کار در آلبرتا

۱۳۹۹/۱۲/۰۲ - ۱۵:۳۰:۴۱
کد خبر: ۱۱۴۰۴۲۶
کار در آلبرتا
چگونه یک شغل دانشجویی در شهری که در آن مشغول به تحصیل هستیم بدست آوریم؟ روش های مختلفی برای درخواست چنین مشاغلی وجود دارد، دقیقاً مانند این که پس از فارغ التحصیلی برای مشاغل حرفه ای و تمام وقت اقدام می شود. اما چند مرحله اضافی برای پیدا کردن کار در آلبرتا وجود دارد که در صورت انجام، می تواند شانس شما را برای داشتن یک اشتغال سالم تقویت کند. در اینجا چند نکته برای راهنمایی شما در مرحله یافتن کار دانشجویی آورده شده است.

به گزارش برنا، دانشجویان بین المللی همیشه دستیابی به شغل دانشجویی (نیمه وقت) را همزمان با گذراندن دوره تحصیلی برای خود مفید می دانند. مشاغل دانشجویی جدای از فرار از استرس تحصیل، کمک اقتصادی نیز به دانشجویان نموده و به تجربه زندگی مستقل می افزایند. با این حال، شما باید تمرکز خود را بر روی تحصیلات خود حفظ کنید و اگر هر شغلی نیاز به ساعت های اضافه کاری دارد که می تواند به تحصیل شما آسیب برساند، بهتر است به دنبال آن نباشید. مشاغل دانشجویی در تمام نقاط جهان از جمله کشور کانادا بسیار رایج است و کارفرمایان نیز نیاز شما به کار با ساعت های انعطاف پذیر را در کنار مدیریت تحصیلات تشخیص می دهند.

بنابراین اکنون سوال اصلی این است: چگونه یک شغل دانشجویی در شهری که در آن مشغول به تحصیل هستیم بدست آوریم؟ روش های مختلفی برای درخواست چنین مشاغلی وجود دارد، دقیقاً مانند این که پس از فارغ التحصیلی برای مشاغل حرفه ای و تمام وقت اقدام می شود. اما چند مرحله اضافی برای پیدا کردن کار در آلبرتا وجود دارد که در صورت انجام، می تواند شانس شما را برای داشتن یک اشتغال سالم تقویت کند. در اینجا چند نکته برای راهنمایی شما در مرحله یافتن کار دانشجویی آورده شده است.

1. زمینه کاری و صنعت مورد نظر خود برای اشتغال را بیابید

اول از همه شما باید در زمینه تخصص خود و بخشی که می خواهید کار کنید تصمیم بگیرید. این گزینه ها از هنر، معماری و ساخت و ساز گرفته تا گردشگری، مهمان نوازی و خرده فروشی متغیر است. برخی از دانشجویان مهمان نوازی و خرده فروشی را ترجیح می دهند زیرا این مشاغل آنها را در معرض خدمات مشتری قرار می دهد و از این رو چند ویژگی مهم از جمله بهبود مهارت های ارتباطی را می آموزند. این مشاغل همچنین معمولاً نیازی به تخصص شما ندارند و همیشه مشاغل نیمه وقت برای دانشجویان در دسترس هستند. البته در کنار این موضوع باید در نظر بگیرید که در استان آلبرتای کانادا چه مشاغلی به اصطلاح ترند (Trend) هستند به این معنی که این استان در چه زمینه هایی موقعیت های شغلی بیشتری دارد. طبق اعلام مرکز بانک شغل (job bank) در سال 2019 مشاغل زیر با کمبود نیروی کار تا بیش از 1000 نفر پیش بینی شده است:

  • مربیان و دستیاران تربیت و نگهداری نوزادان و خردسالان
  • رانندگان کامیون حمل و نقل
  • دستیاران اداری
  • پذیرندگان هتل
  • مدیران ساختمان و ساز و نوسازی منازل
  • کارمندان اداری
  • کارگران پشتیبانی دفتر عمومی
  • تکنسین های حسابداری و دفترداران

2. تهیه یک رزومه هدفمند به تناسب هر شغل

نیازی به گفتن نیست که شما باید یک رزومه تحصیلی (یا CV) داشته باشید. با این حال، شما بر عکس آنچه که در ایران انجام می شود، نباید رزومه یکسانی را برای همه مشاغل دانشجویی مورد درخواست خود ارسال کنید. یک رزومه هدفمند برای هر نقش تهیه کنید و آن را براساس نیازهای خاص تهیه کنید. اگر شغل شما را ملزم به داشتن مهارت های ارتباطی موثر می کند، در تجربه خود نشان دهید که چقدر خوب ارتباط برقرار می کنید و چقدر مردم دوست هستید. رزومه خود را مختصر و دقیق تهیه کنید و اگر فقط به دلیل افزایش تعداد صفحات، اطلاعات نامرتبط را ذکر کنید نباید انتظار تماس از کارفرما را نداشته باشید.

کار در آلبرتا

3. جستجوی مشاغل دانشجویی بصورت آنلاین

استفاده از اینترنت برای کاریابی کار هوشمندانه ای است گرچه تنها راه نیست. شما می توانید تعدادی وب سایت شغلی پیدا کنید که به شما در جستجوی مشاغل دانشجویی به صورت آنلاین کمک کنند. معمولاً باید در این وب سایت ها ثبت نام کنید و مشخصات، در دسترس بودن، مناطق مورد علاقه و اطلاعات تماس خود را وارد کنید و برای هشدارهای ایمیل آنها که طی آن آگهی های جدید به شما پیشنهاد می شود ثبت نام کنید. سایت های کاریابی زیادی در البرتا وجود دارد که به شما در یافتن شغل مناسب و مورد نظر کمک خواهد کرد که زیر لیستی از آنها برای شما تهیه شده است:

www.careerad.com

www.jobpostings.ca

www.calgary.ca

www.gov.edmonton.ab.ca

www.leduc.ca

www.job-link.ca

4. مشاغل دانشجویی را با استفاده از آژانس های کاریابی پیدا کنید

یکی دیگر از راه های خوب یافتن مشاغل دانشجویی ثبت نام در آژانس های استخدام است. در صورت ایجاد یک فرصت شغلی متناسب با مهارت و در دسترس بودن شما آنها می توانند به شما اطلاع دهند. علاوه بر این شما می توانید با خدمات شغلی دانشگاه خود تماس بگیرید و فرصت های آنها را بررسی کنید. به علاوه سایت ca.indeed.com نیز می تواند شما را در امر یافتن یک آژانس کاریابی مناسب یاری کند.

5. کاریابی از طرق برخورد رو در رو با کارفرما

همانطور که گفته شد اینترنت تنهار راه کاریابی نیست و یکی از مهمترین و موثرترین روش ها برای یافتن شغل دانشجویی این است که شخصا به یک شرکت که خواستار نیروی کار است برویم و با مدیر آن صحبت کنیم. مهم نیست که رزومه کاری شما چقدر خوب باشد این روش در کانادا جواب خواهد داد. از طرف دیگر، اگر شخصاً به هر فروشگاه یا مشاغلی مراجعه کنید، درخواست دیدن مدیر و ابراز علاقه خود را به او بگویید، شانس بیشتری خواهید داشت. ملاقات با مدیر اساساً یک مصاحبه غیررسمی است و اگر بتوانید آنها را متقاعد کنید که بلند پرواز هستید و متعهد هستید، ممکن است مشتاق استخدام شما باشند. بسیاری اینگونه جایگاه خود را بدست می آورند.

نکاتی که باید قبل از مصاحبه کاری درباره آنها فکر کرد

  1. بعد از تحصیل در دانشگاه چند ساعت کار با حقوق می توانید مدیریت کنید؟

تحقیقات نشان می دهد هنگامی که یک دانشجوی تمام وقت بیش از پانزده ساعت کار غیرحضوری در هفته انجام دهد، عملکرد تحصیلی تحت تأثیر قرار می گیرد. بیست ساعت کار در هفته یا بیشتر می تواند تأثیر منفی قابل توجهی بر عملکرد تحصیلی شما داشته باشد. به اولویت های فعلی خود فکر کنید و اهداف خود را واقع بینانه نگه دارید.

  1. چه مهارت هایی کسب کرده اید و به چه مهارت هایی نیاز دارید؟

مشتاق و قابل اعتماد بودن امکان شروع خوبی به شما می دهد اما کارفرمایان همچنین به دنبال مهارت های خاص هستند. مهارت های استخدام را بخوانید و به دنبال فرصت هایی برای نشان دادن و توسعه آنها از طریق کار داوطلبانه و از طریق کار نیمه وقت باشید. شما باید مهارت های خود را در رزومه کاری و محل کار خود به کارفرمایان نشان دهید.

  1. گزینه های شما چیست؟

به تبلیغات شغلی به صورت آنلاین نگاه کنید و با خانواده و دوستان صحبت کنید تا در مورد گزینه های خود تحقیق کنید:

  • نوع کاری که فکر می کنید ممکن است انجام دهید
  • مکانهایی که فکر می کنید می خواهید کار کنید
  • ویژگی ها و مهارت هایی که کارفرمایان بالقوه شما بدنبال آن هستند
  • مکان مورد نظر شما برای کار
  • تعداد ساعاتی که می توانید مدیریت کنید
  • هر محل کار که دوستان یا هم کلاسی ها از قبل در آنجا کار می کنند یا با هم ارتباط دارند
  • هرگونه آموزش یا گواهینامه ای که کارفرمایان دوست دارند شما داشته باشید (به عنوان مثال حمل و نقل غذای ایمن، خدمات مسئول بار) و نحوه دستیابی به آن
  1. سطح رزومه کاری خود را بالا ببرید
  • رزومه خود را به روز کنید تا برای کارفرمایان بالقوه جذاب باشد
  • از شخص با تجربه ای بخواهید مرجع کتبی یا کلامی برای شما ارائه دهد
  • نگاهی به نمونه رزومه های دانشجویی که به دنبال کار نیمه وقت هستند فکر خوبی است
  • قبل از اینکه رزومه را به کارفرمایان نشان دهید، یک رزومه تهیه کرده و آن را به کمک دوستان و اساتید خود اصلاح کنید

مشاغل دانشجویی تابستانی در آلبرتا

شرکت The City به عنوان یک کارفرمای بزرگ با طیف متنوعی از برنامه ها و خدمات، فرصت های شغلی بی نظیر تابستانی را به دانشجویان محصل در آلبرتا ارائه می دهد که مورد توجه دانشجویان رشته های تحصیلی مختلف قرار می گیرد. برخی از این شغل ها شامل مواردی در زمینه های زیر هستند:

  • مهندسی
  • فناوری اطلاعات
  • علمی - فنی
  • امنیت عمومی، نظارتی و اجرای قانون
  • حمل و نقل عمومی
  • علوم اجتماعی و خدمات مربوطه
  • معاملات و کارها
  • خدمات مربوط به نگهداری حیوانات
  • پارک و تفریح
  • محیط زیست

اشتغال تابستانی در The City به دانشجویان این امکان را می دهد تا مهارت های خود را در مناطقی که با رشته تحصیلی آنها همسو هستند، توسعه دهند و از ماه مه تا اواخر ماه اوت پول قابل توجهی کسب کنند. همچنین این فرصت را به دانش آموزان می دهد تا در مورد کار در کانادا در بخش خدمات عمومی چیزهای زیادی یاد بگیرند و به جامعه ای که در آن زندگی می کنند خدمت کنند. برای مثال موقعیت های دانشجویی تابستانی برای تابستان 2021  در وب سایت www.calgary.ca/careers  ارسال می شود.

کار در آلبرتا

نکات اضافی در یافتن کار دانشجویی

نکته اول این است که برای یافتن کار دانشجو در آلبرتا با توجه به گسترده بودن شهرهای این استان بهتر است از محل زندگی خود شروع کنید. مثلا در مورد مراکز خرید، مغازه ها و مراکز فروش مواد غذایی عمده که نزدیک به محل زندگی شما هستند تحقیق کنید.

  • با مراجعه آنلاین به وب سایت های آنها شروع کنید
  • "فهرست فروشگاه" معمولاً مکان خوبی برای شروع است
  • لیست افرادی که ممکن است دست اندر کار این فروشگاه باشند را بیابید
  • در مورد خدمات و محصولات آنها اطلاعات کسب کنید و بررسی کنید که آیا آنها یک سیستم ثبت آنلاین برای داوطلبان کار دارند یا خیر
  • این وب سایت ها ممکن است صفحات "مشاغل" ، "کاریابی" یا "به ما بپیوندید" که فرصت های کار فعلی در تمام فروشگاه های داخل سایت را لیست می کند داشته باشند
  • در آخر از مرکز خرید بازدید کنید و نگاهی به فروشگاه ها یا محیط هایی بیندازید که می توانید در آن کار کنید. قبل از اقدام به کار ، درک کنید که آنها چه کاری انجام می دهند و چه نوع کار ممکن است به شما پیشنهاد گردد

نکته دوم شبکه سازی است. به این معنی که پیشنهاد می شود با دوستان و اعضای خانواده و اساتید خود در دانشگاه خود صحبت کنید. آیا آنها می توانند شما را در کار خودشان مشغول به کار کنند؟ آیا آنها از فرصت های شغلی مناسب دیگر اطلاع دارند؟ آیا آنها می توانند شما را به کارفرمای فعلی خود معرفی کنند؟ آیا کسی را می شناسند که در حال راه اندازی کار جدید بوده و نیاز به کارمند داشته باشد؟ آیا آنها از فرصت های دیگری برای کار با حقوق آگاه هستند؟

نکته آخر هم این است که باید از طریق وب سایت های خود شرکت های بزرگ مستقیماً اقدام کنید. سازمانهای بزرگتر که کارمندان نیمه وقت و پاره وقت را در طیف وسیعی از نقش ها به کار می گیرند تمایل به استفاده از سیستمهای کاربردی آنلاین دارند. یافتن اطلاعات استخدام می تواند مشکل باشد البته اگر در وب سایت هیچ جایی برای معرفی مشاغل جدید وجود نداشته باشد که در این صورت باید از صفحه "درباره ما" در وبسایت ایمیل مسئولین کارگزینی را پیدا کنید و رزومه خود را برای وی بفرستید.

حتی بعضی اوقات فرصت ها حتی در زیر زبانه "اخبار" قرار می گیرند. برای دریافت اخبار و به روزرسانی ها از وب سایت های شرکت از طریق ایمیل یا سایر رسانه های اجتماعی ثبت نام کنید. این می تواند راهی عالی برای به روز ماندن در مورد فرصت های شغلی و سایر تحولات باشد.

این خبر رپورتاژی است و خبرگزاری برنا محتوای آن را تایید یا رد نمی کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز