تعویض باتری ماشین در محل

۱۳۹۹/۱۱/۲۷ - ۱۱:۴۰:۱۷
کد خبر: ۱۱۳۷۵۷۲
تعویض باتری ماشین در محل
در این مقاله می خواهیم به نکات مهم درباره باتری ماشین بپردازیم، این مطلب توسط کارشناسان کیان باتری نوشته شده است که امیدواریم برای شما مفید واقع شود.

به گزارش برنا، واضح است که یکی از قسمت‌های مهم الکتریکی ماشین باتری آن است، در گذر زمان انواع مختلف باتری ماشین طراحی شده اند که هر یک دارای مزایا و معایب خاص خود هستند.

در این مقاله می خواهیم به نکات مهم درباره باتری ماشین بپردازیم، این مطلب توسط کارشناسان کیان باتری نوشته شده است که امیدواریم برای شما مفید واقع شود.

بسیار خوب است که درمورد هریک از اجزای ماشین خود اطلاعاتی داشته باشید تا در صورت بروز هرگونه مشکل حداقل تاحدودی دریابید مشکل از کدام بخش می تواند باشد.

باتری ماشین یکی از مهم ترین اجزای ماشین به شمار می رود، سیستم برقی یک اتومبیل کار نمی کند مگر اینکه باتری شما به درستی عمل کند.

وظایف باتری خودرو

  1. تولید و انتقال انرژی مورد نیاز استارت و سیستم جرقه زن جهت روشن شدن خودرو
  2. کمک به تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز مورد نیاز خودرو
  3. تولید انرژی الکتریکی مورد نیاز اجزای خودرو زمانی که دینام به تنهایی از پس این کار برنیاید.

دلایل خرابی باتری خودرو

باتریهای اتومبیل به منظور ایجاد جریان استارت اولیه با آمپر بالا (high initial cranking amp) معمولاً برای 5 تا 15 ثانیه برای روشن کردن موتور به صورتی خاص طراحی شده اند. یک باتری با کیفیت خوب در صورت نگهداری مناسب حدود 2 سال می تواند کار کند. هدف اولیه استفاده از باتری استارت زدن، تثبیت انرژی و تهیه نیروی کافی برای جرقه زدن، روشنایی و دیگر مصرف کننده هایی است که به مقدار انرژی بیشتر از ظرفیت سیستم شارژ نیازمندند؛ برای مثال در موقعی که موتور کار نمی کند.  در مرحله بعد باتری اتومبیل، توان الکتریکی سیستم را در موقعی که سیستم شارژ فعال نیست، فراهم می کند. سن یک باتری به ریزش مواد فعال صفحات آن در اثر انقباض و انبساط این صفحات که در طول فرآیند شارژ و دشارژ اتفاق می افتد بستگی دارد.

تعویض باتری ماشین در محل

دشارژ عمیق، گرما و لرزش مراحل تخریب آن را تسریع می کنند و عاقبت رسوب تشکیل می شود و سبب اتصال کوتاه می گردد. از دیگر عوامل اصلی تخریب باتری ها، سولفاته شدن آنهاست. هنگامی که باتری ها به صورت دشارژ یا برای بیشتر از 6 ماه انبار شوند. سولفات سرب صفحات را سخت و چگال می کند و توانایی شارژ شدن باتری کاهش می یابد و یا به طور کلی از بین می رود و مواد فعال صفحات، دیگر قابلیت تحمل جریان دشارژ را ندارند و باتری از کار خواهد افتاد. تحقیقات اخیر نشان داده در هوای گرم (بدترین محیط برای کار باتری) میانگین طول عمر یک باتری اتومبیل با کیفیت خوب به نصف کاهش می یابد. استارت زدن بیجا (Slow Cranking) خصوصاً در هوای سرد مشخصه خوبی است که نشان می دهد باتری در حال خراب شدن است و این باتری باید تست شود. دشارژ عمیق باتریها معمولاً در زمان های نامناسب برای مثال بعد از روشن کردن خودرو توسط اتصال باتری به باتری (start jump) اتفاق می افتد، متآسفانه اغلب فروشنده های باتری، چگونگی تست یا شارژ صحیح باتری را نمی دانند.

دلایلی که برای شارژ نشدن باتری می‌توان به آن‌ها اشاره کرد موارد زیر هستند:

  • پس از خاموش کردن خودرو و خروج از آن، فراموش کردید که چراغ‌ها را خاموش‌کنید. روشن بودن چراغ‌ها و هر وسیله‌ی دیگری که از انرژی باتری خودرو استفاده کند موجب تخلیه‌ی آن می‌شود.
  • وجود مشکلی مکانیکی در سیستم شارژ که هنگامی‌که خودرو روشن است و رانندگی می‌کنید باتری شارژ نمی‌شود.
  • وجود قطعه‌ای پارازیتی بر روی باتری یا سرباتری‌ها که موجب اختلال در برق‌رسانی می‌شود.
  • شاید باتری شما عمر خود را کرده است و باید تعویض شود، به همین سادگی.
  •  
  • تعویض باتری ماشین در محل

    همیشه مهمترین مسئله در زندگی شهری استفاده بهینه و درست از زمان بوده. همه ما همیشه سعی کرده ایم راه هایی را انتخاب کنیم که در کوتاه ترین زمان بیشترین بازدهی را داشته باشند.

    اما فک کنید در این گیرودار اهمیت زمان و کمبود وقت همیشگی، صبح یک روز پرکار خودروتان روشن نشود، یا بعد از طی مسیر کوتاهی شما را در میانه راه جا بگذارد.

    در این زمان بهترین و سریعترین راه تماس با کیان باتری است که بتواند به سرعت مشکل خودروتان را بطرف کند.

    تعویض باتری ماشین در محل

کجا باتری خودروتان را عوض کنید؟

اکنون با ظهور اینترنت و شرکت های استارت آپ میتوانید در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید و به سادگی در عرض چند دقیقه برای خودروی خود باتری مناسب سفارش دهید. کیان باتری به عنوان یک استارت آپ تخصصی  در زمینه ارائه انواع باتری خودرویی و صنعتی به فعالیت می پردازد. شما میتوانید در هر ساعت از شبانه روز با تماس با شماره تلفن 02188200200  و یا مراجعه آنلاین به وبسایت KianBattery.com  از خدمات این مجموعه استفاده نمایید. فعلا این خدمات در سطح شهر تهران ارائه می شود اما در آینده به سایر شهرهای ایران نیز گسترش پیدا خواهد کرد.

سفارش باتری به دو صورت امکان پذیر میباشد:

۱- ثبت سفارش به صورت تلفنی با تماس با شماره تلفن شبانه روزی  02188200200  

۲- ثبت سفارش به صورت اینترنتی با مراجعه به وبسایت KianBattery.com

کارشناسان مرکز پیام کیان باتری به صورت شبانه روزی آماده ارائه مشاوره فنی به همه هموطنان گرامی میباشند.

همانطور که گفته شد کیان باتری علاوه بر باتری های خودرویی، در زمینه باتری صنعتی و یو پی اس هم فعالیت دارد.

یو پی اس یک سیستم مجهز به مدار هوشمند قطع و وصل است. کار این سیستم این است که در هنگام قطع برق، انرژی حاصل از باتری یو پی اس UPS را در کسری از ثانیه بطور اتوماتیک وارد مدار می کند تا با انرژی ذخیره شده در باتری، برق مورد نیاز را بمدت ۲ تا ۴ و گاها تا ۸ ساعت تامین کند. بسیاری از سیستم های مخابراتی، نظامی، ایمنی و حفاظتی، بانکی، پزشکی و آزمایشگاهی، سرور ها و دیتا سنترها به سیستم تامین انرژی بدون وقفه نیاز دارند. در واقع هدف انحصاری باتری یو پی اس دادن زمان بیشتر به کاربر در هنگام قطعی منبع اصلی برق جهت اجرای دو کار مهم و اصلی است:

  • ذخیره و ایجاد بک آپ برای کارهایتان.
  • خاموش کردن کامپیوتر و سایر تجهیزات برقی جهت جلوگیری از آسیب.

باتری یو پی اس علاوه بر محافظت از دستگاه های متصل، در برابر خرابی های ناشی از نوسانات برق، به حفاظت اطلاعات آن دستگاه ها نیز کمک می کند و در صورت قطع برق با تامین انرژی مورد نیاز باعث جلوگیری از ایجاد وقفه در کارکرد آنها می شود. در مورد پارامترهای انتخاب باتری با کیفیت می توان مورد زیر را نام برد:

  • میزان بازدهی
  • تکنولوژی ساخت
  • وزن باتری
  • طول عمر یو پی اس (ups)

باتری سیلد اسید در موارد زیر هم استفاده میشود:

  • آسانسور
  • ویلچر برقی
  • لیفتراک
  • سیستم های خورشیدی و سولار

 همچنین خرید باتری فرسوده خودرویی یا داغی باتری، بازیافت باتری فرسوده، خرید ضایعات باتری یو پی اس، تعویض باتری فرسوده با باتری هم خدمات دیگری از مجموعه کیان باتری است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز