چرا باید دوره آموزش بورس را پشت سر بگذاریم؟

۱۳۹۹/۰۸/۲۶ - ۱۰:۱۴:۱۷
کد خبر: ۱۰۸۸۴۶۶
چرا باید دوره آموزش بورس را پشت سر بگذاریم؟
در دوره آموزش بورس نیز مانند دوره تابلو خوانی بورس به خوبی می آموزید که تحلیل سهام در این بازار چگونه است و چطور می توان نوسانات کوتاه مدت یا دراز مدت یک سهام را ارزیابی کرده و نسبت به آن پیش بینی نسبی داشت.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، این که چرا باید دوره آموزش بورس را پشت سر گذاشت و حتما از آن به عنوان یکی از ابزارهای معاملاتی بورس استفاده کرد، به خواست سهامداران برای دست یابی به سود در این بازار مربوط می شود. تمام سهامدارانی که به بازار بورس ورود پیدا می کنند، با یک  نیت از پیش تعیین شده در این بازار حضور دارند و آن نیز سودآوری و بزرگ شدن سرمایه اولیه آن هاست. حال برای رسیدن به این مقصود باید آموزش های لازم را دریافت کرده و نسبت به بازار سهام، اطلاعات کافی داشته باشید.

دوره آموزش بورس

در دوره آموزش بورس نیز مانند دوره تابلو خوانی بورس به خوبی می آموزید که تحلیل سهام در این بازار چگونه است و چطور می توان نوسانات کوتاه مدت یا دراز مدت یک سهام را ارزیابی کرده و نسبت به آن پیش بینی نسبی داشت.

تذکر: لازم به ذکر است که حتی حرفه ای ترین سهامداران نمی توانند تحلیل های دقیق بر اعداد و ارقام قطعی در پیش بینی های خود داشته باشند. زیرا همه چیز در خصوص سهم های مختلف به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که برخی از آن ها به هیچ وجه قابل پیش بینی نیستند. بنابراین حتی نتیجه تحلیل ها نیز نسبی بوده و تنها می توان از آن ها برای اعتماد بیشتر در خرید و فروش یک سهام کمک گرفته یا تصمیمات را به روزرسانی کرد. به طور مثال ممکن است که شما امروز تصمیم به خرید یک سهام گرفته باشید، اما یک ماه بعد با استفاده از چیزی که در دوره ایچیموکو برای تحلیل آن سهام یاد گرفته اید، متوجه می شوید که این یک خرید اشتباه بوده و اکنون فرصت دارید تا در یک روز طلایی، از آن سهام خارج شده و زیان دهی بیشتری برای خود رقم نزنید.

این چیزی است که در تحلیل های بنیادی سهم های مختلف نیز می بینیم. یک سهامدار حرفه ای هرگز بدون تحلیل نسبت به خرید هیچ سهمی اقدام نکرده و همیشه نمودارهای قیمتی آن را بررسی کرده و با در نظر گرفتن سایر شرایط چون وضعیت بازار آن صنعت، شرایط اقتصادی کشور، شرایط سیاسی و غیره نسبت به خرید یا فروش سهامی خاص اقدام می کند.

رفتارهای اشتباه در بازار بورس

اما اگر می خواهید بدانید رفتارهای اشتباه در بازار بورس کدام هستند، در ادامه با ما همراه بمانید:

  1. خریدهای هیجانی: خریدهای هیجانی و بی حساب وارد شدن به صف های خرید، از رفتارهای سهامداران تازه کاری است که هیچ گونه شناختی نسبت به بازار سرمایه ندارند. به صرف این که صف خرید برای سهمی تشکیل شده، نباید آن را سهمی با پتانسیل رشد قابل توجه تلقی کنید.
  2. فروش های هیجانی: فروش های هیجانی نیز از اشتباه ترین رفتارهایی است که می توان در بورس مرتکب شد. فروش هر سهمی باید بر اساس تحلیل های منطقی بوده و هرگز نباید در موج های فروش که راه می افتد، سوار شده و بعضا به اشتباه سهم های ارزشمند را پیش از رشد صحیح، به فروش رساند.
  3. وارد کردن سرمایه بزرگ اولیه: برای تازه کارها، وارد کردن سرمایه بزرگ اولیه یک ریسک بزرگ و اشتباه حتمی است و همیشه توصیه می شود که حتما با پول های کوچک به این بازار وارد شوند.
  4.  
  5. قرض کردن برای ورود به بورس: هرگز برای ورود به بازار بورس پول قرض نکرده، خانه نفروخته یا چیزی را به پول تبدیل نکنید. به ویژه اگر در این حوزه دانش کافی نداشته و به تمامی ابزار تحلیلی مجهز نیستید، این یک ریسک بزرگ محسوب می شود که احتمال باخت نیز در آن بسیار بالاست.
  6. وام گرفتن برای ورود به بورس: وام گرفتن برای ورود به بورس نیز اشتباهی مهلک است که برخی از افراد مرتکب شده و به این شکل خود را در یک مشکل به مراتب بزرگ تر قرار می دهند.
  7. حساب کردن روی درآمد ماهیانه بورس: هرگز نباید روی درآمد ماهیانه بورس حساب باز کرده و فعالیت در بازار سهام را به عنوان منبع درآمد اصلی خود قلمداد کنید. هیچ تضمینی وجود ندارد که شما بتوانید به صورت ماهیانه درآمد مشخص و قابل توجهی از این بازار به دست بیاورید. از این روی حتما لازم است که شغل و درآمد ثابتی در کنار فعالیت در بورس داشته باشید.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز