۷ نکته شگفت‌انگیز درباره کاکتوس

۱۳۹۹/۱۲/۱۳ - ۱۵:۳۸:۰۸
کد خبر: ۱۱۴۶۶۱۸
۷ نکته شگفت‌انگیز درباره کاکتوس
آیا شما دوست دارید از کاکتوس‌ها مراقبت کنید و یا آنها را به دیگران هدیه کنید؟ بنیس فلاور با ارائه انواع گل و گلدان، برای ساختن زیباترین باغ‌های آپارتمانی کنارتان خواهد بود. برای خرید گلدان و کسب اطلاعات بیشتر، لطفا از سایت بنیس به آدرس benisflower.com بازدید کنید.

به گزارش برنا، کاکتوس همیشه و همه جا می‌توانند جذاب و دوست‌داشتنی باشند، فرقی نمی‌کند روی میز کار، کنار وسایل آشپزخانه و یا در کنار هدایای دیگر. کاکتوس‌ها از پرطرفدارترین گیاهان جهان هستند و مردم بسیاری آن‌را به دکوراسیون خانه و محل کار خود افزوده‌اند. به همین دلیل خبرگزاری برنا به سراغ گل فروشی بنیس فلاور رفته است تا از حقایق جذاب کاکتوس‌ها برایمان بگویند. بنیس فلاور مجموعه‌ای قدیمی و با سابقه، از تولید کنندگان اصلی گل رز در ایران و دارای فروشگاه آنلاین و حضوری برای خرید گل است.

1. بیشتر آنها عاشق گرما هستند

امروزه در جهان بین ۱۵۰۰ تا ۱۸۰۰ گونه کاکتوس وجود دارد که در سرتاسر دنیا پراکنده شده‌اند. بیشتر کاکتوس‌های جهان در مناطق گرم و خشک زندگی می‌کنند. دانشمندان احتمال می‌دهد که بذر کاکتوس‌ها توسط پرندگان به دیگر نقاط جهان رفته و در آنجا با شرایط سازگار و هماهنگ شده‌اند. کاکتوس‌ها در برابر خشکی هوا مقاومت خوبی دارند و می‌توانند آب را در بافت‌ خود برای مدت طولانی نگه دارند.

اگرچه کاکتوس گیاهی مقاوم است اما به این معنا نیست که اصلا نیاز به آبیاری ندارد. به همین دلیل بنیس فلاور پیشنهاد می‌کند در هنگام خرید کاکتوس حتما درباره شیوه نگهداری و مراقبت آن، اطلاعات لازم را کسب کنید.

2. کاکتوس‌ها بخشی از تاریخ را شکل داده‌اند

بخشی از تاریخ و تمدن مردم آمریکای جنوبی، با کاکتوس‌ها گره خورده است. تا جایی که از یک قبیله مشهور در مکزیک سه مجمسمه مهم به جا مانده که یکی از آنها، تندیسی از یک کاکتوس است. کاکتوس‌ها هنوز هم در این مناطق مهم و با ارزشند و مردم تلاش می‌کنند تا از آنها به بهترین شکل مراقبت کنند.

کاکتوس + بنیس فلاور

3. از دهه 80 میلادی، گیاه آپارتمانی شدند

کاکتوس‌ها مدت کمی است که به عنوان گیاه آپارتمانی و یک گیاه مناسب برای محیط‌های بسته کاربرد دارند. اولین بار اروپایی‌ها کاکتوس را از محیط طبیعی‌اش جدا و آن‌را به خانه و محل کارشان بردند. آن زمان قیمت کاکتوس بسیار زیاد بود. به همین دلیل فقط ثروتمندان می‌توانستند از کاکتوس مراقبت کنند. از سوی دیگر، کاکتوس‌‌ها گونه‌ای ناشناخته تلقی می‌شدند و مردم نمی‌دانستند از گیاهی که پر از تیغ است و هیچ برگی ندارد، چطور باید مراقبت کنند.

4. خواص بی‌شمار میوه کاکتوس

برخی از کاکتوس‌ها میوه می‌دهند. میوه‌هایی که خوش طعم هستند و خواص بسیاری هم دارند. بنیس فلاور می‌گوید، اگر می‌خواهید لاغر شوید، قند خون‌تان پایین بیاید و استخوان‌هایی قوی داشته باشید، میوه کاکتوس، می‌تواند بسیار عالی و اثرگذار باشد. البته باید بدانید که همه‌ی میوه‌های کاکتوس خوردنی نیستند. نوعی از میوه این گیاه که به آن انجیر خاردار یا انجیر هندی می‌گویند، خوردنی است و طعمی شبیه به هندوانه یا آدامس دارد.

کاکتوس + بنیس فلاور

جالب است بدانید کاکتوس‌هایی که میوه می‌دهند، علاوه بر مناطق گرمسیری، می‌توانند در مراکش، آفریقا و حتی برخی از کشورهای اروپایی نیز رشد کنند.

5. توانسته‌اند جان خیلی‌ها را نجات بدهند

از آنجایی که کاکتوس‌ها می‌توانند آب را برای مدت طولانی در بافت خود نگه دارند، توانسته‌اند جان بسیاری از انسان‌ها و حیوانات را در گرمای جانسوز بیابان‌ها حفظ کنند. ساختار ریشه‌های کاکتوس به گونه‌ای است که می‌تواند آب را از عمق زمین بردارد و در خود نگه دارد. اگر چه این آب کاملا مایع نیست و کمی حالت چسبناک دارد اما توانسته جان خیلی از کسانی که در صحرا گم شده بودند را نجات دهد.

6. می‌توانند چندین متر قد بکشند

یکی از آپشن‌های مهمی که برخی از کاکتوس‌ها دارند، امکان قد کشیدن و رشد کردن تا چندین متر است. اگر فضا، شرایط رشد و نیازهای آنها فراهم گردد، ممکن است قدشان به 20 هم برسد. به همین دلیل بنیس فلاور می‌گوید که وجود کاکتوس غول پیکر در برخی از سرزمین‌ها، نشان دهنده شرایط مناسب آب و هوایی، خاک و اقلیم است. علاوه بر این، کاکتوس‌هایی که گل آپارتمانی هستند نیز می‌توانند 2 تا 5 متر رشد کرده و زیبایی خاص را به خانه و محل کارتان می‌آورند.

با خرید گلدان کاکتوس گیاهی را به خانه یا محیط کارتان می‌برید که زیبا، دوست داشتنی و در عین حال پر از ابهت و رازهای ناشناخته است.

7. برخی از کاکتوس‌ها در خطر هستند

مهم‌ترین نکته درباره پرورش گیاهان، توجه به حفظ ذخیره ژنتیکی آنهاست. به همین دلیل بنیس فلاور یکی از نکات مهم درباره کاکتوس‌ها را حفاظت از آنها می‌داند. در سال‌های اخیر به علت بالا رفتن تقاضا، در مناطق طبیعی، کاکتوس‌های کمی می‌رویند. از سوی دیگر برداشت زیاد بدون جایگزینی، کاکتوس‌ها را نابود کرده است. در نتیجه قوانینی وضع شد تا با اتکا به آن، کاکتوس‌ها طبق قوانین و شرایطی برداشت شوند. از سوی دیگر صادرات کاکتوس قوانین سخت گیرانه‌ای دارد و دولت‌ها تلاش می‌کنند با توجه به اقلیم، شرایط آب و هوایی و شرایط خود گیاه، آنها را در مناطق گوناگون پرورش دهند.

کاکتوس + بنیس فلاور

در اینجا بنیس فلاور یک نکته بسیار جذاب را هم برایمان تعریف کرد. اینکه مزارع بزرگی از کاکتوس در حال شکل گیری هستند تا از آنها برای تولید چرم گیاهی استفاده شود. این چرم دوستدار محیط زیست است و برای تولید آن آب خیلی کمی مصرف می‌شود.

آیا شما دوست دارید از کاکتوس‌ها مراقبت کنید و یا آنها را به دیگران هدیه کنید؟ بنیس فلاور با ارائه انواع گل و گلدان، برای ساختن زیباترین باغ‌های آپارتمانی کنارتان خواهد بود. برای خرید گلدان و کسب اطلاعات بیشتر، لطفا از سایت بنیس به آدرس benisflower.com  بازدید کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز