آشنایی با سامانه های اینترنتی آموزشیار ، سمیاد و سما لایو

۱۳۹۹/۰۸/۰۶ - ۱۵:۲۶:۰۸
کد خبر: ۱۰۷۹۰۰۰
آشنایی با سامانه های اینترنتی آموزشیار ، سمیاد و سما لایو
سامانه جامع امور آموزشی دانشگاه آزاد تحت عنوان " سامانه آموزشیار " به تازگی راه اندازی و از آن رونمایی شده است . دانشجویان تمامی مقطع و رشته های واحد های دانشگاهی سراسر کشور زین پس موظف هستند برای انجام کارهای دانشجویی خود وارد این سامانه شوند .

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، بسیاری از دانشگاه های کشور در راستای تسهیل انجام امور دانشجویی و آموزشی دانشجویان خود، سایت و سامانه هایی را با هدف یکپارچه سازی و بهبود خدمات ارائه شده به دانشجویان واحدهای سراسر کشور، راه اندازی کرده اند. سامانه های الکترونیکی دانشگاهی اغلب با دو هدف اصلی طراحی و راه اندازی می شوند که گروه نخست به منظور ارائه خدمات آموزشی و دانشجویی و گروه بعدی به منظور ارائه آموزش های آنلاین و آفلاین است.

در ادامه این مقاله 3 سامانه دانشگاهی پر کاربرد را بررسی کرده ایم که مورد اول سامانه خدمات آموزشی الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی " آموزشیار " ، مورد دوم سامانه یادگیری الکترونیکی دانشگاه فنی حرفه ای " سمیاد " و آخری سایت آموزش های آنلاین و آفلاین مجازی دانشگاه علمی کاربردی " سما لایو " است.

سامانه یکپارچه خدمات آموزشی الکترونیکی دانشگاه آزاد (( آموزشیار ))

پیش از این امور دانشجویی و تحصیلی الکترونیکی داشجویان تمامی مقاطع ، رشته ها و واحد های دانشگاه آزاد اسلامی از طریق سایت اختصاصی هر دانشگاه انجام می شد که مرکز مدیریت آموزش های دانشگاه آزاد با هدف تجمیع سامانه ها و ارائه خدمات یکسان و بهبود یافته ، سامانه ای یکپارچه طراحی و معرفی کرده است .

سامانه جامع امور آموزشی دانشگاه آزاد تحت عنوان " سامانه آموزشیار " به تازگی راه اندازی و از آن رونمایی شده است . دانشجویان تمامی مقطع و رشته های واحد های دانشگاهی سراسر کشور زین پس موظف هستند برای انجام کارهای دانشجویی خود وارد این سامانه شوند .

سامانه آموزشیار امکانات یکسانی من جمله انتخاب واحد ، حذف و اضافه ، نمایش دروس و برنامه ترمی ، پرداخت شهریه ، ارزشیابی اساتید ، دریافت کارت ورود به جلسه ، نمایش نمرات ، کارنامه ترمی و کلی ، امکان اعتراض به نمرات و .... را به دانشجویان ارائه می دهد .

هم چنین دانشجویانی که به صورت بدون آزمون و یا از طریق کنکور در مقطع کاردانی تا دکتری این دانشگاه پذیرفته شده اند باید برای ثبت نام غیرحضوری وارد سامانه آموزشیار شده و با تکمیل و بارگذاری فرم های تعیین شده و مدارک خود ، در این سامانه و دانشگاه محل قبولی ثبت نام کنند.

دانشجویان کافیست برای استفاده و یا ثبت نام در سامانه آموزش یار ، به سایت آموزشیار دانشگاه آزاد به نشانی edu.iau.ac.ir مراجعه کرده و با وارد کردن اطلاعات لازم ( کد ملی ، شماره دانشجویی ، کد دانشگاه و ... ) وارد صفحه شخصی شده و اقدامات لازم را انجام دهند . دانشجویان این دانشگاه می توانند با مطالعه مقاله زیر از نحوه ورود به سامانه آموزشیار مطلع شوند .

 بیشتر بخوانید : نحوه ورود به سایت آموزشیار

سامانه آموزش الکترونیکی دانشگاه فنی حرفه ای (( سمیاد ))

با همه گیری و گسترش ویروس کرونا در کشور و تدام تعطیلی واحد های آموزشی و دانشگاهی ، الزام به ارائه آموزش های مجازی و غیرحضوری آنلاین و آفلاین از سوی دانشگاه ها همچنان ادامه دارد . تمامی داشگاه ها من جمله دانشگاه فنی حرفه ای ، موظف هستند تا طبق تقویم آموزشی ترم تحصیلی جاری آموزش های غیرحضوری و مجازی به دانشجویان واحد خود ارائه دهند .

دانشگاه فنی حرفه ای با توجه به تعداد بالای دانشجویان و گستردگی واحد های آموزشی و دانشگاهی در سراسر کشور ایران ، در راستای ارائه آموزش های با کیفیت یکسان و مناسب به تمام دانشجویان واحد ها ، سامانه مدیریت یادگیری الکترونیکی دانشگاه " سمیاد " فنی حرفه ای را را طراحی و به دانشجویان معرفی کرده است .

دانشجویان تمامی رشته های مقطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه های فنی حرفه ای کشور موظف هستند تا پس از تکمیل فرآیند انتخاب واحد و پرداخت شهریه ترم تحصیلی جاری ، طبق زمانبندی اعلام شده از سوی آموزش و طبق واحد های درسی انتخابی در کلاس های مجازی آنلاین و آفلاین سامانه سمیاد شرکت کنند .

دانشجویان می توانند با مراجعه به سایت سامانه سمیاد به نشانی samyad.tvu.ac.ir با استفاده از اطلاعات خود ( کد ملی و شماره دانشجویی ) وارد صفجه شخصی دانشجو شده و از فایل های آموزشی بارگذاری شده استفاده کنند . داوطلبان می توانند پیش از ورود به سامانه سمیاد نخست مقاله زیر را مطالعه کرده و پس از اطلاع از جزئیات کاربرد ها و نحوه ورود به سامانه سمیاد ، بع این سایت مراجعه کنند .

  بیشتر بخوانید : نحوه ورود به سامانه سمیاد

 

سامانه آموزش مجازی دانشگاه علمی کاربردی (( سما لایو ))

علاوه بر دانشگاه های فنی حرفه ای و سایر دانشگاه ها ، مرکز دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز با تدام تعطیلی دانشگاه ها و الزام ارائه خدمات آموزش مجازی به دانشجویان توسط واحد ها ، در راستای ارائه خدمات مناسب ، سامانه آموزش مجازی یکپارچه ای تحت عنوان " سامانه سما لایو " را به دانشجویان معرفی کرده است .

دانشجویان مقطع کاردانی و کارشناسی تمامی رشته ها و واحد های دانشگاه علمی کاربردی موظف هستند با تکمیل فرآیند انتخاب واحد و پرداخت شهریه طبق زمان تعیین شده برای هر یک از واحد های درسی انتخابی ، وارد سایت سما لایو شده و در کلاس های آنلاین شرکت کرده و یا از آموزش های آفلاین استفاده کنند .

دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی کافیست برای این کار به سایت samalive.ir  و یا samademo.ir  مراجعه کرده و وارد بخش کلاس های آنلاین شوند . در گام بعدی دانشجویان با انتخاب گزینه سما سامانه و دانشگاه علمی کاربردی به صفحه اختصاصی آموزش مجازی دانشگاه علمی کاربردی منتقل می شوند .

در نهایت می توانند با وارد کردن اطلاعات به سامانه سخصی خود دسترسی پیدا کرده و از آموزش های ارائه شده استفاده کنند . دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی می توانند با مطالعه مقاله زیر از جزئیات کاربرد ها و نحوه ورود به سامانه سما لایو مطلع شوند .

 بیشتر بخوانید : نحوه ورود به سامانه سما لایو

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز