چگونه آرایش چشم و لب را ست کنیم؟

۱۳۹۹/۰۹/۲۲ - ۱۱:۳۳:۲۳
کد خبر: ۱۱۰۲۰۹۶
چگونه آرایش چشم و لب را ست کنیم؟
جالب است بدانید ست کردن آرایش چشم و لب یکی از روش های بهتر به نظر رسیدن چهره شما است که طی آن آرایش همه نقاط صورت باید با یکدیگر هماهنگی داشته باشد تا شما از همیشه زیباتر به نظر برسید و میکاپی خیره کننده داشته باشید.

به گزارش برنا، شاید از این جمله تعجب کنید و برایتان سوال پیش آید که چگونه آرایش چشم و لب هایمان را ست کنیم؟ 

منظور از ست کردن یعنی لب و چشم‌مان یک رنگ باشد؟ 

جالب است بدانید ست کردن آرایش چشم و لب یکی از روش های بهتر به نظر رسیدن چهره شما است که طی آن آرایش همه نقاط صورت باید با یکدیگر هماهنگی داشته باشد تا شما از همیشه زیباتر به نظر برسید و میکاپی خیره کننده داشته باشید. برای آشنایی با چگونگی ست کردن آرایش چشم با لب هایتان در ادامه با الانزا همراه شوید. 

چگونه چشم هایمان را آرایش کنیم؟

معمولا هر خانمی برای داشتن آرایش چشم زیبا نکاتی را بلد بوده که بخشی از میکاپ همیشگی اش شده است، اما اگر شما نیز جز آن دسته از افرادی هستید که خیلی با آرایش چشم و نکات مهم آن آشنا نیستید می توانید در این نوشتار اطلاعات بسیار مفیدی کسب نمائید و تغییری شگرف در آرایش روتین خود داشته باشید و چشم ها را به خود خیره کنید. 

  1. پرایمر چشم: اگر می خواهید آرایش چشمتان بیشتر از قبل خود را نشان دهد بهتر است قبل از هر کاری و پس از شستشوی صورتتان حتما از زیرساز آرایش استفاده کنید، استفاده از پرایمر چشم به شما برای داشتن سایه ای با پیگمنت بالا، ماندگاری بیشتر و زیبا کمک خواهد کرد. 
  2. کرم پودر: پس از زدن پرایمر بر روی صورت نوبت به پخش کردن کرم پودر می رسد، در این زمان شما باید کرم پودر مناسب با رنگ پوستتان را پشت پلک خود پخش کرده و با اسفنج مناسب تمامی نقاط چشم را پوشش دهید. 
  3. سایه چشم: پس از پخش کردن کرم پودر پشت پلک و صاف و هموار کردن آن نوبت به انتخاب رنگ سایه برای شروع کار می کنید، برای انتخاب رنگ سایه شما می توانید براساس رنگ پوست، رنگ مو و رنگ چشم هایتان یکی از رنگ های پالت خود را انتخاب کرده و حتی در صورت شناخت بیشتر رنگ ها از ترکیب چند رنگ استفاده کنید. 

نکته ای که در رابطه با سایه ها باید توجه داشته باشید این است که سایه باید خیلی خوب پخش و محو شود و هیچگونه ردی از خود برجای نگذارد تا مخاطب ترکیب و پخش شدن آن را نتواند تشخیص دهد.

  1. خط چشم: پس از به اتمام رسیدن سایه زدن شما دقیقا یک مرحله سخت را پشت سر گذاشته اید و تنها کشیدن خط چشم مانده است که در صورت مبتدی بودن کمی زمان میبرد، کشیدن خط چشم باید متناسب با فرم چشم های شما باشد و یکی از مهمترین نکاتی که شما باید هنگام خرید خط چشم به آن توجه داشته باشید پوشش دهی یا همان میزان مشکی بودن آن است. در ضمن شما می توانید متناسب با سبک آرایش خود از خط چشم های مات و براق استفاده نمائید که حتما ضد آب بوده تا در صورت تعریق یا خیس شدن زیر چشم هایتان نریزد. تمامی محصولات خط چشم‌ موجود در سایت اینترنتی الانزا، در زیر شاخه محصولات آرایش چشم و ابرو قرار دارند. اصولا قیمت خط چشم بسته به نوع کیفیت، ضد آب بودن و مارکی که دارد دسته بندی می شود که شما می توانید باتوجه به سلیقه خود خط چشم مناسب خود را از فروشگاه مذکور انتخاب و خرید نمائید.
  2. ریمل چشم: در انتهای آرایش چشم نوبت به ریمل زدن می رسد که میکاپ چشم شما را تمام کند، در انتخاب خط چشم و همینطور ریمل همانطور که گفته شد به پوشش دهی و مشکی بودن آن بسیار توجه خواهد شد. اگر شما هم از داشتن مژه های بلند و حجیم محروم مانده اید نوبت به آن است که با یک ریمل خوب این کم پشتی و کوتاهی و بی حالتی را جبران کنید. در ضمن استفاده از ریمل برای مژه های پلک پایین نیز به شما برای داشتن چشم هایی زیبا و آرایش چشمی بی نقص کمک خواهد کرد.
  3. فیکساتور: در نهایت برای ثابت ماندن آرایش چشم برای مدت زمان طولانی می توانید از فیکساتور آرایش چشم یا آرایش صورت استفاده کنید.

چگونه رژ لب مناسب انتخاب کنیم؟ 

آرایش چشم و لب

از آنجایی که انتخاب رنگ رژ لب برای هرکسی سلیقه ایی بوده اما نکاتی در هنگام انتخاب آن وجود دارد که به شما برای داشتن لب های درخشان و زیبا کمک خواهد کرد.

گام اول:  در اولین مرحله باید رنگ پوست خود را بشناسید، برای انتخاب رنگ رژ لب مناسب با رنگ پوست تان ابتدا باید بتوانید رنگ پوست تان را تشخیص بدهید، برای این کار لازم است به مچ دست خود نگاه کنید در صورت سبز بودن رگ های مچ دست پوست شما آندرتون گرم بوده و اگر رنگ مچ دست تان آبی بود یعنی آندرتون شما سرد بوده است. 

گام دوم: انتخاب بهترین رنگ رژ لب برای استفاده روزانه، سعی کنید برای استفاده روزانه از رژ  لب های ملایم و ظریف تر استفاده کنید که 2 الی 3 درجه با رنگ پوست تان تفاوت دارد و می توانید برای شب ها از رنگ های جسورانه تر انتخاب کنید. 

گام سوم: رنگ رژ برای پوست های تیره، افرادی که دارای پوست های تیره با آندرتون سرد هستند بهتر است از رنگ های یاقوتی و شرابی استفاده کنند و پوست با آندرتون گرم بهتر است از رنگ های برنز و مسی استفاده کنند.

گام سوم: انتخاب رژ برای رنگ پوست گندمی یا زیتونی، اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که دارای رنگ پوست گندمی و زیتونی هستید باید به شما تبریک بگوئیم چرا که طیف گسترده ایی از رنگ ها مناسب شما هستند. اما بهترین انتخاب شما از میان طیف گسترده رنگ ها، رنگ قرمز، صورتی و قهوه ایی خواهد بود. 

گام چهارم: رنگ رژ لب برای چهره هایی با رنگ پوست روشن، برای کسانی که دارای رنگ پوست روشن با آندرتون گرم هستند رنگ های هلویی، صورتی بهترین گزینه خواهد بود و برعکس آن پوست روشن و آندرتون سرد رنگ های نود nude و قهوه ایی استفاده کنید. 

گام پنجم: هنگام خرید رژ لب به کیفیت و پیگمنت های آن توجه داشته باشید و فراموش نکنید که کیفیت خوب و ماندگاری بالا به همراه تقویت کنندگی لب قیمت رژ لب شما را بالا خواهد برد.

چگونه آرایش چشم و لب خود را ست کنیم؟

آرایش چشم و لب

آرایش چشم و آرایش لب دو تا از مهمترین مراحل میکاپ صورت هستند، که برای داشتن آرایشی مناسب و زیبا بهتر است خیلی تفاوت میان ترکیب رنگی این دو وجود نداشته باشد. در ادامه با چند نکته مهم درباره ست کردن آرایش چشم با آرایش لب آشنا خواهید شد.

  • زمانی که آرایش چشم هایتان تیره و دودی است از رژ لب با رنگ های nude و ملایم و کم رنگ استفاده کنید تا جلوه چشم هایتان تحت تاثیر رنگ رژتان قرار نگیرد و بیشتر جلوه داشته باشد. 
  • برعکس آرایش چشم غلیظ، زمانی که آرایش چشم ملایم کرده اید بهتر است از رژ لب های پر جلوه و جذاب استفاده کنید تا ملایم بودن آرایش چشم خیلی دیده نشود و چشم مخاطب بیشتر بر روی لب هایتان تمرکز کند. 
  • اگر از رژ لب جامد با مارک مشابه با سایه خود استفاده می کنید سعی کنید از یک پالت رنگی و طیف رنگی مشابه هم استفاده شود نه خیلی همرنگ هم نه خیلی ضد و نقیض که زننده باشد. 
  • دقیقا از یک رنگ استفاده نشود.
  • رژ لب و سایه به هیچ عنوان همرنگ با رنگ موهایتان انتخاب نشود. 
  • خیلی ست نکنید، این بدان معنی می باشد که قرار نیست خیلی هم سایه و رژ لبتان یک رنگ انتخاب شود.  

خرید محصولات آرایشی از فروشگاه اینترنتی الانزا

برای ست کردن آرایش چشم و لب شما باید با یک سری از نکات مهم در این زمینه آسنا شوید که شامل: آرایش چشم اصلا چگونه انجام می شود؟ و چگونه می توانیم رژ لب مناسب خود را انتخاب کنیم؟ و در نهایت پس از آشنایی با این موارد حال نوبت آن است که شما با نحوه ست کردن آرایش چشم و لب آشنا شوید. شما می توانید برای خرید رژ لب، خط چشم، مداد چشم، سایه چشم و سایر محصولات آرایشی چشم با فروشگاه اینترنتی الانزا ( https://elanza.com/ ) همراه شوید تا در کمترین زمان ممکن محصولات اورجینال و با کیفیت سفارشی خود را تحویل گرفته و لذت ببرید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز