ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور را چگونه و چه زمانی انجام دهیم؟

۱۳۹۹/۰۹/۲۵ - ۰۹:۴۵:۲۲
کد خبر: ۱۱۰۳۹۸۸
ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور را چگونه و چه زمانی انجام دهیم؟
برای کسب اطلاعات کامل در خصوص ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور کافی است از طریق تلفن ثابت با شماره 02170703039 برای شهرستان ها و یا شماره 70703039 برای ساکنین تهران تماس بگیرید و با بهترین گروه مشاوره تحصیلی (آیدی نوین) در ارتباط باشید.

به گزارش برنا، همانطور که می دانید سازمان سنجش مسئولیت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور را عهده دار بوده که معمولا دو مرتبه و در دو نیمسال تحصیلی مهر ماه و بهمن ماه، فرآیند نام نویسی اجرا می شود. داوطلبان می توانند در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در این دانشگاه بدون کنکور ثبت نام کنند و مشغول به تحصیل شوند. مدرک این دانشگاه تحت نظر وزارت علوم بوده و کاملا معتبر است. دانش آموختگان این دانشگاه ضمن آموزش مهارت های لازم در حین دوره تحصیل می توانند وارد بازار کار مرتبط با رشته خود شوند.

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

داوطلبان در دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور پذیرش می شوند و آن ها نیازی به شرکت در کنکور سراسری ندارند. داوطلبان برای ادامه تحصیل در این دانشگاه نیازی به شرکت در کنکور سراسری ندارند. رشته هایی که در این دانشگاه بدون کنکور قابل ثبت نام می باشند در 4 نظام آموزشی  مدیریت و خدمات اجتماعی، کشاورزی، صنعت و فرهنگ و هنر قرار می گیرند که لیست تمامی این رشته ها در دفتر چه راهنمای ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی قرار گرفته است. 

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی برای دو نیمسال تحصیلی مهر ماه و بهمن ماه صورت می پذیرد و چند روز قبل از شروع ثبت نام برای هر یک از دوره ها، دفترچه راهنمای ثبت نام در سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار داده می شود.

اهمیت مطالعه دفترچه انتخاب رشته:

افرادی که متقاضی ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی هستند ابتدا باید جهت اطلاع از نحوه ثبت نام و انتخاب رشته این دانشگاه، دفترچه راهنمای ثبت نام را دریافت نمایند و سپس بعد از اطلاع از کلیه جزئیات، اقدام به ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی در سایت سنجش کنند. لازم به ذکر است که ثبت نام در این دانشگاه در دو مقطع کاردانی و کارشناسی نا پیوسته انجام می گیرد و این دانشگاه در مقطع کارشناسی پیوسته هیچ گونه رشته ای را ارائه نداده است. دفترچه های ثبت نام و انتخاب رشته دانشگاه علمی کاربردی در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته از طریق سایت سنجش منتشر می شود. قابل ذکر است که ثبت نام ورودی مهر ماه این دانشگاه ها در نیمه اول شهریور ماه انجام می شود و داوطلبان از ثبت نام در این دانشگاه جای نمانند.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی:

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی شامل شرایط عمومی و اختصاصی است و متقاضیان در صورت داشتن کلیه شرایط مندرج در دفترچه ثبت نام حق ثبت نام را دارند.

شرایط عمومی

شرایط عمومی ثبت نام در دانشگاه های علمی کاربردی ذکر شده در زیر برای متقاضیانی که قصد تحصیل در یکی از مقاطع کاردانی یا کارشناسی ناپیوسته را دارند ، یکسان است و دارا بودن از این شرایط برای کلیه متقاضیان الزامی است.

  • اعتقاد کامل داشتن به دین اسلام یا یکی از دین های مورد قبول جمهوری اسلامی ایران
  • پایبندی به احکام عملی اسلام (انجام واجبات و دوری از محرمات)
  • عداوت نداشتن با حکومت جمهوری اسلامی ایران
  • عدم احراز فساد اخلاقی
  • متناسب بودن وضعیت جسمی داوطلب با رشته انتخابی و عدم اعتیاد به مواد مخدر
  • شهرت نداشتن به انجام کارهای غیراخلاقی در طول دوران تحصیلی یا شغلی
  • عدم سابقه عضویت در ساواک و گروه های مخالف جمهوری اسلامی ایران

شرایط اختصاصی مقطع کاردانی دانشگاه علمی کاربردی

  • دارا بودن مدرک دیپلم سه ساله در نطام جدید در یکی از رشته های فنی و حرفه ای ، کاردانش و نظری یا داشتن دیپلم نظام قدیم آموزش متوسطه که یا 4 ساله و یا 6 سال فنی حرفه ای و نظری می باشد.
  • داشتن شرایط اعلام شده توسط دانشگاه مورد نظر
  • داشتن توانایی های جسمی لازم و متناسب با رشته انتخاب شده
  • داشتن شرایط مربوط به وضعیت نظام وظیفه عمومی برای آقایان

شرایط اختصاصی مقطع کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی

  • داشتن مدرک کاردانی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مورد تایید
  • داشتن شرایط اعلام شده توسط دانشگاه مورد نظر

زمان اعلام نتایج بدون کنکور علمی کاربردی:

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور

زمان اعلام نتایج بدون کنکور علمی کاربردی تقریبا حدود سه هفته پس از ثبت نام است. پس از اعلام نتایج ، در صورت پذیرش داوطلبان در رشته مورد نظر خود ، می توانند برای ثبت نام مستقیم با مدارک لازم جهت ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی اقدام کنند. متقاضیانی که در هیچ یک از رشته های انتخابی خود پذیرفته نشده اند می توانند با تکمیل ظرفیت علمی کاربردی شانس خود را برای قبولی در رشته انتخابی خود امتحان کنند.

مزیت های دانشگاه علمی کاربردی:

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور و همچنین داشتن تنوع در رشته های دانشگاهی دارای علاقمندان خاص خودش است. از طرفی این دانشگاه برای افرادی که در کنکور سراسری پذیرفته نشده اند و یا به هر دلیلی جا مانده اند گزینه ی بسیار مناسبی می باشد.

دانشگاه علمی کاربردی به دلیل اینکه زمان بندی کلاس های آن کاملا انعطاف پذیر است فضای مناسبی برای تحصیل افراد شاغل می باشد.

میزان اعتبار مدرک دانشگاه علمی کاربردی

دانشگاه علمی کاربردی در دهه هفتاد فعالیت خود را آغاز کرده است. این دانشگاه زیر مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد به همین دلیل مدارک فارغ التحصیلان این دانشگاه به تایید این وزارت می رسد.

روند دریافت مدرک کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

با توجه به اینکه صدور مدرک فارغ التحصیلی دانشجویان مدت زمانی طول می کشد ، آنها پس از فارغ التحصیلی می توانند درخواست گواهی موقت کنند. پس از صدور گواهینامه موقت برای گذراندن دوره کارشناسی در دانشگاه علمی کاربردی ، این مرکز پرونده ای را با سوابق تحصیلی شخص فارغ التحصیل شده تهیه و به واحد استانی می فرستد. واحد استانی پرونده را بررسی می کند سپس تأیید کرده و بعد آن را برای دانشگاه علمی کاربردی ارسال می کند. پس از مراحل اداری ، دانشنامه فارغ التحصیل صادر خواهد شد.

آیا برای دانشگاه علمی کاربردی باید شهریه پرداخت؟

در پاسخ باید گفت بله. کسانیکه در این دانشگاه پذیرفته می شوند باید توجه کنند که تحصیل در این دانشگاه نیاز به پرداخت شهریه دارد. تمامی داوطلبان باید توجه داشته باشند که قبل از ثبت نام از میزان پرداختی اطلاع پیدا کنند. میزان شهریه از دو قسمت تشکیل میشود. یک قسمت شهریه ثابت و دیگری شهریه در ازای واحد های اخذ شده در هر ترم. شهریه واحدهای درسی بسته به اینکه درس عمومی یا اختصاصی باشند متفاوت است.

قبولی قطعی در دانشگاه علمی کاربردی:

اگر می خواهید زمان ثبت نام دانشگاه علمی کابردی بدون کنکور رو بدونی و روش انتخاب رشته این دانشگاه رو یاد بگیری و شانس قبولیت رو چندین برابر کنی با ما باش. در کنار ثبت نام بدون کنکور برای دانشگاه های سراسری و آزاد ، هر سال دانشگاه علمی کاربردی نیز با سیستم ثبت نام بدون کنکور دانشجو می‌گیره.

برای کسب اطلاعات کامل در خصوص این دانشگاه کافیه از طریق تلفن ثابت با شماره 02170703039 برای شهرستان ها و یا شماره 70703039 برای ساکنین تهران تماس بگیرید و با بهترین گروه مشاوره تحصیلی (آیدی نوین) در ارتباط باشید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز