تحصیل و کار در کانادا، رویایی اما ممکن؛

تبدیل ویزای تحصیلی به کاری در کانادا/ ترفندی برای مهاجرت موفق

۱۳۹۹/۰۸/۳۰ - ۱۰:۴۵:۵۳
کد خبر: ۱۰۹۰۵۳۸
تبدیل ویزای تحصیلی به کاری در کانادا/ ترفندی برای مهاجرت موفق
با تبدیل ویزای تحصیلی به کاری در کشور کانادا می‌توانید پس از اتمام تحصیل مشغول به کار شوید و حتی اقامت دائم کشور کانادا را دریافت کنید. ممکن است که سوالات زیادی درباره نحوه انجام این کار داشته باشید. برای یافتن پاسخ سوالات خود این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، در بین مردم افراد بسیاری هستند که درباره مهاجرت فکر می‌کنند و دوست دارند در یک کشور خارجی زندگی کنند. دانشجویان ایرانی درصدی بسیاری از این دسته افراد را تشکیل می‌دهند و دوست دارند در یک دانشگاه خارجی تحصیل کنند. کانادا یکی از محبوب‌ترین مقصدهای مهاجرتی برای دانشجویان ایرانی است که تعداد زیادی از دانشجویان قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های این کشور را دارند.

اما مهاجرت تحصیلی پایان کار مهاجرت شما نخواهد بود، زیرا زمانی که در مهاجرت تحصیلی به کانادا موفق می‌شوید. فرصت‌ها و مزایای شغلی بسیاری را در اختیار دارید که مسیر موفقیت شما را روشن می‌کند. با تبدیل ویزای تحصیلی به کاری در کشور کانادا می‌توانید پس از اتمام تحصیل مشغول به کار شوید و حتی اقامت دائم کشور کانادا را دریافت کنید. ممکن است که سوالات زیادی درباره نحوه انجام این کار داشته باشید. برای یافتن پاسخ سوالات خود این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

کار پس از تحصیل در کشور کانادا

اشتغال در یک کار مناسب پس از اتمام تحصیلات، جزو آرزوها و اهداف بسیاری از دانشجویان است. زمانی که دانشجویان در رشته تحصیلی خود فارغ التحصیل می‌شوند، دوست دارند شغل آن‌ها مرتبط با تحصیلاتشان باشد. حال فرض کنید به چنین هدفی در کشور کانادا برسید. ممکن است این شرایط برای برخی از افراد تا حدودی دست نیافتنی به نظر برسد؛ زیرا رسیدن به چنین هدفی حتی در داخل ایران هم بسیار مشکل است ولی باید گفت که انجام دادن چنین کاری در کشور کانادا امکانپذیر است و باید روش آن را بلد باشید.

دولت کانادا این امکان را برای دانشجویان خارجی خود قرار داده است که با اتمام تحصیل خود در دانشگاه‌های این کشور بتوانند مشغول به کار شوند و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند. برای انجام این کار باید شرایط خاصی داشته باشید. البته داشتن شرایط خاص به این معنا نیست که انجام دادن آن غیرممکن باشد، بلکه با اندکی تلاش و پشتکار می‌توانید در این راه موفق شوید.

تبدیل ویزای تحصیلی به کاری در کانادا

چرا کانادا را برای تبدیل ویزای تحصیلی به شغلی انتخاب کنیم؟

کشور کانادا از هر لحاظ برای داشتن یک زندگی ایده‌آل مناسب است. رفاه اجتماعی بالا، امنیت شغلی خوب، اقتصاد قوی و ایجاد فرصت مناسب برای پیشرفت از ویژگی‌های کلی کشور کانادا است. به همین دلیل بسیاری از افراد این کشور را برای مهاجرت خود انتخاب می‌کنند. حتی برخی از افراد در انگیزه نامه خود، کار در کانادا را به عنوان دلیل مهاجرت تحصیلی خود انتخاب می‌کنند. خوشبختانه دولت کانادا محیطی را فراهم کرده که امکان کار پس از تحصیل حتی برای دانشجویان خارجی هم امکان داشته باشد.

اقامت از نوع PGWP (Post Graduate Work Permit) یا اقامت کاری پس از تحصیل نامی است که دولت کانادا برای تبدیل ویزای تحصیلی به کاری در نظر گرفته است. البته داشتن ویزای تحصیلی به این معنا نیست که حتما پس از اتمام تحصیل بتوانید مشغول به کار شوید، بلکه وجود برخی شرایط برای انجام این کار نیاز است که حتما باید به آن‌ها توجه کنید. به همین دلیل در ابتدا باید کالج و دانشگاه مورد نظر خود را از لحاظ امکان دریافت PGWP مورد بررسی قرار دهید.

چه شرایطی برای دریافت ویزای کاری نیاز است؟

شرایطی مختلفی وجود دارند که هر یک به موفقیت داوطلب برای تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری کمک می‌کند. به طور کلی دانشگاه‌های کانادایی مدارک مختلفی را برای دانشجویان خود صادر می‌کنند. مدارک صادر شده در کشور کانادا شباهت زیادی به دانشگاه‌های ایرانی دارند و عبارتند از:

  • کاردانی
  • مدرک کارشناسی با لیسانس
  • کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس
  • دکترای تخصصی یا همان Ph.D

نکته‌ای که بسیار حائر اهمیت است این است که مدرک دریافتی دانشجو باید مورد تایید سفارت یا وزارت امور خارجه دولت کانادا باشد. به طور کلی بسیاری از کالج‌ها و دانشگاه‌های کشور کانادا این شرط را دارند و مدرک آن‌ها نزد سفارت معتبر است. اما دوره‌های کالج‌ها و موسسه‌های آموزشی دولتی معمولا اعتبار بیشتری دارند و پس از تحصیل در آن‌ها ،احتمال موفقیت هنگام دریافت ویزای کاری بیشتر است. مدت زمان دوره‌های اموزشی معمولا یک تا سه سال است و طول مدت دوره آموزشی اهمیت بسیار زیادی برای دریافت ویزا دارد.

اهمیت طول دوره آموزشی در دریافت ویزای کاری

برای این که در هنگام دریافت ویزای کاری موفق شوید باید دوره تحصیلی حداقل 8 ماهه را در سابقه تحصیلی خود داشته باشید و اگر طول دوره از این زمان کمتر باشد احتمال دریافت PGWP تقریبا صفر است. دقت داشته باشید که مدت اعتبار ویزای کاری تقریبا به همان میزان دوره تحصیلی است.

اگر مدت زمان دوره تحصیلی داوطلب بیش از 2 سال باشد، دریافت ویزای کاری 3 ساله چندان مشکل نخواهد بود. به طور مثال دانشجویان فوق لیسانس معمولا طول تحصیلی 2 ساله دارند و بیشتر فارغ التحصیلان این مقطع تحصیلی موفق به اخذ ویزای کاری سه ساله خواهند شد.

تبدیل ویزای تحصیلی به کاری در کانادا

زمان مناسب برای دریافت ویزای کاری

پس از اینکه تحصیلات دانشجو به پایان می‌رسد، مدرک پایان دوره تحصیلی برای وی صادر خواهد شد. دانشجویان پس ز اتمام تحصیل 6 ماه فرصت دارند نسبت به دریافت اقامت کاری در کشور کانادا اقدام کنند. به همین دلیل بهتر است با نزدیک شدن به پایان تحصیلات، پروسه دریافت ویزای کاری آغاز شود. نکته مهم در این مرحله این است که ویزای تحصیلی شما باید تا پایان تحصیل اعتبار کافی را داشته باشد اما چنانچه اعتبار ویزا تمام شود مشکل خاصی به وجود نخواهد آمد.

چه مدارکی را باید برای تبدیل ویزا آماده کرد؟

برای انجام تمام مراحل اداری نیاز به یک سری مدارک خاص خواهید داشت. پروسه تبدیل ویزای تحصیلی به کاری هم نیازمند داشتن یک سری مدارک است. اما برای انجام این کار نیاز به مدارک خیلی خاص ندارید و بیشتر افرادی که در کانادا تحصیل می‌کنند، تمامی مدارک مورد نیاز را در اختیار دارند. در این بخش از مطلب مدارک مورد نیاز برای تبدیل ویزا را ذکر می‌کنیم.

  • پاسپورت و عکس پاسپورتی استاندارد
  • تاییدیه مدرک تحصیلی
  • مجوز تحصیل
  • اسناد پزشکی یا سایر مدارکی که وضعیت شما را مشخص می‌کند

تبدیل ویزای تحصیلی به کاری در کانادا

برگ برنده شما در تبدیل ویزای تحصیلی به کاری

پس از اینکه چند سال در کانادا مشغول به کار شدید، می‌تواید برای دریافت اقامت دائم کشور کانادا اقدام کنید. برای انجام این کار باید از طریق برنامه اکسپرس اینتری اقدام نمایید. موسسه حقوقی و مهاجرتی صباپلن شما را در تمام مراحل اخذ اقامت کانادا حمایت خواهد کرد و راهنمای شما برای عبور از موانع مهاجرتی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز