پیشرفت و موفقیت شخصی با انتخاب شغل مورد علاقه

۱۳۹۹/۰۹/۰۵ - ۱۲:۳۰:۱۳
کد خبر: ۱۰۹۳۴۸۴
پیشرفت و موفقیت شخصی با انتخاب شغل مورد علاقه
انتخاب شغل مورد علاقه تاثیر مثبتی بر آینده‌ افراد خواهد گذاشت و به آن‌ها کمک می‌کند تا به خواسته‌ها و اهدافشان برسند. اما چطور بفهمیم که بهترین شغل برای ما کدام است؟ برای دانستن پاسخ این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

به گزارش برنا، انتخاب شغل مورد علاقه تا حد بسیار زیادی رضایت شغلی و شخصی را برای افراد در زندگی فراهم خواهد آورد. به خاطر داشته باشید که شغل شما بخش مهمی از زندگیتان خواهد بود که بیش‌تر(حداقل یک سوم) ساعات شبانه‌روز خود را صرف آن خواهید کرد. پس چه بهتر که شغلی را انتخاب نمایید که از انجام آن به معنای واقعی کلمه لذت ببرید. برای این‌کار باید به دنبال شغلی باشید که درخور شرایط شما باشد و به آن علاقه داشته باشید. اما با این همه در نظر گرفتن برخی معیارهای شغلی همچون حقوق بالا، اشتباه بزرگی است که بسیاری از افراد در ابتدای مسیر شغلی خواسته یا ناخواسته گرفتار آن خواهند شد. نکته‌ی جالب توجه این است که این دسته از افراد حتی رشته‌ی تحصیلی‌شان را هم بر اساس پیش‌بینی درآمد انتخاب می‌کنند و اغلب گرایش آن‌ها به ادامه تحصیل در رشته‌های پردرآمد می باشد.

متاسفانه گاهی هم دیده می‌شود که مشاوران تحصیلی برای مشاوره دادن به افراد برای انتخاب رشته، هیچ توجهی به علاقه‌ی آن‌ها نمی‌کنند و رشته‌هایی را به آن‌ها پیشنهاد می‌دهند که بازار کار بهتری نسبت به سایرین دارند. اما برای آنکه متوجه شوید که در انتخاب شغل مورد علاقه خود موفق عمل کرده‌اید، باید به دو نشانه توجه کنید. یکی اینکه کافی است روزی را تصور نمایید که هیچ نیاز مالی ندارید و به استقلال مالی رسیده‌اید. آن‌گاه حاضر بودید که چه شغلی داشتید یا به عبارت دیگر چه کاری را سراغ دارید که اگر بابت آن به شما پول ندهند باز هم با عشق و علاقه آن را انجام خواهید داد. نشانه‌ی دوم این است که ببینید چه کاری را آنقدر دوست دارید که آن‌قدر به آن علاقه‌مند هستید که موقع انجام آن هرگز متوجه گذر زمان نخواهید شد. پس تلاش کنید تا در وهله‌ی اول خودتان را بهتر بشناسید.

تاثیر خودشناسی در انتخاب شغل مورد علاقه

مهم‌ترین سرنخ برای انتخاب شغل مورد علاقه و رسیدن به موفقیت، خودشناسی می‌باشد. اما متاسفانه اغلب افراد برای ارزیابی مهارت‌ها و استعدادهایشان بسیار بی منطق و احساسی عمل می‌کنند. وقتی خودتان را نشناسید و ندانید که از زندگی چه می‌خواهید، هیچ تضمینی وجود ندارد که در کاری که می‌خواهید در آینده انجام دهید موفق شوید. پس بسیار مهم است که پیش از جستجو در میان هزاران آگهی استخدام و یا اقدام به راه‌اندازی هر نوع کسب و کاری خودتان را به خوبی بشناسید.

بنجامین فرانکلین نویسنده، نظریه‌پرداز سیاسی و یکی از پدران بنیان‌گذار ایالات متحده‌ی آمریکا در رابطه با خودشناسی می‌گوید: « سه چیز در این دنیا خیلی سخت است : فولاد، الماس و خودشناسی». دقت داشته باشید که کسب نتایج مطلوب از خودشناسی به آن سادگی‌ها که فکرش را می‌کنید، امکان‌پذیر نخواهد بود و برای موفق شدن در این زمینه نیاز به یادگیری و کسب دانش کافی به صورت عملی می‌باشد. بنابراین تلاش برای خودشناسی را باید کاملاً جدی گرفت و راجع به آن سطحی فکر نکرد. تاثیر خودشناسی باید به قدری باشد که به افراد برای انتخاب شغل مورد علاقه اطمینان کامل بدهد.

مدرک تحصیلی تا چه حد برای دستیابی به شغل مناسب موثر است؟

در حال حاضر، شغل‌های زیادی اعم از دولتی و غیر دولتی وجود دارند که از جمله آیتم‌های مهم برای موفقیت و استخدام در آن‌ها مدرک تحصیلی می‌باشد. اما تجربه ثابت کرده است که افراد زیادی توانسته‌اند با وجود مدارک نامرتبط در شغل‌های پردرآمد موفق شوند و اعتبار بالایی برای خودشان کسب کنند. مدرک تحصیلی شاید بتواند به‌عنوان یک عنصر یاری‌دهنده نقش موثری در انتخاب شغل مورد علاقه داشته باشد، اما صرفاً این مدرک متضمن موفقیت شما نخواهد بود. اطلاعات تخصصی و تجربه چیزی نیست که تنها با درس خواندن و داشتن آموخته‌های آکادمیک میسر شود. تنها شاید در برخی موارد تحصیلات به کمک‌تان بیایند. امروزه در اغلب مشاغل، مدرک تحصیلی عملاً بلا استفاده می‌باشد و در عوض یادگیری مهارت‌ها و فنون به عنوان پارامترهای مهم‌تری موفقیت در این شغل‌‌ها به شمار می‌‌آیند. افراد با شرکت در چندین دوره‌ آموزشی آنلاین و یا حضوری می‌توانند به کسب این مهارت‌ها بپردازند.

حرکت در مسیر شغلی صحیح را با چراغ تجربه کنید

سایت استخدام چراغ ، نسل جدیدی از پلتفرم‌های کاریابی و استخدام است که فراتر از یک سایت کاریابی معمولی عمل کرده و تمام آن‌چه که افراد برای انتخاب شغل مورد علاقه به آن نیاز دارند را در اختیارشان قرار خواهد داد. کلیه‌ی کارجویان در سراسر کشور برای آن‌که شغل رویایی و دلخواهشان را به دست آورند، می‌توانند با ورود و ثبت‌نام در این سامانه از خدمات ویژه و جذاب آن بهره‌مند گردند.

چراغ، نه تنها بانک اطلاعاتی گسترده‌ای از فرصت‌های شغلی برای استخدام در سراسر کشور را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، بلکه با داشتن خدمات جذاب و منحصر به فردش، آن‌ها را در مسیر استخدام بهینه و انتخاب شغل مورد علاقه یاری خواهد داد. تست‌های خودشناسی معتبر، رزومه‌ساز حرفه‌ای آنلاین، جستجوی هوشمند و پیشرفته، محتواهای متنی و ویدیویی متنوع و آموزشی مورد نیاز مشاغل تنها بخشی از خدمات سامانه‌ی چراغ می‌باشند. کاربران می‌توانند با استفاده از انواع دوره آموزشی آنلاین در چراغ به تقویت مهارت‌های فردی و تخصصی خود جهت ورود به بازار کار بپردازند. تعامل پایدار چراغ با شرکت‌های معتبر موجب شده تا گنجینه‌ی ارزشمندی از بهترین فرصت‌های شغلی در سراسر کشور را در اختیار کارجویان قرار دهد.

نظر شما