نگاهی به طبیعت مرموز و بکر نوشهر

۱۳۹۹/۱۰/۰۹ - ۱۴:۴۱:۵۹
کد خبر: ۱۱۱۱۸۷۷
نگاهی به طبیعت مرموز و بکر نوشهر
اگر برای اولین بار قصد سفر به این منطقه خوش آب‌وهوای شمالی را داشته و در عین حال از جاذبه‌های طبیعی آن‌جا بی‌اطلاع هستید، این مقاله را از دست ندهید.

به گزارش برنا، شهر نوشهر یکی از شهرهای شمالی است که آب‌وهوای کوهستانی دارد. طبیعت زیبا و بکر این منطقه، محلی مناسب برای گردشگران و طبیعت‌گردان ایجاد کرده است. از جمله زیبایی‌های این شهر، می‌توان به نزدیک بودن این شهر دریا و جنگل اشاره کرد. نوشهر به دلیل نزدیکی به مرز دریای ایران و شوروی محلی مناسب برای مبادلات کالا به حساب می‌آید. صنعت گردشگری در این شهر پررونق است. بسیاری از مسافران برای اقامت کوتاه‌مدت اقدام به اجاره ویلا کرده یا برای اقامت طولانی، ویلایی در این شهر می‌خرند. برای مشاهده ویلاهای مناسب، می‌توانید اینجا کلیک کنید. از دلایل اصلی حضور گردشگران در این شهر، جاذبه‌های طبیعی دیدنی نوشهر است. اگر برای اولین بار قصد سفر به این منطقه خوش آب‌وهوای شمالی را داشته و در عین حال از جاذبه‌های طبیعی آن‌جا بی‌اطلاع هستید، این مقاله را از دست ندهید.

تالاب ارواح

دریاچه ارواح واقع در ۵ کیلومتری نوشهر در روستای چلندر واقع است. این تالاب که در بین انبوهی از درختان جنگلی به یکباره پدیدار می‌شود،‌ صحنهٔ اعجاب‌انگیزی را برای بیننده رقم می‌زند. دریاچه‌ای که تنهٔ درختان خشکیده در آن قرار گرفته،‌ چیزی جز تصویرهای خیالی از یک منظره طبیعی و مرموز را تداعی نمی‌کند. درختانی خشکیده که به درختان مرده نیز شهرت دارند. وسعت دریاچه به طول ۷۰۰ متر و طول آن ۳۰۰ متر است. تالاب ارواح در منطقه‌ای بکر و طبیعی قرار دارد. اگر با ماشین شخصی به این منطقه سفر کردید، حتما انتظار مواجه شدن با حیات وحش را داشته باشید. به دلیل بکر بودن طبیعت این منطقه، خودروهای کمک‌دار یا مناسب آفرود پیشنهاد می‌شود. متاسفانه امکانات گردشگری در این منطقه مناسب نیست و پس از بازدید از دریاچه، گردشگران باید به نوشهر بازگردند. از آنجایی  که در فصل زمستان، مسیر ورودی به تالاب صعب‌العبور می‌شود، فصل تابستان و بهار را برای بازدید از این منطقه پیشنهاد می‌کنیم.

آبشار زانوس

یکی دیگر از جاذبه‌‌های دیدنی شهر نوشهر، آبشار زانوس است. این آبشار که در روستای زانوس قرار دارد؛ در تمام فصول سال پرآب و جوشان سرازیر می‌شود. آب از ارتفاع بلند بر روی صخره‌ها سرازیر شده و به هزاران قطره، تبدیل می‌شود. آبشار زانوس از چشمه ملک سرچشمه می‌گیرد و به همین دلیل حتی در روزهای گرم تابستانی نیز خروشان است. زانوس در گویش محلی به محل رویش درختان چنار گفته می‌شود. این منطقه مملو از درختان چنار بلند قامت است. اگر از گرما و شرجی بودن مناطق شمالی دوری می‌کنید، منطقه زانوس را پیشنهاد می‌کنیم. این منطقه به دلیل آب‌وهوای کوهستانی محلی مناسب برای اقامت در روزهای گرم سال است. منطقه زانوس علاوه بر آبشار همیشه پرآب،‌ غارهای طبیعی بسیاری دارد.

پارک جنگلی سی‌سنگان

تنوع زیستی شهر نوشهر، زبانزد است. یکی از تفرج‌گاه‌های جذاب و دیدنی در این شهر پارک جنگلی سی‌سنگان نام دارد. این پارک یکی از پارک‌های جنگلی با ارزش به شمار می‌آید. چراکه گونه‌های نادر حیات‌وحش و گیاهی در این جنگل حفاظت شده یافت می‌شود. هیچ‌گونه دخل و تصرفی از جمله قطع و هرس درختان یا پرورش گونه‌های حیوانی و گیاهی در آن دیده نمی‌شود. درختان قطور بلوط و شمشادهای بلند در پارک جنگلی سی‌سنگان،‌ حکایت از زیبایی کم‌نظیر این منطقه دارد. یکی دیگر از جذابیت‌های این پارک جنگلی، نزدیکی به دریا و آب‌وهوای مرطوب آن است.

دیو چشمه

شهر نوشهر دارای چشمه‌ها و آبشارهای بکر زیادی است. یکی از این چشمه‌ها که به دیو چشمه نیز معروف شده، به عنوان یک جاذبه طبیعی شناخته می‌شود. علت استفاده از واژهٔ دیو برای این چشمه بزرگ بودن و عمق نیم‌متری و طول ۵ متری آن است. نمای دیو چشمه با سنگ فرش شدن آن به صورت پلکانی خاص‌تر و زیباتر به نظر می‌رسد. آب معدنی این چشمه، خاصیت‌های بسیاری دارد. البته متاسفانه امکانات رفاهی مناسبی برای گردشگران در این منطقه تدارک دیده نشده است.

دریاچه خضر نبی

طبیعت مرموز و بکر نوشهر

در اطراف نوشهر، دریاچه‌ها و آبشارهای زیادی یافت می‌شود که تاثیر بسزایی در ماندگاری اکوسیستم این شهر داشته‌اند. دریاچه خضر نبی، برای اهالی بومی نوشهر مقدس به شمار می‌آید. این دریاچه در میان انبوهی از درختان پدیدار شده و شاید سرسبزی این منطقه دلیل اصلی نام‌گذاری‌اش باشد. وسعت این دریاچه حدود نیم هکتار و عمق آن ۵ متر است. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز