بهترین سایت برای سفارش تایپ با بهترین هزینه

۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۰۹:۵۲:۱۰
کد خبر: ۱۰۸۳۳۰۱
بهترین سایت برای سفارش تایپ با بهترین هزینه
در این مقاله می‌خواهیم شما را با انواع سفارش تایپ، نحوه محاسبه هزینه تایپ و ثبت سفارش تایپ آشنا کنیم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، ماشین تایپ، قبل از اختراع کیبورد برای نوشتن استفاده می‌شد. این ماشین محتوای چاپی تولید می‌کرد و قابلیت پاک کردن غلط‌های تایپی روی آن وجود نداشت. پس دقت تایپ علاوه بر سرعت تایپ کردن اهمیت زیادی داشت. حالا به لطف فناوری به راحتی به کیبوردها دسترسی داریم. به راحتی غلط‌ها را روی فایل نهایی اصلاح و ویراستاری می‌کنیم.

با توجه به توسعه مشاغل مجازی و لزوم برقراری روابط در شبکه های اجتماعی مختلف، مهارت تایپ کردن هم به یکی از مهارت‌های عصر جدید تبدیل شده است. فرقی ندارد که دانش آموز، دانشجو یا مدیر عامل یک شرکت باشید؛ به هر حال به مهارت تایپ با انواع کیبوردهای فیزیکی و دیجیتال نیاز دارید.

سرعت تایپ خوب، بالاتر از 30 کلمه در دقیقه است. برای انجام پروژه‌های تایپی آنلاین، حداقل به سرعت 35 تا 45 کلمه در دقیقه نیاز است. اجرای پروژه‌های تایپ برای تایپیست‌های ماهر و حرفه‌ای بسیار ساده است. کارفرماهای پرمشغله هم باید حق‌الزحمه آنها را طبق توافق دو جانبه با تایپیست یا نرخه های مصوب در سایت ها و پلتفرم های آنلاین یا فریلنسینگ خدمات تایپ پرداخت کنند. یکی از عوامل موفقیت در پروژه‌های تایپ، تعیین شرایط فایل نهایی قبل از شروع کار است. در این مقاله می‌خواهیم شما را با انواع سفارش تایپ، نحوه محاسبه هزینه تایپ و ثبت سفارش تایپ آشنا کنیم.

انواع سفارش تایپ

  • تایپ کتاب: انتشارات مختلف برای چاپ کتاب‌هایشان به تایپیست‌های ماهری نیاز دارند. تایپیست‌ها با سرعت تایپ بالا و دقت مناسب به تایپ محتوای کتاب در مدت مشخص می‌پردازند تا کتاب آماده ویراستاری، صفحه آرایی و چاپ نهایی شود. برخی از شرکتهای نشر دارای قرار داد تمام وقت و بلندمدت با تایپیست‌ها هستند.
  • تایپ مقاله و پایان نامه: برخی از دانشجویان و اساتید پرمشغله، پروژه‌های تایپ مقالات، پوستر و پایان نامه‌هایشان را به تایپیست‌های حضوری و آنلاین واگذار می‌کنند.
  • تایپ محتوا: امروزه کسب و کارهای زیادی برای انتشار محتوایشان در فضای اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به استخدام تایپیست و ثبت سفارش تایپ نیاز دارند.
  • رونویسی فایل صوتی: بسیاری از شرکت‌ها برای تهیه صورت جلسه مذاکرات و ملاقاتهایشان به تایپیست فایل صوتی یا تصویری نیاز دارند. هر چقدر کیفیت فایل اولیه کمتر باشد، هزینه تبدیل آن به فایل متنی هم بالاتر خواهد بود. اینکه رونویسی عین محتوا یا به صورت خلاصه نویسی انجام شود، وابسته به نظر کارفرما است.
  • ورود داده: برخی از کسب و کارها به ویژه امور مالی، حسابداری و تحقیقاتی نیازمند ورود داده‌های عددی و کمی‌در فایل‌های مختلف از جمله اکسل، وورد، پایگاه داده و نرم افزارهای حسابداری هستند.
  • دستیار مجازی: منشی یا دستیار مجازی برای ثبت قرارهای ملاقات، ثبت اطلاعات مشتریان و سایر کارهای مرتبط، به مهارت تایپ نیاز دارند.
  • نویسندگان و روزنامه نگاران: امروزه نویسندگان، محققان و روزنامه نگاران برای ثبت مقالاتشان به مهارت تایپ نیاز دارند. البته افراد پرمشغله در این حرفه بیشتر به ثبت فایل‌های صوتی پرداخته و از فریلنسرهای تایپیست برای تبدیل محتوای صوتی به محتوای متنی کمک می‌گیرند.
  • رونویسی از فایل و فرمول نویسی: یکی از مهارتهای تخصصی تایپ شامل نوشتن اعداد، فرمول نویسی و تایپ از روی فایل‌های تصویری مثل PDF و JPG است. هر چقدر فایل‌هایی که در اختیار تایپیست قرار می‌گیرند؛ وضوح کمتری داشته باشند، هزینه تایپ بالاتری دارند.

محاسبه هزینه تایپ

هزینه ثبت سفارش تایپ آنلاین به عوامل مختلفی وابسته است که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

  • متن دست نویس یا فایل صوتی و تصویری که در اختیار تایپیست قرار گرفته تا چه حد واضح است؟ یعنی دشواری تبدیل فایل به متن چقدر است؟ فایل‌های ناخوانا، زمان بیشتر و در نتیجه هزینه بالاتری می‌برند.
  • آیا تایپ تخصصی در حوزه پزشکی، حقوق، معاملات و غیره مطرح است؟ متون تخصصی مشمول هزینه‌های بالاتر هستند.
  • آیا کار حجم بالایی دارد و بلندمدت است؟ کارهای حجیم مشمول دریافت تخفیف حجمی‌می‌شوند.
  • آیا فایل نهایی به ویراستاری و تغییرات نیاز دارد؟ هزینه ویراستاری علاوه بر هزینه تایپ محاسبه می‌شود.
  • تایپ به چه زبانی است؟ تایپ به زبانهای خارجی هزینه بالاتری دارد.
  • تایپ در کارلنسر

رویکردهای محاسبه هزینه تایپ

تایپیست ها و فریلنسرهای مختلف شاغل در پلتفرم‌های دورکاری و آنلاین خدمات تایپ، رویکردهای مختلفی برای محاسبه هزینه پروژه‌های تایپ دارند. برخی از پلتفرم‌های تایپ آنلاین هم از قبل تعرفه خاصی را برای پروژه‌های مختلف در نظر می‌گیرند. به طور کلی  رویکردهای قیمت گذاری صفحه‌ای، کلمه‌ای و ساعتی متداول است. دو رویکرد کلمه‌ای و صفحه‌ای، نرخ مشخصی بابت تایپ دارند. معمولاً هر صفحه استاندارد حاوی 250 کلمه است. هزینه تایپ هر صفحه از 250 تا 1000 تومان بابت متون عمومی‌تا تخصصی متغیر است. قرارگیری اصطلاحات انگلیسی و عربی در فایل‌های فارسی هم باعث افزایش هزینه به ازای هر صفحه می‌شوند. همان گونه که اشاره شد رسم جداول، نمودار و اشکال هم هزینه جداگانه ای دارند.

اگر مدت زمان لازم برای تایپ یک صفحه استاندارد را 5 دقیقه در نظر بگیریم پس تایپ 100 صفحه متن معمولی به 500 دقیقه یا حدود 8 ساعت ساعت زمان نیاز دارد. پس یک روز کاری وقت نیاز است که می‌توان هزینه یک روز کار را طبق نرخ مصوب وزارت کار محاسبه کرد.

تایپ از روی فایل صوتی هم به ازای هر ساعت از 30 هزار تومان تا 100 هزار تومان بسته به نوع فایل متفاوت است. البته هیچ معیار دقیقی برای محاسبه وجود نداشته و تعیین هزینه نهایی به توافق میان کارفرما و تایپیست وابسته است.

ثبت سفارش تایپ در کارلنسر

کارلنسر، بستری برای استخدام فریلنسرهای تایپیست در حوزه‌های مختلف است. در این سایت به راحتی می‌توانید پروژه‌های تایپ کتاب، مقاله، پایان‌نامه، رونویسی صوت و فیلم و غیره را برون سپاری کنید. برای ثبت سفارش تایپ باید عنوان، زمان پیشنهادی، توضیحات و فایل‌های مدنظرتان را در کارلنسر ثبت کنید. فریلنسرهای آزاد و علاقمند به پروژه شما، پیشنهاد، هزینه و زمان پیشنهادی خودشان را برای پروژه شما ثبت می‌کنند.

از میان پیشنهادهای ثبت شده و با توجه به پروفایل هر فریلنسر می‌توانید، فریلنسر یا تایپیست مناسب را با بهترین هزینه استخدام کنید. همواره تایپیست‌های ماهر و با تجربه، هزینه بالاتر و زمان کمتری را پیشنهاد می‌دهند. برای ازمینان از کیفیت کار  فریلنسرها می‌توانید نمونه کارهای آنها را بررسی کنید.

تایپ در کارلنسر

مزایای ثبت پروژه تایپ در کارلنسر

  • سیستم پرداخت امن کارلنسر: هزینه کامل انجام پروژه تا قبل از تحویل فایل و تأیید نهایی از جانب کارفرما نزد، کارلنسر به امانت می‌ماند.
  • امکان مرحله بندی: برای پروژه‌های تایپ حجیم و طولانی طبق توافق میان کارفرما و فریلنسر، پروژه و پرداخت به صورت مرحله ای انجام می‌شود.
  • مقایسه میان پیشنهادهای مختلف: کارلنسر فضایی رقابتی برای فعالیت فریلنسرها و تایپیست‌های مبتدی تا حرفه ای است.
  • امکان بارگذاری فایل تست: کارفرما قبل از انتخاب یک فریلنسر می‌تواند از کیفیت کار مطمئن شود. فایل آزمایشی کوتاه با پروژه ثبت می‌شود تا کیفیت کار هر فریلنسر بررسی شود.
  • به کارگیری چت سایت: هرگونه اشکال یا اصلاحات را از طریق چت سایت با فریلنسر در میان می‌گذارید. فریلنسر هم موارد مبهم را از این طریق به شما اطلاع می‌دهد.
  • نظرسنجی: در انتهای کار می‌توانید کیفیت کار فریلنسر را رتبه بندی کنید تا سایر کارفرماها هم از آن مطلع شوند.
  • 2 درصد بازگشت وجه پس از اتمام پروژه: اعتباری که برای ثبت پروژه‌های بعدی قابل استفاده است. این مبلغ هدیه از مبلغ پروژه بعدی شما کاسته خواهد شد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز