چرا باید از دستگاه حضور و غیاب استفاده کنیم؟

بهترین روش های حضور و غیاب در عصر تکنولوژی

۱۳۹۹/۰۸/۳۰ - ۱۰:۰۵:۴۴
کد خبر: ۱۰۹۰۵۰۹
بهترین روش های حضور و غیاب در عصر تکنولوژی
اگر قصد خرید دستگاه حضور و غیاب را دارید ولی هیچ شناختی از انواع دستگاه حضور و غیاب و روش های استفاده از آن ندارید، همین حالا کلیک کنید.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، حضور و غیاب کردن از گذشته با انواع روش های سنتی مرسوم بوده است.  پس در اهمیت و کاربردی بودن آن هیچ شکی نیست.

اما سوال این است که آیا با این همه پیشرفت تکنولوژی، استفاده از سیستم حضور و غیاب سنتی کار منطقی و درستی است؟!

احتمالا تاکنون مقالات و کتاب های بسیاری در مورد مدیریت زمان خوانده اید و از اهمیت صرفه جویی در زمان مطع شده اید.

در  این صورت به این مهم واقف هستید که انجام حضور و غیاب به روش دستی و سنتی، در مدارس، شرکت ها و موسسات مختلف، فقط و فقط اتلاف وقت است و باید برای مدیریت این زمان ها چاره ای اندیشید!

دستگاه حضور و غیاب

چند سالی است که بسیاری شرکت ها و موسسات برای حضور و غیاب و ثبت ورود و خروج کارمندان و کارکنان خود از دستگاه حضور و غیاب استفاده می کنند و دیگر یک نیرو و زمان اضافی برای این کار نمی گذارند.

اینجا می توانید توضیحات کاملی درباره دستگاه حضور و غیاب بخوانید.

https://www.jahangostarpars.com/time-attendance/

دستگاه حضور و غیاب، معمولا در نزدیکترین مکان به درب ورودی نصب می شود و کارمندان هنگام ورود به شرکت، ورود خود را به ثبت می رسانند و در هنگام خروج هم همین کار را انجام میدهند.

اینکه به چه طریقی از این دستگاه استفاده می کنند، بستگی به نوع آن دستگاه دارد که الان می خواهیم با هم انواع دستگاه حضور و غیاب را بشناسیم.

انواع دستگاه حضور و غیاب

دستگاه حضور و غیاب انواع مختلفی دارد که با توجه به شرایط و موقعیت های متفاوت، از مدل های مختلف آن استفاده می شود.

دستگاه حضور و غیاب کارتی

دستگاه حضور و غیاب کارتی، از اولین مدل های این سیستم است که طرفداران بسیاری در بین مشتریان دارد.

حضور و غیاب در این مدل از سیستم حضور و غیاب، به وسیله ی یک کارت انجام می شود.

به هر شخص یک کارت با مشخصات شناسایی خودش داده میشود و آن فرد بعد از قرار دادن کارت در جلوی دستگاه و یا کشیدن کارت در دستگاه حضور و غیاب، ساعت دقیق ورود خود را به ثبت می رساند و همین کار را در هنگام خروج هم انجام می دهد.

به همین راحتی بدون صرف زمان اضافه، کار حضور و غیاب انجام می شود.

بهترین دستگاه حضور و غیاب پرسنل

دستگاه حضور  و غیاب اثر انگشتی

روش کار اسکنر اثر انگشتی به این شکل است که افراد برای بار اول مشخصات خود را وارد سیستم میکنند و اثر حداقل دو انگشت خود را روی دستگاه ثبت می کنند و از دفعات بعدی فقط کافی است که انگشت خود را برای اسکن شدن روی دستگاه قرار بدهند و ورود و خروج خود را به ثبت برسانند.

امکان تقلب کردن در این دستگاه خیلی کم است چرا که اثر انگشت هر شخص مختص خودش است و کسی نمی تواند به جای کسی حضور بزند.

مقایسه دستگاه حضور و غیاب

دستگاه حضور و غیاب عنبیه

سیستم حضور و غیاب عنبیه، کمی پیشرفته تراز دو سیستم قبلی می باشد. در این سیستم شناسایی و حضور و غیاب هر شخص با اسکن شدن عنبیه چشم آن فرد انجام می شود.

به این صورت که فرد برای بار اول که جلوی دستگاه قرار میگیرد عنبیه ی چشمش به صورت دقیق توسط دستگاه اسکن می شود و در دفعات بعدی که فرد جلوی دستگاه قرار میگیرد دستگاه با اسکن مجدد، احراز هویت را انجام میدهد و ساعت دقیق ورود شخص را ثبت می کند.

خوبی این دستگاه این است که نیازی به تماس فیزیکی با دستگاه نیست به همین دلیل است که میتوان گفت بهترین نوع از دستگاه های حضور و غیاب در دوران کرونا می باشد.

ویژگی های دستگاه حضور و غیاب

دستگاه حضور و غیاب با رمز ورود

در این مدل از دستگاه حضور و غیاب، به هر یک از کارمندان یک رمز عبور مختص خودش دارد و برای ثبت ورود و خروج از این پسورد استفاده می کند.

البته که امکان تقلب در این دستگاه زیاد است چرا که ممکن است کارمندان برای اینکه حضور خود را ثبت کنند پسورد خود را در اختیار همکاران خود قرار دهند!

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

از دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره، بیشتر در ارگان ها و موسسات امنیتی استفاده میشود.

روش کار به این صورت است که بار اول افراد جلوی دستگاه قرار می گیرند و دستگاه از چند زاویه مختلف چهره ی آن ها را اسکن میکند و همچنین اطلاعات هر شخص را ثبت می کند.

دفعات بعد فقط کافی است که فرد هنگام ورود مقابل اسکنر دستگاه قرار بگیرد تا دستگاه کار اسکن چهره و ثبت ساعت ورود را انجام بدهد و اجازه ی ورود را نیز صادر کند.

امکان تقلب کردن در این سیستم به هیچ عنوان وجود ندارد.

همه ی این دستگاه ها به منظور صرفه جویی در زمان و کنترل ورود و خروج و امنیت شرکت و سازمان ها مورد استفاده قرار می گیرند و تا حد بسیار زیادی برای شرکت ها موثر واقع شده اند.

شرکت جهان گستر پارس خدمات بسیار زیادی در زمینه دستگاه های حضور و غیاب انجام داده است و بهترین دستگاه های حضورغیاب را در اختیار مشتریان قرار می دهد و در این حوزه کاملا شناخته شده است.

بد نیست قبل از اقدام به خرید دستگاه حضور و غیاب مورد نظر خود، حتما سری به سایت jahangostarpars.com بزنید و اطلاعات خود را در زمینه دستگاه های حضور و غیاب به صد برسانید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز