انواع مدل کابینت چه تاثیری بر دکوراسیون منزل و آشپزخانه شما دارد؟

۱۳۹۹/۰۹/۲۴ - ۱۲:۵۶:۱۰
کد خبر: ۱۱۰۳۵۳۸
انواع مدل کابینت چه تاثیری بر دکوراسیون منزل و آشپزخانه شما دارد؟
کابینت آشپزخانه ، مهم‌ترین رکن یک آشپزخانه زیبا و جذاب است. اگر می‌خواهید آشپزخانه‌ای مرتب و منظم و در یک کلام خلاصه، بِسامان داشته باشید، باید کابینت‌هایی مناسب و متناسب انتخاب کنید. از شما دعوت می‌کنیم این محتوا را دنبال کنید تا به شما بگوییم چرا انتخاب یک کابینت زیبا و متناسب با سایز و سبک آشپزخانه‌ی شما، تا این حد مهم و در خور توجه است!

به گزارش برنا، کابینت آشپزخانه ، مهم‌ترین رکن یک آشپزخانه زیبا و جذاب است. اگر می‌خواهید آشپزخانه‌ای مرتب و منظم و در یک کلام خلاصه، بِسامان داشته باشید، باید کابینت‌هایی مناسب و متناسب انتخاب کنید. کابینت‌ها علاوه بر اینکه می‌توانند نقش موثری در نظم آشپزخانه ایفا کنند، تاثیر شگفت‌انگیزی نیز در افزایش یا کاهش نور آشپزخانه‌ و همچنین زیبایی آشپزخانه و حتی خانه دارند. می‌پرسید چرا؟ از شما دعوت می‌کنیم این محتوا را دنبال کنید تا به شما بگوییم چرا انتخاب یک کابینت زیبا و متناسب با سایز و سبک آشپزخانه‌ی شما، تا این حد مهم و در خور توجه است!

مدل کابینت چه نقشی در زیبایی خانه دارد؟

در سبک معماری امروز، کمتر خانه‌ای را می‌توان یافت که فضای درون آشپزخانه‌اش از اتاق نشیمن یا هال، قابل دیدن نباشد؛ امروزه بیشتر آشپزخانه به شکل اوپن یا باز انتخاب می‌شوند، بنابراین آنچه درون آشپزخانه وجود دارد، قابل رویت است.

از طرفی دیگر، کابینت‌ها، بخش وسیعی از دیوار آشپزخانه را می‌پوشانند و حتی در بسیاری از آشپزخانه‌ها، همه‌ی دیوار آن‌ را ! به همین دلیل است که رنگ و مدل کابینت تاثیر ویژه‌ای بر دکوراسیون منزل خواهد داشت.

با توجه به اینکه امروزه انواع مدل‌ کابینت با تنوع رنگ و طرح بسیار بالا در بازار موجودند، انتخاب کابینت‌های نامناسب که بدون تناسب با مدل خانه‌ و شرایط آشپزخانه شما انتخاب شوند، مانند وصله‌ی ناجوری است که در اولین نگاه، توی ذوق می‌زند و خود را بی‌قواره نشان می‌دهد؛ بنابراین لازم است در انتخاب کابینت آشپزخانه و از همه مهم‌تر تناسب آن با فرم کلی خانه، هماهنگی و تناسب اجزا را رعایت کنید و از انتخاب‌های شتاب‌زده و صرفا به دلیل زیبایی یا ترند بودن مدل کابینت ، اجتناب کنید.

دو سبک کلی کابینت آشپزخانه

حال که تا اینجای کار، لزوم انتخاب مناسب کابینت آشپزخانه را شرح دادیم، وقت آن رسیده که شما را با دو سبک کلی کابینت آشپزخانه آشنا سازیم:

  • کابینت کلاسیک

کابینت کلاسیک نوعی کابینت سنتی و پُر نقش‌ و نگار است که در بدنه و درهای آن، نقش‌های سلطنتی و کنده‌کاری‌های سنتی و باستانی وجود دارد. بسته به آن که مدل کابینت شما از چه نوعی باشد، طرح‌ها و نقش‌های منبت شده بر روی بدنه‌ی کابینت متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، اگر قصد داشته باشید کابینت‌هایی به سبک رومی داشته باشید، نقش‌ها و منبت‌های آن، مدل رومی خواهد بود و چنانچه بخواهید از طرح‌های باستانی ایرانی استفاده کنید، کابینت‌ شما دارای گل‌‌ها و منبت‌های هخامنشی، مانند سرستون‌های تخت جمشید خواهد داشت.

دو متریالی که عمدتا در ساخت کابینت کلاسیک کاربرد دارند، کابینت تمام چوب و کابینت ممبران است. کابینت‌های تمام چوب، بسته به نوع چوب درختی که از آن استفاده شده و نوع کنده‌کاری‌ها و طرح‌های نقش‌ بسته بر آن، قیمتی متفاوت خواهد داشت. باید گفت کابینت‌های تمام چوب کلاسیک، گران‌ترین و ارزشمندترین نوع کابینت آشپزخانه هستند و اگر بخواهید مقداری از هزینه‌ی آن را کاهش دهید، می‌توانید از کابینت‌های روکش چوب نیز استفاده کنید.  

کابینت ممبران ، متریال دیگری است که در کابینت کلاسیک کاربرد دارد و هزینه‌ی آن بسیار مقرون بصرفه و اقتصادی‌تر از کابینت‌های تمام چوب است. این متریال، از ام‌دی‌اف خام با روکش pvc تشکیل شده است و به وسیله‌ی دستگاه‌های بسیار مدرنی به نام ماشین cnc ، همان کنده‌کاری‌های کابینت‌های کلاسیک بر روی ام‌دی‌اف خام ایجاد شده و سپس روکش می‌شود.

کابینت

مدل کابینت سفید یکی از زیباترین و پرطرفدارترین رنگ‌های کابینت ممبران کلاسیک است که در بسیاری از خانه‌ها و آشپزخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در بسیاری موارد، برای تنوع بیشتر، مدل کابینت سفید را با رنگ‌هایی مانند طلایی، آمیخته می‌کنند و به زیبایی کار می‌افزایند. مدل کابینت ممبران رنگ چوب نیز، یکی دیگر از رنگ‌های پرطرفدار این کابینت است.

  • کابینت مدرن

کابینت مدرن ، بر خلاف کابینت کلاسیک ، ظاهری بسیار ساده دارد و همه‌ی ما، نمونه‌های آن را به وفور دیده‌ایم. این مدل از کابینت‌ها به خوبی توانسته‌اند با فرم زندگی شهری و فضای محدود آشپزخانه‌های امروزی هماهنگ شوند و حتی در کوچکترین آشپزخانه‌ها نیز، کارایی دارند!

کابینت‌های مدرن، بدون هیچ‌گونه تزئیناتی در بدنه و درها طراحی می‌شوند و عمدتا کشیده و بلند هستند و گاهی تا سقف امتداد دارند؛ اگر تمایل داشته باشید می‌توانید آن‌ها را به صورت یکسره از زمین تا سقف نیز سفارش دهید تا بتوانید از فضای بین دو کابینت نیز به نفع خود، استفاده کنید.

سادگی نهفته در کابینت‌ مدرن ، باعث می‌شود آشپزخانه‌های کوچک و کم‌نور، خلوت‌تر و بزرگتر به نظر برسند و نور، قدرت بیشتری برای خودنمایی داشته باشد. البته این مساله بدان معنا نیست که در آشپزخانه‌های بزرگ، نمی‌توان از کابینت مدرن استفاده کرد؛ بلکه باید گفت قدرت تطبیق این کابینت‌ها با محیط اطراف، بسیار بیشتر است.

از عمده‌ترین متریالی که در ساخت کابینت مدرن کاربرد دارند و اتفاقا در این مدل، بسیار خوش می‌نشینند، می‌توان به مدل کابینت ام‌دی‌اف و کابینت هایگلاس اشاره کرد.

کابینت ام‌دی‌اف که به کابینت اقتصادی مشهور است، از خرده‌ها و ضایعات چوب طبیعی تهیه شده است و به وسیله‌ی روکش لمینت پوشش داده می‌شود. کابینت ام‌دی‌اف تنوع رنگ و مدل بسیار فراوانی دارد و در دو نوع براق و مات، همچنین دو مدل طرح‌دار و ساده، در بازار وجود دارد. انواع مدل‌های کابینت مدرن را می‌توانید با این متریال در آشپزخانه‌ی خود سفارش دهید و از زیبایی و سادگی نهفته در ذات آن، لذت ببرید.

کابینت

کابینت هایگلاس ، یکی دیگر از مدل‌های کابینت مدرن است که از ام‌دی‌اف خام تشکیل شده است، اما پوششی که بر روی آن کشیده می‌شود، بسیار براق و درخشنده است و باعث انعکاس نور بسیار بالایی در آشپزخانه می‌شود؛ به همین دلیل از کابینت هایگلاس در آشپزخانه‌های کوچک یا کم‌نور به وفور استفاده می‌شود.

 مدل کابینت سفید هایگلاس ، یکی از بهترین نمونه‌ها برای آشپزخانه‌های کم‌نور و کوچک است که می‌تواند به خوبی، فضای آشپزخانه را بزرگ و پر نور نشان دهد و از فضای خسته‌کننده در آشپزخانه پیشگیری کند.

سخن پایانی:

همانطور که مشاهده شد، کابینت آشپزخانه فارغ از جنس و سبک و طرحی که دارد، باید متناسب با سبک و محیط آشپزخانه انتخاب شود. رنگ کابینت‌ها، سایز آشپزخانه، میزان نور دریافتی محیط، سبک کلی خانه، سلیقه‌ی مشتری، نوع چیدمان منزل و ... همه و همه در انتخاب کابینت آشپزخانه نقش دارند و باید در انتخاب ما، تاثیر داشته باشند.

ازین که این مقاله را مطالعه کرده‌اید از شما سپاسگزاریم. امیدواریم مطالب آن برایتان مفید واقع شده باشد.

نظر شما