ژل رویال را بهتر بشناسید، ۱۲ خواص ژل رویال و خطرات مصرف

۱۳۹۹/۰۹/۱۱ - ۱۳:۲۹:۳۳
کد خبر: ۱۰۹۶۷۴۴
ژل رویال را بهتر بشناسید، ۱۲ خواص ژل رویال و خطرات مصرف
ژل رویال دارای ترکیباتی از جمله نمک و اسید آمینه است که مقدار آن با توجه به آب و هوا و شرایط جغرافیایی متفاوت است. این محصول باعث سلامت و تقویت ملکه می شود و امروزه افراد زیادی با توجه به خواص ژل رویال جهت مراقبت و زیبایی به آن روی آورده اند. ژل رویال خواص زیادی برای ناباروری، پیشگیری از سرطان، درمان زخم معده و شکستگی استخوان ها دارد. همچنین از این ماده در بیماری های کلیوی، اختلالات پوستی و کلسترول بالا استفاده می شود.

به گزارش برنا، ژل رویال ماده ترشح شده سفید رنگی مانند شیر است که توسط زنبورهای کارگر برای کمک به رشد و تغذیه زنبور ملکه و لاروها ساخته می شود و عمدتا از اسیدهای چرب، برخی پروتئین ها و آب و شکر تشکیل شده است. حاوی 60 تا 70 درصد آب، 12 تا 15 درصد پروتئین، 10 تا 16 درصد قند، 3 تا 6 درصد چربی و 2 تا 3 درصد ویتامین است.

ژل رویال دارای ترکیباتی از جمله نمک و اسید آمینه است که مقدار آن با توجه به آب و هوا و شرایط جغرافیایی متفاوت است. این محصول باعث سلامت و تقویت ملکه می شود و امروزه افراد زیادی با توجه به خواص ژل رویال جهت مراقبت و زیبایی به آن روی آورده اند. ژل رویال خواص زیادی برای ناباروری، پیشگیری از سرطان، درمان زخم معده و شکستگی استخوان ها دارد. همچنین از این ماده در بیماری های کلیوی، اختلالات پوستی و کلسترول بالا استفاده می شود.

خواص ژل رویال برای سلامتی

۱. علائم یائسگی

بسیاری از تحقیقات انجام گرفته نشان داده است که مصرف خوراکی ژل رویال به مدت سه ماه باعث افزایش HDL و کلسترول می شود. همچنین لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) در زنان یائسه را کاهش می دهد. در واقع تحقیقات اخبر نشان داده است مصرف منظم ژل رویال به مدت سه ماه سطح کلسترول مفید خون را افزایش می دهد و سطح کلسترول مضر را در زنان یائسه کاهش خواهد داد. همچنین مصرف ژل رویال به همراه گرده گل به مدت سه ماه علائمی را که پس از یائسگی رخ می دهد تسکین داده و باعث سلامتی می شود.

۲. کاهش عوارض جانبی درمان سرطان

شیمی درمانی و سایر درمان های سرطان با برخی عوارض جانبی همراه است، از جمله نارسایی قلبی، التهاب و مشکلات گوارشی، ژل سلطنتی ممکن است برخی از عوارض جانبی مرتبط با این روش های درمانی را کاهش دهد و یکی از مطالعات انجام شده بر روی موش ها نشان داد مکمل غذایی ژل رویال آسیب قلبی مرتبط با شیمی درمانی را تا حد زیادی کاهش می دهد.

۳. بهبود زخم ها

خوردن ژل رویال و استفاده از آن روی پوست می تواند باعث بهبود زخم ها و کمک به شرایط التهابی پوست شود؛ زیرا یک مطالعه حیوانی نشان داد که دادن عسل و ژل سلطنتی به موش ها تولید کلاژن را افزایش می دهد، نوعی پروتئین ساختاری است که به ترمیم پوست آسیب دیده کمک می کند. برای خرید عسل طبیعی و خام میتواند به فروشگاه آهوتا مراجعه کنید.

۴. کاهش استرس

یکی از مطالعات انجام شده روی موش هایی که تحت استرس قرار گرفتند و سپس مقداری ژل رویال به آنها داده شد، نشان داد که آنها سطح هورمون های استرس را کاهش می دهند و در مطالعه دیگری بهبود حافظه و کاهش علائم افسردگی در موش های یائسه را نشان داد.

۵. اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی

ژل رویال التهاب و استرس اکسیداتیو را کاهش می دهد و در بسیاری از مطالعات، به نظر می رسد که اسیدهای آمینه خاص، اسیدهای چرب و ترکیبات فنولی موجود در ژل رویال دارای اثرات آنتی اکسیدانی شدیدی هستند که به التهاب در بدن کمک می کند.

۶. ضد پیری

ژل رویال ممکن است روند پیری را از چند طریق کند نماید؛ زیرا برخی مطالعات نشان داده است که با افزایش سن عملکرد ژل سلطنتی در روند پیری تاثیر بسزایی داشته و بسیاری از مشکلات پیری را بهبود می دهد، بنابراین گاهی اوقات در محصولات موضعی مراقبت از پوست قرار می گیرد تا از پوست سالم و جوانتر حمایت کند.

خرید عسل و ژل رویال فروشگاه آهوتا

۷. تقویت سیستم ایمنی بدن

این ماده در افزایش پاسخ ایمنی طبیعی بدن شما به باکتریها و ویروسهای خارجی نقش دارد، حاوی گروهی از پروتئین ها و اسیدهای چرب است که فعالیت ضدباکتری را افزایش می دهد و می تواند از بروز عفونت جلوگیری کند و از عملکرد ایمنی بدن پشتیبانی نماید.

۸. کاهش مشکلات قلبی

چندین مطالعه انجام شده نشان داده که ژل رویال ممکن است بر میزان کلسترول تأثیر مثبت بگذارد. این محصول خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد؛ زیرا یک مطالعه که در آن گروهی از مردم روزانه 3 گرم ژل رویال مصرف نموده اند نشان داد که میزان کلسترول کل 11٪ و کلسترول مضر 4٪ کاهش می یابد.

۹. کاهش فشارخون

ژل سلطنتی ممکن است با کاهش فشارخون از قلب و رگ های خونی محافظت کند و چندین مطالعه آزمایشگاهی نشان داده است که نوع خاصی پروتئین در ژل رویال وجود دارد که سلول های عضلانی صاف در رگ ها و عروق را شل می کند، فشار خون را کاهش می دهد و در مطالعه دیگری که بر روی حیوانات انجام شد، مشخص شد که هنگام مصرف مکمل های غذایی حاوی ترکیب ژل رویال و سایر محصولات زنبورعسل، فشار خون به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

۱۰. تنظیم قندخون

ژل رویال ممکن است با کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب، کنترل قندخون و حساسیت انسولین را بهبود بخشد. چندین مطالعه انجام شده بر روی موش های چاق و دیابتی نشان داد که مصرف ژل رویال علاوه بر اثر گذاشتن بر روی لوزالمعده و کبد، اثر محافظتی نیز دارد و لازم به ذکر است که یکی از مطالعاتی که در آن گروهی از افراد سالم به مدت 6 ماه ژل رویال مصرف کرده اند، نشان داد که سطح قندخون در این افراد تا 20% کاهش یافته است.

۱۱. تقویت عملکرد مغز

خواص آنتی اکسیدانی ژل رویال به تقویت و عملکرد هرچه بهتر مغز کمک می کند و یک مطالعه نشان داد که موش های تحت درمان با آن دارای سطح هورمون های استرس و سیستم عصبی مرکزی قدرتمندتری هستند و مطالعه دیگر نشان داد که این ماده به بهبود حافظه و کاهش علائم افسردگی در موش های یائسه کمک می کند، همچنین مطالعه دیگری نشان داد که موش های تحت درمان، به طور بهتری قادر به از بین بردن برخی از رسوبات شیمیایی در مغز مرتبط با بیماری آلزایمر هستند.

۱۲. کمک به ترمیم زخم

مصرف رویال ژلی به صورت خوراکی یا موضعی ممکن است به بهبود زخم ها و سایر بیماری های التهابی پوستی کمک کند و شناخته شده است که دارای یک اثر ضد باکتریایی بوده که می تواند زخم ها را تمیز و عاری از عفونت نگه دارد؛ زیرا یک مطالعه حیوانی افزایش تولید کلاژن را برای سلامت پوست ضروری دانست.

خواص ژل رویال برای کودکان:

  • ایجاد غدد درون ریز
  • رشد بدن و بازسازی سلول ها
  • احساس نشاط و افزایش انرژی
  • مقوی اعصاب

خواص ژل رویال برای بزرگسالان

  • بهبود وضعیت روانی
  • درمان استرس
  • بهبود افسردگی
  • درمان فشارخون بالا
  • قدرت باروری
  • درمان زخم معده
  • کمک به هضم غذا

خرید عسل و ژل رویال فروشگاه آهوتا

عوارض جانبی ژل رویال

همانطور که ژل رویال یک ماده بسیار مغذی است در موارد نادری ممکن است برای افراد مشکلاتی را ایجاد کند پس بهتر است قبل از مصرف آن به نکات زیر دقت کنید:

تداخلات دارویی

ژل رویال ممکن است در مصرف برخی داروها تداخل ایجاد کند، مانند داروهای ضد انعقاد خون از جمله وارفارین و آسپرین

بارداری و شیردهی

چون اطلاعات کافی در مورد بی خطر بودن استفاده از ژل رویال در دوران بارداری و شیردهی وجود ندارد. بنابراین توصیه می شود از مصرف آن در این دوره ها خودداری کنید.

آسم یا آلرژی

ژل رویال نباید توسط افراد مبتلا به آسم یا آلرژی به محصولات زنبورعسل استفاده شود و مصرف آن ممکن است واکنش جدی ایجاد کند.

منبع : webmd.com

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز