پردیس سامیت ۲۰۲۱ رویدادی با چاشنی کرونا و خلاقیت

۱۴۰۰/۰۱/۱۶ - ۱۶:۰۶:۵۵
کد خبر: ۱۱۶۰۴۵۵
پردیس سامیت ۲۰۲۱ رویدادی با چاشنی کرونا و خلاقیت
همانطور که از عکس‌ و فیلم‌های موجود از پردیس سامیت مشخص است، می‌توان گفت که این رویداد متفاوت‌ترین رویداد برگزار شده در سال ۱۳۹۹ بوده است. حال بعد از گذشت چند روز از برگزاری این رویداد، فرصت خوبی است که رویداد پردیس سامیت و دلایل شکل گیری آن را بررسی کنیم.

به گزارش برنا، همانطور که از عکس‌ و فیلم‌های موجود از پردیس سامیت مشخص است، می‌توان گفت که این رویداد متفاوت‌ترین رویداد برگزار شده در سال ۱۳۹۹ بوده است. حال بعد از گذشت چند روز از برگزاری این رویداد، فرصت خوبی است که رویداد پردیس سامیت و دلایل شکل گیری آن را بررسی کنیم.

پردیس سامیت ۲۰۲۱ با تلاش‌های تیم برنامه‌ریزی و اجرایی، متفاوت‌تر از سال‌های پیش و برای اولین بار در فضای کمپی برگزار شد. علاوه بر این پردیس سامیت ۲۰۲۱ برای اولین بار از استارتاپ‌ها و انجمن سرمایه گذاران خطر پذیر هم دعوت به عمل آورد.

تاریخچه پردیس سامیت

رویداد پردیس سامیت با هدف آشنایی و هم‌افزایی اجزا و عناصر زیست‌بوم فناوری و نوآوری، توسط مرکز شتابدهی نوآوری پارک فناوری پردیس طراحی شده است. مدیران شتابدهنده‌‌های نوآوری و برگزارکنندگان رویدادهای کارآفرینی در این دورهمی گرد هم آمده و تجارب خود را به اشتراک گذاشته و از چالش‌ها و مشکلات فعلی فضای کارآفرینی و نوآوری کشور سخن می‌گویند. ایجاد ارتباط و همکاری نزدیک بین این نهادهای مستقل و البته تاثیرگذار، به رشد اکوسیستم کارآفرینی و نوآوری کمک می‌کند و در این راستا از سال ۱۳۹۷ رویداد پردیس سامیت توسط مرکز شتابدهی نوآوری پارک فناوری پردیس طراحی و برگزار شده است. امسال هم چهارمین رویداد پردیس سامیت به شیوه‌ای جذاب و متنوع برگزار شد.

رویداد با حضور فیزیکی یا آنلاین؟

پردیس سامیت ۲۰۲۱

شاید هیچکدام از شرکت‌کننده‌های پردیس سامیت ۲۰۲۰ این فکر را نمی‌کردند که بعد از این رویداد، تمامی رویدادها به دلیل یک بیماری جدید درحال شیوع لغو خواهند شد اما این اتفاق افتاد و بعد از پردیس سامیت سال ۲۰۲۰، هیچ رویدادی برای ماه‌های متوالی برگزار نشد.

تیم برگزاری پردیس سامیت هر سال از ماه‌ها قبل باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری رویداد را انجام دهند اما امسال با چالشی به نام ویروس کرونا هم درگیر بودند.

از طرفی دیگر تعداد زیادی از رویدادها به سمت مجازی شدن و حضور آنلاین شرکت کننده‌ها رفته بودند و روند برگزاری سابق خود را نداشتند اما رویداد پردیس به دلیل اهمیت حضور فیزیکی و هم‌افزایی شرکت‌کننده‌ها، قابلیت برگزاری آنلاین را نداشت.

تبدیل کرونا به فرصت

تیم برگزاری پردیس سامیت دچار درد مشترک و چالش جدید این روزهای کل دنیا شده بود. ویروس کرونا با وجود اینکه تلفات جانی زیاده داشته ولی بیشتر از همه زندگی روتین افراد را هدف قرار داده است.

به همین دلیل برگزارکنندگان پردیس سامیت ۲۰۲۱ چاره‌ای جز تصمیم‌گیری خلاقانه نداشتند و تصمیم به برگزاری به شیوه کمپ و در محیط باز گرفتند.

پردیس سامیت ۲۰۲۱

کمپ و فضای باز به پردیس سامیت ۲۰۲۱، قابلیت حضور فیزیکی و به حداقل رساندن امکان انتقال کرونا را فراهم میکرد. البته کم کردن تعداد شرکت کنندگان هم برای دستیابی به این موارد اهمیت زیادی داشت.

پردیس سامیت ۲۰۲۱

پردیس سامیت ۲۰۲۱ به صرف اولین بودن در برگزاری به شیوه کمپ در بین رویدادهای کارآفرینی قانع نبود و اهداف بیشتری برای امسال داشت.

این رویداد با شناخت فضای استارتاپی ایران و اتفاقاتی که در یک سال گذشته با وجود ویروس کرونا برای آن افتاده بود، با هدف کمک به استارتاپ‌ها که چرخ اصلی اکوسیستم کارآفرینی کشور محسوب می‌شوند و انتقال تجربه و دانش بنگاه‌های بزرگ اقتصادی کشور که تاکنون در اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی کمتر به آن پرداخته شده بود، برگزار شد.

به همین منظور دو چادر برای استیج استارتاپ‌ها و پنل‌های سخنرانان قرار داد که در هر کدام از آن‌ها برنامه‌های متفاوتی در طی دو روز برگزار می‌شد. در پایان شب به مانند سال‌های گذشته دورهمی دور آتش، که یکی از نمادهای پردیس سامیت است، برگزار شد.

پردیس سامیت ۲۰۲۱

اضافه شدن استارتاپ‌ها و  انجمن سرمایه‌گذاران خطرپذیر ایران

امسال برای اولین بار پردیس سامیت میزبان استارتاپ‌های شتابدهنده‌های مورد تایید مرکز شتابدهی بود که در یک سال گذشته به دلیل ویروس کرونا نتوانسته بودند کسب و کار خود را به سرمایه گذارها ارائه کنند و جذب سرمایه داشته باشند. در همین راستا پردیس سامیت ۲۰۲۱ فرصت رقابت و دیده شدن این استارتاپ‌ها توسط شرکت‌کنندگان و سرمایه‌گذاران رویداد را فراهم آورد.

از طرف دیگر امسال نشست انجمن سرمایه‌گذاران خطر پذیر ایران با رویداد پردیس سامیت همزمان شد و اعضای این انجمن نیز به جمع شرکت‌کنندگان پردیس سامیت اضافه شدند و در روز اول در بخش ارائه استارتاپ‌ها و بخش‌هایی از رویداد پردیس سامیت حضور داشتند و پنل‌ها و سخنرانی‌هایی نیز مختص این دسته از مهمانان طراحی شدند.

رویدادی با محتوای متفاوت

 

از حلقه‌های گمشده در برگزاری رویدادهای اکوسیستم کارآفرینی ایران، نبود دانش جدید و محتوای متفاوت است. پردیس سامیت ۲۰۲۱ با برگزاری پنل‌های متفاوت و دعوت از متخصصین و اشخاص خارج از اکوسیستم، توانست جنس جدیدی از دانش و محتوا را به رویداد خود اضافه کند. افرادی از جمله مهدی معصومی بنیان گذار مجموعه تلاونگ، نگار صدقی مدیر کل شرکت لبنیات بل روزانه، سعیده احمدلو مدیر حقوقی مجموعه یونیلیور و غیره.

سرگرمی و تفریح بخش جدا نشدنی پردیس سامیت

رویداد پردیس سامیت از آغاز کار خود تا امروز همیشه به حس خوب میهمانان و شرکت‌کنندگان خود اهمیت زیادی می‌داده است زیرا سرگرمی‌های مشترک مابین مخاطبان، باعث هم‌افزایی و شبکه سازی می‌شود. امسال هم به مانند سال‌های پیش، سرگرمی‌های ویژه‌ و مناسب فضای کمپ مانند اجراهای زنده، هنرنمایی با آتش و زیپ لاین برای شرکت‌کنندگان پردیس سامیت ۲۰۲۱ در نظر گرفته شده بود.

پردیس سامیت ۲۰۲۱

پردیس سامیت رویدادی با چالش‌های متنوع

از اواسط روز دوم رویداد، پردیس سامیت با یک چالش جدی به دلیل تغییرات جوی رو به رو شد اما با پیش‌بینی‌های انجام شده سرانجام این چالش هم به خوبی مدیریت شد. عظیمیان، مدیر کل توسعه شعب و پردیس‌ها در گفت و گو با رسانه‌ها در مورد چالش‌هایی که پردیس سامیت با آن‌ها مواجه بود اظهار داشت: با وجود سختی‌های فراوانی مثل تغییرات شدید آب و هوایی و همه‌گیری کرونا، توانستیم به خوبی این رویداد را برگزار کنیم. امیدواریم با برنامه‌ریزی‌ها و آماده سازی زیرساخت‌های مناسب‌تر، پردیس سامیت‌های آینده را بهتر برگزار کنیم. همچنین بازخورد خوبی از شرکت‌کننده‌ها داشتیم که اکثرا از رویداد رضایت قابل قبولی داشتند.

پردیس سامیت ۲۰۲۱

پردیس سامیت ۲۰۲۱ با تمامی چالش‌ها و کاستی‌هایش سعی داشته که هر سال متفاوت‌تر از سال‌های پیشین ظاهر شود و باید امیدوار باشیم که پردیس سامیت‌های آینده هم از کیفیت خوبی برخورد دار باشد.

نظر شما