آزمون اس ای تی چیست ؟

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۱:۰۴:۱۵
کد خبر: ۱۰۸۲۴۹۱
آزمون اس ای تی چیست ؟
آزمون اس ای تی به دو نوع General SAT و Subject SAT تقسیم می شود که به ترتیب برای متقاضیانی که قصد پذیرش از مراکز آموزشی را دارند و یا می خواهند در دانشگاه های معتبر پذیرش بگیرند، مناسب است. در ادامه به طور کامل به بررسی موضوعات مربوط به این آزمون خواهیم پرداخت.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، آزمون sat آزمونی جهانی است که برای اولین بار توسط کالج برد آمریکا برگزار شد. این آزمون مخصوص دانشجویانی است که متقاضی ورود به دانشگاه در مقطع لیسانس هستند. دانشجویان با مدرک و امتیاز این آزمون می توانند درخواست تحصیلی خود را به بسیاری از دانشگاه ها در سراسر دنیا بفرستند و در کشور هایی چون آمریکا، انگلیس، هلند، استرالیا، کانادا، نروژ و ... تحصیل و زندگی کنند. یکی دیگر از این کشور ها که  با استفاده از امتیاز این آزمون، دانشجویان می توانند در دانشگاه های برتر آن به ادامه ی تحصیل بپردازند کشور ترکیه است. به طور معمول دانشگاه های فنی و انگلیسی زبان ترکیه هم چون دانشگاه حاجت تپه، دانشگاه بغازیچی، دانشگاه فنی استانبول و ... با نمره آزمون اس ای تی، اقدام به جذب دانشجویان و متقاضیان بین المللی می کنند.

آزمون اس ای تی به دو نوع General SAT و Subject SAT  تقسیم می شود که به ترتیب برای متقاضیانی که قصد پذیرش از مراکز آموزشی را دارند و یا می خواهند در دانشگاه های معتبر پذیرش بگیرند، مناسب است. در ادامه به طور کامل به بررسی موضوعات مربوط به این آزمون خواهیم پرداخت.

ثبت نام در آزمون اس ای تی و چگونگی امتیاز دهی آن

داوطلبان و متقاضیان جهت ثبت نام در آزمون اس ای تی می توانند به صورت آنلاین وارد سایت آزمون به آدرس  شده و بر روی کلمه ی Register  در قسمت بالای صفحه سمت راست کلیک کنند. سپس دانشجویان باید حساب کاربری خود را ساخته و اطلاعات خود را تکمیل کنند. این آزمون در داخل ایران برگزار نمی شود و به همین علت داوطلبان بایستی در نزدیک ترین کشور هایی که آزمون اس ای تی در آن ها برگزار می شود هم چون کشور های ترکیه، آذربایجان، امارات و ...  در آزمون شرکت کنند.

آزمون اس ای تی از دو قسمت تشکیل شده است که هر کدام 800 امتیاز داشته و به طور کلی این آزمون 1600 امتیاز دارد. نمره پایانی دانشجویان بین 400 تا 1600 خواهد بود. این آزمون دارای قسمت سومی هم بوده که به صورت اختیاری است و امتیاز آن برای برخی از دانشگاه ها حائز اهمیت است. این قسمت نیز 800 امتیاز دارد.

قسمت اول : ریاضیات

همان طور که گفتیم این بخش 800 امتیاز داشته و شامل مباحث مربوط به هندسه، آمار، احتمال و مثلثات است. سوالات این بخش به صورت چند گزینه ای و پاسخ محور می باشد. هم چنین در صورت پاسخ منفی، امتیاز منفی برای دانشجویان در نظر گرفته نخواهد شد. این بخش خود به دو قسمت تشکیل می شود. بخش اول شامل 20 سوال بوده و 25 دقیقه مهلت پاسخگویی دارد. بخش دوم شامل 38 سوال بوده و 55 دقیقه مهلت پاسخ گویی دارد. در بخش اول استفاده از ماشین حساب مجاز نیست اما در بخش دوم دانشجویان می توانند از ماشین حساب استفاده کنند.

قسمت دوم : درک مطلب

این قسمت که شامل 52 سوال چند گزینه ای می باشد، 65 دقیقه مهلت پاسخگویی داشته و سوالات آن بر اساس متون ادبی کلاسیک، متون مرتبط با اقتصاد، روان شناسی، جامعه شناسی، زیست شناسی، زمین شناسی، شیمی و فیزیک می باشد.

قسمت سوم : انشا

 همان طور که گفتیم این بخش به صورت اختیاری بوده و 70 دقیقه فرصت پاسخگویی دارد. در این بخش درک مطلب و توانایی نگارش و تسلط بر زبان در دانشجویان سنجیده و بررسی می شود و شامل سه مهارت خواندن، تحلیل و نگارش است. نمره و امتیاز این بخش به صورت مستقل گزارش می شود.

آزمون اس ای تی

زمان ثبت نام و برگزاری آزمون sat

این آزمون 4 بار در سال در ماه های اکتبر، دسامبر، مارس و مه به صورت بین المللی برگزار می شود و به مدت 5 سال اعتبار دارد.

در کالج توران می توانید به صورت حضوری و یا آنلاین، همزمان در شهر تهران و آنکارا خود را برای این آزمون آماده کنید. ما قبولی صد درصدی شما را تضمین می کنیم.

برای شرکت در آزمون SAT  و آشنایی با دانشگاه های ترکیه و نحوه ثبت نام می توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید. فراموش نکنید که در شرکت در این آزمون باید تمامی تلاش خود را کرده تا بتوانید آینده ای روشن برای خود رقم بزنید. توران پارس پشتیبان آموزشی شما در تمامی مراحل تحصیل است.

https://touranpars.com

آزمون اس ای تی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز