راهنمای سفر به قشم

۱۴۰۰/۰۱/۱۵ - ۱۰:۵۸:۳۹
کد خبر: ۱۱۵۹۶۸۰
راهنمای سفر به قشم
سومین و مهم‌ترین مبحث قابل پردازش در راهنمای سفر به قشم را می‌توان آشنایی با مکان‌های دیدنی و توریستی جزیره قشم دانست.

به گزارش برنا، جزیره قشم بزرگ‌ترین جزیره ایران و واقع در استان هرمزگان است. این جزیره زیبا که قدمتی به عمق تاریخ ساسانیان تا اکنون دارد، به علت دارا بودن زیبایی‌های چشم‌گیر همواره مقصد گردشگری مسافران داخلی و توریست‌های خارجی است. گشت و گذار در این جزیره پهناور نیازمند یک مجموعه توضیحات تحت عنوان راهنمای سفر به قشم است. چرا که گستردگی مکان‌های دیدنی با قابلیت مکان گردشگری بودن، مستلزم داشتن یک برنامه جامع جهت بهره‌وری مکفی است. بسته راهنمای سفر به قشم را می‌توان یک بسته حاوی مجموعه اطلاعات اختصاری از آداب و رسوم، تاریخ، فرهنگ، مکان‌های دیدنی و ..... تعریف کرد. در ابتدای امر تشریح و تبیین بسته مذکور یعنی مجموعه اطلاعاتیِ راهنمای سفر به قشم، می‌بایست به معرفی این جزیره رویایی پرداخت.

معرفی جزیره قشم

همان‌طور که پیش‌تر ذکر شد تاریخ این جزیره که از شمال به بندر عباس و از جنوب به جزیره هنگام منتهی می‌شود، به دوره ساسانیان باز می‌گردد. در آن دوره جزیره را ابر کاروان می‌نامیدند. این جزیره فاقد مترو و اتوبوس است، در نتیجه برای جا به‌ جایی در این جزیره، می‌بایست از ماشین شخصی یا ماشین‌های مختص بنگاه‌های کرایه ماشین یا تاکسی استفاده گردد. مردم این جزیره، مردمانی میهمان نواز و دوست‌داشتنی هستند.

 شرایط آب و هوایی قشم

دومین مسئله‌ای که می‌بایست به آن در تشریح مجموعه راهنمای سفر به قشم به بررسی آن پرداخت، شرایط جوی است. این جزیره از آن‌جا که در نیمه جنوبی کشور قرار گرفته است، آب و هوایی گرم دارد. از طرفی به دلیل جزیره بودنش دارای مقادیری رطوبت نیز می‌باشد. به طور تقریبی از نیمه اولین ماه تابستان تا نیمه آخرین ماه تابستان گرم‌ترین زمان آب و هوای جزیره است. با توجه به اطلاعات موجود در بسته راهنمای سفر به قشم می‌توان دریافت که بهترین زمان سفر به جزیره قشم، دو ماه ابتدایی زمستان یعنی دی ماه و بهمن ماه است‌.

مکان‌های دیدنی جزیره قشم

سومین و مهم‌ترین مبحث قابل پردازش در راهنمای سفر به قشم را می‌توان آشنایی با مکان‌های دیدنی و توریستی جزیره قشم دانست. از بین انبوه مکان‌های دیدنی، تعدادی از آن‌ها بیشتر مورد توجه قرار گرفته‌اند؛ چرا که هرکدام با دارا بودن مجموعه‌ای از زیبایی‌های مختلف، قادر به اشباع هم‌زمان احساسات مختلف گردشگرند. زیبایی‌های جزیره قشم را می‌توان در شکل‌خاص و وزش‌ بادهای خوش صدای دره ستاره‌ها تا حرکات جذاب و خوش رقصی دلفین‌ها و خاک درخشان در انوار آفتاب تابان نشسته در اطراف صخره‌های صدف نشان جزیره هنگام نشان داد. از دیگر جذابیت‌های منحصر به فرد و خیره کننده جزیره قشم میتوان به تنگه چاهکوه، جزیره ناز، بام قشم، چاه‌های طلا یا تل آب، غار خربس اشاره کرد. هر کدام از این اماکن نام برده شده به علاوه جنگل‌های همیشه سبز حرا، به گونه‌ای موجب رضایت خاطر گردشگران و آسایش در پناه آرامش فضا و طبیعت بکر جزیره میشوند، که تکرار این سفر، از برنامه‌های افراد مختلف می‌گردد.

 فرهنگ غذایی

مجموعه راهنمای سفر به قشم در مرحله بعد به امری می‌پردازد که اگرچه امریست همگانی اما در هر مکان طبق آداب و رسوم، مواد اولیه در دسترس، ذائقه و ..... انحصاری می‌گردد. این امر تعریف شده در راهنمای سفر به قشم چیزی نیست جز فرهنگ غذایی منطقه زیبا و بکر جزیره قشم. به سبب احاطه شدن جزیره از ‌آب‌های زلال و مرواریدی خلیج فارس، دور از ذهن نیست که پایه‌ی ثابت اغلب غذاهای سرو شده در منطقه مورد بررسی در مجموعه راهنمای سفر به قشم ماهی و میگو باشد. مهم‌ترین غذاهای سرو شده در جزیره زیبای قشم می‌توان به:

  • ماهی برشته که برگزیده‌ترین غذا توسط گردشگران است.
  • کلمبا که علاوه بر گندم حاوی گندم و سبزی‌های معطر است و به علت بوی خوش‌آیندش بسیار مسحور کننده است. البته گفتنی‌ است که در کنار کلمبا نیز ماهی سرو خواهد شد.
  • برنج دیشو که حاوی شیره خرمای تبخیر شده در آب در حالجوش برنج بوده و افزون بر ماهی، دارای مشخصه دیگرِ اغلب غذاهای جنوبی است. چرا که از عادات غذایی افراد جنوبی کشور می‌توان به سرو خرما در کنار غذا اشاره داشت.

راهنمای سفر به قشم

 بازار‌ها و مکان‌های تجاری

جزیره قشم به دلیل دارا بودن پتانسیل جذب گردشگران و از طرفی مجاور بودن با بنادر مهم کشور دارای فرصت‌های خرید و شغلی بسیاری از محصولات است. از طرف دیگر تقریبا از حدود دهه هفتاد قشم به منطقه آزاد تجاری تبدیل شد و این خود امری مهم در جهت، رونق بازار‌ها و کسب و کار در این مکان باشد. از این رو در مجموعه راهنمای سفر به قشم می‌توان اذعان داشت، خرید و پاساژگردی نیز می‌تواند یکی از جذابیت‌های گردشگری این جزیره باشد‌. این گستردگی لوازم مختلف و غذاهایی که پیش از این به انوع‌شان پرداخته شد، موجب شده علاوه بر پاساژها و مراکز خرید مدرن، مشاهده بازارهای محلی، دست‌فروشان و دوره‌ گردان جهت فروش نیز مبدل به امری طبیعی گردد. از زیباترین صنایع دستی که می‌توان در این جزیره مشاهده کرد و نام‌هایشان را در راهنمای سفر به قشم جای داد؛ صنایع و محصولات حصیری و گلیم بافی، لباس‌های جنوبی و محلی و .... اشاره داشت. به جهت این‌که مجموعه راهنمای سفر به قشم یک مجموعه تقریبا مکفی باشد لازم است فهرستی از اطلاعات ضروری این مکان زیبا را ارائه داد.

کد جزیره قشم : ۰۷۶

فاصله : ۱۲۷۶ کیلومتر از پایتخت

مدت زمان سفر

با قطار : ۱۹ ساعت تا بندر عباس

به صورت زمینی : ۱۴ ساعت تا بندر عباس

و به صورت هوایی یک ساعت و سی دقیقه می‌باشد.

اقامت در جزیره قشم، بسیار وابسته به میزان بودجه شخص گردشگر است، چرا که تنوع اقامتگاه‌ها در این جزیره را میتوان از اقامتگاه‌های بوگردی تا هتل‌های دو الی چهار ستاره در نظر گرفت. البته نکته مهمی که در مجموعه راهنمای سفر به قشم میبایست به آن اشاره داشت، فقدان هتل پنج ستاره در جزیره قشم است.

قشم گردی

راهنمای سفر به قشم

سایت قشم‌ گردی با داشتن کادری بومی و مجرب می‌تواند به عنوان ارجح‌ترین انتخاب شما برای داشتن سفری رویایی و به‌یادماندنی باشد. در چارت خدمات این مجموعه شما از هر لحاظ به بهترین نوع از انواع خدمات دسترسی خواهید داشت. با نظر به بومی بودن کادر متعهد این مجموعه ارائه راهنمای سفر به قشم در جهت خریدی هوشمندانه‌تر از بازارهای متنوع قشم، لذت اقامت در تفرجگاه و استراحتگاه‌های دلچسب، رستوران‌ها ‌و غذاخوری‌های مورد اطمینان، پاکیزه و بهداشتی و به طور اجماعی سفری مقرون به صرفه، دلپذیر و مطبوع به جزیره زیبای قشم امری در دسترس خواهد بود. سایت قشم گردی همواره آماده خدمت‌رسانی به هموطنان عزیز و توریست ها در قالب‌های مختلف همچون ارائه راهنمای سفر به قشم است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز