درب اتوماتیک می تواند امنیت شما را تضمین کند؟ انواع درب اتوماتیک شیشه ای و کاربرد آن!

۱۳۹۹/۱۰/۲۰ - ۰۹:۵۵:۲۲
کد خبر: ۱۱۱۷۵۳۲
درب اتوماتیک می تواند امنیت شما را تضمین کند؟ انواع درب اتوماتیک شیشه ای و کاربرد آن!
در این مقاله درباره انواع مختلف درب های پرکاربرد، یعنی درب‌ اتوماتیک و انواع درب اتوماتیک شیشه ای صحبت خواهد شد.

امنیت یکی از اساسی ترین نیازهای مردم و کسب وکارها در هر جامعه ای است. یکی از مهمترین ابزارآلاتی که در تامین امنیت مورد استفاده قرار میگیرد، درب ها هستند. درب‌ها در هر محیط به منظور ورودی مورد استفاده قرار میگیرند و در امنیت ساختمان و محل کسب و کار از نقش به سزایی برخوردار هستند. در این مقاله  انواع مختلف درب های پرکاربرد، یعنی درب‌ اتوماتیک و انواع درب اتوماتیک شیشه ای صحبت خواهد شد.

انواع درب اتوماتیک و کاربرد آن

درب اتوماتیک

درب اتوماتیک یکی از انواع رایج درب های برقی هستند. این نوع درب ها به صورت الکتریکی باز و بسته می‌شوند و نیازی به کارکرد مکانیکی برای آن ها ندارند.

درب های اتوماتیک با توجه به نوع کارکرد، کاربرد و جنس بدنه به انواع مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند. در این درب‌ها، عملکرد و ساخت آن درب بر اساس سیستم الکترومکانیکی است. در درب‌های اتوماتیک یک جک الکترومکانیکی قرار داده ‌شده است. عملکرد این جک به این صورت است که شفتی با سرعت ثابت و معینی به عقب و جلو حرکت کرده و سبب باز و بسته شدن درب می‌شود. حرکت شفت جک در اثر افزایش قدرت جک در اثر انتقال نیروی موتور برقی به گیربکس درب است.

درب‌های اتوماتیک برقی بر اساس محل نصب و کاربردی که دارند در نوع های درب خودکار لولایی، کرکره ای برقی، سکشنال، درب کشویی، درب شیشه ای، درب بیمارستانی، پارکینگی، درب کشویی تلسکوپی، و درب تاشو و ..... تقسیم‌بندی می‌شوند. در این مقاله آشنایی اجمالی با انواع درب اتوماتیک شیشه ای صورت میگیرد.

درب اتوماتیک دورال در

انواع درب اتوماتیک شیشه ای

درب اتوماتیک شیشه ای از نظر نحوه بازشدن و میزان رفت و آمد و نمای ظاهری به چندین گروه تقسیم بندی میشوند :

1-درب های شیشه ای کشویی  (Sliding)

2-درب های شیشه ای کشویی تلسکوپی  (Telescopic)

3-درب های شیشه ای منحنی  (Curve)

4-درب شیشه ای گردان  (Revolving)

5-درب شیشه ای لولایی  ( hanged )

6-درب شیشه ای تاشو ( Folding)

درب اتوماتیک شیشه ای کشویی ( Sliding)

این نوع درب ها با استفاده از یک سنسور چشمی کار می‌کنند. این سنسور با تشخیص حرکت فرد در مقابل درب، درب را بصورت اتوماتیک باز و بسته می‌کند. در مکان‌هایی مثل بانک‌ها، فروشگاه‌ها و ….. از این نوع درب استفاده می‌شود.درب های شیشه ای کشویی، رایج ترین نوع از درب های شیشه ای هستند که از انواع مختلفی برخوردار می باشند. به این طریق که نوعی از درب شیشه ای کشویی دارای 4 فک (2 فک ثابت و 2 فک متحرک) است. میزان بازشدن در به اندازه 2 فک متحرک یا تقریبا نیمی از عرض دهنه درب است. نوع دیگر درب های شیشه ای اسلایدینگ اینگونه است که دارای 2 فک متحرک است که بر روی دیوار ( طرفین ) بازشو نصب می شود و حداکثر میزان بازشدن را ارائه می نماید.

درب اتوماتیک شیشه ای کشویی تلسکوپی ( Telescopic )

درب شیشه ای کشویی تلسکوپی در اماکنی که ورودی از محدودیت برخوردار است، مورداستفاده قرار میگیرند. طراحی و نمای درب شیشه ای تلسکوپی به این صورت است که دارای شش فک؛ 4 فک متحرک و 2 فک ثابت است. چهار فک متحرک کشویی بصورت کشویی در امتداد یکدیگر میلغزند و بر روی دو فک ثابت جمع می شوند. این درب ها باعث ایجاد نمای زیبا و حداکثر بازشوندگی می شوند. نوع دیگر درب های کشویی تلسکوپی دارای 3 فک (2 فک متحرک و 1 فک ثابت) است. در این درب ها دو فک متحرک اسلایدی به یک طرف (سمت راست یا سمت چپ ) بر روی فک ثابت قرار میگیرند و جمع می شوند. برای فضاهایی که پهنای ورودی درب کم  است، استفاده از این نوع درب ها بسیار مناسب می باشد.

درب اتوماتیک شیشه ای نیم گرد ( Curve )

درب شیشه ای نیم گرد یا منحنی همانند درب های شیشه ای کشویی و درب های شیشه ای تلسکوپی، شامل طرح های متنوعی بنا به درخواست مشتریان می باشد. این نوع درب های شیشه ای دارای 2 فک ثابت و دو فک متحرک می باشند. عملکرد این درب ها همانند درب اتوماتیک کشویی است، اما در عمل در امتداد یک منحنی حرکت میکنند. نوع دیگر درب ها به این صورت است که فقط 2 فک متحرک نصب شود. البته به علت زیبایی و امنیت بیشتر بهتر است تا از نوع اول استفاده شود. 

درب شیشه ای گرد به دلیل نورد شیشه و قاب و سیستم درب از قیمت به مراتب بیشتری نسبت به درب های شیشه ای کشویی برخوردار هستند. درب های شیشه ای دایره ای از نظر نما و زیبایی یکی از زیباترین انواع درب های شیشه ای هستند و در اماکن تجاری پر تردد استفاده می شوند. البته به دلیل فضای بیشتری که احتیاج دارند در ورودی های اصلی مورداستفاده قرار می گیرند. مزیت برجسته درب شیشه ای منحنی، پهنای بازشدن بسیار بیشتر این نوع درب ها در مقایسه با درب های شیشه ای کشویی است. امکان استفاده از سقف شیشه ای در این نوع درب ها باعث ایجاد زیبایی بیشتر شده  و نور ورودی به داخل ساختمان را به حداکثر می رساند. دیگر مزیت درب شیشه ای نیم گرد این است که از فضای تردد بیشتری نسبت به درب های شیشه ای کشویی و تلسکوپی برخوردار هستند. نوع دیگر از درب های شیشه ای این دسته، درب های شیشه ای تمام گرد هستند با این طراحی که به صورت دو درب نیم گرد به هم ثابت می شوند و تشکیل یک درب را میدهند.

 

درب اتوماتیک شیشه ای گردان ( Revolving )

درب شیشه ای گردان را می توان زیباترین نوع درب شیشه ای در میان انواع مختلف درب های شیشه ای اتوماتیک دانست. این نوع درب ها بیشتر در اماکن تجاری و پر رفت و آمد و دارای طراحی فوق العاده زیبا مورداستفاده قرار میگیرند. قیمت درب شیشه ای گردان به مراتب بیشتر از دیگر نوع درب ها می باشد. نقشه کشی درب های شیشه ای گردان به این صورت است که دارای دو فک ثابت با طرح منحنی هستند و سه فک متحرک که در وسط حول یک محور مشخص دوران میکنند. با ورود افراد متفرقه با فرمان سنسور الکترونیک، درب شروع به چرخیدن میکند.

درب اتوماتیک شیشه ای لولایی ( hanged )

درب شیشه ای لولایی می تواند تک درب یا دو درب باشد . درب لولایی دو درب می تواند به این صورت باشد که یک درب به سمت داخل و یک درب به سمت بیرون بچرخد که تردد دو طرفه را ممکن می سازد.تک درب برای تردد ورود و خروج توصیه نمی شود.

درب اتوماتیک شیشه ای تاشو  ( Folding)

این نوع درب اتوماتیک به سمت دیوار های اطراف تا می شود. هر قسمت درب به نظر می رسد که به دو قسمت تقسیم شده که قابلیت تاشدن را دارد. می توان درب را به گونه ایی تنظیم کرد که در یک جهت باز شود. بهترین حسن این دربها این است که فضای کمی را برای باز و بسته شدن اشغال می کنند.

درب اتوماتیک دورال در

درب اتوماتیک دورال در

درب اتوماتیک دورال در

دورال در با سابقه چندین ساله در تولید و نصب درب اتوماتیک شیشه ای و شیشه های سکوریتی توانسته خود را به عنوان یکی از برند های معتبر و شناخته شده در این حوزه  معرفی کند.

این شرکت دارای کارشناسان متخصص و فنی است که در این مدت توانسته رضایت مشتریان را جلب کند. می توانید با اطمینان خاطر در این خصوص از کارشناسان شرکت دورال در، در سایت: dooraldoor.ir مشاوره دریافت کنید.

نظر شما