مقایسه مهاجرت به کانادا و آمریکا

۱۳۹۹/۱۱/۲۰ - ۱۰:۵۹:۴۵
کد خبر: ۱۱۳۳۹۸۹
مقایسه مهاجرت به کانادا و آمریکا
در این نوشتار تصمیم داریم تا شما را با شرایط و طرق مهاجرت به دو کشور مشهور و بی اغراق محبوب بین ایرانیان، یعنی کانادا و آمریکا آشنا کنیم.

به گزارش برنا، در این نوشتار تصمیم داریم تا شما را با شرایط و طرق مهاجرت به دو کشور مشهور و بی اغراق محبوب بین ایرانیان، یعنی کانادا و آمریکا آشنا کنیم. هر دو کشور به دلایل مختلفی میان ما ایرانیان برای مهاجرت و اخذ اقامت دوست داشتنی هستند؛ زبان رسمی انگلیسی ، برخورداری از آزادی و بسترهای پیشرفته صنعتی ، رفاه بالا ، نظام آموزشی پیشرفته و مترقی و ... تنها تعداد کمی از دلایل عدیده ی محبوبیت این دو کشور نه تنها میان ایرانیان بلکه در سرتاسر جهان می باشد. با ما همراهی بفرمایید تا راههای اخذ « اقامت آمریکا » و « کانادا » آشنا نموده و تا شما را با قوانین جدید آنها آشنا نماییم. شما عزیزان به جهت کسب اطلاعات جزئی تر مهاجرتی می توانید با کلیدواژه « ملکپورلا » به آپدیت ترین مقالات دستیابی پیدا کنید؛ بعنوان مثال اگر به دنبال شرایط مهاجرت به آمریکا هستید، می توانید در گوگل با کلیدواژه « شرایط مهاجرت به آمریکا + ملکپورلا » به آنچه اطلاعات جدید هست برسید.

راههای مهاجرت به آمریکا

همانطور که میدانید تا پیش از اتمام ریاست جمهوری ترامپ، مهاجرت ایرانیان و شهروندان 6 کشور دیگر به آمریکا Ban یا به اصطلاح ممنوع شده بود و تنها عده ای خاص مانند دانشجویان و محققان می توانستند برای اخذ ویزای آمریکا اقدام کنند آنهم با ریسک تقریبا بالا! با پایان دوره ریاست جمهوری ترامپ و روی کارآمدن بایدن ، در اولین روز از سکان داری آمریکا ، قانون تراول بن ترامپ لغو و نتیجتا ممنوعیت سفر و مهاجرت شهروندان 7 کشور به ایالات متحده برداشته شد و بدین وسیله ایرانیان نیز می توانند به جهت اخذ ویزای آمریکا برای مهاجرت به این کشور اقدام نمایند. اما سوال اینجاست که چه روشهایی برای مهاجرت به ایالات متحده وجود دارد و شرایط این روشها چیست؟

اتباع خارجی به طور کلی از 7 طریق قادرند به غالب کشورهای جهان مهاجرت کنند؛ که در این بخش به بررسی شرایط این روشها برای کشور ایالات متحده آمریکا خواهیم پرداخت:

1 . مهاجرت به آمریکا از طریق تولد فرزند

اساسی ترین و پایه ترین روشی که می تواند منجر به اخذ تابعیت و شهروندی یک کشور شود؛ تولد می باشد. اما با توجه به قوانینی که در سطح بین الملل وجود دارد همه کشور در این زمینه تابع قوانین یکسانی نیستند. برخی ها تابع اصل خاکند و برخی دیگر تابع اصل خون. بد نیست بدانید شما در صورتی می توانید از طریق به دنیا آوردن فرزندتان در یک کشور، اقامت و تابعیت آن را بدست آورید که آن کشور تابع اصل خاک باشد. در ابتدای دوران آقای بایدن ، آمریکا همچنان تابع اصل خاک است و شما می توانید با به دنیا آوردن فرزندتان در خاک این کشور برای او تابعیت بگیرید که البته در این زمینه قوانین خاص و استثنائاتی وجود دارد و شرح مبسوطی دارد که در حوصله این مقاله نمی گنجد.

2 . مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج با یک سیتیزن آمریکایی

یکی دیگر از روشهای اخذ اقامت و نهایتا شهروندی ایالات متحده، ازدواج با یک شخص آمریکایی است. توصیه اکید این است که از ازدواج صوری تنها و صرفا به جهت اخذ اقامت یا شهروندی آمریکا بپرهیزید؛ زیرا اگر از غیر انسانی بودن این عمل بگذریم؛ سخت گیری های قانونی و تشخیص ازدواج های صوری توسط اداره مهاجرت آمریکا شدت گرفته و چنانچه آنها متوجه این قضیه شوند، تا آخر عمر گرفتار خواهید بود و مجرم شناخته می شوید. اما اگر یک کیس واقعی ازدواج در آمریکا دارید می توانید از طریق ویزای نامزدی آمریکا یا ویزای K1 برای ورود به خاک آمریکا اقدام نمایید و پس از آشنایی بیشتر با کیس تان اقدام به ازدواج نموده و پس از چند سال زندگی واقعی و مشترک به شهروندی ایالات متحده دست یابید.

3 . پناهندگی به آمریکا

یکی از روشهای غیر قانونی است که به هیچ عنوان توصیه نمی گردد؛ پیشنهاد اکید ما این است که از راههای قانونی مهاجرت نمایید.

4 . مهاجرت از طریق تحصیل به آمریکا

دیگر جای هیچ شک و شبهه ای نیست که بهترین دانشگاههای جهان در ایالات متحده واقع شده اند؛ نظام آموزشی این کشور اگر چه مانند برخی کشورهای اروپایی نظیر آلمان ، اتریش ، فرانسه و نروژ رایگان نیست اما بسیار مترقی و در سطح دنیا بی نظیر است. حتما شنیده اید که برخی از فارغ التحصیلان دانشگاههای این کشور در سمت های بزرگ رهبری در سطوح مختلف جهانی متصدی هستند. لکن در نظر داشته باشید که تحصیل در آمریکا رایگان نیست و مشمول هزینه است؛ مگر در صورت اثبات رزومه بسیار قوی دانشجوی متقاضی و اخذ فول فاند. ویزایی که دانشجویان بین المللی می توانند به جهت ورود به ایالات متحده برای تحصیل استفاده نمایند ویزاهای سری F و M هستند که هر کدام برای انواع درخواست های مختلف تحصیل و تحقیق به متقاضیان اعطاء می گردد. در زیر لیست برترین دانشگاههای آمریکا خدمت شما عزیزان ارائه گردیده است :

دانشگاههای برتر آمریکا

Stanford University

Harvard University

دانشگاه ییل آمریکا

California Institute of Technology (CalTech)

Massachusetts Institute of Technology(MIT)

دانشگاه کالیفرنیا ، برکلی

University of Texas

Arizona state university

University of north Carolina charlotte

نکته بسیار مهم در خصوص اخذ ویزای تحصیلی آمریکا این است که گپ تحصیلی فرد متقاضی به جهت اخذ ویزا بسیار حائز اهمیت است و اگر فاصله زمانی گرفتن آخرین مدرک تا تصمیم به اخذ ویزای دانشجویی آمریکا بیش از 4 یا 5 سال باشد؛ احتمالا ریجکتی ویزای شما بسیار بالاست.

5 . مهاجرت از طریق کار به آمریکا

انواع ویزای کاری برای مهاجرت به آمریکا توسط اداره مهاجرت این کشور اعلام شده است که شما می بایست بر اساس نوع فعالیت شغلی تان می توانید یکی از این ویزاها را اخذ نمایید. بطور کلی برای مهاجرت کاری به آمریکا می بایست از یک کارفرمای حقیقی یا حقوقی در این کشور job offer‌ داشته باشید. برای این منظور می توانید از موسسات و وبسایت های کاریابی در آمریکا کمک بگیرید. دو نکته بسیار مهم که برای مهاجرت کاری به یک کشور باید در نظر داشته باشید بررسی مشاغل مورد نیاز و همچنین نرخ بیکاری آن کشور است. لیست مشاغل مورد نیاز این کشور را می توان از سایتهای معتبر کاریابی این کشور جویا شوید.

6 . مهاجرت به آمریکا از طریق سرمایه گذاری

یکی دیگر از روشهای مهاجرت به ایالات متحده سرمایه گذاری است. اما دقت داشته باشید که هر نوع سرمایه گذاری منجر به اخذ گرین کارت و نتیجتا شهروندی آمریکا نخواهد شد. در حال حاضر سرمایه گذاری و کارآفرینی به مبالغ 900 هزار دلار و 1 میلیون 800 هزار دلار تحت عنوان ویزای EB5 منجر به اخذ گرین کارت این کشور می شود.

7 . مهاجرت اشخاص خاص ، هنرمندان و ورزشکاران به آمریکا

افرادی که تحت عناوین و در زمینه های  مختلف در سطح بین الملل حائز شهرت هستند یا جوایز ملی و بین المللی دریافت نموده اند، اعم از قهرمانان ورزشی ، هنرمندان یا محققینی که در زمینه های خاص و ... به موفقیت دست یافته اند می توانند تحت سری ویزاهای EB1 ، O‌ و P جهت اخذ اقامت و نهایتا گرین کارت آمریکا اقدام کنند.

در بالا به شرح کلی راههای مهاجرت به آمریکا پرداختیم و شما را با این روشهای مهاجرتی تا حدودی آشنا نمودیم. این قوانین ممکن است آپدیت شده و تغییر یابند؛ لذا به شما پیشنهاد می کنیم بمنظور آشنایی دقیق با به روز ترین قوانین به وبسایت رسمی اداره مهاجرت به آدرس USCIS.GOV یا چناچه تمایل دارید این قوانین بصورت فارسی و ترجمه شده دسترسی داشته باشید به وبسایت malekpourlaw.com‌ مراجعه کنید.

مقایسه مهاجرت به کانادا و آمریکا

شرایط مهاجرت به کانادا

برای مهاجرت به کانادا نیز همین 7 روش وجود دارد و از آنجایی که هر دو کشور از قوانین حقوق بین المللی Common Law‌ پیروی می کنند؛ قوانین کانادا نیز شبیه به قوانین ایالات متحده در روشهای مختلف مهاجرتی است. (این نکته را در نظر داشته باشید که در ایالات کبک کانادا از آنجایی که در آن قوانین فرانسه جا افتاده است لذا از قوانین Civil Law پیروی می نماید).

خاطر نشان می گردد که شرایط هر روش مهاجرتی در دو کشور در جزئیات و پلن های محلی ممکن است دچار تغییر شوند. بعنوان مثال پلن های سرمایه گذاری در کانادا از 100 هزار دلار به بالا شروع می شود و هزینه های مورد نیاز به جهت اخذ اقامت سرمایه گذاری در ایالات مختلف کانادا مختلف است؛ لکن قوانین اساسی و بنیادین نظیر قانون اعطای تابعیت از طریق تولد در هر دو بر اساس خاک است.

نکته بسیار مهم که یکی از تفاوت های اساسی در شرایط مهاجرت به هر دو کشور است این است که :

ویزاهای آمریکا بصورت Subjective‌ صادر می گردند؛ اما ویزاهای کانادا بصورت Objective ؛ به این معنی که در پروسه اخذ ویزای آمریکا نظر قطعی و نهایی را آفیسر صدور ویزا صادر می نماید و بر همین اساس، اگر تمام مدارک و شرایط شما کامل و بی نقص به سفارت ارائه گردد آفیسر به هر دلیلی می تواند درخواست ویزای شما را ریجکت نماید. اما در پروسه اخذ ویزاهای کانادا بر اساس امتیازات یا چیدمان درست مدارک، احتمال موفقیت در درخواست ویزا بسیار بالاست و آفیسر بر اساس یک سری چارچوب ها می تواند درخواست شما را رد نماید که آنهم قابلیت طرح دعوی یا تجدید نظر را دارد. بنابرین از این منظر نیز شرایط مهاجرت به کانادا سهل تر می کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز