میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی کانادا چقدر است؟

۱۳۹۹/۰۸/۲۹ - ۱۹:۴۱:۱۴
کد خبر: ۱۰۹۰۴۱۴
میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی کانادا چقدر است؟
"حداقل میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی کانادا به ازای هر فرد متقاضی 10 هزار دلار کانادا در سال است. همراهی هر یک از اعضای خانواده این هزینه را به اندازه 4000 دلار در سال افزایش می دهد."

اخذ هر کدام از ویزاهای کانادا همراه با داشتن شرایط لازم با ارائه مدارک و اسناد مالی صورت میگیرد. مدرکی که برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا نیز از شرایط اصلی و اساسی می باشد.

منظور از داشتن تمکن مالی، ارائه اسناد بانکی از اموال و میزان دارایی ها می باشد تا اثبات کند متقاضی توانایی لازم را برای مهاجرت و تامین مایحتاج زندگی خود دارد. این موضوع بقدری مهم است که عدم قانع کردن ماموران سفارتی از این بابت، میتواند منجر به رد و ریجکتی درخواست شود.

تصمیم به تحصیل در کانادا شما را وادار به دانستن اطلاعاتی درباره شرایط و نحوه مهاجرت تحصیلی به کانادا میکند. موضوعی که هدف اصلی این مقاله می باشد. شما در ادامه، در کنار آشنایی کامل با ویزای دانشجویی کانادا و شرایط لازم آن، از میزان تمکن مالی که برای پیش بردن مراحل مهاجرتی به آن نیازمند هستید نیز مطلع خواهید شد.

ویزای تحصیلی کانادا

مهاجرت تحصیلی به کانادا

کانادا برای پیشبرد بهتر اوضاع کشور، از ورود مهاجران جوان و دانشجویان بین المللی استقبال میکند. این استقبال با حمایت و خدمات رسانی هایی که برای متقاضیان خارجی در نظر گرفته شده و یا فرصت های شغلی که در آینده برای آنها فراهم می شود، به افراد تعلق میگیرد. همین شرایط است که منجر به تقاضای بسیار افراد برای اخذ ویزای دانشجویی کانادا شده است. ویزایی که با دریافت آن متقاضیان را قادر می سازد تا همگام با تحصیل در کانادا، طبق شرایطی خاص در این کشور مشغول بکار شوند. و یا پس از فارغ التحصیلی با دریافت مجوز کار، از اقامت موقت و بعدها از اقامت دائم این کشور هم بهره مند شوند.

اخذ ویزای تحصیلی کانادا

کانادا برای اجازه ورود به خاک کشور از طریق هرکدام از ویزاهای ارائه شده، شرایط ویژه ای را اتخاذ کرده است. ویزای تحصیلی (Study Permit) که فرصت تحصیل در کانادا را به دانشجویان بین المللی می دهد، همراه با داشتن معیارهای لازم و نامه پذیرش مدارس و یا دانشگاه های کانادایی، صادر میشود.

با داشتن تمامی معیارهای تعیین شده از سوی دولت کانادا است که درخواست کنندگان اخذ ویزای دانشجویی کانادا قادر خواهند شد تا برای ثبت درخواست اقدام کنند. درخواست آنها با توجه انواع ویزاهای تحصیلی کانادا ارسال می شود. متقاضیان زیر 18 سال برای شروع تحصیل در کانادا نیازمند اخذ ویزای دانش آموزی هستند. این در حالی است که متقاضیان بالای سن 18 سال برای ورود به دانشگاه و کالج های کانادایی باید ویزای دانشجویی این کشور را دریافت کنند.

برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا کلیک کنید.

ویزای تحصیلی کانادا

شرایط ویزای دانشجویی کانادا

  • با انتخاب کردن کشور کانادا برای تحصیل و فرستادن درخواست تحصیل در کانادا به مدارس و یا داشنگاه مورد نظر، از آنها نامه پذیرش و دعوتنامه تحصیلی دریافت کنید. این کالج ها با بررسی مدارک و پرونده تحصیلی، تنها برای افراد واجد شرایط دعوتنامه صادر می کنند.
  • مدرک زبان انگلیسی و یا فرانسوی ( با حداقل نمره 6 در یکی از آزمون های معتبر زبان) برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا اجباری است. منتهی هم اکنون برخی از مراکز آموزشی در کانادا دانشجویان را بدون در نظر گرفتن مدرک زبان قبول می کنند.
  • مدرک تحصیلی معتبر با معدل و نمرات قبولی بالا، از اعتبار بیشتری برای پذیرش برخوردار است.
  • گزارش معاینات پزشکی همراه گواهی عدم سوء پیشینه از دیگر شرایط الزامی برای تحصیل در کانادا می باشد.
  • ارائه اسناد بانکی و توانایی مالی کافی برای شروع زندگی در دوران تحصیل در کانادا و پرداخت هزینه های در پیش داشته، امری مهم و ضروری است.

مدارک ارائه شده برای اثبات تمکن مالی

اسناد مالی دریافت شده از سوی بانک، برای نمایش میزان تمکن مالی بکار برده می شوند. این اسناد باید شامل فرم تمکن مالی با تاریخ صدور، موجودی حساب بانکی، گزارش 4 ماهه از گردش حساب همراه با امضا و مهر بانک دریافت کننده باشد.

حداقل تمکن مالی برای تحصیل در کانادا

مدارک ارائه شده از بانک باید گزارشی از حساب بانکی متقاضیان مهاجرت تحصیلی به کانادا را طی 4 ماه گذشته ارائه کند. در این صورت افسران بررسی خواهند کرد که آیا میزان مبلغ ذکر شده، به فرد امکان پرداخت هزینه های زندگی، تحصیل در کانادا، رفت و آمد در شهر را می دهد یا نه. بر این اساس، حداقل میزان تمکن مالی که از طرف سفارت کانادا مشخص شده است، به ازای هر فرد متقاضی برابر 10 هزار دلار کانادا در سال می باشد. همراهی هر یک از اعضای خانواده با فرد متقاضی این میزان هزینه را به اندازه 4000 دلار در سال افزایش می دهد. این مدارک که باید مهر و امضا از شعبه های ارزی بانک صادرکننده را داشته باشد، تنها تا یک ماه از تاریخ صادر شدن دارای اعتبار می باشد. نکته حائز اهمیت در اینجا این است که متقاضیان با توجه به طول دوره تحصیلی (ماهانه و یا سالیانه) باید میزان تمکن مالی خود را ارائه دهند.

متقاضی اخذ ویزای دانشجویی کانادا

میزان تمکن مالی در یک ماه

میزان تمکن مالی در یک سال

فرد متقاضی

833 دلار

10000 دلار

همراهی اولین عضو خانواده

333 دلار

4000 دلار

به ازای هر فرد اضافه

255 دلار

3000 دلار

 

همچنین این میزان هزینه لازم برای اثبات توانایی مالی، برای تحصیل در هر کدام از استان های کانادا، مبالغ مختلفی را در بر دارد.

  • میزان تمکن مالی در استان کبک جهت اخذ ویزای تحصیلی کانادا

متقاضی تحصیل در کانادا

میزان تمکن مالی در یک ماه

میزان تمکن مالی در یک سال

فرد متقاضی

917 دلار

11000 دلار

همراهی اولین اعضای خانواده با سن 18 و یا بیشتر

425 دلار

5100 دلار

همراهی اولین اعضای خانواده با کمتر از 18 سال سن

317 دلار

3800 دلار

هر عضو بالای 18 سال سن

427 دلار

5125 دلار

هر عضور کمتر از سن 18 سال

159 دلار

1903 دلار

 

  • میزان تمکن مالی خانواده 3 نفره برای تحصیل در خارج از استان کبک

متقاضی

تمکن مالی برای بیشتر از یکسال

فرد دانشجو

10000 دلار

همراه فرد متقاضی

4000 دلار

نفر سوم

3000 دلار

این میزان هزینه به همراه شهریه یکسال از تحصیل در کانادا، جمعا برابر 17000 دلار (کانادا) می شود.

 

ویزای تحصیلی کانادا

هزینه مهاجرت تحصیلی به کانادا

افراد موفق به دریافت ویزای دانشجویی کانادا در کنار داشتن میزان تمکن مالی قابل قبول از طرف دولت، برای پرداخت هزینه های زندگی، باید حداقل 16 هزار دلار کانادا را بعنوان شهریه تحصیلی بپردازند. با توجه به مقاطع تحصیلی و دانشگاه های انتخابی، میزان شهریه تغییر خواهد کرد.

 تحصیل در دانشگاه های کانادا، برای دانشجویان مقطع لیسانس و یا فوق لیسانس هزینه سالیانه ای بالغ بر 17 تا 30 هزار دلار کانادا به همراه دارد. در حالی که هزینه تحصیل در کالج های کانادایی برابر 18 تا 25 دلار در یکسال متغییر می باشد.

علاوه بر همه این هزینه های گفته شده (میزان تمکن مالی و شهریه دانشگاهی) هر فرد برای ثبت درخواست خود و طی کردن پروسه مهاجرت تحصیلی به کانادا، موظف است تا هزینه ای برابر 150 دلار کانادا بپردازد.

با داشتن شرایط کافی، مهاجرت تحصیلی به کانادا قطعا موقعیت مناسبی برای شما خواهد بود. پس فرصت را از دست ندهید. با مراجعه به موسسات مهاجرتی فعال و کارآمد، برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنید. مطمئن باشید کانادا با خدمات رسانی و استقبال بینظیری که از دانشجویان بین المللی دارد، بهترین شرایط را برای زندگی، تحصیل و کار شما فراهم میکند. شرایطی که اقامت این کشور را هم با خود بدنبال دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز