اگر می‌خواهید گردو بخرید، عجله کنید!

۱۳۹۹/۰۸/۲۰ - ۱۵:۳۲:۳۶
کد خبر: ۱۰۸۵۷۸۲
اگر می‌خواهید گردو بخرید، عجله کنید!
پیشنهاد ما به شما خرید آنلاین گردو است. اما پیش از آن، بهتر است تا ابتدا کمی درباره گردو بیشتر بدانیم تا یک خرید اینترنتی مطمئن را تجربه کنیم. در ادامه همراه باشید.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، این روزها به دلیل بحران کرونا، مصرف گردو برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیاری ضروری به شمار می‌رود. به همین دلیل خرید گردو به یک نیاز اساسی تبدیل شده است. اما به دلیل ویروس کرونا، مردم کمتر برای خرید حضوری به مغازه‌ها می‌روند، بنابراین بهترین راه این است که تا جای ممکن اقلام مورد نیاز خود را به صورت اینترنتی و بدون مراجعه‌ی حضوری به فروشگاه‌ها تهیه کنیم. خرید گردو هم از این قاعده مستثنی نیست. پیشنهاد ما به شما خرید آنلاین گردو است. اما پیش از آن، بهتر است تا ابتدا کمی درباره گردو بیشتر بدانیم تا یک خرید اینترنتی مطمئن را تجربه کنیم. در ادامه همراه باشید.

خواص و فواید گردو

بد نیست قبل از خرید گردو کمی با خواص و فواید مهم آن آشنا شوید تا متوجه ضرورت و اهمیت وجود آن در وعده‌های غذایی مختلف روزانه‌تان بشوید. ویتامین‌های موجود در گردو به همراه خواص آن به شرح زیر است:

  • فسفر: برای سلامت استخوان‌ها مفید است.
  • منگنز: کمک به سلامت ساختار استخوان‌ها، متابولیسم استخوان‌ها، ایجاد آنزیم‌های ضروری برای ساخت استخوان‌ها کمک به فعالیت‌های متابولیکی در بدن انسان.
  • ویتامین B6تقویت دستگاه ایمنی و سلامت دستگاه عصبی و جلوگیری از ابتلا به کم‌خونی کمک می‌کند.
  • مس: تقویت سلامت قلب، بهبود عملکرد دستگاه ایمنی بدن، استخوان‌ها و اعصاب.
  • اسید فولیک یا ویتامین B9: حفظ بدن در مقابل بیماری‌های قلبی، نقص‌های مادرزادی، پوکی استخوان و برخی سرطان‌های مشخص.
  • ویتامین E: کمک به سلامت پوست و مو، سلامتی قلب و درمان انواع بیماری‌ها از سرطان تا آلزایمر.

از جمله فواید دیگر گردو هم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کمک به خواب بهتر
  • کاهش استرس
  • مناسب برای دوران بارداری
  • حفظ عملکرد صحیح سیستم گوارشی
  • کاهش خطر سرطان سینه
  • مفید برای سلامت مغز (با داشتن اسیدهای چرب امگا 3)
  • درمان عفونت‌های قارچی
  • تاخیر در پیری پوست، رطوبت رسانی به پوست و درخشان کردن پوست
  • کمک به داشتن موی بلند، محکم، سالم و بدون شوره

بهترین زمان برای خرید گردوی تازه

برداشت گردو در باغ‌های گردوی ایران معمولا از اواخر شهریور ماه شروع می‌شود. بنابراین فصل پاییز، بهترین زمان برای خرید گردوی تازه و با کیفیت است. معمولا آبان ماه برای خرید گردو با پوست و آذر ماه برای خرید مغز گردو بدون پوست زمان مناسبی است. همچنین اگر تمایل به خرید گردو با پوست سبز آن به صورت نوبرانه را دارید، می‌توانید در مهر ماه هر سال به دنبال آن باشید.

نکته‌ی قابل توجه این است که گردوهای تازه که در مهرماه عرضه می‌شوند عموما گردوی تَر هستند؛ لذا اگر کمی دیرتر یعنی ازآبان ماه به بعد که گردوها خشک شده‌اند اقدام به خرید گردو کنید، از نظر اقتصادی به صرفه‌تر خواهد بود، چرا که با خشک شدن گردوها بخشی از وزن آن‌ها کاسته می‌شود.

خرید آنلاین گردو

گردوی خارجی بخریم یا ایرانی؟

با توجه به نوسانات قیمت دلار در کشور، تمام محصولات خارجی و وارداتی با افزایش قیمت مواجه شده‌اند. بنابراین قیمت گردوی خارجی نیز نسبت به قبل بالا رفته و به صرفه نیست. از سوی دیگر هم امسال میزان برداشت گردو در کشور مخصوصا در تویسرکان همدان که قطب اصلی تولید گردوی مرغوب کشور است، افزایش چشم‌گیری داشته است. البته متاسفانه برخی نقاط دیگر ایران مانند ارومیه، خراسان و استان چهارمحال و بختیاری به علت سرمازدگی با کاهش تولید گردو روبه‌رو شده‌اند.

همچنین بهتر است بدانید که از نظر کیفی، گردوی خارجی و ایرانی تفاوت چندانی با هم ندارند؛ چه بسا که حتی طعم گردوهای ایرانی معمولا بهتر از گردوی خارجی است چون مغز آن‌ها چرب‌تر است ولی گردوهای خارجی می‌توانند بی‌مزه و تلخ هم باشند. شاید تنها تفاوت آن‌ها در این باشد که اندازه‌ی گردوهای خارجی از برخی گردوهای ایرانی ممکن است بزرگ‌تر و شکل آن‌ها نیز یکدست‌تر باشد (که موضوع چندان مهمی نیست).

با توجه به این نکات، خرید گردوی تازه‌ی ایرانی انتخاب منطقی‌تری به نظر می‌رسد؛ لذا این کار به نفع باغداران زحمت‌کشمان هم خواهد بود.

قیمت گردو سال 99 چقدر است؟

قیمت انواع گردو به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

  • درجه‌ی کیفیت گردو: این مورد مهم‌ترین عامل تاثیرگذار روی قیمت گردو است. بنابراین همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، قیمت گردوی تویسرکان همدان به دلیل کیفیت بالای آن ممکن قیمت بالاتری نیز نسبت به گردوهای خارجی داشته باشد.
  • نوع گردو: یعنی با پوست یا بی پوست، مغز گردوی معمولی، مغز گردوی خورشتی، مغز گردوی سفید و درجه یک.
  • مراحل مختلفی که گردو برای رسیدن از دست باغدار به مشتری نهایی طی کرده است، از جمله هزینه‌ی ارسال آن (اگر به صورت غیرحضوری یا آنلاین خریداری شود) و تعداد فروشنده‌های واسطه بین باغدار و مشتری نهایی.
  • سایر هزینه‌های مربوط به نگهداری و برداشت محصول توسط باغداران.

بنا بر موارد گفته شده، قیمت مغز گردو با پوست حدود کیلویی 120 هزار تومان و انواع مغز گردو بسته به نوع آن حدودا کیلویی 200 الی 350 هزار تومان است. 

از کجا گردوی مطمئن بخریم؟

تشخیص گردو کاری بسیار دشوار است و تنها راه برای خرید گردوی خوب، شناخت فروشنده است. خوشبختانه در سال‌های اخیر با گسترش تکنولوژی در کشورمان، فروشگاه‌های محلی آنلاین بسیار فراگیر شده است. این فروشگاه‌ها  محصولات شهرها و روستاها را به صورت مستقیم به سراسر کشورمان ارسال می‌کنند. یکی از این فروشگاه‌های آنلاین که در زمینه فروش گردو ایرانی فعالیت می‌کند، وبسایت پوست‌ کاغذی است. پوست کاغذی سایتی است که مدتی پیش برای عرضه‌ی مستقیم گردوی شهر تویسرکان همدان راه‌اندازی شد. فروشندگان پوست کاغذی، باغداران تویسرکان هستند که گردوی مرغوب خود را با تضمین کیفیت، به صورت آنلاین به فروش می‌رسانند. به طور کلی مزایای خرید از پوست کاغذی به شرح زیر است:

  • تضمین 100% کیفیت: یعنی اگر از کیفیت محصول، نحوه ارسال یا بسته‌بندی راضی نبودید یا به هر دلیلی از خرید محصول منصرف شدید، پوست کاغذی ۱۰۰ درصد پول شما را بر می‌گرداند.
  • عرضه‌ی انواع گردو مرتبط با نیاز و خواست شما: یعنی ارائه‌ی انواع گردوی با کیفیت با پوست و مغز شده برای مصارف مختلف.
  • ارائه‌ی قیمت‌های به روز گردو: شما همواره می‌توانید با مراجعه به پوست کاغذی از قیمت‌های روزانه‌ی گردو مطلع شوید.
  • ارسال گردو به سراسر کشور: شما از هر نقطه‌ی ایران می‌توانید بدون نگرانی به صورت آنلاین از پوست کاغذی گردو بخرید.

پیشنهاد ویژه‌ی پوست کاغذی

علاوه بر تمام مزایای ذکر شده در قسمت قبل، پیشنهاد ویژه‌ای که پوست کاغذی برای مشتریان در نظر گرفته است ارسال رایگان در صورت خرید بالای 5 کیلوگرم گردو و تخفیف‌های پلکانی برای خرید خانوادگی است. به این صورت که هرچه وزن‌های بالاتری از گردو را سفارش دهید، قیمت هر کیلوگرم گردو برای شما کاهش می‌یابد. این موضوع را به طور دقیق می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت بررسی کرده و متوجه شوید.

بنابراین می‌توانید گردوی مورد نیاز سالیانه‌ی تمام خانواده، دوستان و فامیل را به صورت یک‌جا سفارش داده و با خریدتان همگی شامل تخفیف ویژه‌ی پوست کاغذی شوید.

برای مشاهده‌ی قیمت‌های به روز گردو می‌توانید به سایت پوست کاغذی به نشانی Poostkaghazi.com مراجعه کنید. این وب‌سایت در واقع همان منبع مطمئنی است که در ابتدای مقاله گفتیم برای خرید آنلاین گردو معرفی می‌کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز