انتخاب کاشی مرجان مناسب محیط های مختلف

۱۴۰۰/۰۱/۱۰ - ۱۴:۱۲:۴۸
کد خبر: ۱۱۵۷۸۵۹
انتخاب کاشی مرجان مناسب محیط های مختلف
در ادامه این متن قصد داریم درباره انواع کاشی مرجان و ویژگی های کاشی مناسب هر محیط را توضیح خواهیم داد.

به گزارش برنا، کاشی یکی از اجزای اصلی در خانه ها است که در تمام محیط ها قابل استفاده هستند. با خرید کاشی می توان هر بخش از خانه را زیبا کرد. امروزه در بیشتر کارخانجات انواع کاشی های مخصوص مکان های مختلف ساخته می شوند. که البته معمولا هر مدل کاشی را برای تمام نقاط خانه می سازند تا دیوارهای مناطق مختلف یک خانه با یکدیگر هماهنگ شود. علت اینکه کاشی های یک مدل مناسب با محیط های مختلف ساخته می شود این است که کاشی وجود ندارد که مناسب تمام محیط ها باشد و به همین دلیل نیز مشتری باید حتما قبل از خرید کاشی به فروشنده اعلام کند که کاشی مورد نظرش را به چه محیطی لازم دارد. در ادامه این متن قصد داریم درباره انواع کاشی مرجان و ویژگی های کاشی مناسب هر محیط را توضیح خواهیم داد.

در هنگام خرید کاشی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

به طور معمول خریداران کاشی افرادی هستند که قصد دارند برای تمام خانه خود کاشی انتخاب کنند. این افراد به راحتی می توانند کاشی های هماهنگ با یکدیگر ار برای تمام خانه انتخاب کنند. معمولا کاشی مرجان از یک مدل کاشی مناسب با تمام محیط های خانه تولید می کند تا انتخاب برای خریدار راحت باشد. اما گاهی مشتری بعد از تعمیرات خانه خود نیاز به کاشی فقط برای یک نقطه از منزل حود است. به طور مثال برخی از افراد قصد دارند فقط برای آشپزخانه یا سرویس بهداشتی خود انتخاب کنند. در چنین مواقعی لازم است که حتما خریدار این موضوع را به فروشنده اعلام کند تا کاشی مناسب را به آن ها معرفی کند. به طور کلی افرادی که قصد دارند کاشی بخرند باید به دو ویژگی زیر دقت کنند؟

  • محیطی که کاشی ها قرار است در آن ها استفاده شوند
  • عملکرد فنی و طراحی مورد نیاز کاشی 

ویژگی های مهم در انتخاب و نصب کاشی مرجان

در زمان انتخاب کاشی به جز موارد بالا که باید حتما به آن ها دقت کرد لازم است که به ظاهر و طراحی کاشی  و نصب آن ها و دقت کردن به دیدگاه فنی آن ها دقت کرد. در ادامه این متن درباره هر یک از این موارد توضیحات مختصری بدهیم.

دقت به زیبایی و هماهنگی کاشی 

در هنگام انتخاب کاشی باید علاوه بر ظاهر و جنس کاشی به هماهنگی آن با دیگر اجزای خانه نیز دقت کرد. کاشی های انتخاب شده باید با دکوراسیون، اشیا، رنگ ها شکل های موجود در محیط هماهنگ باشد. جدیدترین کاشی مرجان در ابعاد و شکل های مختلفی تولید می شود که می توان آن ها را با فضای محیط و نورپردازی آن ها هماهنگ باشد. البته انتخاب کاشی به سلیقه نیز بستگی دارد و نباید خیلی هم برای آن قانون و قواعدی قرار داد.

کاشی مرجان + خرید کاشی

نکات قابل توجه از دیدگاه فنی

کاشی ها باید از نظر فنی نیز با محیط هماهنگ باشند و باید دارای برخی ویژگی های فنی به خصوصی مانند مقاومت در برابر تنش های مکانیکی، تنش های حرارتی، مواد شیمیایی و غیره نیز باشد. به عبارتی کاشی های باید متناسب با محیط باشند و هر چه محیط دارای تنش بیشتری است کاشی نیز باید مقاومت بیشتری داشته باشد. 

انواع کاشی و ویژگی های آن ها  

کاشی های مرجان در انواع متنوعی تولید می شوند که ما هر یک از آن ها را در زیر نام می بریم و ویژگی های هر یک از آن ها را به اختصار توضیح می دهیم. 

کاشی کف و دیوار آشپرخانه

کاشی آشپرخانه در معرض بیشترین آلودگی و لکه های چربی است و در مقابل نیز به طور حتم در معرض مواد شیمیایی پاک کننده نیز قرار می گیرد. از طرفی آشپزخانه مکانی است که احتمال افتادن اشیا در آن زیاد است. با توجه به تمام این مسائل کاشی هایی که برای آشپزخانه باید انتخاب شود، باید علاوه بر زیبا بودن و هماهنگ با دکوراسیون خانه دارای مقاومت خوبی نیز باشند.

کاشی مرجان + خرید کاشی

کاشی کف در ورودی ساختمان ها 

میزان تنش در ورودی خانه و ساختمان ها بسیار بالا است و معمولا بیشترین تردد ها در ورودی خانه ها وجود دارد. به همین دلیل میزان سایش و فرسودگی در کاشی های این منطقه بیشتر است و به همین دلیل نیز باید از کاشی هایی استفاده کرد که دارای مقاومت بسیار بالایی باشند. البته در انتخاب این کاشی نیز باید دقت کرد که درب ورودی یک خانه آپارتمانی در طبقه پنجم یا ر بیک خانه ویلایی در تا درب حیاط مد نظر است. 

کاشی های کف و دیوار سرویس بهداشتی و حمام

کف حمام و سرویس بهداشتی با انواع مواد شیمیایی در ارتباط است و همچنین این کاشی ها همیشه در معرض آب قرار دارند و به همین دلیل باید کاشی هایی انتخاب شوند که دارای مقاومت شیمیایی بالایی باشند. کاشی مرجان برای کف سرویس های بهداشتی از انواع کاشی که دارای مقاومت بالا هستند و سطحی زبر و غیر لیز دارند استفاده می شود تا احتمال لیز خوردن افراد در سرویس های بهداشتی و حمام ها به حداقل برسد.

کاشی مرجان + خرید کاشی

جمع بندی

کاشی مرجان یکی از بهترین برندهای موجود در بازار است و دارای طرح ها و مدل های متنوع است. به همین دلیل در هنگام خرید کاشی مرجان بهتر است بدانید که برای چه محیطی و با چه شرایطی قرار است کاشی انتخاب کنید. کاشی ها از نظر کیفیت دارای درجه بندی مختلفی هستند و مناسب با محیط های مختلف تولید می شوند. برای خرید و اطلاع از انواع کاشی مرجان و انتخاب آگاهانه می توانید به سایت کاشی لند به آدرس kashiland.com مراجعه کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز