آشنایی با پرکاربردترین و شیک ترین سنگ اسلب ساختمانی

۱۳۹۹/۱۰/۰۳ - ۱۰:۲۳:۰۷
کد خبر: ۱۱۰۸۲۸۲
آشنایی با پرکاربردترین و شیک ترین سنگ اسلب ساختمانی
در ادامه این مقاله می‌خواهیم با سنگ‌های اسلب چینی ازنا، اسلب چینی الیگودرز و اسلب مشکی لاشتر بیشتر آشنا شویم اما قبل از هر چیز به میخواهم به شرح کاربرد سنگ‌های اسلب مطلب بپردازیم.

به گزارش برنا، آیا با سنگ اسلب آشنایی دارید؟ حتما ساختمان‌های شیک و لوکسی که سنگ‌های زیبا و صیقل خورده آنها که چشم انداز زیبایی ایجاد کرده توجه‌تان را جلب کرده‌اند. اسلب سنگی است در ابعاد بزرگ که برای اهداف مختلفی در ساختمان کاربرد دارند. در ادامه با ذکر ویژگی و انواع سنگ اسلب می‌پردازیم.

سنگ اسلب چیست ؟

سنگ‌های اسلب از نمونه سنگ‌های ساختمانی با ابعاد بزرگ یعنی 220 در 120 سانتی‌متر می‌باشند. کوپ سنگ زمانی که از معدن خارج می‌شود به کارخانه‌ها ارسال می‌گردد. در کارخانه با برشی که بر این کوپ‌ها زده می‌شود سایزهای مختلف سنگ ایجاد می‌شود. بزرگترین سایزی که از این کوپ برش داده می‌شود را اسلب می‌گویند.

از ویژگی‌های مهمی که اکثریت اسلب‌ها به ویژه اسلب چینی دارند، صادراتی بودن آن‌هاست. این نوع سنگ را باید با ساب بسیار عالی، ضخامت دقیق و با شفافیت بالا برش داد تا بتواند برای صادرات گزینه مناسبی به شمار آید. وقتی که برش اسلب با دقت انجام گیرد ضخامت سنگ اسلب دقیق و یکنواخت خواهد بود که این نکته در بحث صادرات بسیار با اهمیت می‌باشد. تمامی سنگ‌ها اعم از سنگ تراورتن، سنگ مرمر، سنگ مرمریت و سنگ گرانیت را می‌توان به صورت اسلب برش داده و تولید کرد. در ادامه این مقاله می‌خواهیم با سنگ‌های اسلب چینی ازنا، اسلب چینی الیگودرز و اسلب مشکی لاشتر بیشتر آشنا شویم اما قبل از هر چیز به میخواهم به شرح کاربرد سنگ‌های اسلب مطلب بپردازیم.

کاربرد  سنگ اسلب

انواع سنگ اسلب در بخش‌های مختلف ساختمان کاربردهای مختلفی دارند. خرید سنگ اسلب به علت ابعاد و سایز بزرگی که نسبت به سایر سنگ‌های طولی دارد با اهداف مهمی انجام می‌شود زیرا اسلب می‌تواند سطح وسیع‌تری از یک بخش ساختمان را تحت پوشش قرار دهد.. وقتی که از این سنگ با ابعاد بزرگ استفاده شود می‌تواند زیبایی‌های طبیعی و منحصر به فرد سنگ را بیشتر در معرض نمایش قرار دهد. اسلب‌‌ها به دلیل ظاهر لوکس و خاصی که دارند می توانند جلوه زیبایی به ساختمان ببخشند به همین دلیل امروزه طراحان فضای داخلی در طراحی‌های خود به صورت گسترده از انواع سنگ اسلب استفاده می‌کنند.

از عمده کاربردهای سنگ اسلب در دیوارهای لابی سالن‌های بزرگ و لاکچری، دیوارهای شومینه‌های شیک، کانتر آشپزخانه، روشویی‌های سرویس بهداشتی و غیره استفاده می‌کنند. یکی از دیگر کاربردهای سنگ اسلب استفاده از آن در لایت باکس‌ها می‌باشد. جهت این باکس بیشتر از سنگ مرمر استفاده می‌شود زیرا همانطور که می‌دانید سنگ مرمر نور را از خود عبور می‌دهد و زیبایی خود را دو چندان می‌کند.

سنگ اسلب چینی ازنا

هرگاه صحبت از سنگ به میان می‌آید یکی از تصاویری که به ذهن هر فرد خطور می‌کند ساختمان، سازه یا بناهایی هستند که با سنگ ساخته شده‌اند. سنگ‌هایی که برای ساختمان سازی استفاده می‌شوند در ابعاد مختلفی تولید شده و هر کدام برای بخشی از ساختمان کاربرد دارند. سنگ‌های ساختمانی به صورت پلاک یا طولی یا به صورت سایز شده اصطلاحاً حکمی هستند. نوع دیگر از سنگ‌های ساختمانی اسلب‌ها می باشند که در ابعاد بسیار بزرگ تر از سایر سنگ‌های ساختمانی هستند.

یکی از انواع سنگ اسلب، سنگ اسلب چینی ازنا می‌باشد که از مشهورترین سنگ‌های ایرانی است و با زمینه سفید رنگی که دارد باعث شده طرفداران زیادی را به خود جلب نماید. جنس کریستالی که این سنگ دارا می‌باشد باعث شده ساب و براقیت بسیار خوبی داشته باشد به طوری که می‌تواند انعکاس نور را به خوبی انجام دهد. اکثر طراحان و مهندسان از طرح‌های بوک مچ و فورمچ سنگ‌ چینی ازنا استفاده می‌‌کنند تا طراحی مجللی در کف سالن‌ها و تالار‌ها داشته باشند. از انواع اسلب چینی ازنا در سنگفرش، فضای داخلی ساختمان، نمای بیرونی و اصلی، بدنه راه پله‌ها و در سرویس‌ بهداشتی استفاده می‌کنند.

خرید سنگ اسلب

سنگ اسلب چینی الیگودرز

اسلب چینی الیگودرز نیز از دیگر سنگ‌های پرکاربرد و پرمصرف در زمینه ساختمان‌سازی می‌باشد که در دسته با کیفیت‌ترین سنگ‌های ساختمانی نیز قرار می‌گیرد. از این سنگ در پروژه‌های لوکس استفاده می‌شود. این سنگ با طرح و رگه‌هایی که دارد باعث زیبایی و چشم نوازی هر چه بیشتر فضا می‌شود. به صورت کلی سنگ چینی الیگودرز در کارخانه‌هایی فرآوری می‌شود که حتماً مجهز به دستگاه‌های با کیفیت و به‌روزی باشند تا این سنگ با ضخامت و کیفیت دقیق برش داده شود. از مهم‌ترین و بارزترین ویژگی‌های سنگ چینی الیگودرز می‌توان به جذب آب کم، تراکم بالا و ساب پذیری عالی آن اشاره کرد. این نوع اسلب نیز مانند اسلب چینی ازنا از قابلیت بوک مچ و فورمچ کردن برخوردار است.

خرید سنگ اسلب

سنگ اسلب مشکی لاشتر

سنگ مشکی لاشتر یکی از بهترین سنگ‌های ساختمانی مشکی محسوب می‌شود که مجموعه معادن استخراج سنگ مرمریت لاشتر در جنوب استان اصفهان واقع شده است.این سنگ دارای زمینه مشکی می‌باشد که در آن رگه‌های سفیدی به چشم می‌خورد. این سنگ یکی از مقاوم‌ترین و مستحکم‌ترین سنگ‌های مرمریت است که دارای مقاومت فشاری بسیار بالایی می‌باشد. سنگ لاشتر با دارا بودن ظاهر زیبا و چشم نواز جایگاه بسیار مناسبی بین طراحان و ساختمان سازان دارد و استفاده‌های مختلفی از این سنگ در بخش‌های متعددی از ساختمان می‌شود. در کنار تمام ویژگی‌های ذکر شده برای این سنگ می‌توان گفت در بین سنگ‌های مشکی اسلب مشکی لاشتر از قیمت مناسب‌تری نیز برخوردار است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز