آیا با خرید ملک در ترکیه میتوان شهروندی و پاسپورت ترکیه را دریافت کرد ؟

۱۳۹۹/۱۰/۲۷ - ۱۸:۳۹:۵۶
کد خبر: ۱۱۲۱۶۵۸
آیا با خرید ملک در ترکیه میتوان شهروندی و پاسپورت ترکیه را دریافت کرد ؟
کسانی که قصد خرید ملک در ترکیه را دارند تا از طریق آن به اخذ‌ اقامت ترکیه دست یابند، دو راهکار برای سرمایه گذاری در املاک در آنتالیا، استانبول و سایر شهرها و استا‌‌ن های ترکیه وجود دارد.

به گزارش برنا، کسانی که قصد خرید ملک در ترکیه را دارند تا از طریق آن به اخذ‌ اقامت ترکیه دست یابند، دو راهکار برای سرمایه گذاری در املاک در آنتالیا، استانبول و سایر شهرها و استا‌‌ن های ترکیه وجود دارد.

باور کنید با خرید ملک در ترکیه می توانید پاسپورت بگیرید؟

کسانی که قصد خرید ملک در ترکیه را دارند تا از طریق آن به اخذ‌ اقامت ترکیه دست یابند، دو راهکار برای سرمایه گذاری در املاک در آنتالیا، استانبول و سایر شهرها و استا‌‌ن های ترکیه وجود دارد. در راهکار اول، شما می توانید بر اساس قرارداد رسمی اجاره ملک در ترکیه درخواست اخذ اقامت‌ کنید. با این حال، مقامات کشور ترکیه تمایل چندانی به تمدید چنین اقامتی ندارند. راهکار آسان‌تر برای اخذ و تمدید اقامت خود که گروه مشاورین همراه‌ استیت پیشنهاد می کند، سرمایه گذاری مستقیم در املاک ترکیه است. هر فرد که اقدام به خرید ملک در ترکیه می کند و صاحب ملک در هر یک از شهرهای ترکیه می شود، می تواند برای خود درخواست اخذ‌ اقامت و شهروندی این کشور را بکند. همچنین این امکان را دارد تا برای خانواده و دوستان خود که برای اقامت بیش از دو ماه به ترکیه سفر می کنند، اجازه اقامت صادر کند. رسیدگی به درخواست های اقامت و شهروندی شما می تواند از دو یا سه هفته تا چند ماه طول بکشد.

چرا ترکیه را انتخاب کنیم؟

از ویژگی هایی که باعث می شود ترکیه به یکی از مقصدهای سرمایه گذاری و مهاجرت تبدیل شود، موقعیت جغرافیایی این کشور است. این کشور در شاهراه مسیر ارتباطی اروپا، آسیا و آفریقا‌ شمالی قرار دارد. علاوه بر موقعیت جغرافیایی، ترکیه از جمله مناطق با آب و هوای معتدل مدیترانه ای‌ است. مهم ترین منبع اقتصادی ترکیه گردشگری این کشور است که سالانه در حدود 28 میلیون گردشگر را جذب خود می کند. در نتیجه طی چند سال جایگاه اقتصادی‌ ترکیه و میزان سرمایه گذاری خارجی در آن رشد قابل‌ توجه‌ای داشته است.

 ارزش و اعتبار پاسپورت ترکیه

یکی از مهم ترین نکات جهت اقدام برای دریافت پاسپورت هر کشوری، اعتبار جهانی پاسپورت آن کشور است. براساس این اعتبارسنجی می توان بررسی کرد که چه مزایایی شامل شما می شود. پاسپورت کشور ترکیه در رتبه 38 جهانی قرار دارد. با دریافت پاسپورت ترکیه شخص می تواند بدون نیاز به ویزا به 71 کشور به صورت کاملا آزادانه سفر کند. همچنین شهروندان کشور ترکیه این امکان را دارند که به 44 کشور بدون نیاز به ویزا وارد شده و در ضمن ورود در فرودگاه کشور مقصد ویزای آن کشور را اخذ نمایند. اما به همین نسبت شهروندان کشور ترکیه با داشتن پاسپورت ترکیه باید برای ورود به 83 کشور ویزا دریافت نمایند.

خرید و اجاره خانه در ترکیه

 

مزایای سرمایه گذاری در املاک ترکیه:

  1. با سرمایه گذاری در این کشور، می توانید تابعیت قبلی خود را حفظ کنید .
  2. می توانید به 148 کشور دنیا از جمله اتحادیه اروپا و 26 کشور حوزه شینگن بدون نیاز به ویزا سفر کنید.
  3. درفاصله زمانی اندک (3 تا 6 ماه) می توانید پاسپورت و تابعیت ترکیه که جز 30 پاسپورت برتر جهان است، را دریافت نمایید.
  4. اعتبار پاسپورت ترکیه تا 10 سال است، البته به صورت مادام العمر قابل تمدید است.
  5. امکان بهره مندی رایگان از خدمات درمانی و آموزشی برای خود و خانواده تان را خواهید داشت.

اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید یا اجاره ملک

1. خرید ملک:

افرادی که قصد خرید ملک در ترکیه همراه استیت را دارند، براساس ارزش ملکی که خریداری می کنند، می توانند اقدام به اخذ اقامت با شرایط متفاوت بکنند. اگر ملک خریداری شده به ارزش 250000 دلار آمریکا باشد، شما برای درخواست اخذ اقامت و دریافت شهروندی ترکیه باید ملک خود را به مدت 3 سال محفوظ نمایید.

یک راه برای این مانع، این است که  ملکی به ارزش 500000 دلار را در این کشور خریداری کنند، که دیگر نیازی به 3 سال حفظ ملک برای اخذ اقامت و شهروندی ندارید، و به‌ راحتی می توانید اخذ اقامت و شهروندی این کشور را دریافت نمایید.

همچنین شما با خرید ملک به ارزش حداقل 60،000 دلار نیز می توانید اقامت ترکیه را کسب کنید. در این روش اقامت 3 ساله اعطا می شود که از نوع توریستی است. این اقامت 3 ساله توریستی تا 10 سال قابل تمدید است.

2. اجاره ملک:

برای اخذ اقامت ترکیه علاوه بر خرید ملک، می توانید با اجاره ملک در این کشور نیز اقامت ترکیه را به دست آورید. نکته مهم در اجاره ملک در کشور ترکیه این است که شخص متقاضی تنها می تواند اقامت توریستی این کشور را دریافت کند.

مدت زمان اعتبار پاسپورت اقامت ترکیه بوسیله ی اجاره ملک، تا قبل از سال 2020  به صورت 2 ساله صادر می شده است، اما در حال حاضر اخذ اقامت از این طریق تنها به صورت سالیانه است. که پس از پایان، امکان تغییر و یا حتی تمدید آن را نخواهید داشت.

خرید و اجاره خانه در ترکیه

 

قیمت خانه در ترکیه به ریال ایران چقدر است؟

قیمت خانه در ترکیه به پول ایران با توجه به قیمت روز لیر محاسبه می شود. به عنوان مثال؛ اگر قیمت لیر را بین 2700 تا 3000 تومان در نظر بگیریم، بنابراین قیمت یک خانه 250 هزار لیری در ترکیه، چیزی در حدود 650 تا 750 میلیون تومان خواهد بود.

آیا ملک خریداری شده در ترکیه را می توان اجاره داد؟

بله. با توجه به اینکه نرخ اجاره خانه در ترکیه در مقایسه با ایران به نسبت بالاتر است. همچنین سرمایه شما در یک اقتصاد پویا و رو به رشد به ملک تبدیل شده است. می توان گفت که یکی از بهترین روش ها برای سرمایه گذاری و کسب درآمد، خریدن و اجاره دادن ملک در ترکیه است.توجه داشته باشید، مادامی که ملک مذکور به نام شما باشد، اقامت یک ساله شما در ترکیه تمدید خواهد شد و شما می توانید از طریق اجاره دادن آن ملک، کسب درآمد کنید.

فرآیند خرید ملک در ترکیه و دریافت اقامت چگونه است؟

برای این کار باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. شما به ترکیه سفر می کنید و با بازدید از املاک مختلف، ملک مد نظر خود را انتخاب می کنید.
  2. کارشناس شهرداری، ملک را قیمت گذاری می کند.
  3. در ترکیه قیمتی که کارشناس دولت برای ملک در نظر می‌گیرد، با قیمت واقعی ملک تفاوت چندانی ندارد.  که این اختلاف قیمت زیر 10 درصد است. بنابراین، صاحبان املاک نمی توانند قیمت های غیر واقعی پیشنهاد دهند.اما در نهایت قیمت تعیین شده از سوی کارشناس در سند ثبت می شود.
  4. شما مبلغ پیش پرداخت را به حساب مالک واریز می کنید .
  5. در روز انتقال سند (در یک روز)، واریز الباقی وجه به حساب مالک انجام می شود.
  6. کمتر از یک هفته بعد ، سند ملک خریداری شده در ترکیه تحویل شما می شود.
  7. سپس شما از اداره مهاجرت ترکیه درخواست وقت مصاحبه می کنید.
  8. در زمان تعیین شده (که معمولا کمتر از یک ماه است)، با همراه داشتن کلیه مدارک به اداره مهاجرت مراجعه می کنید.
  9. درنهایت کارت اقامت یک ساله ترکیه (گاهی 2 ساله) به آدرس شما در ترکیه برایتان ارسال می شود.

 در تمام این مراحل می توانید از مشاورین همراه استیت راهنمایی بگیرید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز