ارور ۱۸ در ماشین لباسشویی بوش و نحوه رفع این کد خطا

۱۳۹۹/۰۹/۰۴ - ۱۴:۱۶:۵۴
کد خبر: ۱۰۹۳۰۰۸
ارور ۱۸ در ماشین لباسشویی بوش و نحوه رفع این کد خطا
در ادامه این مقاله که توسط تعمیرگاه شیراز تک سرویس بعنوان نمایندگی بوش در شیراز تهیه شده است با ما همراه باشید تا علت ظاهر شدن کد ارور 18 در ماشین لباسشویی بوش برای شما توضیح دهیم.

به گزارش برنا، ظاهر شدن یک کد خطا بر روی صفحه نمایش ماشین لباسشویی، در طی مراحل شستشوی لباس و یا در پایان آن، اتفاق ناخوشایندی است. اما نگران نباشید، زیرا هر مشکلی راه حلی دارد. به عنوان مثال، یکی از مشکلاتی که ممکن است، رخ دهد، کد ارور 18 در ماشین لباسشویی بوش است.

علت رخ دادن کد خطا یا ارور 18 در ماشین لباسشویی بوش و نحوه رفع آن

علت ظاهر شدن کد ارور 18 در ماشین لباسشویی بوش، عدم تخلیه آب است. در این حالت، کاربر متوجه وجود آب در مخزن می شود و به نظر می رسد که دستگاه سعی در تخلیه آب را ندارد.

در مدل های مختلف ماشین لباسشویی بوش، ممکن است این خطا، با کدهای مختلفی، از جمله F18 و d02 نشان داده شود.

اگر ماشین لباسشویی، مجهز به صفحه نمایش نباشد چه می کنید؟ در این حالت، کاربران از طریق نشانگرهای واقع در صفحه کنترل، خطایی را مشاهده می کنند. در صورت عدم تخلیه آب، نشانگرهای سرعت چرخش برای 1000 و 600 روشن می شوند. چه دلایلی می تواند سبب عدم تخلیه آب مخزن گردد؟ در ادامه این مقاله که توسط تعمیرگاه شیراز تک سرویس بعنوان نمایندگی بوش در شیراز تهیه شده است با ما همراه باشید.

اصلی ترین دلایل وقوع کد ارور 18 در ماشین لباسشویی بوش

  • نقض قوانین اتصال شیلنگ تخلیه
  • شیلنگ تخلیه آب، دچار خمیدگی شده و یا بسیار محکم بست شده است.
  • انسداد سیستم زهکشی (فیلتر، نازل، پمپ ها)
  • خرابی پمپ
  • سنسور اندازه گیری سطح آب در مخزن خراب است.
  • مشکل در عملکرد ماژول کنترل.

تمیز کردن ماشین لباسشویی بوش

در صورت بروز ارور یا کد خطا 18 در ماشین لباسشویی بوش، اولین کاری که کاربر باید انجام دهد، بستن شیر ورودی (منبع تغذیه) آب است. در مرحله بعد، ابتدا ماشین لباسشویی را با دکمه خاموش کرده و سپس از پریز برق جدا کنید. برای انجام تعمیرات و یافتن علت مشکل، باید آب مخزن را نیز تخلیه کنید. این کار را از طریق شلنگ تخلیه کوچک انجام دهید. که در قسمت پایین دستگاه، کنار فیلتر تخلیه، و پشت درب پلاستیکی کوچک واقع شده است.

روش دوم برای تخلیه آب، بیرون کشیدن فیلتر تخلیه است. اما در این حالت، لازم است که تعدادی پارچه را، روی سطح زمین و در زیر ماشین لباسشویی قرار دهید.

نمایندگی بوش در شیراز

هنگام باز کردن فیلتر، می توانید بررسی کنید که آیا فیلتر، علت مسدود شدن سیستم تخلیه است. اگر چرک و آلودگی، اشیاء خارجی و مو در آن جمع شده است، آن قسمت را تمیز کنید و شستشو دهید. همچنین، خم شدن شیلنگ تخلیه را نیز بررسی کنید. اگرچه، این مسئله، به ندرت اتفاق می افتد، اما به هر حال، شما باید این مورد را نیز چک کنید.

پس از تخلیه آب مخزن و بررسی فیلتر از نظر انسداد، به دنبال دلیل دیگری برای وقوع کد ارور 18 در ماشین لباسشویی بوش بگردید. برای انجام این کار، دستگاه را به یک مکان مناسب منتقل کنید و ابزار لازم (پیچ گوشتی و انبر) را آماده کنید، سپس:

  • پانل پلاستیکی پایین دستگاه را برداشته و پیچ و مهره ها را باز کنید.
  • با استفاده از یک پیچ گوشتی، گیره ای را که کاف لاستیکی را نگه می دارد، باز کنید.
  • دستگاه قفل را باز کنید.
  • سیمها را از قفل جدا کنید.
  • جاپودری را بیرون آورده و پیچ و مهره های زیر آن را باز کنید.
  • بدون کشیدن سیم دستگاه، صفحه کنترل را به آرامی بردارید.
  • در قسمت پایین سمت راست، پمپ تخلیه و نازل های متصل به آن را پیدا کنید.
  • گیره لوله ها را شل کرده و آنها را جدا کنید.
  • اگر در لوله های انشعاب، زباله ای وجود نداشته باشد، پس علت این خطا انسداد نیست، بلکه مسئله جدی تری وجود دارد. در ادامه این مقاله، ما در این مورد بیشتر توضیح خواهیم داد.

تعمیر پمپ و سوئیچ فشار

برای رفع کد ارور 18 در ماشین لباسشویی بوش، پمپ تخلیه، را بیرون آورده و با باز کردن قفل ها، از لوله خرطومی جدا کنید. در این حالت، یک قسمت چرخان از پمپ، یعنی پروانه را مشاهده خواهید کرد. ممکن است پرزها یا موهایی را روی آن مشاهده کنید. که از چرخش آزادانه پروانه جلوگیری کرده و در نتیجه، به این علت پمپ کار نمی کند.

همچنین ممکن است پروانه آسیب دیده باشد و قسمت الکتریکی پمپ سوخته باشد. در هر دو حالت، شما باید قطعه را تعویض کنید. با نصب قطعات یدکی جدید نباید مشکلی ایجاد شود. برای این کار، لازم است به صورت زیر عمل کنید:

  • پمپ را به لوله خرطومی وصل کنید.
  • با استفاده از گیره های جدید، لوله های انشعاب را به دیتیل متصل کنید.
  • تراشه (چیپ) دارای سیم را، وصل کنید.
  • پمپ را بر روی بدنه ثابت کنید.
  • ماشین لباسشویی را سوار کرده و نحوه عملکرد آن را بررسی کنید.
  • تعمیر ماشین لباسشویی در شیراز

اگر سیستم تخلیه مرتب باشد و مشکلی نداشته باشد، مشکل در سیستم زهکشی است. علاوه بر پمپ، فرایند تخلیه به عملکرد سنسور بستگی دارد، که سطح آب را اندازه گیری می کند. برای تست کردن سنسور، از مولتی متر استفاده کنید.

سوئیچ فشار در ماشین لباسشویی بوش در قسمت بالایی سمت راست دستگاه قرار دارد. پوشش بالای ماشین را بردارید، تا به آن دسترسی پیدا کنید. قبل از بیرون آوردن قطعه، یکپارچگی لوله ای را که از سنسور می آید، بررسی کنید. همچنین، تماس سیم های متصل به سوئیچ فشار را بررسی کنید. فقط با این کار، می توانید سنسور را بررسی کرده و در صورت لزوم آن را تعویض کنید.

مشکل در عملکرد ماژول کنترل

خرابی ماژول کنترل ماشین لباسشویی می تواند باعث بروز هرگونه خطایی از جمله کد ارور 18 در ماشین لباسشویی بوش شود. زیرا که این قسمت، وظیفه کنترل عملکرد کل دستگاه را بر عهده دارد.

عناصر رادیویی زیادی در ماژول کنترل وجود دارد که آسیب به آنها، می تواند باعث توقف دستگاه شود. به عنوان مثال، ماژول یونیورسال که در ماشین های لباسشویی های بوش، از سری MAXX4 / 5/6 وجود دارد.

به گفته متخصصان، این دیتیل می تواند قابل تعمیر باشد. بنابراین اگر شما با جزییات کار آشنایی ندارید، کار تعمیر را به یک متخصص بسپارید. در غیر این صورت، مجبور خواهید شد قطعه را به طور کامل، تعویض کنید. ضمناً، هزینه آن حدود یک سوم قیمت ماشین لباسشویی است. بنابراین، در صورت بروز این خطا، لازم است که اتصالات سوئیچ فشار و پمپ، بررسی شود. در شماتیک زیر ما آن را با رنگ قرمز مشخص کرده ایم. در صورت خرابی هر یک از عناصر، باید بخش خراب را تعویض کنید یا آن را به یک واحد جدید لحیم کنید.

بنابراین، اگر ماشین لباسشویی بوش پر از آب شد و کد خطای e18 روی صفحه نمایش ظاهر شد، وحشت نکنید. شاید خودتان بتوانید مشکل را حل کنید. اگر هم نتوانستید باید حتما با مراکز معتبر تعمیراتی در شهر خود تماس بگیرید. بعنوان مثال تعمیرگاه شیراز تک سرویس یکی از همین مراکز می باشد که ارائه دهنده خدمات تعمیر ماشین لباسشویی در شیراز می باشد. جهت ارتباط با این تعمیرگاه می توانید به وب سایت این مرکز به آدرس www.shirazrepair.com مراجعه کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز