مسائل شیمی خیلی سبز یا الگو

۱۳۹۹/۱۰/۳۰ - ۱۵:۴۶:۰۷
کد خبر: ۱۱۲۳۰۸۷
مسائل شیمی خیلی سبز یا الگو
برای مطالعه تحلیل و بررسی کامل مسائل شیمی خیلی سبز و نشر الگو می توانید به سایت چی بخونم مراجعه کنید.

به گزارش برنا، مسائل در درس شیمی از چالش هایی است که اکثرا دانش آموزان با آن مواجه اند. بعضی به دلیل عدم تسلط روی موضوع و بعضی با محاسبات سنگین آن مشکل دارند که گاهی در مدت زمان استاندارد یک تست حل آنها سخت بنظر می رسد. لذا ناشرین در این زمینه به عنوان کتاب موضوعی وارد عمل شده اند و برای آن راه حلی یافته اند که آن هم چیزی جز تمرین در قالب یک کتاب جداگانه نیست. در این بعضی از موارد ساختاری و ویژگی های کمی و کیفی آنها را باهم مقایسه می کنیم. برای مطالعه تحلیل و بررسی کامل مسائل شیمی خیلی سبز و نشر الگو می توانید به سایت چی بخونم مراجعه کنید.

مسائل شیمی خیلی سبز

در درسنامه های کتاب مسائل شیمی خیلی سبز، سوال هاى هر بخش تیپ بندی شده تا ذهن مخاطب منظم و منسجم شود و برای هر تیپ هم سعی شده بهترین روش حل ارائه شود و در بعضی قسمت ها هم چند راه حل ارائه شده که اغلب، یکی از آنها ابتکاری است. از نکات برجسته ی کتاب مسائل شیمی موضوعی خیلی سبز راه های محاسباتی فوق العاده ای است که واقعاً در حل مسائل کمک کننده است. مطالب درسنامه با بیانی ساده و قابل فهم بیان شده و تا جایی که امکان داشت رفع ابهام شده است.

شیمی خیلی سبز یا الگو

حجم درسنامه ها معقول است، البته برای یک دانش اموز کنکوری بعضی از مفاهیم آورده شده کاملا عادى و ملموس است و خواندن یک سرى از قسمت ها برایش کسل کننده خواهد بود.  البته این نکته ی بدی نیست، ولى ممکن است برای دانش اموزان قوی مثلاً توضیح صفر تا صد کسر های تبدیل خسته کننده باشد. درسنامه های کتاب مسائل شیمی موضوعی خیلی سبز تمام آنچه که از مسائل شیمی باید پوشش دهند را پوشش میدهند و نکته ی خارج کتاب و غیر مسئله ای ذکر نشده است. در نگارش درسنامه و خصوصا مثال های آن به مسائل کنکور و تمارین کتاب درسى نیز توجه شده است.

مخاطب درسنامه بیشتر دانش آموزان ضعیف و متوسط هستند و به دانش اموزان قوی، پیشنهاد میشود فقط و حتماً تست ها را حل کنند. در کتاب مسائل شیمی موضوعی خیلی سبز، تعداد تست ها برای هر موضوع مناسب است و از آوردن تست هایی با ایده ی تکراری به صورت زیاد و خسته کننده خودداری شده است. ترتیب تست ها از لحاظ آموزشی مطابق با کتاب درسی است. تست ها حالت میکروطبقه بندی دارند و تیپ بندی شده مشابه تیپ های ذکر شده در درسنامه  هستند. تست های کنکور های سراسرى و المپیادهای علمی هم تا جای ممکن در تستها گنجانده شده است.

از نکات قابل توجه کتاب مسائل شیمی موضوعی خیلی سبز، تست های با ایده ی نو در آن است که آن را از خیلی از کتاب های بازار متمایز میکند. از نکات مهم مسایل شیمی کنکور مفهومی و ترکیبی شدن آنهاست و همه ساله تست هایی با ایده ی نو در کنکور سراسری وجود داشته است. در این کتاب هم سعی شده علاوه بر پوشش کامل تیپ های مرسوم، تست های با ایده ی نو هم در حد امکان گذاشته شود. تست های سخت و ترکیبی نیز با علامت مخصوص شبیه قفل مشخص شده اند. در بین تست ها، سوالاتی فراتر از سطح کنکور هم وجود دارد که میتواند انگیزه ای برای دانش اموزان قوی تر باشد. تست ها از مسیر کنکور خارج نشده اند و تماما مطابق با کتاب درسى و اهداف آن است. (براساس چاپ 98)

کتاب

فصل

عنوان

تعداد تست

شیمی دهم

1

کیهان، زادگاه الفبای هستی

41

2

ردپای گازها در زندگی

64

3

آب، آهنگ زندگی

132

شیمی یازدهم

1

قدر هدایای زمینی را بدانیم

62

2

در پی غذای سالم

122

3

پوشاک، نیازی پایان ناپذیر

53

شیمی دوازدهم

1

مولکول ها در خدمت تندرستی

86

2

آسایش و رفاه در سایه شیمی

43

3

شیمی جلوه ای از هنر، زیبایی و ماندگاری

50

4

شیمی راهی به سوی آینده روشن تر

59

مجموع

712

 

 

مسائل شیمی نشر الگو

کتاب مسائل شیمی نشر الگو قصدش را در صفحه اول مقدمه به طور شفاف بیان می کند و آن هم پوشش 12 تا 18 مسئله موجود در سوالات کنکور سراسری است و مولفین ادعا می کنند که داوطلب کنکور با در اختیار داشتن این کتاب می تواند بر این مهم فائق شود و مسئله های کنکور سراسری شیمی را نیز جواب گوید. تمامی 10 فصل شیمی در دوره دهم، یازدهم و دوازدهم در یک کتاب با رویکرد مسئله گرد هم آمده اند. آموزش در این کتاب اولویت و هدف اصلی نیست و صرفا خلاصه ای از قسمتی از فصل که بار مسئله دارد در این قسمت ذکر شده است. در کنار خلاصه درسنامه بخشی تحت عنوان چگونه با مسائل موجه شویم یا چگونه آنان را حل کنیم وجود دارد که در واقع تکنیک ها و روند هایی را توضیح می دهد که داوطلب با بهره گیری آنان مسائل را در کنکور حل نماید و در کنار این قسمت نیز چند تمرین قرار گرفته که بعضا ساده نیز است و هدف آن به کار گیری و آزمایش همان روند ها و تکنیک ها است. به طور کلی این 3 بخش که کل درسنامه را در بر گرفته اند در هر کلاس مسئله بیشتر از 2 الی 3 صفحه نیستند.

شیمی خیلی سبز یا الگو

زبان این قسمت ساده و عادی است اما عامیانه و محاوره ای نیست. تمرین ها در این کتاب در قسمت کلاس مسئله ها قرار گرفته اند. یعنی هر فصل به چندین کلاس تقسیم شده و هر کلاس نیز حاوی حدود 10 مسئله است. طبقه بندی دیگری غیر از این مورد در مسائل در کتاب رخ نداده. تیپ های مختلف سوالات ذکر نشده و سطح سختی آنان نیز ذکر نشده است. اساسا بعد از هر کلاس، صرفا چندین مسئله در خصوص همان کلاس ذکر شده است. طبقه بندی خاصی از این نظر نیست. تست های کنکور سراسری در این کتاب اندک هستند. البته پس از پایان هر فصل آزمون شبیه سازی از این فصل در نظر گرفته شده است که پاسخ این آزمون در QR code  قرار گرفته است. پاسخ تشریحی تمارین نیز چیز زیادی را در بر ندارد و نکته خاصی در آن به چشم نمی خورد و صرفا یک پاسخ ساده به آن سوال است و سعی شده که بر اساس همان تکنیک هایی باشد که در درسنامه بدان پرداخته شده است. تست ها سبک جدیدی در خود ندارد و بعضا استخراج شده از تست های همین انتشارات در کتاب های دیگرش است. به گونه ای که تست های مسائل از کتب دیگر استخراج شده است و در این مجموعه قرار گرفته است. (براساس چاپ 98)

فصل

عنوان

تعداد تست

صفر

مقدمات حل مسئله شیمی

-

1

کیهان زادگاه الفبای هستی

123

2

ردپای گازها در زندگی

102

3

آب، آهنگ زندگی

129

4

قدر هدایای زمینی را بدانیم

73

5

در پی غذای سالم

180

6

پوشاک، نیازی پایان ناپذیر

88

7

مولکول ها در خدمت تندرستی

201

8

آسایش و رفاه در سایه شیمی

66

9

شیمی، جلوه ای از هنر، زیبایی و ماندگاری

60

10

شیمی راهی به سوی آینده ای روشن تر

72

مجموع

1094

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز