برای اولین بار در ایران انجام شد؛

برگزاری دوره آموزش فروش حرفه‌ای در شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش

۱۳۹۹/۰۹/۱۷ - ۱۱:۴۱:۴۶
کد خبر: ۱۰۹۹۷۳۰
برگزاری دوره آموزش فروش حرفه‌ای در شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش
برای نخستین بار در کشور، دوره فروش حرفه ای در خرده فروشی های زنجیره ای توسط واحد آموزش و توسعه منابع انسانی به صورت آزمایشی در منطقه 11 شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش برگزار شد.

به گزارش برنا، احمد اختیارزاده، مدیر آموزش و توسعه منابع انسانی شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش در خصوص برگزاری این دوره آموزشی گفت: از آنجایی که صنعت خرده فروشی مدرن در سطح کشور صنعتی نو پا محسوب می‌شود، محتوای آموزشی حرفه‌ای متناسب با مؤلفه‌های فرهنگی و بومی کشور نیز برای بهره برداری وجود ندارد، لذا در راستای تقویت آموزش فروش حرفه ای در حوزه FMCG پس از نیاز سنجی، محتوای آموزشی برای پرسنل سطح فروش تولید و به اجراء گذاشته شد.

مدیر آموزش و توسعه منابع انسانی افق کوروش ادامه داد: در این دوره آموزشی که سه ماه به طول انجامید تعدادی از فروشگاه‌های منطقه 11 افق کوروش به صورت آزمایشی در دوره‌های مختلف حضور داشته‌ و در طی آن، همکاران سطح فروش و سوپروایزرها به صورت تئوری و عملی در سطح فروشگاه های افق کوروش آموزش دیدند که در پایان، فروشگاه و سوپروایزر برتر برگزیده شدند که در مراسمی از ایشان تقدیر و تشکر به عمل خواهد آمد.

اختیارزاده در خصوص هدف از برگزاری این دوره آموزشی گفت: آموزش بخشی از همکاران منطقه 11 افق کوروش به منظور سنجش اثربخشی این آموزش‌ها بر فروش، رضایت مشتری و استانداردهای شرکت و مقایسه وضعیت عملکردی، تعلق و تعهد پرسنل در شرایط یکسان و با سایر فروشگاه های این منطقه انجام شد که خوشبختانه اثرات مثبتی به جای گذاشته است.

مدیر آموزش شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش درخصوص معیارهای انتخاب فروشگاه و سوپروایزر برتر گفت: فروشگاه پردیس عدالت به خاطر بالاترین میانگین رشد در شاخص‌های نمره بازرسی منابع انسانی، بازرسی فروشگاهی، گزارش‌های مشتریان امین و رشد فروش و بیشترین مشارکت برای پیاده سازی آموزش‌ها انتخاب و عنوان برترین سوپروایزر در این دوره آموزشی نیز به دلیل کسب بالاترین میانگین رشد شاخص فروشگاه‌ها به هومن حقی تبار تعلق گرفته است.

اختیار زاده افزود: این دوره آموزشی به صورت آزمایشی در مناطق مختلف استان تهران درحال برگزاری است و به زودی با جذب 30 مربی و برگزاری دوره تربیت مدرس از ابتدای دی ماه 400 فروشگاه دیگر نیز در برنامه آموزشی قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: مطابق برنامه تا پایان نیمه اول سال 1400 کلیه شعب افق کوروش در سراسر کشور، آموزش فروش حرفه ای را خواهند داشت و شاهد تأثیرات مثبت این آموزش‌ها در همه جوانب فروش و توانمندی‌های فروشندگان خواهیم بود.

اختیار زاده از برگزاری لیگ فروش از دوره آتی آموزش ها و اعطای جوایز غیر نقدی هیجان انگیز به شرکت کنندگان در این لیگ خبر داد.

وی در پایان بیان کرد: با وجود این که این دوره آموزشی برای نخستین بار در کشور برگزار شده است اما نتایج بدست آمده در این دوره آموزشی به قدری هیجان انگیز و جذاب است که در صدد هستیم مدل آموزشی و نتایج حاصل از این آموزش‌ها را با هدف بهره گیری همگان در قالب یک مقاله بین المللی در ژورنال‌های معتبر علمی منتشر کنیم.

نظر شما