کارمند فرودگاهی در ایتالیا در پی استخراج رمزارز اتر دستگیر شد

۱۳۹۹/۰۸/۱۱ - ۱۳:۰۵:۳۶
کد خبر: ۱۰۸۱۲۶۳
کارمند فرودگاهی در ایتالیا در پی استخراج رمزارز اتر دستگیر شد
یکی از کارمندان فرودگاه ایتالیا به استفاده از سیستم‌های رایانه‌ای محل کار خود برای استخراج رمزارز اتر (ETH)، متهم شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از کریتولند به نقل ازRai News (رای نیوز ایتالیا) ، یکی از کارمندان فرودگاه شهر «لامزیا ترمه» (Lamezia Terme) این کشور، یک بدافزار ماینینگ را بر روی سیستم‌های رایانه‌ای این فرودگاه قرارداده بود. گفته می‌شود که این کارمند با بهره‌گیری از سیستم‌های پشتیبانی فرودگاه، چندین دکل استخراج معدن را در فرودگاه ایجاد کرده بود که در نهایت مقامات ایتالیا با استفاده از تصاویر دوربین‌های امنیتی، وی را شناسایی و دستگیر کردند.

شرکت خدمات فنیSacal Global Solutions، بر چارچوب فنی فرودگاه‌های منطقه کالابریا (Calabria) در ایتالیا نظارت دارد. مقامات ایتالیا براین باورند که این کارمند 41 ساله، برای نصب بدافزارماینینگ، به سیستم‌های Sacal نفوذ کرده است. این خبرنامه افزود، این قبیل اقدامات کارمندان، سیستم‌های رایانه‌ای پشتیبانی فرودگاه را درمعرض خطر قرارمی‌دهد.

درادامه گزارش کریپتولند آمده است:«کارشناسان فنی با هماهنگی دادستانی عمومی شهر «لامزیا ترمه» و با همکاری مقامات امنیتی فرودگاه این شهر، پارتیشن‌های شبکه IT داخلی فرودگاه را تجزیه و تحلیل کردند و با شناسایی سایت استخر «Ethermine» (که برای استخراج رمزارز اتریوم مورد استفاده قرار می‌گیرد)2 مزرعه استخراج (فارم ماینینگ) در2 اتاق فنی مختلف که به اینترنت خارجی متصل بودند را کشف کردند. برق این شبکه از طریق منبع برق فرودگاه و سیستم‌های اختصاص یافته به مدیریت خدمات فرودگاه، تأمین می‌شود».

بدافزار ماینینگ رمزارزی، تهدید جدیدی دراین صنعت به حساب نمی‌آید. تقریباً نزدیک به پیک آخرین بازار گاوی رمزارزی (بازارهای صعودی و افزایشی قیمت) در ژانویه 2018، گزارش شد که چنین بدافزاری، 55 درصد از شرکت‌های ماینینگ در جهان را مورد حمله خود قرار داده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز