نحوه انتخاب بهترین قرنیز برای خانه های بزرگ و کوچک

۱۴۰۰/۰۱/۱۷ - ۱۰:۲۱:۴۰
کد خبر: ۱۱۶۰۶۹۲
نحوه انتخاب بهترین قرنیز برای خانه های بزرگ و کوچک
خرید قرنیز نیز مانند سایر کالاها از نکات خاص خود برخوردار است و آگاهی نسبت به آنها می تواند خرید موفق تر و البته مفیدتری را در پی داشته باشد، حال در این بین لازم است بدانید که شرکت دکورچوب سال هاست به عنوان یکی از واردکنندگان و فروشندگان اصلی محصولات مرتبط با دکوراسیون داخلی در زمینه محصولات ضروری همچون قرنیز و ابزارآلات نیز فعال بوده و تلاش می کند با فرآهم آوردن جدیدترین و باکیفیت ترین محصولات نیازهای بازار کنونی را به بهترین شکل پوشش دهد.

به گزارش برنا، بنابر اعلام شرکت دکورچوب؛ قرنیزها یکی از عناصر ساختمانی هستند که به کارگیری آنها در دکوراسیون داخلی در اکثر مواقع کاملاً ضروری میباشد، قرنیزها به لحاظ زیبایی شناختی و تکمیل هارمونی موجود در فضا نقش بسزایی ایفا می کنند و گویی مثل یک تکه پازل گم شده وقتی در جای خود بدرستی قرار می گیرند زیبایی فضا را تکمیل می کنند.

اما این همه ماجرا نیست، قرنیزها در کنار زیبایی که با خود به همراه دارند خواص و ویژگی های دیگری نیز دارند که استفاده از آن را توجیه می کند، شاید بتوان گفت نقش آنها در محافظت از دیوارها و کف بسیار مهم تر و اساسی تر نسبت به مزیت های ظاهری باشد. (برای خرید محصولات قرنیز اینجا کلیک کنید)

قرنیز چیست؟

قرنیزها قطعات نواری باریکی هستند که در قسمت پایین دیوار نصب شده و روی کفپوش قرار می گیرند. همانطور که پیشتر اشاره شد، قرنیزها هم از نظر زیبایی و هم کاربردی از عناصر بااهمیتی تلقی می شوند. برای ساخت این قطعات از مصالح گوناگونی ازجمله چوب، ام دی اف، سنگ، پی وی سی و سرامیک استفاده می شود. قرنیزها با توجه به مصالحی که از آن در مرحله تولید استفاده شده است مراحل نصب متفاوتی نیز دارند، برای مثال قرنیزهای سنگی با روش های قدیمی مثل استفاده از دوغاب و قرنیزهای جدید ام دی افی به کمک چسب های مخصوص نصب می شوند.

قرنیزها با توجه به جنس و کاربردهایی که از آن انتظار می رود دارای ارتفاع متفاوتی نیز هستند؛ درحال حاضر قرنیزهایی با ارتفاع 7 و 9 سانتی متر رایج ترین ارتفاق می باشد، به طور کلی توصیه می شود در فضاهای بزرگتر از قرنیزهایی با ارتفاع بیشتر استفاده کنید. به این دلیل که اگر سراغ انواع کم ارتفاع آن بروید در فضای بزرگ گیرایی چندانی نخواهد داشت.

مزایای استفاده از قرنیز

بی شک لزوم استفاده از قرنیز می تواند سؤال بسیاری از افراد باشد که قصد بازسازی یا زیباسازی فضای داخلی منزل خود را دارند. در پاسخ به این افراد باید گفت که هدف اصلی استفاده از قرنیز محافظت از دیوار و همچنین کفپوش است.

در اتاق هایی که دارای کفپوش پارکت لمینت یا لمینتی هستند بین سطح کفپوش و دیوار فاصله ای را در نظر می گیرند. این فاصله فضایی ایمن برای محافظت از کفپوش است و دلیل استفاده از آن مربوط به انقباض های لمینت ها و پارکت ها بدلیل نوسانات دمای محیط می باشد.

قرنیز + دکورچوب

درصورتی که در در نظر گرفتن این فاصله اهمال صورت بگیرد و از آن صرف نظر شود لمینت ها در صورت گرم شدن محیط منبسط شده و افزایش طول پیدا می کنند و چون فضای کافی برای انبساط ندارند دچار آسیب های سطحی از جمله اعوجاج خواهند شد و ظاهر زیبای خود را از دست می دهند، اطلاعات بیشتر را در https://mag.decorchoob.com بخوانید.

درست است که وجود فاصله بین لمینت و دیوار ضروری ست، اما این فضای خالی می تواند هم به لحاظ زیبایی و هم بهداشتی مشکل ساز باشد زیرا به محل تجمع گرد و غبار و آلودگی ها تبدیل خواهد شد که تمیز کردن آن کار چندان ساده ای نیست.

در این شرایط قرنیز به کمکتان می آید و با پوشش این فاصله هم از ایجاد ناهمگونی در فضای اتاق جلوگیری می کند و هم امکان نظافت را تسهیل می کند. البته به یاد داشته باشید قرنیزها هیچ گاه روی کف نصب نمی شوند بلکه به منظور عدم اشغال فضای انبساط بر روی کفپوش قرار می گیرند.

فضای مورد استفاده برای نصب قرنیز

در اتاق هایی که فاقد کفپوش های لمینی یا پارکت های چوب طبیعی هستند و اغلب با سرامیک و سنگ پوشانده شده اند استفاده از قرنیز در نگاه اول چندان ضروری به نظر نمی رسد به این دلیل که دیگر فضای بازی وجود ندارد که بخواهید با کمک قرنیز پوشش دهید. اما همانطور که پیشتر نیز توضیح دادیم قرنیزها علاوه بر کارایی از نظر زیبایی نیز حائز اهمیت هستند. بنابراین حتی در فضاهایی که دارای کفپوش سنگ و سرامیک هستند توصیه می شود به منظور افزایش هارمونی و زیبایی بیشتر از قرنیزهایی با رنگ و جنس مناسب استفاده کنید.

قرنیز + دکورچوب

علاوه بر این استفاده از قرنیز صرف نظر از نوع کفپوش کاربرد مهم دیگری نیز دارد که استفاده از آن را برای هر نوع فضایی ضروری می کند؛ استفاده از قرنیز می تواند بخوبی از دیوارها محافظت کند و انواع صدماتی که در مواقع جابه جایی اسباب و اثاثیه یا هنگام فعالیت هایی مثل کشیدن جاروبرقی ممکن است ایجاد شود محافظت می کند. همچنین استفاده از قرنیز از انتقال سریع رطوبت از کف به دیوارها جلوگیری می کند. این ویژگی می تواند بسیار حیاتی باشد و از ایجاد لکه های زشت نم بر روی دیوارها جلوگیری کند.

ویژگی های انواع قرنیز

قرنیزها با توجه به نوع موادی که از آنها تهیه شده اند خواص و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند و در پی آن می توان کاربردهای متفاوتی از آن انتظار داشت. در ادامه به طور خلاصه به چند مورد از رایج ترین انواع قرنیز خواهیم پرداخت:

  • قرنیز چوبی، قرنیزهای چوبی ظاهر بسیار شکیل و زیبایی دارند و مناسب اتاق هایی هستند که دارای کفپوش چوبی یا مشابه آن هستند. این قرنیزها در برابر رطوبت مقاومت پایینی داشته و تمیز کردن آن کار دشواری ست.
  • قرنیز ام دی اف، این نوع از قرنیزها از از فیبر با چگالی متوسط تهیه می شود و بسیار سبک است. همچنین نسبت به چوب طبیعی از آسیب پذیری کمتری برخوردار است.
  • قرنیز پی وی سی، قرنیزهای PVC از مواد پلیمری تهیه می شوند و در برابر آب و انواع آلودگی ها کاملاً مقاوم هستند. این قرنیزها در فضاهایی که امکان آلودگی بالایی دارند استفاده می شوند. همچنین این قرنیزها دارای قیمت مناسبی نیز هستند. (مشاهده اطلاعات بیشتر در سایت)
  • قرنیز سنگی، قرنیزهای سنگی از کم طرفدارترین انواع قرنیزها محسوب می شوند. به این دلیل که هم قیمت بالایی دارند و بدلیل عدم یکنواختی سطحی امکان آسیب آن به نسبت سایر انواع قرنیزها بیشتر است.

خرید قرنیز به صورت اینترنتی و حضوری 

خرید قرنیز نیز مانند سایر کالاها از نکات خاص خود برخوردار است و آگاهی نسبت به آنها می تواند خرید موفق تر و البته مفیدتری را در پی داشته باشد، حال در این بین لازم است بدانید که شرکت دکورچوب سال هاست به عنوان یکی از واردکنندگان و فروشندگان اصلی محصولات مرتبط با دکوراسیون داخلی در زمینه محصولات ضروری همچون قرنیز و ابزارآلات نیز فعال بوده و تلاش می کند با فرآهم آوردن جدیدترین و باکیفیت ترین محصولات نیازهای بازار کنونی را به بهترین شکل پوشش دهد؛ جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02177120214  تماس بگیرید.

منابع: https://decorchoob.com - https://www.homedepot.com

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز