پارکت کف را روی دیوار اجرا کنید!

۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۵:۳۸:۴۷
کد خبر: ۱۰۸۱۹۲۸
پارکت کف را روی دیوار اجرا کنید!
مهندسین خلاق با استفاده از پارکت لمینت توانسته‌اند ابتکاری نوین و جالب را به اجرا درآورند که می‌توان نامش را پارکت دیواری گذاشت. بنابراین اگر تصمیم به یک تغییر دکوراسیون اساسی گرفته‌اید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، پارکت کف، پارکت لمینت ، دیوارپوش و غیره ساده ­ترین تجهیزاتی هستند که به ­راحتی می ­توانند دکوراسیون داخلی منزل یا محل کار را با تغییری اساسی مواجه کنند. ذهن‌های خلاق همواره موجب ابتکار عمل‌های جالبی می‌شوند، استفاده خلاقانه از برخی تجهیزات دکوراسیون داخلی مثل پارکت می‌تواند دکوراسیونی جذاب و زیبا خلق کند. به طور قطع دکوراسیون داخلی منازل برای افراد خانواده حائز اهمیت می‌باشد، در روزگاری که یک ویروس بسیار کوچک، بیشتر افراد جامعه به خصوص خانم‌ها را خانه نشین کرده، حفظ روحیه خانواده از اهمیت بالایی برخوردار است. رنگ و لعاب داخل خانه‌ها نیز تاثیر مستقیم بر روحیه افراد خانواده دارد.

پارکت نسل جدیدی از کفپوش است که معمولاً در منازل، دفاتر کاری و فروشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. جالب است بدانید مهندسین خلاق با استفاده از پارکت لمینت توانسته‌اند ابتکاری نوین و جالب را به اجرا درآورند که می‌توان نامش را پارکت دیواری گذاشت. بنابراین اگر تصمیم به یک تغییر دکوراسیون اساسی گرفته‌اید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

پارکت لمینت بهترین انتخاب برای دیوار

پارکت‌ها معمولا در انواع مختلفی تولید می‌شوند که هر یک دارای ویژگی‌های خاصی هستند. برای روشن شدن مزایای پارکت لمینت آشنایی با دیگر انواع آن نوعی ضرورت محسوب می‌شود:

  • پارکت چوبی: این نوع از کفپوش که از چوب‌های باکیفیت ساخته می‌شوند، ظاهری بسیار زیبا داشته و عایق صدا، سرما و گرما نیز می‌باشند. پارکت‌های چوبی علی­رغم زیبایی بی‌نظیرشان یک عیب بزرگ دارند! این دسته از کفپوش‌ها که کاملاً از چوب ساخته می‌شوند، آب را به راحتی جذب کرده و ضد آب نیستند.
  • پارکت پلاستیکی: همانطور که از نام این نوع کفپوش مشخص است، آن را از مواد پلاستیکی ساخته و با کمک تکنولوژی‌های جدید طراحی می‌کنند. پارکت‌های پلاستیکی در برابر آب و ضربات مقاوم هستند، اما در هنگام آتش‌سوزی موجب اشتعال آتش شده و بسیار خطرناک­ اند.
  • پارکت لمینت: نسل جدید پارکت‌ها که لمینت نام گرفته است، از متریال‌های مرغوب و ترکیب با چوب ساخته می‌شود. پارکت لمینت‌ها بیشتر از پارکت چوبی در برابر آب و ضربات مقاومت داشته و عایق صدا، سرما و گرما نیز هستند. این نوع کفپوش که در طرح‌های مختلف تولید می‌شود اگر درست نگهداری شوند، طول عمر بالایی نیز خواهند داشت. به همین علت مهندسین حوزه دکوراسیون علاوه بر استفاده از پارکت لمینت به عنوان کفپوش، از آن برای طراحی دیوار نیز استفاده می‌کنند.

برجسته‌ترین ویژگی‌های پارکت دیواری

به طور کلی به نصب پارکت لمینت بر روی دیوار به جای کف زمین، پارکت دیواری یا دیوارپوش گفته می‌شود. استفاده از این نوع دیوارپوش‌ها در طراحی دیوار منازل یا دفاتر کاری مزیت‌های بسیاری دارد:

دکوراسیون منزل رونیا

  • طول عمر بالا:

زمانی که یک نوع پارکت روی کف منازل نصب می‌شود، بر اثر استفاده مداوم به مرور دچار سائیدگی شده و در نتیجه طول عمر پارکت‌ کم خواهد شد. این درحالی است که با استفاده از پارکت لمینت به عنوان دیوارپوش، مشکل سائیدگی هرگز بروز نکرده و پارکت‌ها تا سالیان متمادی نو و تمیز باقی می‌مانند. از طرفی پارکت لمینت‌هایی که بر روی دیوار نصب می‌شوند، طبیعتا مقاومت بالاتری نسبت به آب و شدت ضربات نشان خواهند داد.

  • ایجاد تنوع در فضا:

معمولاً مشاوران طراحی دکوراسیون پیشنهاد می‌کنند برای ایجاد هماهنگی بین کف منزل با دیوار، بخشی از دیوار را با استفاده از دیوارپوش دیزاین کنید. با نصب پارکت لمینت روی بخش‌هایی از دیوار تنوع ایجاد شده و همه قسمت‌های خانه یکنواخت به نظر نمی‌رسد. از طرفی در این صورت در میزان هزینه خرید پارکت لمینت نیز صرفه‌جویی می‌‌شود.

  • نصب سریع و آسان:

اگرچه برای ایجاد زیبایی در طریقه نصب دیوارپوش می‌بایست خلاقیت و دقت بسیار به خرج داده شود، اما نصب پارکت لمینت روی دیوار به مراتب از نصب بر روی زمین راحت‌تر است. برای نصب پارکت بر روی زمین  برای جلوگیری از ایجاد صدای اضافی می‌بایست پارکت را روی لایه‌ای فومی نصب کنند، اما برای نصب دیوارپوش نیازی به این کارهای خیلی ساده هم نخواهد بود.

در انتخاب رنگ دیوارپوش دقت کنید!

انتخاب رنگ دیوارپوش برای اجرا در هر مکانی بسیار بسیار حائز اهمیت است؛ چراکه اگر رنگ‌های نامناسب برای دیوارپوش انتخاب شود، ممکن است فضا را زننده و زشت کند. بهتر است رنگ دیوارپوش با طرح و رنگ پارکت کف هماهنگ باشد، زیرا مثلاً اگر طرح پارکت کف خیلی روشن باشد و دیوارپوش خیلی تیره ، تضاد ایجاد شده فضا را خیلی شلوغ نشان می‌دهد. از طرف دیگر رنگ پارکت و دیوار پوش باید با رنگ اصلی دیوار تضاد داشته باشد، به بیان ساده‌تر تضاد رنگی بین دیوارپوش با رنگ دیوار اصلی، طراحی را منحصر به­فرد می‌کند، اما دیوارپوش با پارکت نباید تضاد طرح و رنگ داشته باشد.

در چه مکان‌هایی می‌توان پارکت دیواری نصب کرد؟

دکوراسیون منزل رونیا

به طورکلی پارکت دیواری برای قسمت‌هایی از دیوار پذیرایی منازل، سالن‌های کنفرانس، دفاتر اداری، فروشگاه‌ها و بوتیک‌ها، رستوران‌ها و غیره قابل نصب است. کما اینکه نصب اینگونه دیوارپوش‌ها در فضاهای اداری مزایایی هم دارد. مثلا زمانی که پارکت لمینت روی دیوار اتاق‌ جلسات ادارات نصب می‌شود، به عنوان عایق صدا عمل کرده و این مسئله از نظر امنیتی برای ادارات بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

قیمت پارکت لمینت چقدر است؟

اطلاع از قیمت هر وسیله‌ای پیش از اقدام به خرید کمک می‌کند تا با دست باز و با آمادگی قبلی کالای مورد نظر خود را خریداری کنید. به همین جهت اطلاع از قیمت‌های انواع پارکت‌ها نیز ضروری محسوب می‌شود. در حال حاضر در کشور ما شرکت‌های بسیاری به تولید انواع پارکت و دیوارپوش می‌پردازند، بنابراین برند تولیدی پارکت و جنس آن دو فاکتور مهم برای تعیین قیمت خرید پارکت لمینت به شمار می‌رود. البته برای نصب دیوارپوش تولیدات دیگری از جنس pvc و غیره هم وجود دارد، که می‌توان برای نصب روی کاشی‌های آشپزخانه هم از آن‌ها استفاده کرد. انتخاب دیوارپوش‌های نسل جدید یا انتخاب پارکت لمینت به عنوان دیوارپوش به فضای مدنظر و سلیقه شما بستگی دارد؛ چراکه انتخاب هر یک از آن‌ها جذابیت خاصی به فضا می‌دهد.

حتماً پیش از خرید مشاوره بگیرید!

آیا می‌دانستید انتخاب طرح و رنگ کف پوش یا دیوارپوش‌ها بر کوچک یا بزرگ نشان دادن منازل تاثیر دارد؟ انتخاب بدون اطلاعات کافی و تجربه ممکن است طراحی منزل شما را دچار ناهماهنگی کرده و یا آن را کوچک‌تر از حد معمول نشان دهد. بنابراین استفاده از مشاوره پیش از خرید از اهمیت بالایی برخوردار است، گاه با انتخاب یک طرح و رنگ درست می‌توان خانه‌ای 50 متری را به بزرگی یک خانه 80متری نشان داد. از طرفی یک فرد حرفه‌ای و کاربلد بهتر می‌تواند به شما در انتخاب جنس مناسب کمک کند.

نگران پیداکردن مشاور خرید نباشید!

پیشنهاد ما به شما فروشگاهی تمام عیار است که با داشتن کادری مجرب و باتجربه خدمات بسیاری از قبیل مشاوره پیش از خرید، امکان خرید اینترنتی، نصب و اجرای دکوراسیون داخلی را ارائه می‌کند. فروشگاه اینترنتی "رونیا" (roniya.ir) کامل‌ترین فروشنده‌ی تجهیزات دکوراسیون داخلی به شمار می‌رود؛ چراکه در این فروشگاه، محصولاتی از قبیل انواع کاغذ دیواری، پارکت کف ، دیوارپوش، پوستر وغیره به فروش می‌رسد. رونیا که فروشگاهی بزرگ واقع در صادقیه تهران است با راه‌اندازی یک وبسایت امکان خرید را برای هموطنان خود از جای جای ایران فراهم کرده است.

مجموعه‌ی رونیا با ضمانت اجرای کاغذ دیواری، کفپوش، دیوارپوش و غیره به شما این اطمینان را می‌دهد که نتیجه نهایی کارتان را بی نقص خواهید دید. شما مخاطبان عزیز در هرجای کشورمان که باشید با ورود به وبسایت رونیا و تماس با شماره درج شده در سایت می‌توانید ضمن دریافت مشاوره‌ای تخصصی، بهترین انتخاب و خرید را تجربه کنید.

تغییر دکوراسیون منازل خود را فقط و فقط به رونیا بسپارید!

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز