انواع تشک مواج و طرز استفاده از تشک مواج چگونه است؟

۱۳۹۹/۱۲/۲۰ - ۱۲:۳۰:۳۸
کد خبر: ۱۱۵۰۲۳۱
انواع تشک مواج و طرز استفاده از تشک مواج چگونه است؟
این نوشتار را به تشک مواج اختصاص داده ایم و از کاربردهای آن، اهمیت استفاده از آن و همچنین انواع تشک مواج سخن بگوییم و نهایتاً نیز یک مسیر آسان و قابل اطمینان برای تهیه آن به شما معرفی نماییم. پس با ما همراه شوید.

به گزارش برنا، از لوازم ضروری و حیاتی برای بیمارانی که دچار نقص‌های حرکتی کوتاه مدت و یا بلند مدت،بیماری های مزمن و...  می‌شوند خرید تجهیزات پزشکی از قبیل ، تخت بیمارستانی و تشک مواج که در انواع مختلفی در فروشگاه های کالای پزشکی به فروش می رسند. در همین راستا نیز می‌خواهیم این نوشتار را به این وسیله پزشکی اختصاص دهیم و از کاربردهای آن، اهمیت استفاده از آن و همچنین انواع تشک مواج سخن بگوییم و نهایتاً نیز یک مسیر آسان و قابل اطمینان برای تهیه آن به شما معرفی نماییم. پس با ما همراه شوید.

تشک مواج (تشک زخم بستر)و تخت بیمارستانی

از لوازم ضروری و حیاتی برای بیمارانی که دچار نقص‌های حرکتی کوتاه مدت و یا بلند مدت،بیماری های مزمن و...  می‌شوند خرید تجهیزات پزشکی از قبیل ، تخت بیمارستانی و تشک مواج که در انواع مختلفی در فروشگاه های کالای پزشکی به فروش میرسند. ناتوانی حرکت و عدم امکان جابه جا کردن افراد بیمار به صورت مداوم اغلب ناراحتی‌ها و مشکلات ناگواری همچون زخم بستر را ایجاد می‌کند. بنا به همین امر است که ما اشاره کردیم که یکی از لوازم پزشکی بسیار ضروری و پایه‌ای در این گونه مواقع استفاده از تجهیزات پزشکی موجود و بهینه، همانند تشک مواج می‌باشد. در همین راستا نیز می‌خواهیم این نوشتار را به این وسیله پزشکی اختصاص دهیم و از کاربردهای آن، اهمیت استفاده از آن و همچنین انواع تشک مواج سخن بگوییم و نهایتاً نیز یک مسیر آسان و قابل اطمینان برای تهیه آن به شما معرفی نماییم. پس با ما همراه شوید.

زخم بستر چیست؟

همانگونه که می‌دانید تمام سطح بدن را لایه‌ای با نام پوست فراگرفته است. پوست ما انسان‌ها و در حالت کلی جانداران نیاز به هوا و اکسیژن به صورت مداوم دارد. اگر بنا به هردلیلی در موقعیتی قرار گیریم که امکان تحرک نداشته باشیم و نتوانیم از جای خود بلند شویم، پوست دچار کمبود اکسیژن شده و کم کم شروع به زخم شدن می‌کند. این اتفاق برای افرادی که بنا به هر دلیل و یا شرایطی توان حرکت را از روی تخت ندارند بیشتر اتفاق می‌افتد و اغلب دچار بیماری می‌شوند که به آن زخم بستر می‌گویند.

از آنجایی که جابه جا کردن این بیماران بسیار سخت خواهد بود و امکان تحرک مداوم برای آنان وجود ندارد و از سوی دیگر تخت‌های عادی به گونه هستند که امکان رد شدن و جریان هوا بر روی آن امکان پذیر نمی‌باشد؛ خود این تخت‌ها از جمله عواملی اصلی برای ایجاد زخم بستر این بیماران می‌باشند. بنا به همین امر است که خرید تخت بیمارستانی و تشک مواج در انواع مختلف برای کاربردهای گوناگون توسط تجهیزات پزشکی توانی نو در اختیار بیماران قرار داده می‌شود تا دیگر دچار این نوع بیماری نشوند.

تشک مواج چیست؟

همانگونه که از نام تشک مواج پیداست، این تشک‌ها دارای سطحی صاف نیستند و همین امر بزرگترین ویژگی و شاخصه بارز این نوع از تشک‌ها محسوب می‌شود. جنس این تشک‌ها از پی وی سی باکیفیت می‌باشد و توسط یک پمپ هوای کم صدا باد می‌شود تا سطحی مواج را ایجاد کند تا جریان هوایی بین جاهای کم باد و پر باد ایجاد شود و همچنین نقطه فشار بدن بر تشک را کم نماید. با داشتن این چند ویژگی این تشک‌ها برای بیمارانی که امکان تحرک را ندارند مورد استفاده  قرار می‌گیرد. از آنجایی که زخم بستر در مدت کوتاهی برای بیماران اتفاق می‌افتد و فرآیند درمانی طولانی و بسیار سختی دارد، اغلب توسط پزشکان و کادر درمان به بیماران توصیه می‌شود. به تشک مواج، تشک ضد زخم بستر هم گفته می شود.

انواع تشک مواج کدام است؟

همانگونه که گفته شد زخم بستر از جمله بیماری‌هایی است که بسیار سریع ایجاد شده و بسیار سریعتر پیش می‌رود و در صورت عدم توجه ممکن است از روی پوست تا سطح استخوان نیز پیش برود؛ بر همین اساس است که این نوع از تشک‌ها حتی برای بیمارانی که بنا به عمل‌های جراحی دارند همانند دیسک کمر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تشک مواج + تجهیزات پزشکی

حال بنا به نوع کاربردی که تشک مواج دارد در حالت کلی به سه نوع تقسیم بندی می‌شوند:

  1. تشک مواج سلولی: این تشک‌ها برای بیمارانی توصیه و مورد استفاده قرار می‌گیرد که توان حرکتی کمتری دارند و مدت طولانی بر روی تخت قرار می‌گیرند. تشک مواج سلولی از سلول‌هایی تشکیل شده است که به صورت افقی کنار هم قرار گرفته‌اند و با استفاده از اتصالی به همدیگر وصل شده‌اند. سلول‌های این تشک به ترتیب به طریق پمپ هوا خالی و پر می‌شوند و موجی را از حرکت ایجاد می‌کنند و عاملی برای حرکت بدن شده و نهایتاً جریان هوایی را در زیر بیمار شکل می‌دهد. تشک مواج سلولی برای افرادی که دارای پوست حساس‌تری هستند همانند سالمندان بسیار توصیه می‌شود.
  2. تشک مواج تخم مرغی: این نوع از تشک‌ها برای بیمارانی است که مدت کوتاهی را مجبور به ماندن در تخت هستند. همانند افرادی که عمل جراحی دیسک کمر انجام داده‌اند و یا برای مدت کوتاهی دچار نقص‌های حرکتی هستند. همچنین از تشک مواج تخم مرغی برای افرادی استفاده می‌شود که زخم بستر آنان سطحی است و یا اینکه به جهت پیشگیری از ایجاد زخم بستر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  3. تشک مواج سنسوری: تسنک سنسوری به لحاظ ظاهری بسیار شبیه به تشک مواج سلولی است. اما پمپ قدرتمندی دارد و محدودیت وزن ندارد. این نوع از تشک‌ها برای بیمارانی تهیه شده است که کاملاً وابسته به تخت هستند. بیمارستان‌ها اغلب از این نوع از تشک‌ها استفاده می‌کنند. این تشک‌ها به لحاظ قیمت گران ‌تر از تشک‌های سلولی هستند.

قیمت و خرید تشک مواج

هنگام خرید تجهیزات پزشکی همانند تشک مواج باید قبل از قیمت آن به موارد اساسی‌تری همانند وزن بیمار، وضعیت پوست بیمار، نوع بیماری، سن و همچنین مدت قرار گرفتن در بستر توجه نمایید. چرا که قیمت و خرید تشک مواج از جمله مواردی است که به راحتی می‌توان آن را به دست آورد. اما آنچه که مهم است این امر می‌باشد که بیمار بتواند به راحتی از تشک استفاده نماید و دیگر دچار زخم بستر نشود و نگرانی‌ها و چالش‌هایی اضافه برای بیمار و خانواده ایجاد نگردد. بر همین مبنا است کهفروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی توانی نو با ارائه قیمت‌های مناسب در صدد است تا شما را یاری کند تا بهترین، مناسب‌ترین و با کیفیت‌ترین تشک را  خریداری نمایید و با خیالی آسوده از آن استفاده کنید.

چرا تجهیزات پزشکی توانی نو را پیشنهاد می‌کنیم؟

همانگونه که اشاره کردیم پوست و بافت‌های بدن ما انسان‌ها به گونه‌ای است که اگر به مدت چند روز و یا در بعضی مواقع چند ساعت، بدون حرکت در یک محل بدون حرکت قرار بگیرد، به سرعت دچار زخم شده و سلامت پوست و گوشت بدن در معرض آسیب قرار می‌گیرد. این امر اغلب برای بیمارانی که در بستر قرار می‌گیرند بسیار شایع می‌باشد. این درحالی است که با کمی مراقبت و استفاده از وسایل و تجهیزات با کیفیت، به خوبی و به راحتی قابل مدیریت می‌باشد. تشک مواج از جمله لوازم و تجهیزات کاربردی و بسیار مفید در این زمینه به شمار می‌آید. تنها چیزی که هنگام تهیه این لوازم باید به آن بسیار دقت نمود این امر است که از چه مجموعه یا چه فروشگاهی اقدام به خرید می‌نماید. خرید از فروشگاهی معتبر و قابل اطمینان برای شما آسودگی خاطر را به همراه خواهد داشت. بنا به همین امر است که ما تجهیزات پزشکی توانی نو را به شما پیشنهاد کردیم.

تشک مواج + تجهیزات پزشکی

تجهیزات پزشکی توانی نو مرجعی تخصصی برای قیمت و خرید تشک مواج در ایران به شمار می‌رود و با پشتیبانی که از محصولات خود در ایران دارد توانسته در میان رقبا جایگاه خوبی را به دست آورد. شما از طریق وبسایت( https://tavanino.com ) می‌توانید با این مجموعه ارتباط داشته باشید و به راحتی و اطمینان خاطر در هر جای ایران هستید، تشک مواج و دیگر تجهیزات پزشکی مورد نیاز خود را سفارش دهید. کارشناسان تجهیزات پزشکی توانی نو با شما هستند تا ارائه مشاوره‌های لازم، قیمت و خرید تشک مواج را برای شما ساده کنند و راهنمای شما در خرید تشک و دیگر لوازم و تجهیزات پزشکی باشند. تلاش مجموعه توانی نو ارتقاء سلامت و تزریق توانی نو به افراد جامعه است تا سلامت اجتماعی و روانی را برای هموطنان خود رقم بزنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز