چاپ کتابت با ما!

۱۳۹۹/۰۸/۲۴ - ۱۴:۵۱:۱۳
کد خبر: ۱۰۸۷۵۴۵
چاپ کتابت با ما!
انتشارات «شهرسازی» آماده دریافت نوشتارهای حوزه شهرسازی، معماری و عمران برای انتشار به صورت کتاب است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، انتشارات «شهرسازی» در راستای ترویج گزاره‌های علمی و ماندگاری آن در حوزه شهرسازی فرصتی برای انتشار نوشتارهای فعالان این حوزه به صورت رایگان فراهم کرده است. 

به گزارش برنا، یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های پژوهشگران علمی و نویسندگان هزینه‌های انتشار آثارشان است؛ ویراستاری، هزینه چاپ، صفحه آرایی و... بخشی از این هزینه‌هاست. اغلب ناشران موجود، به ثبت این مطالعات نگاه اقتصادی دارند و از انتشار چنین آثار تخصصی به دنبال کسب درآمد هستند. انتشارات «شهرسازی»  با درک این خلاء شرایطی ایجاد کرده است که نویسندگان حوزه شهرسازی، معماری و عمران بتوانند مطالب خود را پس از تایید علمی به صورت رایگان چاپ کنند.

متقاضیان باید با مراجعه به درگاه درخواست فراخوان چاپ رایگان کتاب و پس از تکمیل فرم‌های مربوطه یک فصل از کتاب خود را (تالیف و ترجمه) همراه با فهرست کامل به صورت ماکت به همراه رزومه نویسندگان ارسال کنند تا توسط شورای انتشارات شهرسازی بررسی و نتیجه طی یک ماه به فرد اعلام شود. در صورت تایید کتاب انتشارات هیچ گونه هزینه‌ای برای ویراستاری، صفحه‌آرایی،‌ طراحی جلد و چاپ دریافت نخواهد کرد.

همچنین اگر کتاب در بررسی و داوری، سطح «ممتاز» کسب کند، انتشارات شهرسازی علاوه بر سرمایه گذاری و چاپ رایگان کتاب، به تمامی نویسندگان کتاب حق التالیف پرداخت می‌کند‎‎‎؛ درصورتیکه کتاب سطح «عالی» کسب کند، انتشارات آن را رایگان چاپ کرده و بر روی اثر سرمایه‌گذاری کامل می‌کند. همچنین اگر کتاب سطح «خوب» کسب کند، انتشارات شهرسازی کتاب را رایگان چاپ خواهد کرد.

شایان ذکر است اگر کتاب مستخرج از پایان نامه با نمره بین 17 الی 20 باشد، در صورت تایید شورای مرکزی انتشارات شهرسازی، سرمایه‌گذاری ویژه‌ای خواهد شد. باید توجه داشت که برای انتشارات شهرسازی تفاوتی بین نویسندگان باتجربه و نویسندگانی که اولین کتاب خود را چاپ می‌کنند، وجود ندارد و بر روی تمامی کتاب‌های با ارزش و مفید که فقط در حوزه شهرسازی، معماری و عمران باشند، بدون هیچ محدودیتی سرمایه گذاری می‌کند. گفتنی است اگر کتاب پس از چاپ توسط اساتید اثری فاخر شناخته شود، تبلیغات تلویزیونی و رادیویی نیز برای آن تدارک داده می‌شود.

انتشارات شهرسازی

بنا بر این گزارش، مجله «شهرسازی ایران» نیز به صورت دو فصلنامه علمی از پایگاه انتشارات شهرسازی منتشر می‌شود. مجله علمی «شهرسازی ایران» که برای اولین بار در کشور توسط سامانه بومی و دانش بنیان اداره می شود، در راستای اهداف انتشارات شهرسازی به انتشار رایگان مقالات علمی در حوزه شهرسازی و معماری می‌پردازد، هم اکنون در درگاه‌های معتبری مانند مگیران، ایرانداک، ISI Journals، CIVILICA، کتابراه، طاقچه، فیدیبو و ... نمایه می‌شود و در تلاش است در آینده‌ای نزدیک به درجه علمی پژوهشی ارتقا پیدا کند و آینده علمی خود را در سطح بین المللی پیگیری خواهد کرد.  

علاقمندان می‌توانند برای انتشار مقاله‌های خود به صورت رایگان به وبسایت مجله علمی شهرسازی ایران مراجعه و مقالات خود را طبق فرمت مجله تنظیم و برای داوری ارسال کنند.  

احسان درستکار، رئیس شورای مرکزی انتشارات شهرسازی در این باره اظهار داشت: انتشارات شهرسازی با هدف آسان کردن مسیر پژوهش و با از بین بردن هزینه‎های جانبی و غیر واجب سعی در فراهم کردن بستر اقتصادی مناسب برای چاپ آثار دانشجویان، پژوهشگران و اساتید رشته شهرسازی، معماری و عمران دارد.

وی افزود: این مجموعه کار علمی و شخص علمی را باارزش تر از آن میپندارد تا برای انتشار تفکرات، تحقیقات و جستارهای خود در قالب کتاب دغدغه‌های گزاف مالی داشته باشد. ما با یاری دیگر سازمان‌‎های دولتی و غیر دولتی شرایطی را فراهم کردیم تا نویسندگان و مترجمان بتوانند آثار خود را به صورت رایگان و با سرمایه‌گذاری انتشارات به چاپ برسانند.

درستکار در پایان گفت: انتشارات شهرسازی دارای شبکه اختصاصی توزیع پستی بوده و از توان و حمایت سازمان‌های مردم نهاد (سمن‌های جوانان) نیز برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کند. ما مفتخریم اعلام کنیم که از همراهی مجموعه‌ای از پیشکسوتان و اساتید دانشگاه‌های تهران، بهشتی، خوارزمی و ... و همچنین اساتید مطرح بین المللی در جهت ارتقاء سطح کیفی کتب و مقالات بهره مندیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز