جواهرات طلای مورد علاقه خود را با نقره بسازیم

۱۳۹۹/۱۱/۰۴ - ۰۹:۲۲:۵۹
کد خبر: ۱۱۲۴۷۶۵
جواهرات طلای مورد علاقه خود را با نقره بسازیم
اگر قصد سفارش ساخت نقره از روی طلای خود را دارید ( نقره طرح طلا ) به سایت نقرا سر بزنید.

به گزارش برنا، دو فلز طلا و نقره جزو عناصری هستند که به راحتی شکل میگیرند؛ از این رو ازگذشته دور این دو فلز درخشان درزیورآلات استفاده میشده است، جدا از خواص طلا و نقره درخشندگی بالای این دو فلز نیز به محبوبیت آن ها اضافه کرده است، حال این دو فلز به دلیل کمیاب بودن قیمت بالایی نیز دارند. طلا درمورد قیمت پیشتاز است به گونه ای که نسبت قیمتی آن به نقره در چندین برابر میباشد. به همین دلیل است که باید به فکر ساخت بعضی از جواهرات مورد علاقه خودمان با جنس نقره باشیم.

اگر قصد سفارش ساخت نقره از روی طلای خود را دارید ( نقره طرح طلا )  به سایت نقرا سر بزنید.

ساخت نقره یا طلا

قبل از اینکه تصمیم بگیریم اکسسوری خود را با جنس طلا یا نقره بسازیم باید اطلاعات مهمی از این دو فلز بدانیم این اطلاعات شامل عیار، قالب ساخت، آبکاری و ... است که در ادامه بررسی هر کدام از آن ها می پردازیم.

عیار در مقابل عیار

فلزات نقره و طلا به طور خالص و به خودی خود نرم و انعطاف پذیر هستند از این رو در ساخت زیورالات طلا و نقره به منظور استحکام و دوام بیشتر به آنان فلزات دیگری اضافهمی کنند. به درصد خلوص این فلزان به اصطلاح عیار گفته می شود.

عیار 18 طلا به چه معناست ؟

هرچقدر عیار طلا بیشتر باشد انعطاف پذیری آن بیشتر خواهد بود. چرا که طلای خالص منعطف و نرم است به همین دلیل در قدیم برای تشخیص طلای خالصِ استخراج شده از معدن ، آن را گاز می گرفتند ، تا در صورت ماندن اثر دندانها بر روی طلا به اصل بودن آن پی ببرند.

البته این مطلب که هرچقدر جواهرات طلا خال تر باشند با کیفیت تر هستند کاملا غلط است چرا که برای بالاتر بردن کیفیت زیورآلات طلا به طلای خالص فلزات دیگری مانند مس، رودیوم، روی و ... اضافه می شود تا مقاوت طلا به شدت بالا رود.

عیار 18 به معنای 75 درصد فلز طلای خالص و 25 درصد فلزات دیگر است، عیار طلای 24 به معنای بالای 98 درصد طلای خالص و بین 0.1 الی 2 درصد فلزات دیگر است.

در انگشتر طلا، دستبند طلا و ... عبارت 750 را به صورت حک شده می بینیم که به معنای 75 درصد فلز طلای خالص یا همان 18 عیار است.

عیار 925 نقره به چه معناست ؟

عددی که بر روی دستبند ، سرویس ، انگشتر نقره و... حک شده، عدد ۹۲۵ میباشد. بروی شمش و سکه های نقره اعداد 999  و 950 نیز حک شده است، همچنین بر روی ظروف نقره اعداد 840 یا 820 را می توان مشاهده کرد.

ساخت نقره از روی طلا + نقره طرح طلا + سایت نقرا

این اعداد مربوط به عیار یا همان خلوص نقره است. عیار ۹۲۵ در اصل به معنای ۹۲/۵ میباشد، بدین ترتیب که ۹۲/۵ درصد از فلز به کار رفته در ساخت آن از نقره خالص است و ۷/۵% الباقی از فلزات دیگر  مانند مس، روی، رودیوم و ... است.

بر روی شمش یا سکه های نقره اعداد 999 یا 950 به معنای 99.9 درصد نقره و 95.0 درصد نقره خالص است در ظروف نقره نیز 84 یا 82 درصد نقره خالص منظور است.

قالب ساخت زیورآلات نقره یا طلا

هر کدام از اکسسوری های مورد علاقه ما دارای قالب ساخت مخصوص به آن طرح است، قبل از ساخت و پرداخت زیورآلات با توجه به طرحی که به طور دستی کشیده می شود و یا به طور کامپیوتری طراحی شده است از آن طرح با مواد مخصوص قالب ساخت درست میشود.

سپس فلز ذوب شده نقره یا طلا را بر رو یا درون قالب قرار می دهند تا شکل آن را به خود بگیرد.

به دلیل شباهت های زیاد دو فلز طلا و نقره، قالب های ساخت این دو بسیار شبیه به هم هستند البته در بعضی از مواقع بعضی حالات خاص قالب نقره را نمی توان همانند قالب طلا در نظر گرفت ولی در بالای 90 درصد مواقع قالب این دو فلز دقیقا همانند هم هستند.

ساخت نقره از روی طلا + نقره طرح طلا + سایت نقرا

به همین دلیل نقره جات را با عنوان نقرا طرح طلا می نامند بدین معنی که نقره ساخته شده دقیقا از قالب ساخت طلا استفاده کرده و با چشم نمی توان تشخیص درستی از طلا یا نقره بودن آن جواهر داد.

آبکاری طلا و نقره

آبکاری در اکسسوری های طلا و نقره بدین صورت است که لایه ای براق از فلزات خاص مانند ( طلا ، رودیوم ، نقره ، مس ) با روش های خاص بر روی زیورآلات قرار داده شود.

این آبکاری به درخشش انگشتر ، دستبند ، سرویس نقره و طلا و ... بسیار کمک می کند و باعث براقیت بیشتر آنان می شود.

به طور کلی آبکاری طلا سفید یا رودیم بر روی نقره ماندگاری بالای 6 سال دارد ولی آبکاری رودیوم بر روی طلا 18 عیار یا همان طلای زرد در حدود 1 الی 2 سال است.

همچنین آبکاری طلای زرد بر روی نقره در حدود یک الی دو سال است و پس از مدتی لازم است مجدد آبکاری شود.

در نتیجه اگر قصد خرید زیورآلات سفید را دارید نقره با آبکاری طلا سفید ( نقره طرح طلا ) را انتخاب کنید و اگر قصد خرید طلای زرد را دارید طلا 18 عیار را انتخاب نمایید.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد سفارش ساخت نقره طرح طلا از روی جواهرات طلا به فروشگاه اینترنتی نقرا سر بزنید.

NOGHRA.COM

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز