تور چارتر مشهد چه تفاوتی با تور معمولی دارد

۱۴۰۰/۰۱/۱۵ - ۱۰:۲۷:۱۵
کد خبر: ۱۱۵۹۶۳۴
تور چارتر مشهد چه تفاوتی با تور معمولی دارد
ما در این مطلب به بررسی تفاوت تور مشهد با تور چارتر، بهترین زمان سفر به این شهر و دو مورد از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری آن می پردازیم.

به گزارش برنا، مشهد یکی از بزرگ‌ترین شهرهای ایران محسوب می‌شود. بارگاه امام رضا (ع) و تعداد زیادی جاذبه گردشگری در این شهر واقع شده است؛ به همین دلیل در طول سال افراد زیادی در تور تهران مشهد شرکت می‌کنند. اگر قصد سفر به این شهر را دارید، این مطلب را تا پایان مطالعه کنید؛ زیرا قصد بررسی بهترین زمان سفر به این شهر، دو مورد از جاذبه‌های گردشگری آن و روشی برای رزرو تور هوایی مشهد را داریم.

بهترین زمان سفر به مشهد

همان‌طورکه گفته شد مشهد سالانه گردشگران زیادی را به خود می‌بیند و به همین دلیل در این بخش به بررسی بهترین زمان‌ها برای شرکت در تور مشهد می‌پردازیم.

بهترین زمان سفر به مشهد از لحاظ شرایط آب‌وهوایی

این شهر جز مناطق سردسیری کشور محسوب می‌شود و زمستان‌هایی سرد دارد. دمای مشهد در فصل پاییز هم کاهش می‌یابد و می‌توان گفت در این بازه زمانی شاهد سرمای نسبتا شدید خواهید بود. اگر قصد سفر به مشهد را دارید و نمی‌خواهید هوای مقصد سفرتان سرد باشد، بهتر است بهار یا تابستان را برای شرکت در تور مشهد از تهران انتخاب کنید؛ زیرا در این فصل‌ها آب‌وهوای مشهد در بهترین حالت قرار می‌گیرد. فصل زمستان و پاییز اگر در مشهد باشید، شاهد بارش باران و حتی برف خواهید بود.

بهترین زمان سفر به مشهد از لحاظ قیمت

هنگامی که مسافران زیادی در مشهد حضور داشته باشند، هزینه‌های اقامت در این شهر نیز افزایش می‌یابد. پس بهتر است برای صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر زمان‌هایی را انتخاب کنید که افراد کم‌تری به مشهد سفر می‌کنند. در فصل پاییز به خاطر بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، این شهر خلوت می‌شود. در فصل زمستان هم به‌دلیل کاهش شدید دما کم‌تر کسی مشهد را برای سفر انتخاب می‌کند؛ پس با توجه به توضیحاتت داده شده می‌توان نتیجه گرفت که بهترین زمان برای تجربه‌ای سفری ارزان به مشهد، پاییز و زمستان است. برخی افراد در تابستان به‌دلیل شروع امتحانات به این شهر سفر نمی‌کنند. اگر نتوانستید پاییز یا زمستان در تور مشهد شرکت کنید، تابستان را برای رفتن به این شهر انتخاب کنید.

کوه‌سنگی

این مکان یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری مشهد محسوب می‌شود که افراد زیادی هنگام شرکت در تور مشهد از تهران به آن می‌روند. تاج‌گذاری شاه عباس سال 995 هجری قمری در کوه‌سنگی توسط مرشد قلی خان استاجلو انجام شد. میرزا ابراهیم رضوی که از سرشناسان مشهد بود نیز در این مکان دفن شده است. این محل تا حدود سال 1310 هجری شمسی به همان شکل طبیعی بود و منطقه‌ای برای ییلاق مردم محلی محسوب می‌شد. در این پارک یک کوه با ارتفاع کم وجود دارد که بسیاری از علاقه‌مندان کوه‌نوردی را به سمت خود جذب می‌کند. سال 1318 مهندسان آلمانی یک ساختمان دو طبقه در محوطه کوه‌سنگی ساخته و اطراف خیابان‌های آن را جدول‌کشی کردند؛ پس از انجام این کارها این منطقه به پارکی طبیعی تبدیل شد.

این پارک بین دیگر جاذبه‌های گردشگری مشهد از اهمیت بالایی برخوردار است و افراد زیادی هنگام سفر به مشهد از آن بازدید می‌کنند. شهردار میلان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، تعدادی مجسمه به شهردار مشهد هدیه کرد. آن مجسمه‌ها در این پارک قرار گرفتند که بعد از انقلاب مجسمه‌ها از پارک کوه‌سنگی برداشته شدند. در سال 1340 به دلیل وسعت شهر مشهد خیابانی به‌نام کوه‌سنگی در این شهر ساخته شد. درحال حاضر این خیابان اصلی‌ترین مسیر برای رسیدن به پارک کوه‌سنگی محسوب می‌شود. نادر شاه که در مشهد حکومت داشت، دستور داد که برای ساخت مقبره او از سنگ‌های کوه‌سنگی استفاده شود. اگر هنگام سفر به مشهد قصد بازدید از این پارک را داشتید، می‌توانید سوار مترو شده و در ایستگاه شهید کاوه پیاده شوید.

باغ گیاه‌ شناسی

این مکان مساحتی حدود 25 هکتار دارد. باغ گیاه شناسی مشهد سال 1392 در 11 کلکسیون آغاز به کار کرد. برای ساخت این مکان 42 پیمانکار و 450 کارگر مشغول به کار بودند و پس از حدود پنج سال این مجموعه افتتاح شد. باغ گیاه شناسی 1500 درخت، 776 مترمربع چمن، 25255 مترمربع گل‌کاری شده، 12300 مترمربع پرچین، 9500 متر مربع گل‌های فصلی و 68200 متر پیاده‌رو سنگ‌فرش شده دارد. در این مجموعه حدود 180 نوع گیاه دارویی، 170 نوع درخت، 700 نمونه گل داوودی و چندین نوع گیاه دیگر نگهداری می‌شود.

تفاوت تور چارتر و تور معمولی

زمانی که تور چارتر را رزرو می‌کنید، باید در کم‌ترین زمان به ترمینال بروید؛ اما می‌توانید تور مشهد هوایی را برای هر زمان رزرو کنید. تورهای چارتر به‌دلیل لحظه آخر بودن قیمت کم‌تری دارند و با پرداخت هزینه‌ای کم‌تر نسبت به تورهای معمولی می‌توانید آن‌ها را رزرو کنید.

نحوه رزرو تور چارتر

شما می‌توانید با مراجعه ‌به سایت‌ علی بابا این نوع تورها را رزرو کنید. در این سایت پس از رفتن به بخش مربوط به‌ تور باید تاریخ رفت‌وبرگشت را انتخاب کنید. در این بخش گزینه‌ای برای نمایش تور لحظه آخری وجود دارد که با انتخاب آن از این نوع تورها نیز با خبر شوید. همچنین در سایت علی بابا امکان رزرو تور مشهد هوایی وجود دارد.

ما در این مطلب به بررسی تفاوت تور مشهد با تور چارتر، بهترین زمان سفر به این شهر و دو مورد از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری آن پرداختیم. اگر تجربه سفر به مشهد و بازدید از کوه‌سنگی یا باغ گیاه شناسی را دارید، نظرات خود را درباره این موضوعات با ما به‌اشتراک بگذارید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز