لبخند خود را همانگونه که میخواهید طراحی کنید!

۱۳۹۹/۱۱/۲۸ - ۱۲:۲۸:۱۲
کد خبر: ۱۱۳۸۲۷۱
لبخند خود را همانگونه که میخواهید طراحی کنید!
دکتر نوشین نصیری ندوشن، جراح و دندانپزشک زیبایی، فارغ التحصیل رشته دندانپزشکی عمومی، فلوشیپ ایمپلنت و همچنین عضو آکادمی دندانپزشکی زیبایی آمریکا است و از سال ۱۳۸۱ به صورت حرفه ای در زمینه ی دندانپزشکی زیبایی مشغول به فعالیت بوده و از سال ۱۳۹۸ به صورت تخصصی وارد حوزه ی دندانپزشکی دیجیتال شده اند.

به گزارش برنا، ممکن است برخی از افراد به دلیل دندان‌های نا منظمی که دارند به هنگام خندیدن مجبور باشند دست خود را جلوی دهان قرار دهند یا هرگز به دلیل زیبا نبودن دندانبه راحتی نمیخندند. البته که مشکل این افراد فقط خندیدن نیست و طبیعی است که برای صحبت کردن نیز دچار مشکل شده باشند. لبخند زیبا و داستن دندان‌هایی منظم برای  افرادی که ارتباط بالایی با ارباب رجوع دارند و مدام در حال مذاکره هستند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا میزان اثرگذاری در مذاکره  را افزایش میدهد.  اصلاح طرح لبخند به معنای دست یافتن به تغییرات بسیار چشم گیر در فرم لثه، فاصله دندان، طول و تاح دندان و سفید کردن رنگ دندان است. هماهنگی که در بین اجزای مختلف صورت ایجاد میشود مخصوصا در بخش دهان و زیبایی اجزای مختلف آن میتواند موجب به وجود آمدن لبخند زیبایی شود. یک لبخند ایده‌آل لبخندی است که شامل دندان‌های منظم، براق بودن دندان، سفید بودن رنگ دندان، زیبایی لثه‌ها، تناسب بین لب و دندان، طول دندان بلندتر میشود. همه این فاکتورهای زیبایی لبخند و صلاح طرح لبخند با استفاده از طراحی لبخند دیجیتال امکان پذیر است.

امروزه با پیشرفت علم دندانپزشکی به راحتی میتوانید با استفاده از روش‌های مختلف اصلاح طرح لبخند انجام دهید.با استفاده از تکنولوژی DSD یا به عبارتی طراحی لبخند دیجیتال میتوان به پزشک به بیمار متقاضی کمک کرد تا اطمینان خاطر از زیبایی خود را کسب کنند. ممکن است برای شما سوال باشد که DSD چگونه عمل میکند؟ روند کاری به این صورت انجام میشود که اسکن یا قالب دهان بیمار گرفته میشود سپس یک مجموعه عکس نیز از نماهای متفاوت از چهره فرد متقاضی نیز تهیه میشود سپس قالب تهیه شده و عکس‌ها به لابراتورار دیجیتال ارسال میشود. پس از آنکه لابراتورا چند مدل مختلف طراحی کرد آنها را برای پزشک ارسال میکند تا بیمار و پزشک نتایج کار را بررسی نموده و در صورتی که از طرحی رضایت کامل داشت آن را برای بار آخر به لابراتورا دیجیتال ارسال کنند تا طراحی نهایی انجام شود.

دکتر نوشین نصیری در این باره می گوید:

با کمک جدیدترین فناوری دندانپزشکی دیجیتال (CAD-CAM)، امکان انجام تمامی خدمات دندانپزشکی به شیوه‌ای کاملا مدرن فراهم شده است. نخست با کمک اسکنر داخل دهانی، از دهان و دندان‌ها با دقت بسیار بالا (در حد میکرون) تصاویر سه‌بعدی تهیه می‌کنیم. و سپس امکان ساخت انواع ونیر سرامیکی، روکش، پروتزهای دندانی و اوردنچر با فناوری دیجیتال و ساخت سه‌بعدی فراهم می شود.

دو نوع اصلی طراحی لبخند

اغلب اصلاح طرح لبخند به دو صورت در یک کلینیک دندانپزشکی دیجیتال انجام میشود. انتخاب هر یک از مواردی که ذکر خواهد شد بستگی به سلیقه بیمار و تشخیص پزشک دارد اما اغلب انجام هر دو برای فرد امکانپذیر است. دو نوع طرح لبخندی که استفاده میشود عبارت است از:

  • طرح لبخند طبیعی: در استفاده از این روش از لمینت دندانی با رنگ‌های طبیعی استفاده شده و اندازه دندان‌ها ممکن است در دو سمت قوس یکسان نباشد. البته منظور از یکسان نبودن این است که فرم و حالت لبه دندان نیش در دو سمت فک با یکدیگر تفاوت داشته باشد. اغلب از این روش افرادی استفاده میکنند که میخواهند حالت دندان‌هایشان کاملا طبیعی باشد و هیچکس متوجه تغییری که در دندان‌‌های خود ایجاد کرده‍‌اند نشود.
  • طرح لبخند فشن یا مد: این روش همان مدلی است که اغلب بازیگران ایرانی و خارجی و سلبریتی‌ها از آن استفاده میکنند. این روش اغلب از رنگ سفید برای دندان استفاده میکند تا زیبایی و نظم دندان‌ها به خوبی مشخص شود. در این روش دندان‌های جلویی باید کمی حالت خرگوشی مانند پیدا کنند و برجسته تر باشند. هر دو سمت فک باید مانند دیگری قرینه باشد. البته برخی به این نوع طرح لبخند، لبخند هالیوودی نیز میگویند که مناسب برای افرادی هست که میخواهند یکسری تغییرات کاملا چشمگیر و جدی پیدا کنند.

چگونه با روش‌های دیجیتالی طراحی لبخند دیجیتالی داشته باشیم؟

همانطور که میدانید با پیشرفت علم روش‌های نوینی به وجود آمده است که برای اصلاح طرح لبخند نیز از آن استفاده میشود تا افراد لبخندی زیبا را به آسانی بدست آورند. البته همه پزشکان مایل به استفاده از این روش‌های دیجیتالی نیستند و برای انجام آن باید فقط به کلینیک دندانپزشکی دیجیتال مراجعه کنید.

سیستم نرم افزاری که برای طراحی لبخند دیجیتال استفاده میشود اغلب نرم افزار DSD است که با استفاده از آن میتوانید پیش از آغاز درمان نتیجه کار را مشاهده کنید و راهنمایی‌های لازم به شما ارائه گردد. آنگاه در صورتی که نیاز به تغییر و اصلاحی دارد آنرا بیان کنید تا نتیجه نهایی درمان کاملا با دقت، با آنالایز جزئیات و کیفیت عالی طبق نظر و سلیقه شما انجام شود. در کلینیک دندانپزشکی دیجیتال دکتر نوشین نصیری تیمی از تخصص‌های مختلف دندانپزشکی در کنار هم کمک می‌کنند تا بهترین خدمات دندانپزشکی را به شما ارائه دهند.

مزیای اصلاح طرح لبخند دیجیتالی

استفاده از این روش دارای مزایای بسیار زیادی است که عبارتند از:

  • با استفاده از طراحی لبخند دیجیتال میتوانید درخشندگی و رنگ سفید زیبایی به دندان‌های خود ببخشید. دندان‌هایی که رنگ تیره دارند باعث بالا نشان ددادن سن شما میشوند اما با استفاده از مواد سفید کننده دندان به روش‌های مختلف میتوانید از مزایای  سفید کردن بهره ببرید.
  • با استفاده از اصلاح طرح لبخند میتوانید نا منظم بودن موقعیت دندان‌ها و فرم نا مناسب آنها را اصلاح کنید که اغلب این اصلاح طرح لبخند با استفاده از ارتودنسی انجام میشود. ارتودنسی نیز با استفاده براکت و برخی سیم‌های مخصوص به دندان‌های شما نظم خاصی میبخشد.
  • برخی از افراد نیز با از دست دادن دندان‌های خود یا یک دندان خود زیبایی دندان خود را از دست داده‌اند. قطعا کمبود دندانی باعث میشود زیبایی لبخند شما از بین برود. برای درمان این مشکل میتوانید از ایمپلنت دندانی استفاده کنید. در صورتی که کاملا بی دندانی را تجربه میکنید بهتر است از پروتز کامل یا پروتز کامل متکی بر ایمپلنت استفاده نمائید.
  • در صورتی که دارای دندان‌های لب پر یا شکسته هستید میتوانید با استفاده از روش‌های مختلف صلاح طرح لبخند زیبایی را دهان و لبخند خود بازگردانید. جالب است بدانید اصلاح طرح لبخند میتواند سن شما را کمتر از واقعیت نشان دهد و به صورت شما جوانی ببخشد.
  • یکی از اصول زیبایی شناسی اندازه و طول دندان‌ها است. بدین صورت که اگر در چهره شما دندان‌ها کمی بیشتر در معرض دید باشند جذابیت چهره شما افزایش میابد. طول دو دندان جلویی و بالایی شما باید بلندتر از بقیه دندان‌ها باشد و این نسبت طلایی باعث جذابیت لبخند شما خواهد شد. رچه طول دندان کوتاه‌تر باشد زیبایی لبخند شما کمتر میشود و سن شما بیشتر دیده میشود. بسیاری از افرادی که دارای دندان‌های کوتاه هستند و از جذابیت کمتری در لبخند خود برخوردار هستند با استفاده از روش‌های اصلاح طرح لبخند نسبت طلایی دندان‌ها را بهبود میبخشند.

درباره دکتر: 

دکتر نوشین نصیری ندوشن، جراح و دندانپزشک زیبایی، فارغ التحصیل رشته دندانپزشکی عمومی، فلوشیپ ایمپلنت و همچنین عضو آکادمی دندانپزشکی زیبایی آمریکا است و از سال ۱۳۸۱ به صورت حرفه ای در زمینه ی دندانپزشکی زیبایی مشغول به فعالیت بوده و از سال ۱۳۹۸ به صورت تخصصی وارد حوزه ی دندانپزشکی دیجیتال شده اند. وب سایت رسمی ایشان : https://dr-nassiriclinic.com

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز