استانداردهای افق کوروش برای جذب نیروی انسانی/ نقش افق کوروش در بازار کار

۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۱۲:۰۲:۴۰
کد خبر: ۱۱۰۹۷۱۵
استانداردهای افق کوروش برای جذب نیروی انسانی/ نقش افق کوروش در بازار کار
افق کوروش تاکنون توانسته است با جذب بیش از 16 هزار نفر همکار، سهم بسزایی در اشتغال کشور ایفا کند. با توجه به اینکه افق کوروش جایگاه بسیار خوبی نزد مردم عزیزمان دارد، باید برای ارتقای سطح خدمت رسانی خود نیز به طور مداوم اقدامات برنامه ریزی شده ایی را انجام دهد. این مهم با جذب و آموزش همکاران میسر خواهد شد.

به گزارش برنا، در همین زمینه گفتگویی با وحید کامیاب، معاون منابع انسانی شرکت فروشگاه های زنجیره ایی افق کوروش انجام شده است که در ادامه متن با هم می خوانیم:

درحال حاضر وضعیت نیروی انسانی از منظر تعداد و جذب به چه صورت است؟

در حال حاضر در افق کوروش بیش از 16 هزار همکار در حوزه­های مختلف فروشگاهی، انبار و لجستیک و ستاد در حال خدمت رسانی به مشتریان عزیز شرکت هستند. با توجه به برنامه های توسعه ای شرکت، همچنان درتمامی حوزه های اشاره شده در حال استخدام متقاضیان کار هستیم.

رشد فروش غیر حضوری شرکت در قالب فروش اینترنتی و تلفنی باعث شده که در سراسر کشور همکارانی را به عنوان سفیر برای رساندن کالاهای مورد نیاز به درب منزل مشتریان، استخدام کنیم. همچنین در حوزه انبارها نیز در سراسر کشور، در حال افزایش تعداد همکاران برای خدمت رسانی هر چه بهتر به مشتریان گرانقدرمان هستیم. همینجا از همه مخاطبان  دعوت می­کنیم با مراجعه به سایت شرکت از آخرین اطلاعات مربوط به استخدام شرکت باخبر شوند.

استانداردهای افق کوروش برای جذب نیروی انسانی چیست و وضعیت آموزش منابع انسانی به چه میزان است؟

 با توجه به اینکه افق کوروش جایگاه بسیار خوبی نزد مردم عزیزمان دارد، باید برای ارتقای سطح خدمت رسانی خود نیز به طور مداوم اقدامات برنامه ریزی شده ایی را انجام دهد. این مهم با جذب و آموزش همکاران میسر خواهد شد.

ما برای تمامی مشاغل خود استانداردهایی داریم و براساس آن، شرایط احراز مشاغل را تعیین می کنیم. همچنین برای ارتقای سطح توانمندیهای همکارانمان در تمامی مشاغل، دوره های بدو خدمت و حین خدمت را به طور استاندارد برنامه ریزی و اجراء می کنیم. هدف همه این استانداردها افزایش رضایت مشتریان از طریق افزایش سطح توانمندی همکارانمان است.

این آموزش های ضمن خدمت برای تمامی سطوح سازمانی طراحی شده است و بسیاری از دوره‌های آموزشی، بر اساس محتوایی در حال اجرا است که توسط افق کوروش و بر اساس نیاز خاص آن، طراحی شده است. بر این اساس و با تمرکز بر موضوع رضایت مشتری، تلاش شده است تا طراحی محتوا به گونه‌ای باشد که در نهایت رضایت مشتری را به دنبال داشته باشد. علاوه بر این دوره‌های آموزشی متعددی در راستای توسعه فردی پرسنل در حال طراحی است که علاوه بر توسعه حرفه‌ای پرسنل در تخصص یا رشته خودشان، جنبه‌های دیگر شخصیت ایشان نیز به عنوان یکی از پرسنل افق کوروش توسعه پیدا کند.

جدای از آموزش های فوق، ارائه لایه دیگری از تسهیلات آموزشی در حال برنامه‌ریزی و اجرا است که برخی آموزش‌های عمومی و تخصصی را برای خانواده پرسنل فراهم خواهد آورد. بر این اساس افق کوروش تسهیلات ویژه‌ای را برای پرسنل خود و خانواده هایشان ایجاد خواهد کرد. برای مثال شرکت در دوره‌های زبان انگلیسی یکی از تلاش‌هایی است که در همین راستا طی چند ماه اخیر به ثمر نشسته است.

در نهایت تمامی تلاش مجموعه آموزشی افق کوروش بر این است تا معیارها و شاخص‌های آموزشی خود را به سطح استانداردهای بین المللی نزدیک نماید. این استاندارد برای شرکت‌های مطرح دنیا در حدود 37 نفر ساعت در سال است که مقدار این شاخص برای افق کوروش در حدود 26 نفر ساعت آموزش به ازای هر یک از پرسنل است. بدین لحاظ تلاشی چشمگیر لازم است تا بتوان به استانداردهای بین المللی نزدیک شد.

 ارزیابی عملکرد پرسنل براساس چه معیاری انجام می شود؟

 تمامی همکاران در شرکت افق کوروش براساس نوع شغل خود دارای معیارهای مشخص برای ارزیابی عملکرد می باشند. بخشی از جبران خدمت در شرکت، براساس نتایج ارزیابی عملکرد همکاران پرداخت می شود.

با توجه به ارائه خدمات هر چه بهتر به مشتریان و نقش مهم سیستم ارزیابی عملکرد کارکنان در فروشگاه های زنجیره ای، این سیستم در شرکت افق کوروش براساس شاخص های کلان استراتژیک و کلیدی عملکرد فروشگاهی به نحوی طراحی شده است که توسط واحدهای نظارتی، مدیران و نیز با بررسی میزان رضایت مشتریان از نحوه دریافت خدمات، بصورت ماهیانه سنجش و ارزیابی می شود.

‫لذا به منظور بهبود مستمر عملکرد همکاران و براساس انتظارات سازمان و ویژگیهای شغلی، معیارها و شاخص های استانداردی برای ارزیابی عملکرد فردی و واحدی تعیین شده که بصورت مستمر پایش می شود. پس از آن، نتایج ارزیابی بصورت دوره ای در جلساتی با حضور  مدیر و همکار بررسی گردیده و در راستای بهبود  عملکرد و پیشرفت مستمر ایشان، برنامه های توسعه ای و آموزشی برای کارکنان طراحی و برنامه ریزی می­ شود.   

‫همچنین با اتصال نتایج آن به نظام جبران خدمت کارکنان، به انگیزه و تمرکز همکاران بر شغل خویش و همکاری بیشتر در جهت تحقق اهداف مشترک منجر می شود.

نقش افق کوروش به عنوان بزرگترین فروشگاه زنجیره ایی کشور در بازار کار چیست؟

افق کوروش تاکنون توانسته است با جذب بیش از 16 هزار نفر همکار، سهم بسزایی در اشتغال کشور ایفا کند.

با توجه به برنامه های بلند مدت شرکت، امیدواریم همچنان روند اشتغال زایی افق کوروش ادامه داشته باشد.

یکی از اهداف ما در شرکت افق کوروش افزایش سطح دانش و توانمندی متقاضیان کار در حوزه کسب و کار فروشگاهی است. در این خصوص آموزش های استاندارد را تهیه کرده ایم که متقاضیان می توانند با بهره گیری از آنها امکان جذب خود در مشاغل فروشگاهی را افزایش دهند و نیز عملکرد بهتری را در انجام وظایف شغلی خود داشته باشند.

نظر شما