعالیت دارند، ضروری است. افراد متقاضی برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی باید نمره آیلتس حداقل ۶، برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نمره آیلتس حداقل ۶.۵ و سایر افرادی که برای تدریس و یا اخذ مدرک دکترا قصد مهاجرت به این کشور را دارند، باید مدرک آیلتس با نمره ۷ را داشته باشند. داشتن مدرک زبان هیچ ارتباط مستقیمی با وضعیت شیوع ویروس کرونا و بحران جهانی به وجود آمده در اثر آن ندارد. اما ممکن است بسیاری از کسانی که قصد اخذ این مدارک را دارند، در کشور ما با مشکل رو به  رو شوند. تشکیل نشدن بسیاری از کلاس‌ ها و یا به تعویق افتادن زمان امتحان‌ ها، تنها بخشی از  مشکلاتی است که برای شهروندان ایرانی درگیر کرونا وجود دارد.

مراحل پذیرش تحصیلی در دانشگاه‌ های کانادا

زمانی که فرد متقاضی برای مهاجرت تحصیلی از یک دانشگاه به خصوص برای رشته تخصصی خود پذیرش داشته باشد، روند کارها برای او به صورت بسیار راحت‌تر خواهد شد. اما گرفتن پذیرش دانشگاه در کانادا مراحلی دارد که باید آنها را قدم به قدم طی کرد تا به گرفتن پذیرش رسید. این مراحل عبارتند از:

  • قبل از همه چیز اقدام به تایید رشته خود در وزارت علوم کانادا کنید.
  • در مرحله بعد از فرم درخواست پذیرش دانشگاه معمولاً توسط هر دانشگاه جداگانه به شما ارائه می‌ شود را باید پر کرده و ارسال کنید.
  • دانشگاه‌ های مختلف قطعاً میزان تسلط شما بر زبان انگلیسی یا فرانسه را مورد بررسی قرار می‌ دهند. پس بدون شک باید مدارک مربوط به زبان را در اختیار دانشگاه مورد نظر خود قرار دهید.

کار و کسب درآمد زمان تحصیل در کانادا

بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا در سال ۲۰۲۱ را دارند، به این موضوع فکر می‌ کنند که آیا می توان با گرفتن یک کار پاره وقت در این کشور تا حدودی هزینه‌ های تحصیل را تامین کرد یا خیر. پاسخ به این سوال مثبت است و در طول ترم‌ های تحصیلی خود می‌ توانید تا ۲۰ ساعت در دانشگاه یا حتی بیرون از دانشگاه مشغول کار باشید. همچنین در طول تعطیلات تابستانی و زمستانی این امکان برای شما وجود دارد که مشغول کار تمام وقت شوید و درآمد بیشتری به دست آورید. مورد بعدی که کمک می‌ کند به درآمد بیشتری در زمان تحصیل خود برسید، شرکت در دوره‌ های فنی حرفه‌ای برگزار شده در دانشگاه های مختلف است. با شرکت در این دوره‌ها شما مدارکی مبنی بر یاد گرفتن رشته خاصی را دریافت خواهید کرد که با استفاده از آن می‌ توانید به موقعیت‌های شغلی بیشتری دسترسی داشته باشید.

اما موارد اشاره شده تمامی دشواری های مهاجرت را بیان نمی کنند و برای دستیابی به بهترین نتیجه ممکن دسترسی به مشاورینی کار آزموده و با تجربه می تواند باعث کاهش سختی مسیر شود.ما در اسکورایز با همراهی گام به گام متقاضیان در روند مهاجرت باعث آسان تر شدن فرایند و توانمند سازی افراد با ارائه خدمات  مختلف می شویم. خدمات ما در اسکورایز تماما در جهت تسریع روند مهاجرت و گشودن فرصت هایی طراحی شده اند که شاید در نگاه نخست و جستجوی های اینترنتی به چشم نیاید. بنابراین شاید زمان آن رسیده باشد که با رزرو زمان مشاوره نخستین گام را برای مهاجرت بهتر و استفاده از خدمات با کیفیت بردارید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز