نگاهی به مشاغل پردرآمد کانادا و حقوق دریافتی آن‌ها

۱۴۰۰/۰۱/۱۵ - ۱۰:۴۷:۳۳
کد خبر: ۱۱۵۹۶۶۴
نگاهی به مشاغل پردرآمد کانادا و حقوق دریافتی آن‌ها
در ادامه قصد داریم به صورت کامل، شغل های پردرآمد در کانادا به همراه میزان حقوق دریافتی آن‌ها را خدمتتان معرفی کنیم.

به گزارش برنا، کشور کانادا امروزه به هزار و یک دلیل من جمله اقتصاد بسیار عالی و امن، سطح دانش و تعلیم خیلی خوب و همچنین رفاه نسبی در تمام اقشار، به یکی از کشورهای جذاب مهاجرت و زندگی بدل شده است و دانشجویان ایرانی زیادی به قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا و یا افراد دیگر برای مهاجرت کاری به کانادا و دیگر روش‌های مهاجرتی این کشور را انتخاب کرده‌اند. اگر شما هم کنجکاو هستید اطلاعاتی از مشاغل، هزینه‌ها و درآمدها کسب کنید حتما تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. چرا که در ادامه قصد داریم به صورت کامل، شغل های پردرآمد در کانادا به همراه میزان حقوق دریافتی آن‌ها را خدمتتان معرفی کنیم. این اطلاعات برای سال ۲۰۲۱ معتبر هستند.

شغل های پر درآمد در کانادا

جالب است بدانید که کشور ایران رتبه‌ی دهم را در بین کشورهایی با بیشترین مهاجران به کانادا دارد. البته با سیستم درمانی قوی، شرایط کار عالی، امنیت بالا، طبیعت و جاذبه‌های دیدنی فراوان و بسیاری مزایای دیگری که کشور کانادا دارد، هیچ جای تعجبی نیست که چنین محبوبیتی در بین مهاجران کل دنیا نه تنها ایران داشته باشد.

از طرف دیگر تحقیقات نشان می‌دهد که فرصت‌های شغلی در کانادا در ظرف ۵ الی ۱۰ سال آینده چشم‌انداز بسیار روشنی دارد و کارفرمایان به شدت با کمبود مهارت روبرو خواهند بود. بر اساس آخرین نظرسنجی فدراسیون تجارت مستقل کانادا (CFIB) تا سال ۲۰۱۸ نزدیک به ۴۳۰ هزار فرصت شغلی در بخش خصوصی این کشور به علت نبود نیروی واجد شرایط خالی مانده بود. کانادا فرصت‌های شغلی خوبی را در حوزه‌های مختلف ارائه می‌دهد و نرخ بیکاری در آن بسیار کم است.

برخی از شغل های پردرآمد در کانادا به همراه میزان حقوق دریافتی آن‌ها عبارتند از:

۱- پزشک جراح:

مشاغل حوزه درمان و بهداشت در کانادا بسیار پرطرفدار بوده و اکثرا جزو شغل های پردرآمد در کانادا رتبه‌بندی می‌شوند. در این بین پزشکان جراح به دلیل ماهیت مهم شغل‌شان در بالای لیست پردرآمدترین متخصصان در کانادا قرار دارند.

حقوق جراحان در کانادا از ۱۱۶۰۰۰ دلار کانادا در سال (حداقل حقوق) تا ۵۳۴۰۰۰ دلار کانادا متغیر است. میانگین حقوق جراحان ۳۴۳۰۰۰ دلار کانادا در سال اعلام شده است. البته جراحان قلب، مغز و اعصاب و ارتوپدی معمولا درآمد بالاتری دارند و در برخی موارد متوسط درآمد سالانه برای آن‌ها تا ۵۵۰ هزار دلار کانادا نیز اعلام شده است. برای مقایسه بهتر به این نکته نیز اشاره کنیم که متوسط حقوق سالانه هر فرد در کانادا ۱۲۰۰۰۰ دلار کانادا می‌باشد.

۲- مهندس نفت:

مهندسی نفت در کانادا جزو شغل های پردرآمد در کانادا محسوب می‌شود و گاها با پزشکی نیز برابر می‌کند. میانگین درآمد مهندس نفت در کانادا سالانه ۱۳۰۰۰۰ دلار کانادا اعلام شده است که میزان تجربه‌ی فرد تاثیر مستقیمی در میزان درآمد او دارد. طبیعتا هر چه تجربه‌ی بالاتری داشته باشید، حقوق دریافتی نیز بیشتر خواهد بود.

علاوه بر این مدرک تحصیلی نیز فاکتور مهمی در میزان درآمد مهندسین نفت در کانادا محسوب می‌شود. متوسط حقوق مهندس نفت با مدرک لیسانس ۹۱۵۰۰دلار کانادا و مهندسین نفت با مدرک فوق لیسانس ۱۶۲۰۰۰ دلار کانادا اعلام شده است.

۳- مدیر فناوری اطلاعات:

معمولا یک مدیر فناوری اطلاعات با کمتر از دو سال تجربه تقریبا ۱۰۸۰۰۰ دلار کانادا در سال دریافت می‌کند. در حالی فردی با تجربه‌ای بین ۲ تا ۵ سال می‌تواند چیزی حدود ۱۴۱۰۰۰ دلار کانادا کسب کند. به این ترتیب فردی با ۵ الی ۱۰ سال تجربه نیز به طور متوسط ۱۹۸۰۰۰ دلار کانادا دریافت می‌کند که ۴۰درصد بیشتر از فردی با دو الی پنج سال تجربه است.

همینطور مدرک تحصیلی نیز بر روی سطح درآمد فرد موثر بوده و به طور متوسط یک مدیر فناوری اطلاعات با مدرک دیپلم ۱۲۴۰۰۰ دلار در سال، با مدرک لیسانس ۱۸۶۰۰۰ دلار کانادا و با مدرک فوق لیسانس ۲۷۵۰۰ دلار کانادا دریافت می‌کند.

۴- مدیر بازاریابی:

میانگین درآمد یک مدیر بازاریابی در کانادا سالانه ۲۰۹۰۰۰ دلار کانادا گزارش شده است که بسته به میزان تجربه و سطح تحصیلات این مقدار متغیر خواهد بود. متوسط حقوق سالانه مدیر بازاریابی با مدرک دیپلم ۱۵۶۰۰۰ دلار کانادا، با مدرک لیسانس سالانه ۲۰۱۰۰۰ دلار کانادا، با مدرک کارشناسی ارشد نیز ۲۸۸۰۰۰ دلار کانادا می‌باشد. تقریبا فردی با مدرک فوق لیسانس ۴۳درصد بیشتر از فردی با مدرک لیسانس حقوق دریافت می‌کند.

۵- مدیر فروش:

مدیر فروش یکی دیگر از شغل های پردرآمد در کانادا است که به طور متوسط سالانه حدود ۱۹۹۰۰۰ دلار کانادا درآمد دارد. یک مدیر فروش با کمتر از دو سال تجربه تقریبا ۱۱۲۰۰۰ دلار کانادا و فردی با سطح تجربه بین دو الی ۵ سال ۱۵۹۰۰۰ دلار کانادا(۴۲% بیشتر از فردی با کمتر از دو سال سابقه) حقوق دارد. در حالی که فردی با ۵ الی ۱۰ سابقه درآمد بیشتر از ۲۰۸۰۰۰ دلار کانادا دریافت می‌کند.

و بسیاری دیگر از شغل‌های کاربردی و مهم که به راحتی از طریق آن‌ها می‌توانید درآمد سرشار و بسیار خوبی را داشته باشید.

در چند سال گذشته کانادا به مقصد پرطرفداری در بین مهاجران، مخصوصا در بین ما ایرانی‌ها تبدیل شده است. به لطف اقتصاد پیشرفته، سطح بالای زندگی، دانشگاه‌های برتر و فرصت‌های شغلی فراوان، این کشور سالانه هزاران دانشجوی بین‌المللی را به خود جذب می‌کند. اگر شما نیز قصد مهاجرت به کانادا چه مهاجرت تحصیلی و چه مهاجرت کاری به کشور، آشنایی با شغل های پردرآمد در کانادا برایتان ضروری است.

مشاوران ما در طینت خدمت شما عزیزان هستید تا اطلاعات کامل و دقیق را از نحوه مهاجرت کاری به کانادا و همچنین شغل‌های پر درآمد موجود در کانادا که برای ایرانیان بسیار عالی محسوب می‌شود، در اختیارتان قرار بدهند. ما با بررسی رزومه، اهداف و شرایط منحصربه‌فرد شما و با بهره‌گیری از تجربیات چندین ساله کارشناسانمان در زمینه مهاجرت، به شما کمک می‌کنیم تا بهترین کشور و مطمئن‌ترین روش مهاجرتی را انتخاب کنید.

این خبر رپورتاژی است و خبرگزاری برنا محتوای آن را تایید را رد نمی کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز