فروشندگان سهام خودکفا پشیمان خواهند شد؛

سهم شرکتی با ۱۸۰۰ میلیارد تومان سود خالص؛ طلاست!

۱۳۹۹/۱۰/۰۹ - ۱۱:۳۸:۴۳
کد خبر: ۱۱۱۱۶۶۱
سهم شرکتی با ۱۸۰۰ میلیارد تومان سود خالص؛ طلاست!
هر چند هنوز سه ماه تا پایان سال مالی خودکفا زمان باقیست؛ اما از بهار 1800 میلیارد تومان سود خالص این شرکت می توان پیش بینی کرد که تا 29 اسفندماه امسال سود خالص حدود 4 هزار میلیارد تومانی برای این هولدینگ بزرگ سرمایه گذاری کشور رقم خواهد خورد.

به گزارش برنا، در حالی دیروز هشتم دی ماه 99 صف فروش 70 میلیونی برای نماد خودکفا در بازار پایه به ثبت رسید که بر اساس گزارش مالی میان دوره ای صورت سود و زیان تلفیقی 6 ماهه ی منتهی به 31 شهریور ماه سال 1399 ، سود خالص شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان (نماد خودکفا)  بیش از1800 میلیارد تومان بوده است و این میزان سود؛ رقمی تاریخی، شگفت انگیز و خیره کننده در بین شرکت های بورسی کل کشور آن هم در این اوضاع سخت و کمرشکن اقتصادی است.

جالب تر اینکه این میزان سود خالص در مقایسه با سود 205 میلیارد تومانی مدت مشابه سال قبل (6 ماهه منتهی به 31 شهریور1398)  رشد 9 برابری و نسبت به سود خالص سالیانه 655 میلیارد تومانی منتهی به 29 اسفند ماه سال 1398 رشد 3 برابری را نشان می دهد.

هر چند هنوز سه ماه تا پایان سال مالی خودکفا زمان باقیست؛ اما از بهار 1800 میلیارد تومان سود خالص این شرکت می توان پیش بینی کرد که تا 29 اسفندماه امسال سود خالص حدود 4 هزار میلیارد تومانی برای این هولدینگ بزرگ سرمایه گذاری کشور رقم خواهد خورد. این در حالی است که در سالجاری کشت و صنعت ماریان با برند چاشنی، شرکت قند مینو فسا که ظرفیت تولید 7 درصد از شکر کل کشور را دارد و کارخانه روغن در بهشهر به چرخه اقتصادی این هولدینگ سرمایه گذاری اضافه شده اند و طبق اطلاعات بدست آمده تا پایان سال چندین شرکت دیگر را به حوزه ی فعالیت های آن اضافه خواهند شد.

بررسی و تجزیه و تحلیل رفتار اقتصادی مدیر عامل و هیئت مدیره این هولدینگ سرمایه گذاری گویای این نکته است که در سنوات گذشته با توجه به مطالبه جدی سهامدارانش افزایش سرمایه و اختصاص حداقل سود قانون تجارت به سهامداران یک پای اصلی تصمیمات مجمع عمومی بوده است؛ لذا می توان پیش بینی کرد که سال 1400 نماد خودکفا در بحث افزایش سرمایه از محل سود انباشته رکورد تاریخ ساز خود در سال 1399 را بزند و به نماد شگفتی آفرین تاریخ بورس ایران مبدل شود. از این رو بی تردید تمام کسانی که سهم خودرا تحت تاثیر یک سری دلال بازی ها به فروش رسانده اند و صف فروش ایجاد کرده اند به زودی پشیمان خواهند شد و باید ساعتها، روزها و چه بسا ماهها در صف خرید بمانند و مجبور شوند چند برابر همین پولی که در صف فروش بدست آورده اند را بدهند تا شاید به دارایی که به ثمن بخس فروخته اند بدست آورند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز