بهترین گلهای آپارتمانی کدام است؟

۱۳۹۹/۱۲/۰۲ - ۱۲:۱۰:۰۷
کد خبر: ۱۱۴۰۱۹۷
بهترین گلهای آپارتمانی کدام است؟
در این نوشتار می‌خواهیم با معرفی بهترین گل‌های آپارتمانی شما را در خرید و نگهداری این گیاهان یاری کنیم.

 

به گزارش برنا، امروزه با توجه به اینکه بیشتر خانه‌ها آپارتمانی هستند و دیگر کمتر خانه‌ای حیاط دارد، نگهداری و مراقبت از گل‌های آپارتمانی در ساختمان رواج زیادی پیدا کرده است. در این نوشتار می‌خواهیم با معرفی بهترین گل‌های آپارتمانی شما را در خرید و نگهداری این گیاهان یاری کنیم.

بهترین گل‌های آپارتمانی

دوستداران گل و گیاه باور دارند که داشتن گیاه خانگی جهت رد و بدل شدن انرژی‌های مثبت تأثیر فراوانی دارد. گل‌های آپارتمانی که در فضای خانه هستند می‌توانند هوای خانه را تمیز کند و هر فضایی را شاداب و باطراوت نمایند. برخی از گیاهان آپارتمانی با خصوصیاتی که دارند مانند مقاومت در برابر نور کم، آبیاری نسبتا اندک و رطوبت کم می‌توانند با مشکلاتی که در فضاهای بسته آپارتمانی وجود دارند کنار بیایند. شما نیز می‌توانید فضای زندگی و یا محل کار خود را با گیاهان خانگی پر کنید. پیشنهاد ما به شما خرید اینترنتی گیاه آپارتمانی برای نگهداری در منزل و محل کارتان می‌باشد. در این راستا گلفروشی گُل‌سِتان یکی از بهترین مراکز فروش اینترنتی گل و گیاه در تهران تازه‌ترین و متنوع‌ترین گلها و گیاهان آپارتمانی را برای شما آماده کرده است. 3 ساعت پس از ثبت سفارش، محصول مورد نظر شما توسط افراد آموزش دیده در محل تحویل خواهد شد.

ویژگی گل‌های آپارتمانی

برای اینکه یک گیاه بتواند در فضای آپارتمان رشد کند باید سازگاری لازم با محیط را داشته باشد. بهترین گلهای آپارتمانی آنهایی هستند که دارای روش نگهداری ساده و شرایط مراقبتی آسان هستند. گیاهی مناسب نگهداری در آپارتمان و یا شرکت‌ها و ادارت است که دارای طول عمر نسبتا زیادی باشد، به زودی پژمرده نشود، دارای ابعاد مناسب نگهداری در منزل و اداره باشد، از عطر ملایم و آرامی برخوردار باشد، از نظر نورگیر بودن مناسب نگهداری در آپارتمان باشد و مواردی از این قبیل. اکنون با توجه به ویژگی‌های بهترین گل‌های آپارتمانی تعدادی از این گل و گیاهان را معرفی می‌کنیم.

گل عنکبوتی

عنکبوتی

یکی از محبوب‌ترین گل‌های آپارتمانی گل عنکبوتی می‌باشد. این گیاه از جمله گیاهانی است که سریع رشد می‌کند و گاهی تا طول یک متر نیز مشاهده شده است. اگر خانه شما به صورتی است که نور کافی به آن می‌تابد گیاه عنکبوتی یا همان گل گندم انتخاب مناسبی است. گل عنکبوتی در دو نوع ابلق و سبز یافت می‌شود. این گیاه به شدت می‌تواند با شرایط محیطی سازگار شود و به همین خاطر از بهترین گل‌های آپارتمانی جهت افراد کم تجربه در زمینه گل و گیاه است.

فیکوس

وقتی نام بهترین گیاهان آپارتمانی به میان می‌آید همیشه فیکوس جزء اولین‌هاست. این گیاه همیشه سبز آپارتمانی با برگ‌های سبز بزرگ و پهنی دارد که علاوه بر زیبایی، ویژگی مهم تصفیه کنندگی هوا را هم دارا می‌باشد که باعث محبوبیت بیشتر آن شده است. فیکوس گیاه آپارتمانی تصفیه کننده هوا می‌باشد که به نور مستقیم و زیادی برای رشد نیاز دارد. از دیگر نیازهای رشد این گیاه می‌توان به خاک مرطوب و مکان ثابت اشاره کرد.

برگ انجیری

این گیاه ظاهر بسیار خاصی دارد و برگ‌های بسیار پهن و شیاردار آن به زیبایی آن می‌افزاید. برگ انجیری به مونسترا نیز معروف است. این گیاه جزء گیاهان آپارتمانی لوکس نیز محسوب می‌شود. به همین دلیل در خانه‌های مدرن برای تزیین از این گیاهان آپارتمانی پهن برگ استفاده می‌کنند. گیاه برگ انجیری برای رشد بهتر به آبیاری منظم نیاز دارد اما به نور زیاد هم حساسیتی نشان نداده و می‌تواند حتی در نور مهتاب هم رشد خود را داشته باشد. در سازمان‌ها و شرکت‌ها نیز از این گیاه استفاده فراوانی می‌شود.

شفلرا

شفلرا که با نام چتری نیز معروف است یک گیاه آپارتمانی همیشه سبز بوده و به صورت درختی و درختچه یافت می‌شود. این گیاه گلدانی می‌تواند در افزایش جذابیت منزل شما نقش بسزایی داشته باشد. شاخه‌ها و ساقه‌های آن که به رنگ سبزه و رو به بالا هستند باعث افزایش زیبای این گل شده‌اند. مراقبت از درختچه آپارتمانی شفلرا بسیار ساده می‌باشد و نیاز به یک محل روشن دارد. شفلرا اگر در یک محیط خیلی گرم و یا خیلی سرد قرار بگیرد با ریزش برگ مواجه خواهد شد.

گل سانسوریا

سانسوریا

سانسوریا (یا گیاه زبان مادر شوهر) یک گیاه سرسخت و بسیار مناسب برای نگهداری در آپارتمان است. در واقع سانسوریا از گیاهان کم توقع به شمار می‌رود زیرا گیاهی کم آب بوده و محیط با نور کم را نیز تحمل می‌کند. اگر در نگهداری گیاهان کم تجربه هستید بهتر است با گیاهان قوی مانند سانسوریا شروع کنید. سانسوریا از جمله گیاهان تصفیه کننده هوا و همچنین یکی از گیاهان مناسب محل کار است. سانسوریا شاید از لحاظ ظاهری گیاه قدیمی و ساده به نظر بیاید اما هنوز هم گیاهی شیک و لوکس در بین سایر گیاهان است و در دسته بهترین گل‌های آپارتمانی قرار می‌گیرد. تنوع این گیاه نیز زیاد است. شمشیری، نیزه‌ای، مهتابی، ابلق و... از جمله انواع پرطرفدار سانسوریاست.

نظر شما