لوله پلی اتیلن چیست و دلیل محبوبیت گسترده آن در چیست؟!

۱۳۹۹/۱۱/۱۱ - ۰۹:۱۴:۲۶
کد خبر: ۱۱۲۸۶۳۷
لوله پلی اتیلن چیست و دلیل محبوبیت گسترده آن در چیست؟!
انوع لوله پلی اتیلن (لوله تک جداره، دو جداره و ...) این روزها به یکی از پر کاربردترین ابزار و وسایل ساختمانی تبدیل شده است.

به گزارش برنا، انوع لوله پلی اتیلن (لوله تک جداره، دو جداره و ...) این روزها به یکی از پر کاربردترین ابزار و وسایل ساختمانی تبدیل شده است که به دلیل کارآیی بالای آن، تولید کنندگان انواع لوله پلی اتیلنی، هر روز و هر روز با افزایش درخواستهای ویژه رو به رو شده‌اند. بنابراین اگر شما هم مشتاق به کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع لوله پلی اتیلن بوده و مایلید که پیش از اقدام به خرید این نوع از لوله‌های پرکاربرد نکات مهمی درباره آن بدانید، حتما تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید و خواندن هیچ یک از قسمت‌های این محتوا را از دست ندهید.

لوله پلی اتیلن چیست و استفاده از آن چه مزایایی دارد؟

لوله پلی اتیلن لوله‌ای سخت و در عین حال سبک و دارای ساختاری با مقاومت بالاست که سطح داخلی و خارجی صافی دارد. از مزایای استفاده از لوله پلی اتیلن این است که حمل و نقل این نوع از لوله‌ها به حداقل تجهیزات نیازمند است و به سادگی می‌توان در موقعیت‌های مختلف از آن استفاده نمود.

بدنیست بدانید که از انواع لوله پلی اتیلن می‌توان در آبیاری مزارع و باغات استفاده کرد و یا می‌توان آن را در شهری سردسیری روی سطوح یخ قرار داد. حتی می‌توانید برخلاف لوله‌های آهنی، بدون ترس از خوردگی و زنگ زدگی آن، لوله پلی اتیلن را در محیطی مرطوب و باتلاقی هم مورد استفاده قرار داد؛ چرا که لوله‌های پلی اتیلن که با نام تجاری HDPE نیز شناخته می‌شوند، از هر گونه آسیب ناشی از زنگ زدگی و خوردگی دور بوده و البته مقاومت خوبی هم در برابر آب نمک و فاضلاب شهری و فاضلاب صنعتی دارند. حال می‌توان بیشتر از قبل به این نکته توجه داشت که چرا این مدل از لوله‌ها تا این میزان گسترده، طرفداران فراوانی در سرتاسر جهان و البته در میان صاحبان صنایع دارند!  

مواد تشکیل دهنده انواع لوله پلی اتیلن

اما واقعا رمز و راز این لوله شگفت انگیز چیست که این حجم از مزایا را با خود به همراه دارد؟ لوله‌ای که هم سبک است و هم مقاوم، هم در شرایط برودت سنگین و یخ قابل استفاده است و هم در مرداب، هم در رطوب زنگ نمی‌زند و هم در برابر فاضلاب صنعتی و شهری مقاومت دارد!

در پاسخ میتوان گفت که شاید عدم استفاده از گرانول و جنس خاص مواد پلی اتیلنی به کار رفته در این لوله ها، این میزان از مزایا را برای آن به ارمغان آورده است. البته که این همه‌ی مزایای این متریال خاص نیست و در ادامه به بررسی ویژگی‌های مختلف انواع لوله پلی اتیلن خواهیم پرداخت.

لوله پلی اتیلن دوجداره

انواع لوله پلی اتیلن

لوله‌های پلی اتیلن با قیمت‌های مختلف و مشخصات فنی متفاوتی به بازار عرضه می‌شوند و هر مشتری بایستی پس از نیازسنجی دقیق و اینکه کدام نوع و اندازه از لوله پلی اتیلن برای او کاربرد دارد، نسبت به خرید آن اقدام کند. اگر در مسیر نیازسنجی و شناخت لوله مناسب دچار مشکلات جدی در تصمیم گیری هستید، حتما به یک مجموعه معتبر مانند هلدینگ صنایع برتر مراجعه کنید تا با مشور کارشناسان متخصص آن مشورت نموده و با خاطری آسوده، به بهترین گزینه ممکن دست یابید.

به یاد داشته باشید که مشورت با برخی مراکز غیرمعتبر و مغازه دارهای حاضر در بازار که تنوع جنس بسیار محدودی برای عرضه دارند، ممکن است شما را به خرید محصول موجود در انبار آن مرکز یا مغازه برساند؛ و نه محصول مورد نیاز شما! و این بدان معناست که هم راندمان کاریتان به میزان قبال توجهی کاهش پیدا می‌کند و هم ممکن است با ضررهای مالی جبران ناپذیری رو به رو شوید!

همچنین بایستی بدانید که لوله‌های پلی اتیلنی در حالت کلی به دو دسته لوله پلی اتیلن تک جداره و لوله پلی اتیلن دوجداره یا لوله کاروگیت تقسیم بندی می‌شوند. هر یک از این لوله‌ها در پروژه‌های مختلفی کاربرد داشته و برای مصارف مختلفی بایستی خریداری شوند؛ که در ادامه به طور خلاصه به آن خواهیم پرداخت.

هر آنچه باید از لوله تک جداره بدانید!

لوله پلی اتیلن تک جداره که تحت عنوان لوله تحت فشار نیز شناخته می‌شود، بیشتر در مصارف سبکی همچون انتقال آب و فاضلاب و یا زهکشی در کشاورزی و البته حفاظت از کابل‌های انتقال برق و مخابرات مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع از لوله‌های پلی اتیلنی در فشارهایی میان 2 الی 40 اتمسفر تولید می‌شوند و بسته به مواد اولیه آن و همچنین قطر و ضخامت لوله کاربری لوله هم متفاوت خواهد بود؛ به طوری که با تغییر میزان درصد مواد پلیمری و ترکیبات سازنده‌ی آن، می‌توانند برای کاربردهای مختلفی آماده و پرداخته شوند.

از جمله ویژگی‌های مهمی که لوله پلی اتیلن تک جداره را به یک انتخاب محبوب تبدیل کرده است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وزن پایین و راحتی در حمل و نقل
  • مقاوم بودن در مقابل خوردگی و تاثیرگذاری انواع مواد شیمیایی بر روی آن
  • مقاومت قابل توجه در مقابل گرما و حرارت؛ حتی تا دمای 80 درجه سانتیگراد!
  • مقاومت در برابر سطوح یخی و سرما تا دمای زیر 70 درجه سانتیگراد زیر صفر (جلوگیری از ترکیدگی حاصل از برودت شدید)
  • مقاومت در برابر اشعه آفتاب و عناصر ازن
  • مقاومت در برابر ضربه و یا فشار بالا تا 16 اتمسفر
  • نصب بسیار راحت و آسان و بهره گیری از انواع اتصالات متنوع در پروسه‌ی نصب

لوله پلی اتیلن دوجداره

مزایای لوله پلی اتیلنی دوجداره

لوله‌های پلی اتیلن دوجداره که البته به آنها لوله ثقلی هم گفته می‌شود، بیشتر در صنایع سنگین و بزرگی چون انتثالهای حجیم و عظیم آب و فاضلاب (عمدتاَ برای هدایت به تصفیه خانه‌های شهری) کاربرد دارند. بد نیست بدانید که  لوله پلی اتیلن دوجداره توانایی تحمل کردن فشار خارجی زیادی داشته و می‌تواند در برابر نیروهای سطحی و ترافیکی هم مقاومت کند. از ویژگی‌های مهم لوله پلی اتیلن دوجداره باید به قیمت پایین تر آن نسبت به لوله تک جداره اشاره کرد. همین امر هم سبب شده این نوع از لوله بتواند جایگاه خود را در صنایع مختلف پیدا کندو در بهینه سازی مالی صنایع و کارخانجات نقش مهمی را ایفا نماید.

همچنین بایستی به این نکته نیز اشاره کرد که امروزه از لوله پلی اتیلن دوجداره در پل سازی و راهسازی به شکل فراوانی استفاده می‌گردد. البته لوله پلی اتیلن دو جداره را به نوعی هم خانواده با لوله کاروگیت و یا اسپیرال هم می‌نامند که دارای تکنولوژی تولید یکسانی بوده و فقط در قالب اکستروژن با یکدیگر متفاوت هستند.

اتصالات متنوع لوله پلی اتیلن و آسودگی خیال کاربر

شاید در گذشته بارها با معضل لوله کشی در سطوح ناهموار و دارای پستی و بلندی مواجه شده باشید. اینجاست که نبود اتصالات متنوع و کاربردی کار را برای کاربر سخت تر هم می‌کند. اما انواع مختلف لوله پلی اتیلن اتصالاتی بسیار گوناگون دارند و از این جهت کار لوله کشی در هر سطح ناصافی هم به راحتی انجام می‌شود.

لوله پلی اتیلن دوجداره

هلدینگ برتر؛ یک پیشنهاد شگفت انگیز برای خرید لوله پلی اتیلن

حال که اطلاعات مهمی درباره لوله پلی اتیلن و انواع آن و همچنین کاربردهایش ذکر شد، شاید مهم ترین سوال این باشد که لوله مناسب را از کجا تهیه کنیم تا از جهت کیفیت ساخت و کیفیت مواد تشکیل دهنده آن، خیالی آسوده داشته باشیم؟

مجموعه معتبر و با سابقه هلدینگ صنایع برتر همان جایی است که می‌توانید با مراجعه به آن از میان دنیایی از انتخابهای گوناگون در راستای خرید انواع لوله پلی اتیلن، بهترین تصمیم ممکن را اتخاذ کنید. تنوع بالای محصولات این مجموعه در کنار بهره گیری از طراحان و کارشناسانی مجرب و متعهد و البته تیم مشاوره‌ی کارآموزده، همه و همه در نهایت منجر به این خواهد شد که بسته به کاربری و نیاز مورد نظر خود، بهترین انتخاب و البته بهترین خرید ممکن را داشته باشید.

لوله پلی اتیلن دوجداره

البته مجموعه هلدینگ صنایع برتر (holding-bartar.com) هیچگاه به حضور قدرتمند در یک حوزه قانع نبوده و کنار عرضه لوله پلی اتیلن، محصولات گوناگون دیگری را نیز در حوزه تجهیزات آب و فاضلاب (برجهای خنک کننده، پکیج تصفیه فاضلاب، لوله منهول، ازن ژنراتور و ... ) عرضه می‌کند. به جهت اطلاع از این محضولات گسترده، می‌توانید با مراجعه به وب سایت این مجموعه با محصولات آشنا شده و برای دریافت اطلاعات تکمیلی و شرایط خرید عالی و مقرون به صرفه، با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل نمایید. البته که مقالات کاربردی سایت هلدینگ صنایع برتر را هم فراموش نکنید؛ جایی که می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره انواع لوله پلی اتیلن و سایر محصولات این مجموعه کسب کنید.

ما تا آخرین گام، دلسوزانه همراه شما و کسب و کارتان خواهیم ماند...

شماره های تماس: ۸۶۱۲۷۲۳۲ - ۰۹۱۲۹۵۴۶۷۰۲

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز