آشنایی با روش‌های جراحی کیست مویی

۱۳۹۹/۰۸/۱۸ - ۱۳:۲۸:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۴۵۲۸
آشنایی با روش‌های جراحی کیست مویی

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، کیست مویی یکی از بیماری های مقعدی دردناکی به شمار می رود که بسیاری از افراد به آن مبتلا می شوند. برای درمان این بیماری جراحی کیست مویی بهترین روش است.

 4 نمونه جراحی کیست مویی با لیزر

امروزه بسیاری از افراد زمانی که به یک بیماری مبتلا می شوند سعی می کنند که با استفاده از روش های خانگی آن را درمان سازند. در واقع باید بدانید روش های خانگی مزیت های بسیار زیادی دارد و بر همین اساس از آن استفاده زیادی می کنند. ولی زمانی که شدت بیماری افزایش پیدا کند بدون شک باید به سراغ درمان کیست مویی بروند. اگر اندازه و حجم بیماری بیشتر باشد با استفاده از روش های خانگی درمان نمی گردد.

شما باید بدانید این بیماری مانند بیماری های مقعدی دیگری مانند فیشر و یا بواسیر نمی باشد که با استفاده از روش های خانگی از بین برود. شما تنها با استفاده از عمل جراحی کیست، می توانید آن را از بین ببرید. حال بر اساس شدت و اندازه آن روش های متنوعی برای جراحی به کار برده می شود.

یکی از بهترین روش های جراحی کیست مویی این است که با استفاده از لیزر آن را از بین ببرید. لیزر یکی از روش های نوین درمان بیماری می باشد که برای درمان بسیاری از بیماری های مقعدی و یا بیماری های دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

 در واقع شما باید بدانید به دلیلی مزیت های بیشماری که این روش درمانی دارد از آن استفاده بسیار زیادی می شود و افراد به آن اعتماد دارند. برخی از مهمترین و اصلی ترین مزیت ها و کاربردهایی که این روش درمانی دارد را بهتر است بشناسید تا با خیال راحت از آن برای درمان بیماری خود استفاده کنید. در ادامه برخی از کاربردهای آن را بیان می کنیم که عبارت می باشد از :

1. استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد

لیزرهای متنوعی هستند که طول  موج مختلفی دارند و با استفاده از آنها موهای زائد به طور کلی از بین می رود. آن دسته از موهایی که مشکی و ضخیم هستند به این لیزرها پاسخی مناسب ارائه می دهند و بر همین اساس افراد می توانند آنها را از بین ببرند. در واقع شما باید بدانید  همین موهای مشکی و ضخیم هستند که شدت بیماری شما را تا حد بسیار زیادی افزایش می دهند و باید به آنها توجه داشته باشید. فردی که با استفاده از لیزر موهای زائد خود را از بین برده است باید به بهداشت آن ناحیه توجه بسیار زیادی داشته باشد و از رشد مو در آن ناحیه جلوگیری کند.

 لیزر یکی از مهمترین و اصلی ترین کاربردهایی که دارد این است که برای از بین بردن موهای زائد مورد استفاده قرار می گیرد. ولی باید بدانید آن دسته از افرادی که می خواهند با استفاده از لیزر، جراحی کیست مویی خود را انجام دهند، بهتر است که شدت آن را بیشتر کنند. پزشک برای از بین بردن کیست مویی در این افراد، شدت لیزر را بیشتر می کند تا به راحتی آن را از بین ببرد.

2. استفاده از لیزر برای درمان کیست مویی

در مراحل اولیه که کیست مویی رشد کرده است، پزشک می تواند با استفاده از نور درون لیزر وارد کیست شده و جداره آن را به طور کلی از بین ببرد. در این صورت نیازی نیست پزشک از روش جراحی استفاده نماید و یا بیمار را با استفاده از روش های متنوع بی حس سازد. بعد از اینکه با استفاده از لیزر توده مو از آن ناحیه خارج شود، تنها یک جای کوچکی از آن قابل مشاهده می باشد. این زخم بعد از جراحی کیست مویی تا چند روز امکان دارد که ترشح داشته باشد.

 اما باید بدانید بعد از آن دیگر ترشح در آن به وجود نمی آید و به طور کامل دفع می شود. بنابراین زخم هم ترمیم می گردد. بدین ترتیب اگر شما اندازه زخم و شدت بیماری تان کم می باشد باید با استفاده از لیزر سریعا برای درمان آن اقدام کنید، در این صورت بیماری شدت بیشتری پیدا نمی کند و شما هم درد زیادی را تحمل نخواهید کرد.

3. استفاده از لیزر پرتوان برای از بین بردن کامل ضایعه در مراحلی که کیست پیشرفت کرده

لیزرهای پرتواند یکی از بهترین و مناسب ترین نمونه لیزرهایی می باشد که شما با استفاده از آن می توانید به طور کلی توده کیست مویی خود را از بین ببرید و آن را بردارید. این روش جراحی تا حدودی نسبت به دو روش دیگری که بیان نمودیم وسیع تر است و به همین دلیل باید بدانید قدرت بیشتری هم نیز دارد. بسیاری از افرادی که شت بیماری شان زیاد شده باید از این روش استفاده کنند. البته که باید بدانید پزشک بیماری و شدت کیست مویی آنها را مشاهده کرده و در این صورت بهترین و مناسب ترین روش را برای درمان آن انتخاب می کند. برخی از مهمترین و اصلی ترین مزیت های این نوع از جراحی کیست مویی عبارت می باشد از :

- با استفاده از این روش عروق کوچک به طور کلی بسته می شود و بر همین اساس شدت بیماری هم به حداقل می رسد. ورم و درد شما با استفاده از جراحی تا حد زیادی کاهش پیدا می کند و همین مورد یکی از دیگر نشانه ها و مزیت های آن می باشد.

- با استفاده از لیزر، آن دسته از عصب هایی که قطع شده اند به طور کلی ترمیم می گردند، بر همین اساس درد بعد از جراحی تا حد زیادی و یا به طور کلی از بین می رود. عصب های قطع شده با استفاده از این روش به خوبی ترمیم می شوند و همین مورد از دیگر مزیت های آن به شمار می رود.

- از دیگر مزیت های بسیار مهم دیگری که لیزرهای پرتوان دارند و شما باید از آن آگاهی داشته باشید این است که ریشه های باقیمانده کیست مویی را به طور کلی از بین می برد. بر همین اساس شما دیگر به بیماری دچار نمی شوید و می توانید بیماری خود را تا به طور کلی درمان سازید. به همین دلیل است که افراد این روش را به روش های دیگر ترجیح می دهند.

4. استفاده از لیزر بعد از عمل جهت سرعت بخشیدن به زخم

آن دسته از زخم هایی که با استفاده از جراحی کیست مویی لیزر از بین می روند دو الی سه ماه زمان می برد که به طور کلی درمان شوند. برای اینکه ترمین آنها و بسته شدن زخم کیست مویی سرعت بیشتری داشته باشد، شما می توانید از روش های متنوعی استفاده کنید. در واقع باید بدانید روش های زیادی وجود دارد که از آنها استفاده زیادی می شود. لیزر تراپی یکی از مهمترین روش ها و راهکارهایی است که شما باید از آن استفاده نمایید. آن دسته از لیزرهایی که کم توان هستند برای ترمیم زخم بهترین انتخابی است که پزشک از آن برای ترمیم و درمان بیماری شما استفاده زیادی می کند.

 میزان و شدت نور باید به صورت محاسبه شده ای باشد که به پوست آسیبی وارد نشود. پزشک در این زمینه تخصص زیادی دارد و به بهترین نحو ممکن می تواند کار خود را انجام دهد. بنابراین شما نیازی نیست که زیاد نگران باشید. استفاده از ژل و یا پمادهای متنوع هم یکی از دیگر روش هایی می باشد که شما می توانید از آنها برای درمان بیماری خود نهایت استفاده را داشته باشید. توجه نمایید که این روش ها باید زیر نظر پزشک باشد و شما به صورت خودکار نباید از آنها استفاده کنید.

به طور کلی برای شما به خوبی بیان نمودیم که جراحی کیست مویی با لیزر یکی از بهترین روش های درمان این بیماری است و شما می توانید از آن استفاده کنید. کاربردهای آن را هم به خوبی شناسایی کردید و میتوانید از پزشک درخواست آنها را برای درمان بیماری خود داشته باشید. البته که باید بهترین پزشک که حرفه ای است را برای درمان بیماری خود انتخاب کنید.

جراحی کیست مویی

مشاوره در مرکز درمان بیماری‌های کلورکتال

اگر شما هم به بیماری کیست مویی دچار شده اید هیچ چیزی برای ترس یا مشکلات پس از عمل وجود ندارد . در مرکز درمان بیماری های کلروکتال تهران متخصصان ما وضعیت الان شما را ارزیابی خواهند کرد و بهترین روش درمان را پیش روی شما خواهند گذاشت.

 قبل از اینکه فکر کنید چه روش های دیگری هم وجود دارد از طریق روش های زیر با متخصصان ما در ارتباط باشید و یک وقت مشاوره رایگان دریافت کنید .برای گرفتن وقت مشاوره یا وقت ویزیت برای درمان بیماری با شمارهای ۰۲۱۸۸۰۶۵۹۴۲ , ۰۲۱۸۸۲۱۶۳۴۰ و یا شماره موبایل: ۰۹۱۲۰۹۹۷۱۳۲ تماس بگیرید . متخصصان ما در کمترین زمان ممکن پاسخگوی شما هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز