ویژگی‌های یک جراح بینی خوب را بشناسید

۱۳۹۹/۱۲/۱۷ - ۱۱:۱۹:۵۵
کد خبر: ۱۱۴۸۳۴۴
ویژگی‌های یک جراح بینی خوب را بشناسید
جراحی بینی خوب، با ایجاد تغییرات در غضروف و ساختار داخلی و خارجی بینی، علاوه بر رفع مشکل تعادل بینی در صورت می‌تواند مشکلات تنفسی را نیز درمان کند. دکتر آرش نجف بیگی در تمام جراحی های خود علاوه بر بهبود شکل ظاهری بینی به رفع مشکلات تنفسی بیمار نیز توجه ویژه دارد.

به گزارش برنا، جراح بینی خوب با انجام یک عمل جراحی اصولی و مناسب، می‌تواند به طرز چشمگیری باعث زیبایی و تغییر در چهره افراد شود. بینی در میزان اعتماد به نفس و زیبایی چهره نقش بسیار مهمی ‌دارد. اگر بینی بیش از حد بزرگ باشد، یا کج باشد یا مشکل در تقارن داشته باشد نیاز است با جراحی بینی نقوص آن را اصلاح کنید.هیچ نتیجه جراحی ای کاملا بی‌نقص نیست. اما با انتخاب درست پزشک جراح با مهارت و با سابقه می‌توانید درصد نتیجه بخشی مثبت یک جراحی را تا حد زیادی بالا ببرید.

جراحی بینی خوب، با ایجاد تغییرات در غضروف و ساختار داخلی و خارجی بینی، علاوه بر رفع مشکل تعادل بینی در صورت می‌تواند مشکلات تنفسی را نیز درمان کند. دکتر آرش نجف بیگی در تمام جراحی های خود علاوه بر بهبود شکل ظاهری بینی به رفع مشکلات تنفسی بیمار نیز توجه ویژه دارد. بنابر این لازم است در انتخاب جراح دقت لازم را داشته باشید.

جراحی زیبایی بینی یکی از پیچیده‌ترین و سخت‌ترین جراحی‌های پلاستیک و زیبایی به شمار می‌رود. برای آشنایی بیشتر با جراحی بینی یا رینوپلاستی اینجا کلیک کنید. 

 جراح بینی خوب را می‌توان پس از جراحی از احساس خوبی که نتیجه عمل آن به بیماران می‌دهد، کاملا فهمید.  لبخند رضایت و احساس خوب آنها بهترین هدیه برای پزشک جراح بینی خواهد بود.

ویژگی جراحی بینی خوب چیست؟ چه زمان می‌توان گفت یک جراحی بینی رضایت‌بخش بوده است؟

زمانی می‌توان گفت جراح بینی خوب و موفق است که بیمار از نتیجه عمل آن راضی بوده باشد. ویژگی یک جراحی بینی خوب از دید بیمار این است که پس از جراحی:

    • سوراخ بینی متقارن باشد.
    • سایز بینی به اندازه صورت بیاید.
    • برای عمل بینی‌ گوشتی، گوشت اضافی بینی کم شده باشد و دوباره به حالت اولیه باز نگردد.
    • میزان کبودی و ورم پس از جراحی کم باشد.
    • بیمار خونریزی پس از جراحی نداشته باشد.
    • حساسیت نسبت به داروی بیهوشی چک شده باشد.
    • مراحل ریکاوری به خوبی و سریع انجام شود.
    • از خدمات پزشک و کلینیک راضی باشد.
    • مشکلات تنفسی‌ رفع شده باشد.
    • دیگر خرناس نکشید.
    • در رنگ پوست بینی تغییری ایجاد نشده باشد.
    • جای زخم و بخیه باقی نمانده باشد.
    • تناسب بین اجزای صورت و بینی برقرار شده باشد.
    • و در مجموع از اینکه جراحی بینی را انجام داده است راضی باشد و احساس پشیمانی نداشته باشد.

جراحی زیبایی + عمل بینی

جراح بینی خوب، زمانی عمل رضایت بخشی خواهد داشت که علاوه بر رفع مشکلات تنفسی، ظاهر بینی و ساختار خارجی آن را نیز اصلاح کند. 

متاسفانه راه حل دائمی ‌به غیر از جراحی بینی برای رفع نقوص ظاهری بینی شما وجود ندارد. خوشبختانه باید گفت این جراحی جز موفق‌ترین و با سابقه‌ترین انواع جراحی‌های پلاستیک در ایران به شمار می‌رود پس لزومی ‌ندارد نگران خطرات احتمالی جراحی باشید.

البته روش‌هایی مانند تزریق ژل و چربی و فیلر‌ها نیز وجود دارند که می‌توان به طور موقت از آنها به عنوان تسکین ظاهرتان استفاده کنید. اما دائمی ‌نیستند و اثر خود را از دست می‌دهند.

در این میان تنها انتخاب جراح بینی خوب کمی نیاز به تحقیق دارد. بی‌شک یک فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی گزینه بسیار مناسبی برای عمل بینی خواهد بود. کسی که علاوه بر 7 سال دوره پزشکی عمومی و 4 سال دوره تخصصی جراحی عمومی، 5 سال نیز در دوره فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی تحصیل کرده باشد. به معنی دیگر، تمامی مدارج علمی لازم را به طور کامل طی کرده است.

انواع روش‌های جراحی زیبایی و تغییر شکل بینی (رینوپلاستی) کدام است؟

نتیجه تمامی‌روش‌های جراحی زیبایی بینی یکسان نیست. زیرا تمامی ‌چهره‌ها نیز با هم یکسان نیستند. همچنین مشکلات و بیماری‌های هر فرد با دیگری کاملا متفاوت است. به همین دلیل روش‌های مختلفی برای رفع و حل مشکلات بینی هر فرد وجود دارد.

انتخاب یک روش مناسب برای هر بیمار، تنها توسط یک پزشک جراح فوق تخصص پلاستیک و زیبایی ممکن است. پس لازم است روش مناسب خود را به پزشکتان بسپارید.

انواع روش‌های جراحی و رفع عیوب بینی:

  • جراحی بینی رینوپلاستی
  • جراحی بینی سپتوپلاستی
  • جراحی بینی سپتورینوپلاستی
  • جراحی ترمیمی‌بینی
  • جراحی بینی بدون نیاز به حراجی

جراحی زیبایی + عمل بینی

  1. جراحی بینی رینوپلاستی: هدف از این نوع روش جراحی تنها رفع نقوص ظاهری و دادن شکل و فرم دلخواه به بینی است. عموما این جراحی پس از سن رشد(یعنی زمانی که رشد عضلات و استخوان به پایان رسیده است) انجام می‌شود. این جراحی رایج‌ترین نوع جراحی بینی است.
  2. جراحی بینی سپتوپلاستی: این روش جراحی بینی به هدف رفع مشکلات تنفسی و انحراف تیغه بینی بیمار انجام می‌شود و جنبه درمانی دارد. این نوع جراحی تاثیری در ظاهر و زیبایی بیمار نخواهد داشت.
  3. جراحی بینی سپتورینوپلاستی: این نوع جراحی ترکیبی از دو روش بالاست. به این معنا که پزشک تشخیص می‌دهد، انحراف بینی و مشکلات تنفسی بیمار به قدری است که پس از جراحی ظاهر بینی تغییر می‌کند. به همین علت لازم است پس از انجام سپتوپلاستی، رینوپلاستی نیز انجام شود.
  4. جراحی ترمیمی ‌بینی: هدف از انجام این جراحی ترمیم مجدد بینی است. بیمار از قبل بینی خود را جراحی کرده و حال به هر دلیلی از ظاهر بینی خود راضی نیست. می‌خواهد فرم و سبک بینی خود را تغییر دهد. یا پس از مدتی به علت رعایت نکردن، بینی دچار تغییرات شده است. آنگاه پزشک تشخیص می‌دهد بیمار نیازمند جراحی ترمیمی‌ مجدد است.
  5. جراحی بینی بدون نیاز به جراحی: در این روش پزشک با استفاده از پرکننده‌هایی مانند ژل و چربی، زاویه‌ها و شیب بینی را صاف کرده و ظاهر بینی را موقتا اصلاح می‌کند. این روش کاملا موقتی است و اثر خود را پس از مدتی از دست می‌دهد. به این روش به اصطلاح " جراحی بینی بدون نیاز به جراحی" گفته می‌شود.

    برای داشتن یک جراحی بینی  موفقیت آمیز چه نکاتی را باید انجام دهیم؟

    جراحی بینی خوب، چیزی فراتر از یک جراحی زیبایی بینی است. مراقبت پس از هر جراحی به خصوص جراحی زیبایی بینی مهم‌ترین بخش یک جراحی است. اگر می‌خواهید بهترین نتیجه را از عمل بینی خود بگیرید، لازم است دستورالعمل‌های زیر را به خاطر بسپارید:

    عوارض احتمالی آن مانند: ورم، کبودی و خونریزی نهایتا تا 10 روز پس از جراحی به طور کامل از بین می‌رود.

    البته استثنا هم وجود دارد کبودی‌ای که بر اثر شکستن استخوان آن هم به وسعت زیاد باشد ممکن است تا یک ماه باقی بماند و پس از آن فروکش کند. این موضوع به میزان تغییرات و فرم بینی شما بستگی خواهد داشت.

    لازم است برای 10 روز در خوابیدن مراعات کنید و به پشت بخوابید. زیرا بینی شما پس از جراحی نرم است و ممکن است تغییر شکل دهد و یا کج شود.

    تا 10 روز از انجام تمرینات سخت ورزشی و دویدن خودداری کنید.

    پس از 10 روز برای در آوردن بخیه و آتل به پزشک مراجعه کنید. در این روز پزشک برای شما چسب بینی استفاده می‌کند.

    لازم است چسب بینی تا دوماه بر روی بینی شما باقی بماند. البته فاموش نکنید این چسب را باید هر هفته تعویض کنید.

    مستقیما زیر دوش حمام قرار نگیرید و فشار آب ممکن است به بینی شما آسیب وارد کند.

    شنا کردن و استفاده از عینک را برای دو ماه فراموش کنید.

    اگر تمامی ‌‌نکات بالا را به درستی انجام دهید مطمئن باشید که جراح بینی خوب را پیدا خواهید کرد و از جراحی خود رضایت کامل را خواهید داشت.

نظر شما