۱۰ علت درد پاها در خانم ها

۱۳۹۹/۰۹/۱۷ - ۱۲:۵۱:۴۹
کد خبر: ۱۰۹۹۷۹۷
۱۰ علت درد پاها در خانم ها
در اکثر مواقع درد پاها در خانم ها جدی نیستند، اما هرگز نباید هیچ دردی را نادیده بگیرید.

به گزارش برنا، در اکثر مواقع درد پاها در خانم ها جدی نیستند، اما هرگز نباید هیچ دردی را نادیده بگیرید. اگر هیچ بیماری زمینه ای مربوط به پا ندارید، پا برهنه راه رفتن در خانه برای شما مشکل خاصی ایجاد نمی کند؛ اما اگر از قبل آسیب دیده گی دارید، حتما از صندل های طبی استفاده کنید.

در این مقاله به شایع ترین علت درد پا در خانم ها می پردازیم:

۱. درد ساق پا

درد ساق پا به خصوص در هنگام خواب یکی از شایع ترین مشکلات پا در خانم ها محسوب می شود. جریان خون ضعیف، گرفتگی عضلات، بیماری شریان محیطی و مشکلات عروقی پا از جمله علت های درد ساق پا در خواب محسوب می شوند. به گفته دکتر اقدسی متخصص واریس درد اعصاب بیشتر در شب ها حس می شود چرا که عوامل حواس‌پرتی کمی وجود دارند. در حین روز مغز مشغول انجام کارهای مختلف است و تمرکزی روی پاها ندارد.

ایشان در مقاله خود با عنوان علت درد ساق پا هنگام خواب (https://www.iranvein.com/7704) به درمان هر یک از علت های درد پا پرداخته اند.

2. کف پای صاف

کف پای برخی افراد به طور طبیعی صاف تر است، اما گاهی اوقات، صافی بیش از حد، باعث آسیب به تاندونی می شود که عضله ساق پا را به کف پا متصل می کند.

در برخی موارد شدید، ممکن است این حالت نیاز به جراحی داشته باشد. در مواقع دیگر استفاده از کفی مناسب در کفش ها می تواند به کنترل این وضعیت کمک کند. اما همیشه باید قبل از اینکه آسیب دیدگی تاندون بدتر شود، ابتدا با پزشک متخصص مشورت کرد.

3. سندرم تونل تارس

یکی از مشکلاتی که در افرادی با کف پای صاف ایجاد می شود، سندروم تونل تارس است. این سندرم عمدتا باعث درد پاشنه، به ویژه احساس سوزش می شود.

ممکن است کفی مناسب یکی از گزینه های درمانی برای تونل تارس باشد، اما لزوماً این مشکل را برطرف نمی کند. اگر مشکل کف پای صاف نیز در پای شما وجود داشته باشد؛ ممکن است نیاز به جراحی پیدا کنید.

4. سندرم کوبوئید

کوبوئید، استخوانی در پا است که با درد در قسمت خارجی میانی پا مشخص می شود (قسمت استخوانی کوچک در نزدیکی انگشت کوچک پا).

این مشکل نیز می تواند ناشی از کف پای صاف باشد چرا که هنگامی که پای شما، به دلیل نبود انحنای مناسب، به یک سمت فشرده می شود، مفاصل سمت دیگر پا را نیز درگیر خواهد کرد.

درد پاها در خانم ها زنان

سندرم کوبوئید ممکن است با فاشئیت کف پا یا پیچ خوردگی مچ پا اشتباه گرفته شود. درد در قسمت خارجی پا، نشانه ی اصلی این بیماریست. استفاده از کفی ها ممکن است گزینه ای برای نگه داشتن پا در وضعیت صحیح باشد. اما قطعا برنامه ی درمانی که متخصص پا، برای شما در نظر می گیرد به مراتب می تواند موثرتر و بهتر عمل کند.

5. انگشت پای چمنی

انگشت پای چمنی در اصل، نوعی آرتروز در مفصل انگشت شست پا است. این نام از آنجا گرفته شد که بازیکنان فوتبال از ناحیه انگشتان پا آسیب می دیدند و این قسمت بیش از حد، دچار کشیدگی می شد.

ممکن است انگشت پای چمنی از گرفتگی پاشنه پا به وجود آید، خصوصاً اگر خانم ها، کفش هایی با پاشنه بلند استفاده کنند. از آنجا که مچ پا در داخل کفش، پا را به جلو هل می دهد، مفصل انگشت بزرگ پا، ملتهب می شود.

پوشیدن کفش پاشنه دار ممنوعیتی ندارد؛ اما استفاده از آن برای مدت طولانی می تواند سلامت پاهای شما را به خطر بیندازد.

6. پینه

پینه روش محافظت پوست از خود، در برابر هر فشاریست که به آن وارد می شود. گاهی پینه، به شکل تاول هایی ظاهر می شود. این تاول ها می توانند در هر نقطه ای از پا و یا حتی انگشتان ایجاد شوند (معمولاً در قسمت گرد کنار پا یافت می شوند).

پینه طبیعی است، اما ترک خوردگی و باز شدن پوست در اثر پینه می تواند منجر به فشار و ایجاد درد پا در زنان شود.

بهترین روش برای جلوگیری از پینه، به حداقل رساندن اصطکاک پا با فرش و یا کفشی است که می پوشید. استفاده از کفی ها ممکن است به آن کمک کند.

7. فاشئیت کف پا

درد پاشنه پا یکی از رایج ترین انواع درد پا می باشد. فاشیای کف پا یک رباط ضخیم است که از پاشنه پا تا جلوی انگشتان در پایین پا کشیده می شود.

فاشئیت کف پا هنگامی رخ می دهد که رباط آن ملتهب شود. این حالت به طور معمول به دلیل تنش و فشار بر روی پاشنه پا ایجاد می شود و می تواند ناشی از پوشیدن کفش هایی با قوس زیاد یا فعالیت هایی با ضربه زیاد به کف پا، مانند دویدن باشد. در چنین وضعیتی، حتی ممکن است هنگام بلند شدن از رختخواب در صبح نیز احساس درد پاشنه پا را تجربه کنید.

اگر در پاشنه پای خود احساس درد شدید داشتید، سعی کنید یک کفش راحت تر بپوشید. اما اگر با وجود رعایت کردن، درد پاشنه بهبود نیافت و داروهای مسکن بدون نسخه و کمپرس یخ نیز کمکی نکردند، پس حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.

8. نوروم مورتون

درد پاها در خانم ها زنان

این شرایط خیلی شایع نیست اما در اثر پوشیدن کفش پاشنه بلند، بوجود می آید. نوروما، بزرگ شدن بافت اطراف اعصاب بین انگشتان پا است. اگر کفشی بسیار باریک، تنگ و پاشنه بلند بپوشید که پا را فشرده کند، باعث اصطکاک و ضخیم شدن عصب می شود. این حالت می تواند انگشتان پای شما را بی حس کرده و یا دچار گزگز و مورمور پا شوید.

استفاده از کفش های مناسب و راحت تر می تواند تسکین دهنده باشد؛ اما اگر درد پا بیش از دو روز طول بکشد، حتما به پزشک خود مراجعه کنید.

9. بونیون

بونیون، یک برآمدگی در مفصل انگشت شست پا است. بسیاری از مردم فکر می کنند این برجستگی قرمز و بزرگ در ته انگشت شست پا که دردناک است، به دلیل پوشیدن، کفش نامناسب ایجاد می شود. اما اینگونه نیست و فقط کفش می تواند باعث بدتر شدن بونیون شده، اما باعث ایجاد آن نمی شود.

پا انواع مختلفی دارد: بیش از حد خم، بیش از حد صاف، کف پای صاف، قوس به سمت بالا، که همراه با ژنتیک، استرس یا برخی شرایط خاص، می تواند باعث بی ثباتی و جابه جایی استخوان ها شوند.

اگر سطح درد شما مثلاً به 5 در مقیاس یک تا 10 برسد، باید به یک متخصص پا مراجعه کنید. اگر بونیون بیش از حد بد باشد، ممکن است برای اصلاح آن نیاز به جراحی باشد.

10. انگشت پای چکشی

به طور معمول انگشتان پا خوب و صاف هستند، اما هنگامی که انگشت پای چکشی داشته باشید، انگشت شما تقریباً مانند پنجه می ماند و وسط آن خمیده است. آنچه اتفاق می افتد این است که هنگام راه رفتن، عضلات بیشتر از چرخه راه رفتن خم و صاف می شوند، بنابراین عضله دائماً منقبض می شود و باعث می شود، انگشتان شما به حالت چکشی درآیند.

این امر باعث می شود که یک قسمت از استخوان پا، بالاتر از قسمت های دیگر باشد. چنین شرایطی در حین دویدن، باعث اصطکاک یا ایجاد پینه های دردناک می شود.

در صورت عدم درمان این بیماری، امکان زخم شدن و باز شدن آن وجود دارد. اگر چنین اتفاقی افتاد، باید به پزشک مراجعه کنید. برای موارد جدی تر، پزشک ممکن است جراحی را برای رفع علت توصیه کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز