خرید ملک در ترکیه با وام بانکی

۱۳۹۹/۱۲/۱۲ - ۱۰:۰۰:۲۶
کد خبر: ۱۱۴۵۶۵۷
خرید ملک در ترکیه با وام بانکی
دولت ترکیه همانند دیگر کشورهای جهان امکان خرید ملک در ترکیه با وام بانکی را به شهروندان خود و اتباع خارجی می‌دهد. بنابراین اگر شما برای خرید خانه در ترکیه یا خرید آپارتمان در استانبول سرمایه کافی ندارید، می‌توانید با دریافت وام صاحب خانه شوید.

به گزارش برنا، همان‌طور که می‌دانید در اکثر کشورهای جهان مردم می‌توانند برای خرید ملک یا خانه از تسهیلات ویژه دولت بهره‌مند شوند و خانه مورد علاقه خود را خریداری کنند. اعطای وام از جمله تسهیلاتی است که دولت‌ از طریق بانک‌ها در اختیار مردم قرار می‌دهد. دولت ترکیه نیز از این قاعده مستثنی نیست و همانند دیگر کشورهای جهان امکان خرید ملک در ترکیه با وام بانکی را به شهروندان خود و اتباع خارجی می‌دهد. بنابراین اگر شما برای خرید خانه در ترکیه یا خرید آپارتمان در استانبول سرمایه کافی ندارید، می‌توانید با دریافت وام صاحب خانه شوید.

شرایط ویژه خرید ملک در ترکیه

قبل از هر اقدامی لازم است بدانید که فقط افراد بین 25 تا 70 سال می‌توانند برای خرید ملک در ترکیه از بانک وام درخواست کنند. به علاوه اگر قرار است ملک یا خانه مورد علاقه شما دو مالک داشته باشد، باید هر دو مالک به صورت جداگانه هنگام درخواست وام از بانک فرم‌های بانکی را تکمیل کنند. خرید آپارتمان در ترکیه از پروژه‌های در حال ساخت نیز یکی از راه‌های جایگزین خرید ملک از طریق وام بانکی است، به این صورت که شما می‌توانید با پرداخت مبلغ 20 تا 30 درصد به عنوان پیش‌پرداخت، مابقی مبلغ را بر اساس توافق با صاحب پروژه یا بر طبق جدول زمان‌بندی پروژه به صورت اقساط پرداخت کنید. مزایای این روش این است که دیگر همانند سودهای بانکی نیازی به پرداخت سود بیشتر نیست.

سیاست اعطای تسهیلات ملک در ترکیه

به طور کلی دولت ترکیه برای اعطای تسهیلات مسکن، خودرو و... سیاست کاملا متفاوتی را از طریق بانک‌های عامل، کریدیت یا سیستم اعتبارسنجی در پیش می‌گیرد. این سیستم اعتبار شما را از طریق گزارش مالی کسب‌وکارتان، حقوق دریافتی از شغل دولتی یا آزاد، سود خالص کسب‌و‌کار، دارایی‌های مالی‌تان و... ارزیابی می‌کند. لازم است بدانید ایرانیان به منظور استفاده از مزایای کریدیت می‌توانند کسب و کاری را در ترکیه راه‌اندازی کنند و با اخذ مجوز کار، طی سال اول گردش مالی را افزایش بدهند و مالیات بپردازند. در صورتی که گردش مالی کسب‌وکارتان از سوددهی نسبتا خوبی برخوردار باشد، ممکن است بانک عامل را برای اعطای کریدیت مناسب و معقول توجیه کند.

نحوه‌ی اخذ وام بانکی

اتباع خارجی برای خرید ملک در ترکیه از طریق وام بانکی باید با مراجعه به یکی از بانک‌های عامل اقدامات لازم را برای اخذ وام انجام دهند. بدیهی است که همانند وام‌های دیگر بازپرداخت آن نیز با سود خواهد بود که حداقل آن تقریبا حدود 8% می‌باشد. لازم به ذکر است که با خرید ملک در ترکیه با وام بانکی، سند ملک به نام خریدار می‌شود، اما تا موقعی که تسویه کامل وام انجام نشود، سند در رهن بانک خواهد بود. در این روش ابتدا نماینده بانک ملک مورد نظر شما را قیمت‌گذاری می‌کند و سپس بانک بین 50 تا 75 درصد از کل قیمت ملک را به شما پرداخت می‌کند که بازپرداخت آن برای اتباع خارجی نیز بین 10 تا 15 سال می‌باشد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت وام بانکی

 برای دریافت وام باید مدارک زیر را به بانک ارائه دهید:

  • فرم‌های تکمیل شده بانکی
  • شماره مالیاتی که باید از اداره مالیات ترکیه دریافت کنید.
  • کپی سند ملک همراه با تایید آدرس آن
  • پرینت گردش حساب در یکی از بانک‌های ایران
  • گزارش معتبر از دارایی‌ها در ایران
  • اجازه اقامت
  • ارائه فیش حقوقی معتبر در صورت بازنشسته یا کارمند بودن در ایران
  • گواهی عدم بدهی بانکی در ایران که باید توسط سفارت تایید شود.
  • در صورت داشتن شغل آزاد در ایران باید گزارشی معتبر از میزان درآمد ارائه دهید.
  • بازگشایی حساب بانکی در بانک مورد نظر

تمامی مدارک ذکر شده باید توسط سفارت ترکیه در ایران ترجمه و تایید شود. سپس شرایط فرد متقاضی و تمامی مدارک باید به تایید بانک عامل در ترکیه برسد تا پس از قیمت‌گذاری ملک مورد نظر توسط نماینده بانک، وام به خریدار اعطا شود. در صورتی که خریدار پس از دریافت وام از بازپرداخت انصراف دهد باید مبلغی را به عنوان جریمه با توجه به تعداد اقساط باقیمانده پرداخت کند. به این صورت که اگر باقیمانده مبلغ وام بیشتر از 36 قسط باشد، 2 درصد و اگر کمتر از 36 قسط باشد، 1 درصد از مبلغ کل وام را خریدار باید به عنوان جریمه به بانک پرداخت کند. در برخی اوقات نیز بانک عامل، وام را به صورت ارزی (به غیر از لیر) به خریدار پرداخت می‌کند که این مورد نیز شرایط منحصر به فرد خود را به همراه دارد.

سخن پایانی

در این مقاله اطلاعات لازم را در رابطه با نحوه‌ی خرید ملک در کشور ترکیه از طریق وام بانکی در اختیارتان قرار دادیم. در صورتی که قصد خرید ملک در ترکیه را دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما قبل از خرید تحقیقات لازم را در مورد تمامی امکانات ملک، محله و... به عمل آورید و یا با یک مشاور آگاه و با تجربه مشورت کنید تا بعدا با مشکل مواجه نشوید و از اقامت خود در ترکیه و ملک مورد نظرتان نهایت لذت را ببرید. به علاوه شما می‌توانید با کارشناسان ام‌تی‌سی هوم در ارتباط باشید تا به اطلاعات جامع‌تری از خرید ملک در ترکیه با وام بانکی دست یابید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز